TSDZ2 Niebieska zębatka, a czujnik hamowania

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

TSDZ2 Niebieska zębatka, a czujnik hamowania

Post autor: insaimz »

Cześć,
wczoraj zamontowałem silnik do roweru, a dziś pojechałem go testować. Niestety ukręciłem zęby na niebieskiej zębatce, kiedy nie udało mi sie wjechać pod ciężki podjazd i wcisnąłem hamulce. Czy czujnik hamowania chroni przed takimi sytuacjami?
Widziałem też, że dostępne są metalowe zębatki do zastąpienia niebieskiej plastikowej ale czy są bezpieczne? Ta niebieska zapewne jest swego rodzaju bezpiecznikiem, z metalową coś innego może się zepsuć, tak mi się przynajmniej wydaje.

Czy są jakieś gotowe czujniki do hamulców hydraulicznych, które pasówały by do wyświetlacza vlcd5? bo rozumiem, że czujniki do wyświetlacza się podłącza, tak?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 Niebieska zębatka, a czujnik hamowania

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
15 maja 2020, 23:20
Cześć,
wczoraj zamontowałem silnik do roweru, a dziś pojechałem go testować. Niestety ukręciłem zęby na niebieskiej zębatce, kiedy nie udało mi sie wjechać pod ciężki podjazd i wcisnąłem hamulce. Czy czujnik hamowania chroni przed takimi sytuacjami?
.....
Czujnik hamowania powinien uchronić zębatkę, bo natychmiast wyłącza wspomaganie silnika. Co do mosiężnej zębatki, to chłopcy mielą i ją, wystarczy obejrzeć temat "MID drive TSDZ2". :D
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: TSDZ2 Niebieska zębatka, a czujnik hamowania

Post autor: elektrotonus »

Tak LCD5 ma wejście na czujniki, pytanie czy każdy? Ja kupiłem zestaw z klamkami na linkę z czujnikiem, i wejścia są.

Pytałem wcześniej w tym wątku o celowość czujników i Koledzy zapewniali, że silnik jak nie obracasz korbą pedałów powinien zatrzymać podawanie wspomaganie. Analogicznie jak u Ciebie przy hamowaniu "awaryjnym" przy podjeździe pod górkę. Jednak tensometr wykrywał nacisk na pedały a bezwładność zestawu czujnika PAS, czujnik obrotów koła, czujnik nacisku nie wyłączyła napędu przy prędkości zero.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: TSDZ2 Niebieska zębatka, a czujnik hamowania

Post autor: insaimz »

elektrotonus pisze:
16 maja 2020, 10:48
Tak LCD5 ma wejście na czujniki, pytanie czy każdy? Ja kupiłem zestaw z klamkami na linkę z czujnikiem, i wejścia są.

Pytałem wcześniej w tym wątku o celowość czujników i Koledzy zapewniali, że silnik jak nie obracasz korbą pedałów powinien zatrzymać podawanie wspomaganie. Analogicznie jak u Ciebie przy hamowaniu "awaryjnym" przy podjeździe pod górkę. Jednak tensometr wykrywał nacisk na pedały a bezwładność zestawu czujnika PAS, czujnik obrotów koła, czujnik nacisku nie wyłączyła napędu przy prędkości zero.
Jeszcze nie wiem, na ile sprawnie działają czujniki hamowania, czy odpowiednio szybko odcinają prąd od silnika. Ja pojechałem eksplorować ukrytą ścieżkę, którą ciężko zauważyć obok drogi między krzakami. W pewnym miejscu był stromy podjazd z wykopanymi schodami z ziemi na końcu i próbowałem do końca jechać i podjechać aż koło straciło przyczepność i odruchowo, żeby się nie stoczyć do tyłu od razu wcisnąłem hamulce, silnik jeszcze przez chwile ciągnie w takim momencie i to starcza, żeby zmielić zęby w niebieskiej zębatce. Pewnie jak ktoś jeździ "normalnie", bez takich podjazdów, bez wciskania hamulca kiedy nacisk na pedały jest maksymalny, sam pewnie generowałem ponad 500 wat nogami, to zębatki nie ukręci.
ODPOWIEDZ