TranzX 250W 36V

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
trzystan
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2020, 20:28

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: trzystan »

A jaką macie wartość wpisaną w parametrze P1-Przełożenie silnika?
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

Na kołach 28" mam 96. Ale nie działa mi pomiar prędkości non-stop, tylko podczas wspomagania. Wtedy jest mniej więcej dobrze.
trzystan
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2020, 20:28

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: trzystan »

Też tak mam,na chybił trafił ustawiłem.Natomiast po zmianie P2 na 1,pojawił się pomiar prędkości także przy jeździe bez wspomagania.
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

A to ciekawe, muszę spróbować...
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

trzystan pisze:
23 wrz 2020, 6:23
Też tak mam,na chybił trafił ustawiłem.Natomiast po zmianie P2 na 1,pojawił się pomiar prędkości także przy jeździe bez wspomagania.
Spróbowałem ustawić P2 = 1. Przy jeździ bez kręcenia rzeczywiście chyba wyświetlał prędkość, ale przy kręceniu korbą na wyświetlaczu pojawiały się zupełnie losowe wartości, do tego "z d..y", np. 42, za chwilę 21, po chwili 14, znowu 38 i tak bardzo szybkie zmiany. Także u mnie P2 = 0, a ew. prędkość z oddzielnego czujnika na kole.
sadysk01
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 25 wrz 2020, 17:38

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: sadysk01 »

Szanowni Koledzy i Koleżanki,

Mam problem z rowerem Winora C1 który oparty jest na silniku Tranz X 36 V 250W koło 26". Nie znam się szczególnie na elektronice
a mam następujący problem. Zmieniałem w rowerze podpórkę z centralnej na boczną i przy okazji prac montażowych uszkodziłem poważnie
ten 9 żyłowy przewód. Naprawiłem go ponownie ale rower przestał poprawnie działać. silnik rusza czasem na chwilkę ale tylko na chwilkę
a później ponownie się wyłącza i tak się wzbudza raz po raz przy jeździe. Nie wiem co mogło się zdarzyć. czasem ale nie zawsze na wyświetlaczu
pokazuje się Err 1. Przewód na 99% proc został ponownie naprawiony. Nie wiem czy ekranowanie ma jakieś większe znaczenie i czy przerwany
ekran (złotko) musi być połączone. Trochę poczytałem wpisy i obawiam się że mogły uszkodzić się te czujniki halla ???
Żle się z tym czuje bo to rower mojej Mamy. Chciałem pomóc a uszkodziłem jej rower który jest jej bardzo pomocny na codzień z uwagi
na schorzenia reumatyczne (ciężko jej chodzić i jeździć zwykłym rowerem ). Serwisy w mojej okolicy (Poznań) są zawalone robotą na conajmniej
miesiąc lub dwa i nikt nawet nie chce rzucić okiem. Piszę z nadzieją że może znajdzie się tutaj jaka pomocna dłoń. Mogę wysłać koło czy coś,
oczywiście pokryć wszystkie koszty naprawy itp. W razie czego proszę o kontakt najlepiej telefoniczny 534 266 466. Dziękuję
bolo28
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2021, 21:09

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: bolo28 »

Jakim napięciem zasilacie te silniki? Chcę go założyć żonie do roweru.
jacekadmin
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 01 sie 2020, 19:31

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: jacekadmin »

Cześć, dwa lata śmigam na 48V, sterownik 13A od skośnych i działa rewelacyjnie ;)
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

Też dwa lata jeżdżę na 48V, pakuję w niego 50% mocy ze sterownika KT36/48/500W Sinus. W sumie ok. 6kkm. Wszystko działa jak należy. Sprawdź, czy nie ma luzów na łożysku (nowe łożysko kosztowało mnie 11 zł), przed sezonem warto się ich pozbyć. Poza tym, składając, możesz delikatną warstwą (grubości tzw. "filmu") silikonu uszczelnić go przed wodą. Potem jest bezobsługowy.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 13:20 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

Witam
Mam już też ten silniczek. Sterownik zamówiony KT36/48SVPRM-SJT01L 25/12 A z wyświetlaczem LCD3. Pozostała do zakupu reszta . Mam parę pytań. Myślę złożyć pakiet 13s5p lub 6p. Jaki BMS do tego podebrać ? Bo widzę że jest dużo i spory rozrzut cenowy... Ładowarkę kupię jakąś 2A. Nie zleży mi na czasie ładowania bo rower będzie mógł sie na spokojnie naładować w garażu a akumulator mam nadzieję że dzięki temu dłużej posłuży. Drugie pytanie to czy używacie czujników do klamek czy nie jest to konieczne. Widzę że dość sporo kosztują. Nie kupiłem jeszcze Czujnika Pas a ktoś pisał że ważne by nie dawał impulsów przy kręceniu wstecz. Nie widzę by jakiś sprzedawca pisał o tym w opisie . Suport standardowy na kwadrat. Myślę że będzie pasowała V12L z tego sklepu : https://pl.aliexpress.com/item/10000423 ... mainSearch.
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

Czujników nie używam, po prostu przy hamowaniu nie kręcę pedałami. To nie jest jakiś potwór mocy, nie ma to wielkiego znaczenia. Czujnik PAS może Ci normalnie działać, mój nie działał, dlatego przerobiłem go - opis mojego projektu jest na forum. Schemat, PCB i informacje pomocnicze.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

A jaki BMS do pakietu 13s6p przy tym sterowniku zakupić ?
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

Js mam akumulator LiFePO4 i ładuję go ładowarką modelarską, więc Ci nie podpowiem.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1279
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: zielony71 »

Miki - masz baterię 15S? Zwykle ładowarki modelarskie obsługują 6S. Na ile razy ją ładujesz? - na trzy, czy masz jakiś inny sposób?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4886
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: tkoko »

adam332 pisze:
13 mar 2022, 10:57
A jaki BMS do pakietu 13s6p przy tym sterowniku zakupić ?
Dowolny BMS o prądzie zgodnym lub większym od maksymalnego prądu sterownika.
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

zielony71 pisze:
13 mar 2022, 12:29
Miki - masz baterię 15S? Zwykle ładowarki modelarskie obsługują 6S. Na ile razy ją ładujesz? - na trzy, czy masz jakiś inny sposób?
Tak, mam 15S. Najpierw pakuję globalnie 17A/54V, a końcówki na 2 lub 3 razy (mam dwa rozwiązania w dwóch bateriach). Generalnie w rowerze mam 15S/6P i te 17A nie robi wrażenia na ogniwach. Po godzinie można znowu robić 90-100km.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

Ok. Kupiłem 13S 48V 40A . Wszystko zakupione poza ogniwami. Polecicie jakieś z aktualnie dostępnych w dobrej cenie?
p.s. Zanim mi to wszystko poprzychodzi to muszę wybebeszyć swoją starą mikrofalę :) na zgrzewarkę.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

Zastanawiam się nad Panasonic 18650b . Czy w pakiecie 13s6p to dobry wybór ? Z tego co widzę nie są wysoko prądowe ale 6p wiec nie powinny być wysilone czy się mylę ?.
miki
Forumowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: miki »

Popatrz na akumulatory opisane na tym forum, to raczej nie jest Panasonic.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

Witam
Panowie. Podłączyłem testowo ładowarkę bo pakietu jeszcze nie mam i wyświetlacz zapala się na chwilkę i gaśnie. Czy to normalne ?
Podzespoły podłączone to o :
PAS
Silnik Xtranc 250W ( na razie tylko podłączone 3x fazowe) bo do podpiecia hali czekam na kostkę.
Sterownik sinus 25A Sine wave
LCD3
Manetka
Czujnik klamki.
Ładowarka TANGSPOWER 54.6V 3A
tkoko
Forumowicz
Posty: 4886
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: tkoko »

adam332 pisze:
11 kwie 2022, 14:47
.... Panowie. Podłączyłem testowo ładowarkę bo pakietu jeszcze nie mam i wyświetlacz zapala się na chwilkę i gaśnie. Czy to normalne ? .......
I tak i nie. Niektóre ładowarki jak nie maja podpiętego aku to nie startują. Podejrzewam ten przypadek. Znajdź inny zasilacz/ładowarkę na napięcie sterownika (42 -54 V) i sprawdź ponownie.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

Acha ok. Tak myślałem że może mam za inteligentną ładowarkę .... Nie skołuję takiego zasilacza więc testy będą musiały poczekać na pakiet.
adam332
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2022, 12:10

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: adam332 »

miki pisze:
12 mar 2022, 22:49
Czujników nie używam, po prostu przy hamowaniu nie kręcę pedałami. To nie jest jakiś potwór mocy, nie ma to wielkiego znaczenia. Czujnik PAS może Ci normalnie działać, mój nie działał, dlatego przerobiłem go - opis mojego projektu jest na forum. Schemat, PCB i informacje pomocnicze.
Wykrakałeś .... hehe. Pas działa na ustawieniach 4-6 w lcd ale oczywiście w obie strony. Kupiłem taki : https://shopee.pl/Lanfy-Trwa%C5%82y-Czu ... 0240859509
na 12 magnesów.
Raczej nie będę się bawił tak jak ty w pcb itd bo moje umiejętności nie są aż takie zaawansowane wiec pozostaje kupno następnego pasa . Tylko jaki by działał ?. Sprzedawca od którego kupiłem sterownik :https://pl.aliexpress.com/item/32233107 ... 1c24EhVsFt
sprzedaje na 8 magnesów takie https://pl.aliexpress.com/item/32963422 ... 31a6JYkLEs
Myślę że te powinny działać skoro sprzedaje też w kompletach do konwersji.
W zasadzie wygląda podobnie jak ten co kupiłem poza wtyczką która jest prawidłowa bo ja miałem z czujnika i sterownika takie same żeńskie przez co musiałem lutować.
Co myślicie ?
trzystan
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2020, 20:28

Re: TranzX 250W 36V

Post autor: trzystan »

Trafił mi się ten silnik z oryginalną wtyczką,ale ma ona 10 pinów.Wiem,że 3 grube-fazowe,5 cienkich-halle 1 cienki-temperatura chyba(zazwyczaj jest biały) i zostaje 1 cienki.Co to może być?
Coś nie mogę wstawić fotki,jest pod poniższym linkiem.
https://naforum.zapodaj.net/8c02a2fb2e32.jpg.html

Edit
uciąłem kabel,jest standardowo 9 przewodów.10 pin musiał być nieokablowany.
ODPOWIEDZ