Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad konwersją mojego roweru na elektryczny.
Nawet mam już gotową skrzynkę w światło ramy - powinienem upchać 104 ogniwa (pakiet 13s8p) w jednym rzędzie.
Plan elektryfikacji mojego roweru, podstawowe komponenty:
1. Silnik prawdopodobnie przekładniowy (https://bolt-ebike.pl/silnik-bolt-e-1000-smart)
- ze względu na mniejszą masę i większy moment (minus to głośna praca i konserwcja przekładni)
2. Sterownik sinus KT30A
3. Bateria 13s7p lub 13s8p
Mam nadzieję, żę ten silnik zagra ze sterownikiem 30A (powinien osiągać moc chwilową 1500W).
Niestety na stronie sprzedajacego jest bardzo mało informacji o prametrach tego silnika (uzwojenie 5, waga 3,9kg, moc 1000W). Chyba że ktoś z forumowiczów może polecic jakiś lepszy silnik przekładniowy? Co do baterii to muszę zlecić jej budowę, bo rama jest nietypowa i bidonowa mi prawdopodobnie nie wejdzie, musiała by miec max 9,5cm wysokości - skrzynkę już zrobiłem z żywicy.
Dodam, że jeżdżę głównie po mieście(dojazdy do pracy 10km w jedną stronę), od czasu do czasu wyskoczę do pobliskiego lasu lub nad jezioro;) zależy mi na lekkiej konstrukcji, któr bedzie się żwawo zbierać, no i fajnie by było jak by rower osiągał chociaż te 45km/h W załaczniku zdjeci skrzynki i roweru.
Co myślicie o takim zestawie?
Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 kwie 2020, 13:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 kwie 2020, 13:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
Widzę, że pomyliłem się w ilości ogniw baterii w tytule posta. Dla jasności na siłę zmieszczę pakiet 13s8p
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 kwie 2020, 13:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
Zdjęcia: rower + skrzynka
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
Silniki przekładniowe o mocy
250/350W ważą około 3.75kg
500W ważą około 4.2kg
800/1000W ważą około 4.7kg
Silnik z linka jest opisany jako 1000W ale waży 3.75kg. Tak więc no, ten silnik 3.75kg + 1.5kW mocy ze sterownika 48V 30A...
Jakby to powiedzieć...
250/350W ważą około 3.75kg
500W ważą około 4.2kg
800/1000W ważą około 4.7kg
Silnik z linka jest opisany jako 1000W ale waży 3.75kg. Tak więc no, ten silnik 3.75kg + 1.5kW mocy ze sterownika 48V 30A...
Jakby to powiedzieć...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
Bolt o podobnej mocy i oznaczeniu, w tej ofercie ma 6 kg
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-kon ... 8517823700
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-kon ... 8517823700
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
Tkoko, ale porównujesz przekładniówkę do DD
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Czy to "zagada": silnik przekładniowy 1000W + ster. 30A bateria 13s9p?
A sądzisz że po zmniejszeniu silnika w przekładniówce (musisz dodatkowo zmieścić do silnika wieniec z przekładnią i wolnobieg), silnik osiągnie większą moc tylko dlatego że ma przekładnię. Przerabiam to właśnie z moim MID'em, który "nominalnie" ma 500 wat, przy 52V i 18A ma nawet 1000 wat, lecz tą mocą dysponuje raptem kilka/naście minut. Tak naprawdę to silnik ma moc maksymalną 400 wat (ciągłą), czyli tyle ile "wykręca" w trybie "PAS 8". Sam silnik ma 4.2kg
Tak dla porównania oba silniki;
przekładniowy;
bezprzekładniowy;