Czujnik PAS

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Czujnik PAS

Post autor: Michalp71 »

Witajcie.

Na jednym z filmów TAS proponuje aby nie montować czujnika PAS.
To jak lepiej ? Z czujnikiem czy bez? Rozumiem, że jak go nie będzie to jak będę miał KT-LCD3 nie wykorzystam wspomagania od 1-5 bo będzie działać tylko z manetki?
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Iceman »

Moim zdaniem to zależy od sposobu użytkowania roweru. Ja w swojej typowo miejskiej konstrukcji będę miał go założonego i będę mógł też używać ustawienia LCD3 w pełnym zakresie (z pełną świadomością plusów i minusów rozwiązania). W teorii PAS to obowiązkowe wyposażenie rowerów z napędem elektrycznym.
Jedak jeżeli preferujesz jazdę typowo w terenie to tam te rozwiązanie pewnie się nie sprawdzi.
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Czujnik PAS

Post autor: GrzegorzS »

Czy lepiej montować czy nie to zależy od mocy zestawu, Tas pewnie miał na myśli mocniejsze konstrukcje.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Czujnik PAS

Post autor: sambor »

Czujnik PAS ma to do siebie, że po złapaniu impulsu z korby włącza napęd na 1-2 sek. Wyobraź sobie, że masz ustawiony tryb. max, ruszysz pedałami na postoju i maszyna wyrywa z pełną mocą przez 1- 2 sek, a na dodatek nie masz klamek hamulcowych z czujnikiem, które odetną bezzwłocznie napęd. W konstrukcjach już około 1000W nie jest przyjemne gdy zakręcisz raz pedałami, a silnik rozpędza nadal prosto w wertepy, zakręt itp.
Moim zdaniem, jeśli PAS, to obowiązkowo klamki hamulcowe. A powyżej 2000W PAS to pomyłka.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Czujnik PAS

Post autor: Michalp71 »

Chcę założyć do siebie 9C 2806D 10X6 ( właśnie czekam bo chwilowo nie ma) do tego sterownik sinus 30A. Aku planuję 13s10p. Rowerem chcę dojeżdżać do pracy po miescie i tu chcę mieć możliwość programowania legalnych ustawień jak i chcę uprawiać szeroko rozumianą turystykę rowerową. Wycieczki pod 100km.
A klamki z czujnikiem to chyba podstawa bezpieczeństwa?
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Czujnik PAS

Post autor: sambor »

Jak nie masz PAS, to i klamki zbędne. Zwykle w rowerach manetki przerzutek są zintegrowane z klamkami hamulcowymi i nie wsadzisz klamek z czujnikiem
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Czujnik PAS

Post autor: Michalp71 »

Ok. Powiedzmy, że nie dam PAS, nie dam czujników na klamki a KT-LCD3 zadziała? Tzn ograniczy mi parametry na miasto do legalnych ?
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Czujnik PAS

Post autor: sambor »

Zwykłe wystarczą. Chyba, że w związku z tempomatem :)
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Czujnik PAS

Post autor: sambor »

Ale po co wymieniać klamkę i ciągnąć kabel gdy silnik nie ciągnie? W motorach są?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Czujnik PAS

Post autor: GrzegorzS »

sambor pisze:
16 mar 2018, 15:51
Ale po co wymieniać klamkę i ciągnąć kabel gdy silnik nie ciągnie? W motorach są?
Po to aby w sytuacji gdy nie miał by ciągnąć zacznie sam napędzać rower.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Czujnik PAS

Post autor: sambor »

A zdarzyło się, żeby silnik sam z siebie ruszył?
ePawel
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Re: Czujnik PAS

Post autor: ePawel »

Michalp71 chce założyć 9c 10x6. Nie wiem czy na tym sinusie i kt-lcd3 jest opcja hamowania silnikiem ale bez klamek odcinających z pewnością z niej nie skorzysta jeśli by była. U mnie na gt500 i 9c 7x9 klamki i hamowanie silnikiem to całkiem przyjemnie i sprawnie działający system. Mój 9c na 14s potrafi się do 40 km/h rozbujać to ten 9c 10x6 spokojnie powinien tę prędkość przekroczyć.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik PAS

Post autor: tkoko »

sambor pisze:
16 mar 2018, 16:11
A zdarzyło się, żeby silnik sam z siebie ruszył?
Oczywiście :D Sam miałem przypadek że zostawiłem wieczorem rower, a rano zastałem go zaklinowanego we framudze drzwi :lol: Na szczęście był bezpiecznik, i poleciał tylko sterownik.
Co do PAS'a, wszystko zależy czy chcesz mieć rower, czy motorower. Sam jeżdżę na "PAS'ie" (Zeeltom zaraz wpisze komentarz :D ) i mimo tego że mam manetki. to ich nie montuję.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Iceman »

9c 10x6 na zasilaniu 13s i kole 26” spokojnie 50 km/h pojedzie.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik PAS

Post autor: tatar »

Co racja,to racja.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Iceman »

Przy dzisiejszych sterownikach oba rozwiązania PAS i manetka się nie wykluczają. Wiec może być i wilk syty i owca cała :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik PAS

Post autor: tkoko »

zeeltom pisze:
16 mar 2018, 20:42
...
Nie chcesz mieć silnika, to załóż przerzutki i będziesz sobie pedałował lżej :P
Mam przerzutki, ale z silnikiem i PAS'em, pedałuje się jeszcze lżej, a do tego jedzie się znacznie szybciej, i dalej :D
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik PAS

Post autor: tkoko »

zeeltom pisze:
16 mar 2018, 21:50
To chcesz mieś jeszcze lżej? Po prostu nie pedałuj, tylko używaj silnika :P
...
Toteż używam, siadam w samochód i jadę :D
Ale dla zdrowia i "figury" wolę pokręcić korbami, a jak już zapewne wiesz, po dwóch zawałach, mając 64 lata, kręcenie korbami jest również zaleceniem lekarzy :P
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Czujnik PAS

Post autor: sambor »

tkoko pisze:
16 mar 2018, 17:49
Oczywiście :D Sam miałem przypadek że zostawiłem wieczorem rower, a rano zastałem go zaklinowanego we framudze drzwi :lol: Na szczęście był bezpiecznik, i poleciał tylko sterownik.
Już miałem zakpić, że w takim razie trzeba mieć dwie stacyjki i wyciągać wtyczkę baterii dla pewności, ale mnie kolega zamknął :D Oniemiałem :shock:
Może komar siadł na manetce????
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 23:39 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Czujnik PAS

Post autor: Michalp71 »

Z Waszych odpowiedzi wynika sporo szczegółów na, które muszę zwrócić uwagę. Nie wszystko jest takie oczywiste jakby się wydawało po obejrzeniu kilku filmików.
I tak:
Hamowanie regeneracyjne. Chcę mieć. Nie tyle dla odzysku energii co dla efektu hamowania. I tu się dowiaduję, że planowany przeze mnie sinus mi tego nie zapewni (muszę dopytać u źródeł). Jeśli tak to szkoda bo czytałem, że sinusy nie drżą i są cichsze i płynniejsze w jeździe.
Chcąc mieć regen muszę mieć czujniki na klamkach a klamki mam zintegrowane z przerzutkami. I co teraz? Gdzieś oglądałem, że nakleja się magnesy na klamkach, to raz a dwa u Tasa na stronie jest czujnik Magura - to on zadziała przy zintegrowanych przerzutkach czy nie?
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Iceman »

Jeżeli masz hamulce hydrauliczne to taki czujnik o którym piszesz lub wyłącznik dokładany do klamki (ten z magnesem). Magnes i czujniki też w przypadku zintegrowanych klamek mechanicznych.
Nie wiem czy wszystkie, ale sinus którego kupiłem na Ali wspiera regen KT36/48SVPRLD-SLS02E wraz z LCD3.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Iceman »

Przykładowy zestaw czujników do hamulca:
https://www.aliexpress.com/item/3260695 ... 50130.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik PAS

Post autor: tkoko »

zeeltom pisze:
16 mar 2018, 22:15
To kup sobie ręczną maszynkę do mielenia mięsa i będziesz kręcił korbą do bólu ;)

(posty testowe)
Mam taką "maszynkę" w domu. Mogę sobie na niej ustawić dowolną moc, czas, dystans itd. :D Lecz wolę naturę, góry, wiosenny powiew powietrza itd. :D
Widzę ze testowe posty idą bez zarzutu :D
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, 8:43 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Czujnik PAS

Post autor: Michalp71 »

Mam tarczowe hydrauliczne XT lub ewentualnie mogę przełożyć z drugiego roweru zwykłe V ale wolę tarcze.
Wielkie dzięki za wsparcie.
Kermit
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:04

Re: Czujnik PAS

Post autor: Kermit »

Panowie, mam taka przypadłość z PAS. (wyświetlacz KT LCD 6, PAS V12 - 6 magnesów, dual) Otóż, jak kręcę jednostajnie na danej prędkości silnik dostaje impuls i słychać jego prace jednak gdy gwałtowniej przyspieszam, PAS nie daje sygnału do silnika, silnik przestaje działać, prędkość na wyświetlaczu spada gwałtownie. Musze zacząć znowu miarowo pedałować żeby silnik zaczął pracować. Wygląda to tak, ze to ja swoim kręceniem muszę się dostosować do czujnika a nie czujnik do mojego kręcenia. Czy to tak ma wyglądać?

Nie miałem czasu przetestować rożnych ostawień P i C a kombinacji może wyjść sporo. Puki co mam P3 = 0 (sterowanie prędkością) muszę zmienić na sterowanie mocą może pomoże, być może P2 - próbowałem na 0 i 1 nie ma żadnego efektu. W tym LCD6 jest tez ustawienie kadencji jednak za bardzo nie wiem jak się za to zabrać. Współgra to niby z P2 ale jakie impulsy i z czego?

W dobrym kierunku idę?
Awatar użytkownika
Back
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 18 lut 2018, 20:40
Lokalizacja: CBR
Kontakt:

Re: Czujnik PAS

Post autor: Back »

dla V12 parametr C1=03
Sprawdź czy się poprawi
Zagłębiam się w struktury, budowli z tektury.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik PAS

Post autor: tkoko »

Myślę że przekraczasz graniczną wartość wspomagania przy szybszym kręceniu. Wówczas zapewne spada wspomaganie. Osobiście sprawdziłbym "kadencję" ustawiając na min, średni, max. jak zachowuje się wspomaganie.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Iceman »

Ja u siebie z czujnikiem V12L miałem ustawienia parametru C1=07.
Awatar użytkownika
Back
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 18 lut 2018, 20:40
Lokalizacja: CBR
Kontakt:

Re: Czujnik PAS

Post autor: Back »

Wydaje mi się, że na 1 i 7 działa podobnie.
Zagłębiam się w struktury, budowli z tektury.
Kermit
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:04

Re: Czujnik PAS

Post autor: Kermit »

tkoko pisze:
09 kwie 2018, 15:35
Myślę że przekraczasz graniczną wartość wspomagania przy szybszym kręceniu. Wówczas zapewne spada wspomaganie. Osobiście sprawdziłbym "kadencję" ustawiając na min, średni, max. jak zachowuje się wspomaganie.
To nie o to chodzi. Wygląda to tak jakby PAS gubił sygnał przy probie szybszego zakręcenia. Czyli kręcę jednostajnie, wspomaganie działa, próbuje przyspieszyć wspomaganie przestaje działać, osiągam dana prędkość bez wspomagania, zaczynam kręcić jednostajnie już na wyższej prędkości wspomaganie zaczyna działać.

Czyli tak jakby czujnik nie łapał magnesów. Albo sterownik "gubi się" przy nagłej zmianie kadencji. Nie wiem jak to inaczej ująć.
szczepan-k
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2018, 20:06

Re: Czujnik PAS

Post autor: szczepan-k »

Witam ja miałem podobnie na zwykłym sterowniku i pasie chyba na 8 magnesów wywaliłem 3 zostało 5 i teraz działa jak nawet szybciej pedałuje.
Kermit
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:04

Re: Czujnik PAS

Post autor: Kermit »

Rozwiązanie było prostsze. Cały czas miałem za mały luz pomiędzy PAS em a korba. Przeszlifowałem korbę zwiększając dystans i działa jak należy. PAS działa tylko na C1 = 5-7
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik PAS

Post autor: BluesWings »

Jak sensownie podłączyć PAS do GT-1500, skoro nie można podłączyć wyświetlacza z ustawieniem kilku różnych mocy wspomagania ?
Podłączając sam PAS, przy ruszaniu pewnie wyrwie mi z max. mocą.

PAS miałby służyć, gdy chcę wolno jechać np po deptaku za fajnymi rowerzystkami, bo manetka jest tak czuła, ze na starcie wyrywa :P
Z silnikiem V3 pedałowanie bez wspomagania wymaga dużo wkładu własnego.

I pytanie, czy powyżej jakiejś prędkości PAS się wyłącza, czy kręci cały czas w zależności jak szybko kręcimy pedałami?


Myślałem, żeby zamiast PAS wrzucić potencjometr na przewód sygnału manetki, ale to połowiczne rozwiązanie.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik PAS

Post autor: BluesWings »

zeeltom pisze:
08 mar 2019, 13:06
Możesz jechać na pedałach :) :D
nie mów pedały na pedałów, bo cię różowymi wstążkami wychłoszczą :P
poza tym to nieładne określenie ;)
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Czujnik PAS

Post autor: ximad »

Nie wiem jaki defaultowy tryb pas się uruchomi po podłączeniu, może 1 z ograniczeniami i będzie ok, a może nie.
W midzie bafanga mogłem ustawić sobie pas kabelkiem żeby nie brał danych z wyswietlacza, tylko miał wbite pas 1 20%mocy 25/h i bez wyświetlacza tak jeździł, ale pewnie kabla do programowania tego gt1500 nie ma?
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik PAS

Post autor: BluesWings »

wyprowadzonego na zewnątrz nie ma :/
własnie tak kombinuję, jakby to można było odpalić, bo brakuje czasami takiej zwykłęj jazdy bardziej rowerowej. Tempomat ciężko ustawić na odpowiednią prędkość
ODPOWIEDZ