Zestawy do konwersji.

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Zestawy do konwersji.

Post autor: Bednarix »

Witam,

Swoją przygodę z e-rowerem zacząłem kilka dni temu, chociaż ta myśl krąży za mną od dawna. Przewertowalem dość dużo wątków oraz stron żeby wyrobić sobie jakąś podstawową opinie. Zdecydowałem się na zakup gotowego zestawu do konwersji proponowanego przez wiele sklepow.

Zacznę od tego że rower jest mi potrzebny do dojazdów do pracy (około 17km w jedną strone z czego poranna jazda jest najgorsza ze względu na bardzo długi podjazd o średnim kącie nachylenia). Rower wykorzystuję też do jazdy rekreacyjnej, głównie tereny asfaltowe, ścieżki lesnie, raczej prosty teren.

Posiadam rower crossowy Romet orkan 2m o ramię 21 cali i kole 28 cali. Moja waga to około 88-90 kg.

Zdecydowałem się na zakup silnika centralnego montowanego w korbie. Do wyboru jest kilka firm i teraz moje pytanie. Czy silniku marek typu bafang, ecobike, 8fun lub Rapid ( ten ostatni chyba nie cieszy się popularnością na tym forum, zapewne nie bez przyczyny), są dobrym wyborem i jako amator będę z nich zadowolony? Chodzi o awaryjnosc komfort jazdy. Czy raczej powiedzielibyście odpuść sobie to jest totalny szajs który będzie się psuł?. Zaznaczę że nie ma niestety znajomego który miałby jakikolwiek rower elektryczny i mógłbym sobie sprawdzić.

Dodam jeszcze że cena takiego zestawu to około 3500-4000z baterią 10-13 ah, 36V, silniki 500-700w, 36v
Pozdrawiam
Grzesiek
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Rychu »

Na Twoim miejscu wziąłbym zestaw z silnikiem w tylnym kole od glebora za 1333PLN, a do tego baterię 48V 17Ah z ładowarką za 1700PLN.
Prościej to zamontować samemu i w prostym terenie powinno się lepiej sprawdzić niż silnik centralny.
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Bednarix »

No właśnie, tego zapomniałem dodać, że jeżdżę czasem z dzieckiem w foteliku, waga dziecka to 13 kg i raczej będzie rosła. Czy nie będzie zbyt dużego obciążenia na tylnie koło z tylnim napędem? Rychu, czy jeśli miałbyś do dyspozycji 4000 to w swojej propozycji byś coś zmienił?
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: 2kola »

Ja mam na sprzedaż cały zestaw do konwersji za 2950zł.
Silnik TSDZ2, wyświetlacz, bateria, ładowarka.
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Rychu »

A jeśli dziecko w foteliku, to rzeczywiście lepiej nie obciążać tak tyłu.
Chociaż dzieci, to przeważnie w elektrykach są ciągnięte w przyczepkach. A to jeszcze inne podejście, bo wtedy sprawdza się silnik bezprzekładniowy, wolnoobrotowy też w tylnym kole.
Jeśli jednak przyczepka nie wchodzi w grę, tylko jednak fotelik, to rzeczywiście chyba lepszy będzie napęd centralny. Tylko coś ostatnio czytałem, że taki TSDZ2 to najlepiej pracuje na 52V, więc odpuściłbym zestawy na 36V.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: tkoko »

.....
Ostatnio zmieniony 07 maja 2020, 15:05 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: tkoko »

Bednarix pisze:
07 maja 2020, 12:58
.... Zdecydowałem się na zakup silnika centralnego montowanego w korbie. Do wyboru jest kilka firm i teraz moje pytanie. Czy silniku marek typu bafang, ecobike, 8fun lub Rapid ( ten ostatni chyba nie cieszy się popularnością na tym forum, zapewne nie bez przyczyny), są dobrym wyborem i jako amator będę z nich zadowolony? Chodzi o awaryjnosc komfort jazdy. Czy raczej powiedzielibyście odpuść sobie to jest totalny szajs który będzie się psuł?. Zaznaczę że nie ma niestety znajomego który miałby jakikolwiek rower elektryczny i mógłbym sobie sprawdzić.

Dodam jeszcze że cena takiego zestawu to około 3500-4000z baterią 10-13 ah, 36V, silniki 500-700w, 36v
Pozdrawiam
Grzesiek
Z silnikami serii "Bafang" (Bafang, 8Fun, Yoch itd), w przypadku Twoich kryteriów eksploatacji, nie powinno być większych problemów. Myślę że zakup silnika bezpośrednio z Chin (Aliexpres), zmniejszy znacznie koszt zestawu.

https://pl.aliexpress.com/premium/bafang+motor.html?d=y
https://pl.aliexpress.com/item/32977314 ... hweb201603_

Jeszcze tańsze są TSDZ2. Co prawda bardziej "awaryjne", przy "modowaniu" zestawu (podkręcaniu osiągów), ale w Twoim przypadku, również powinien się sprawdzić.
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Bednarix »

Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Bednarix »

Ktoś miał styczność z firmą ecobike w ogóle?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: tkoko »

Bednarix pisze:
07 maja 2020, 15:10
https://www.rowery-elektryczne.pl/zesta ... uct_id=520

A co myślicie o tym zestawie?
Pod tym linkiem masz "polskiego" producenta, polską gwarancję i obsługę. Jeżeli zależy Ci na tych rzeczach, to na pewno ten silnik będzie OK. Sama firma, istnieje już dosyć długo, i z tego co pamiętam, uczestniczy w zlotach w Żyrardowie, więc Zeeltom, lub inni stali bywalcy zlotu, może udzielą szerszej informacji na temat firmy. :D
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Bednarix »

Dziękuję za odpowiedzi :). Zdam relacje z pierwszej jazdy jak go otrzymam i jakoś zamontuje, żeby inne świeżaki miały jakiś pogląd.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pape
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: pape »

Ja mam ich rower od roku. Jeździ - 3 tys. km. Jestem zadowolony, choć teraz wiem, że sam bym złożył podobny za najwyżej 2/3 ceny - teraz uruchamiam na starej ramie za 1/2. Ale jednak polecam - rower dosyć przemyślany jako e-bike.
Girzo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 23 lut 2019, 10:34

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Girzo »

Mając taki budżet to uważam że najlepsza opcja kupić zestaw prosto z Aliexpress za tysiaka i resztę pieniędzy wydać na dużą baterię w trójkąt ramy. Dobre osiągi i nieskończony zasięg ;)
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Bednarix »

Być może na aliexpress faktycznie wyjdzie korzystniej finansowo. Ale te terminy dostaw są dla mnie zbyt długie. Zresztą dwukrotnie zamawiałem jakieś drobne rzeczy i miałem niestety przykre doświadczenia. No i mam jeszcze takie coś, że jakoś lubię tych "polskich" przedsiębiorców jakoś wspierać, bo mimo że produkccja chińska, to nadal dystrybucja polska :).
rayan
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 01 wrz 2020, 8:59

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: rayan »

Bednarix
Czy zakupiłeś już jakiś zestaw?
Podłącze sie pod temat. Zastanawiam się też nad jakimś zestaw pod merida tfs 300-D 2011r.
Zaczałem troche czytać oglądać i nie mogę sie zdecydować czy centralnie silnik czy tył. Centralnie aż tak mocno obciąża napęd czy to zależy od stylu jazdy? Jednak centralny jest bardziej chyba dyskretny i posiadają sterowniki już wbudowane i mniej tego wszystkiego na rowerze.
Moje plany to jazdy głównie asfalt, nachylenia raczej bez przesady lekkie podjazdy. Dystanse 100km.
Tylko takie zestawy dość drogie widzę koło 5tyś. Myślałem o czymś 750W lub 1000, bateria też ze 20Ah.
Prosił bym o poradę.
Kichol
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 15 sie 2020, 18:03

Re: Zestawy do konwersji.

Post autor: Kichol »

Ja zelektryfikowalem ostatnio 2 rowery crossowe na 28 calowych kołach. Typowe, uniwersalne pojazdy wykorzystywane do wszystkiego. Od przejażdżek po parkach, po trasy 400-600km w tydzień typu GreenVelo, Marszruta Kaszubska czy Velo Dunajec.

Tsdz2 w wersji 750Watt LCD5 + bidon 14-17Ah. Koszt części to 2,5k PLN plus robocizna.

Jeździ się bardzo dobrze, wspomaganie bez zarzutu. Na mojej nodze spokojnie jestem w stanie utrzymywać prędkość 30-35km/h. Pedałuję cały czas.
Jak się nie chcesz zmęczyć, to najwyższy stopień wspomagania i jedziesz na luzie.

Opcja idealna jeśli nadal chce się mieć rower z koniecznością pedałowania.
ODPOWIEDZ