Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
mysz0n
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2020, 20:47

Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: mysz0n »

Witam,
Po 2 latach zgłębiania tematu i oglądania wielu godzin filmów na youtube, postanowiłem poskładać swój zestaw.
Wybrałem:
Sabvoton MINI SVMC072045
Mxus 30H 1500W (10x6)
Bateria bidonowa 13s5p
Wczoraj wieczorem poskładałem wszystko prowizorycznie, na kostkach, podpiąłem laptopa, zaprogramowałem jak Tas pokazał, poszło bez żadnego problemu. Delikatne muśnięcie manetki, rower ruszał. Upiąłem kable, odstawiłem maszynę, bo była już 3 w nocy.
Dziś rano wszystko wyglądało prawidłowo, chciałem przejechać się testowo 10m pod domem na kostce brukowej i zabrać się za finalne lutowanie kabli.
Przejechałem 5-10metrów i silnik przestał reagować na manetkę, zaraz wyłączyłem stacyjkę i zacząłem sprawdzać co się stało.
W garażu po ponownym odpaleniu i delikatnym dodaniu gazu, silnik cały czas przyspieszał na maxa. Wyłączyłem. Sprawdziłem kable - wszystko wydawało się ok. Po jakimś czasie badania, odpaliłem ponownie, silnik zakręcił w drugą stronę...
Stwierdziłem, że podepnę się laptopem w sterownik i jeszcze raz przeprowadzę kalibrację silnika. Odpaliłem kalibrację (tak samo jak za pierwszym razem) w sterowniku usłyszałem strzał i poczułem zapach którego nikt kto kiedyś bawił się z elektroniką nie chce poczuć ;(
Dodam, że po wyłączeniu i usunięciu baterii, tylne koło było tak jakby hamowane silnikiem(?) tzn nie mogłem nim zakręcić swobodnie, tylko tak przeskakiwało, jak odpiąłem wszystkie kable od sterownika - problem ustał i koło zaczęło się kręcić luźno (nie wiem czy ma to znaczenie, ale pisze bo to zauważyłem).
Trochę załamany zdemontowałem wszystko i zacząłem przyglądać się kablom, zauważyłem, że czerwony kabel zasilający czujniki halla jest złamany.
I teraz pytanie, czy brak zasilania czujników halla (lub uszkodzony kabel) może sprawić, że sterownik się upali? z tego co widzę spaliły się co najmniej 2 mofety.
Zastanawiam, się czy przez brak zasilania spalił się sterownik, czy może uszkodzone są czujniki hala w silniku, a spalony sterownik to tego efekt? w jaki sposób jestem w stanie sprawdzić, czy silnik i czujniki w nim sa ok? Chciałbym uniknąć sytuacji zakupu nowego sterownika, podpięcia i upalenia go bo problem był w silniku lub hallach, a spalony sterownik to tylko efekt.
Czy myślicie, że jest sens zabawy i podmiany mosfetów czy nie ma co się bawić i lepiej od razu kupić nowy sterownik (taki sam lub inny? jeśli inny to jaki?).
Sporo czasu czekałem na skompletowanie sprzętu, wiem, że możne za bardzo się podnieciłem i za szybko wszystko chciałem uruchomić, ale tego już nie cofnę, proszę o pomoc w diagnozie, co mogłem spartolić i czy wchodzi w grę naprawa, wymiana czy totalna zamiana sterownika, czy może problemu szukać gdzieś indziej.

Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość.
Załączniki
IMG_20200411_205457.jpg
IMG_20200411_205446.jpg
IMG_20200411_205433.jpg
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

Witam w klubie, sterownik wystrzelil mi w ten sam sposob. Po wlaczeniu of razu bez dotykania manetki wchodzil na maks obroty, za ktoryms razem wystrzelil tak samo jak Twoj, tylko u mnie wiecej zniszczen. Zapraszam do tematu:
viewtopic.php?f=18&t=4668&p=69224#p69224

Zapytam tylko: Gdzie kupiles sterownik?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: radasss »

No co wy. Sabki są najlepsze, coraz lepsze.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

zeeltom pisze:
12 kwie 2020, 3:00
Raz się bawiłem sabkiem i powiedziałem sobie, że nigdy więcej. Nie ma to jak najprostszy blokowiec z samonauką i zero problemów.
Ale praca blokowca, mozliwosci ustawien sa zadne. Przy mocniejszych rowerach nie wyobrazam sobie miec 150A w blokowcu :D
radasss pisze:
12 kwie 2020, 7:37
No co wy. Sabki są najlepsze, coraz lepsze.
Z duzym 150tka nie mam zadnego problemu, jest bardzo dobry. Moze jakas super sztuke trafilem :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

zeeltom pisze:
12 kwie 2020, 9:31
A po co mi możliwość ustawień? Kupuję taki, jaki mi jest potrzebny. Chcę 250W, to kupuję 250W, chce 1500, to kupuję 1500. Silnik ma pracować i tyle.
No jednak jest roznica. Kazdy preferuje inne ustawienia manetki, inny prad regena, ja mam ustawiony flux a niektorzy nie uzywaja, tak samo jak i programowalne ograniczniki predkosci - ustawione mam 10kmh (dla policji), 25 kmh i max predkosc. To samo z pradem - na asfalt wrzucam 160A i 370A w fazy, kiedy wjezdzam w teren zmieniam na 70A i 200A w fazy, przez co silnik sie nie przegrzewa, a robie to z poziomu aplikacji w telefonie w 10 sekund. Blokowce sa nadal dobre ale do konstrukcji o mocy do max 2-3kW, gdzie kierownik nie jest zbyt wymagajacy. Sam mam blokowca w tym malym motorku i narzekam, bo ze wzgledu na wysoki prad fazowy bardzo ciezko ruszyc bez “wystrzelenia” do przodu, w tym malym sabku bylo inaczej, i nareszcie nie balem sie dotknac manetki :P

Ale wracajac do tematu:

Gdzie kupiles sterownik?
mysz0n
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2020, 20:47

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: mysz0n »

Co do wyższości sterowników programowalnych nad takimi plug&play różnica jest taka, że zaczynając przygodę, z "czymś" chcesz podpiąć i działać. Po jakimś czasie stwierdzasz, że warto zmienić to, przerobić tamto itd. Przerabiałem to z dronami, gdzie pierwszego chciałem zrobić po kosztach bo po co mi to, po co tamto, później okazało się ze za 1/3 ceny więcej miałbym dużo lepiej (choć finalnie skończyłem z maviciem 2 zoom, bo znudziły mnie ciągle kombinacje i konfiguracje, chciałem jednak wpinać do ładowarki i latać, a nie wiecznie kombinować).

Sterownik kupiony w nexunie. Generalnie najbardziej chodzi mi o jakąś weryfikacje czy z silnikiem wszystko jest OK, czy jestem w stanie to jakoś zweryfikować pomijając sterownik? Czytałem gdzieś że halle mogę sprawdzić, puszczając zasilanie na czarny i czerwony (i tu pytanie, czy 5v czy 4,5v?) i sprawdzać czy i ile wraca na poszczególnych halach przy manualnym kręceniu kołem.

druga sprawa, czy jest sens bawić się w naprawę, czy na 99% dostało coś innego i będzie to strata czasu. I jeśli tak to czy kupić ewentualnie jakiś inny sterownik? może jakiś ML45 lub ML60? Chciałem coś wektorowego i możliwie nie za dużego aby można go podpiąć pod ramą(pod bidonówką)
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

Podlacz sterownik do baterii i sprawdz czy po wlaczeniu (pomaranczowy przewod elock podlaczony do bat+) pojawia sie napiecie jakiekolwiek na zasilaniu czujnikow halla (czarny i czerwony w kostce halli). Jesli tak, a sterownik po podlczaniu do komputera “zyje” to tylko mosfety poszly, jesli nie to trzeba szukac dalej i raczej jest to robota dla elektronika.

Generalnie skontaktuj sie z nexunem, bo moj sterownik tez tak wystrzelil, w tych samych okolicznosciach jak Twoj.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: tas »

Z waszego opisu to macie 2 rozne awarie a nie ta sama
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: miki »

AST034 pisze:
12 kwie 2020, 11:51
Podlacz sterownik do baterii i sprawdz czy po wlaczeniu (pomaranczowy przewod elock podlaczony do bat+) pojawia sie napiecie jakiekolwiek na zasilaniu czujnikow halla (czarny i czerwony w kostce halli). Jesli tak, a sterownik po podlczaniu do komputera “zyje” to tylko mosfety poszly, jesli nie to trzeba szukac dalej i raczej jest to robota dla elektronika.

Generalnie skontaktuj sie z nexunem, bo moj sterownik tez tak wystrzelil, w tych samych okolicznosciach jak Twoj.
I uważaj, żeby styki od czujników hall'a nie zwarły się ani na moment z przewodami fazowymi, albo ogólnie z napięciem wyższym, niż 5V. Czyli wszystkie końcówki w kostkach, albo dobrze zaizolowane.
mysz0n
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2020, 20:47

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: mysz0n »

Zrobiłem testy i wyniki mam takie.
Po odpaleniu sterownika, na wyjściu halli mam 4.9v więc wygląda na to (mam nadzieję) że sterownik żyje i wystarczy wymienić mosfety (chyba że to za daleko idący wniosek) co do czujników halla w silniku. Nie wiem za bardzo jak to rozumieć. Wpialem 5v w czerowy i gnd w czarny (od silnika) sprawdzałem miernik dałem w 5v i poszczególne Halle. I delikatnie kręcąc kołem miałem różne odczyty z zakresu prawie 5v i -1.8v (?) Tak samo na każdym z trzech czujników. Jak jeden pokazywał 5v to reszta miała -1.2 albo -1.8v czy to prawidłowe? Przy kręceniu kołem (delikatnym) wartości się zmieniały.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

mysz0n pisze:
12 kwie 2020, 15:38
Zrobiłem testy i wyniki mam takie.
Po odpaleniu sterownika, na wyjściu halli mam 4.9v więc wygląda na to (mam nadzieję) że sterownik żyje i wystarczy wymienić mosfety (chyba że to za daleko idący wniosek) co do czujników halla w silniku. Nie wiem za bardzo jak to rozumieć. Wpialem 5v w czerowy i gnd w czarny (od silnika) sprawdzałem miernik dałem w 5v i poszczególne Halle. I delikatnie kręcąc kołem miałem różne odczyty z zakresu prawie 5v i -1.8v (?) Tak samo na każdym z trzech czujników. Jak jeden pokazywał 5v to reszta miała -1.2 albo -1.8v czy to prawidłowe? Przy kręceniu kołem (delikatnym) wartości się zmieniały.
Wlacz go, podlacz do komputera i zobacz czy sie laczy, jesli w programie pokaze Ci blad mosfetow to jest szansa, ze tylko one wymagaja wymiany, ja w swoim mam wiecej uszkodzen i zero objawow zycia.
mysz0n pisze:
12 kwie 2020, 15:38
sprawdzałem miernik dałem w 5v i poszczególne Halle. I delikatnie kręcąc kołem miałem różne odczyty z zakresu prawie 5v i -1.8v (?) Tak samo na każdym z trzech czujników. Jak jeden pokazywał 5v to reszta miała -1.2 albo -1.8v czy to prawidłowe? Przy kręceniu kołem (delikatnym) wartości się zmieniały.
Po zasileniu halli +5V w czerwony i minus do czarnego, sprawdzasz napiecie miedzy przewodem od kazdego halla a masa, bo wg tego co napisales wpinales sie miedzy hall i plus 5V.
mysz0n
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2020, 20:47

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: mysz0n »

Udało mi się go zresetować, i pokazuje się tylko błąd
13 hall fault
Co chyba jest ok, bo nie mam nic podłączone poza kablem usb...

Po ponownym teście czujników halla w silniku, faktycznie dostaje wyniki z przedziału 0-3,8v (czy to jest tak, że w jednym ustawieniu dostaje 0, a jak obrócę odpowiednio koło to dostaje ~4v bo generalnie wygląda tak (na każdym z nich) że w spoczynku albo wraca ~0v albo ~4v, jak ruszam kołem to mam wartości pomiędzy.

Gdzie w takim razie szukać błędu i powodu upalenia sterownika? Tak jak pisałem, najbardziej boję się podpięcia nowego sterownika i upalenia go zaraz po zapięciu bo bląd jest gdzieś indziej.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

mysz0n pisze:
12 kwie 2020, 16:34
Udało mi się go zresetować, i pokazuje się tylko błąd
13 hall fault
Co chyba jest ok, bo nie mam nic podłączone poza kablem usb...

Po ponownym teście czujników halla w silniku, faktycznie dostaje wyniki z przedziału 0-3,8v (czy to jest tak, że w jednym ustawieniu dostaje 0, a jak obrócę odpowiednio koło to dostaje ~4v bo generalnie wygląda tak (na każdym z nich) że w spoczynku albo wraca ~0v albo ~4v, jak ruszam kołem to mam wartości pomiędzy.

Gdzie w takim razie szukać błędu i powodu upalenia sterownika? Tak jak pisałem, najbardziej boję się podpięcia nowego sterownika i upalenia go zaraz po zapięciu bo bląd jest gdzieś indziej.
Masz dwa wyjscia. Skontaktowac sie ze sprzedawca sterownika, albo samemu najpierw dobrze obejrzec co jest okopcone w srodku. Pisales, ze jest opor na silniku wiec mosfety na pewno sa do wymiany, odchyl je od plytki to zapewne poodpadaja polamane kawalki obudowy. Po wymianie mosfetow probowalbym od nowa na stojaku z nowa instalacja. Jesli przewod od silnika nie jest uszkodzony, nie ma zwarcia to powinien ruszyc.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: tas »

upalenia tranzystorow sa najpopularniejszymi awariami w sterownikach, chyba zrobie o tym material jak to naprawiac

poza tym sabek mini ma jeszcze driver tych mosfetow na plytce logicznej, prawie na pewno tez trzeba ten element wymienic
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
mysz0n
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2020, 20:47

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: mysz0n »

@tas ale myślisz że ci mogło być powodem? Jakieś zwarcie w kablach, czy jakiś problem z e sterownikiem?
Warto zabierać się A naprawdę czy odpuścić?
Myślisz że zakupie zupełnie inny sterownik i ruszę czy problem może być w silniku? Na Twoje filmy czekam z niecierpliwością bo tak szczerze to one były powodem do decyzji o zakupie.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: AST034 »

tas pisze:
12 kwie 2020, 17:23
upalenia tranzystorow sa najpopularniejszymi awariami w sterownikach, chyba zrobie o tym material jak to naprawiac

poza tym sabek mini ma jeszcze driver tych mosfetow na plytce logicznej, prawie na pewno tez trzeba ten element wymienic
Czy masz na mysli ten scalak TF2101?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: tas »

mysz0n, chciałbym Ci powiedzieć, że to problem ze sterownikiem samym z sobą ale prawda jest taka, że same przez się awarie tego typu nie występują.
To zawsze są problemy montażowe, złe nawyki, złe programowanie, to są zwyczajnie skomplikowane urządzenia i nie będąc za Twoimi plecami we chwili awarii zwyczajnie nie da się nic powiedzieć co zrobiłeś źle. Wystarczył zły kontakt przewodu, zimny lut, brak zasilania halli, cokolwiek czego nie zauważyłeś albo nie byłeś świadomy, np wada kostek elektrycznych.
Jeździłeś na kostkach elektrycznych co jest nie dozwolone, skad w ogóle taki pomysł, kostki mają 10A obciążalności a po przewodach fazowych idą szpilki po 100A i wiecej, nikt tak nie robi, ale zrobiłeś. Mogło "coś" uszkodzić, spowodować zły kontakt na jednej z faz? No mogło.
Przez kostki wypadł ci przewód zasilania halli. Czyli że słaby montaż przewodów cienkich czyli kostki nie przystosowane do cienkich kabli, czy mogło się coś poluzować na innych kablach? mogło. Czy to mogło spowodować awarie, coś do czegoś dotknęło, pewnie, że mogło.

Wymienisz mosfety i prawdopodobnie TF2101 oraz kolejny HC541 na płytce logicznej i sterownik powinien działać.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

witam wszystkich . jestem tu nowy i nie wiem czy we wlasciwym miejscu pisze .
Mam rower z silnikiem C&N 8000W - ponoc jest to inna wersja QS 273 . Podlaczony jest do kontrolera wektorowego 80A i akumulatora 72V/35Ah - 80A . Dzis wszystko spialem i chcialem sie przejechac . Rower rozpedza sie na rownym do 18km/h . lekkie wzniesienie i staje calkiem . Co moze byc przyczyna ? Do kontrolera podpiety jest wyswietlacz SW900 . Prosze o pomoc co z tym mozna zrobic . Na stojaku serwisowym bez obciazenia kreci sie 44km/h . Dodam ze wczesniej byl w nim kontroler Sabvoton 72100 z okablowaniem i wyswietlaczem Bafang . Niestety ktoregos dnia ekran wxswietlacza zrobil sie czarny i rower umarl . Zero reakcji . Teraz dostal inny kontroler , wyswietlacz i nowy akumulator . Pozdrawiam
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: miki »

A skonfigurowałeś ten nowy kontroler pod używany silnik?
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

on nie ma zadnego podpiecia pod kompa czy bluetooth . sabek ma a tu nic .
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

w tej chwili tower uruchamia sie przyciskiem od lcd - storniert wspomagania i funkcje . kabel lock nie jest spiety z + . Moze odlaczyc Lcd i spribowac go odpalic bez tego ? mam tez jeszcze 2 kontrolery - jakis wektorowy 50A i Sabvotona 72150 . Ten kontroler ktory ma jest nowy , pierwszy raz pidlaczony . Obawiam sie ze moze jednak silnik ma problem .
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

3 tygodnie temu zlozylem dla syna rower z silnikiem Rapid Tr 3 , aku 72V i 70A i z kontrolerem wektorowym 50A . nic nie konfigurowalem tylko podlaczylem razem . no i wszystko chodzi . Nie ma super startu ale do 70km/h jedzie . bez lcd tylko z wstomierzem i licznikiem rowerowym . Prosty egzemplarz
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: Inc0 »

falko pisze:
23 wrz 2020, 1:20
3 tygodnie temu zlozylem dla syna rower z silnikiem Rapid Tr 3 , aku 72V i 70A i z kontrolerem wektorowym 50A ....... Nie ma super startu ale do 70km/h jedzie . ....
bez komentarza :roll:
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

Gdybym mial wiedze pewnie bym nie pytal ale wiedze tez trzeba zdobyc na probach i bledach lub spytac . Tak zrobilem . Kazdy jakos zaczynal .
pozdrawiam
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: miki »

Mało ludzi zaczyna samodzielne składanie od takich mocy. Przy tych prądach jednak trzeba mieć trochę doświadczenia, inaczej łatwo o większą iskrę.
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

To prawda ale juz zaczalem . Przebudowalem moj zwykly rower ale z gotowych podzespolow . Akumulatora sam nie buduje tylko zamowilem u ludzi ktorzy sie na tym znaja . Ostroznosc i opis podzespolow , schemat i jeden rower jezdzi calkiem dobrze . Drugi tez jezdzil ale padlo wszystko . Silnik razem z Sabvatonem i wyswietlaczem Bafang byl kupiony w komplecie z okablowaniem . No i to padlo . Czytalem ze ponoc regen powoduje spalenie zestawu w tym komplecie . niestety po fakcie . Tak chinczyki zrobily . Rower wczesniej na odcinku 200m rozpedzal sie do 87 km/h . Rower przestal reagowac a Sabka nie mialem jak sprawdzic . wlozylem mu inny kontroler i nowy akumulator bo tamten bede chcial wykorzystac gdzie indziej . Nowy kontroler 80A z wyswietlaczem SW900 . Brzeczy w czasie pracy ale to u nich normalne . Niestety rower nie ma mocy i stad moje pytanie ale chyba tu nie dostane pomocy . Dzieki za komentarze i pozdrawiam
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: tkoko »

Może na początek, zacznij od najprostszej rzeczy, czyli poprawności połączeń sterownik > silnik.

https://ebike.nexun.pl/silnik-sterownik ... przewodow/

Podobnie możesz sprawdzić sterownik

https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-sterownika/

Dalej warto by sprawdzić ustawienia wyświetlacza.
falko
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:57

Re: Pierwszy rower i spalony sterownik - prośba o pomoc.

Post autor: falko »

witam . rozpialem wszystko i po kolei znow podlaczylem . Podlaczylem inny LCD WM960 . Wczesniej sprawdzilem czy fazy silnika nie sa zwarte z obudowa silnika i nie sa . Odpalilem i to samo . na podnosniku kolo sie kreci do 44km/h ale zauwazylem ze przewody fazowe silnika bardzo sie nagrzaly . Krecilem moze z 15sekund . Miedzy fazami jest przejscie ale inny silnika ma tak samo wiec wnioskuje ze to jest ok . moze sie myle . co moze byc przyczyna ? wymiana kontrolera chyba nic nie zmieni ? pozdrawiam
ODPOWIEDZ