Nowy silnik ecobike 500W

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: Bednarix »

Witam od niedawna jestem posiadaczem silnika centralnego 500W od firmy Ecobike oraz baterii 13 Ah LG kupionych w zestawie do konwersji. Zastanawia mnie kilka spraw, ponieważ silnik był już wymieniany na gwarancji razem z bateria, ponieważ wyskakiwał błąd na wyświetlaczu i odcinało prąd. Po różnych bataliach z serwisem w Łodzi w której mieszkam wolę się z nimi nie kontaktować więcej bez konieczności, ale zastanawia mnie czy silnik działa poprawnie, otóż:

1. Przy pełnym naładowaniu baterii wszystko działa bardzo sprawnie, ale po przejechaniu około 10 km i spadku jakiś 30% baterii w trybie turbo czuje spadek mocy, mniej więcej 5km/h (z 40 na 35) na tej samej trasie i dodam że było testowane w dwie strony żeby wykluczyć wzniesienia. Czy tak powinno być, ponieważ firma twierdzi że tak.

2. Czy poziom naładowania baterii na wyświetlaczu powinien skakać? Tj. przy naładowaniu do 100 % spada do 60%, potem wzrasta do 90, spada do 50, wzrasta do 75 a później spada do 20 mimo że lampki na baterii pokazują 3/4. Firma twierdzi że to normalne.

Dodam jeszcze że jedyną rzeczą jaką nie została wymieniona jest sterownik. Nie chce być upierdliwy, po prostu mnie to zastanawia. Czy ktoś zna jakiś inny serwis w Łodzi który mógłby posprawdzać czy wszystko jest w porządku?
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: miki »

Bednarix pisze:
10 cze 2020, 19:54
2. Czy poziom naładowania baterii na wyświetlaczu powinien skakać? Tj. przy naładowaniu do 100 % spada do 60%, potem wzrasta do 90, spada do 50, wzrasta do 75 a później spada do 20 mimo że lampki na baterii pokazują 3/4. Firma twierdzi że to normalne.
Poziom naładowania, czy po prostu woltomierz (tak mam w KT-LCD3) skacze, przy większym obciążeniu silnik pobiera większy prąd, więc napięcie trochę przysiada. Kiedy już jestem na górze, albo jadę po płaskim napięcie znowu lekko wzrasta. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Dziś na podjeździe na nieźle jeszcze naładowanej baterii miałem ok. 47,2V aby po pokonaniu wzniesienia otrzymać odczyt 49V.

Co do prędkości naładowanej baterii (na full) oraz naładowanej powiedzmy w 75% nie chcę się wypowiadać zbyt autorytatywnie, na pewno nieco większe napięcie powoduje nieco żwawszą pracę silnika, ale czy to jest spadek o 5, 10, czy 15% to nie wiem. Na pewno przy prawie rozładowanej baterii silnik jest mniej "skoczny".
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: Bednarix »

Rozumiem, w takim razie mnie uspokoiłeś, dziękuję bardzo za szybką odpowiedź ;).
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: Yasiu77 »

Przy dość małym jak Twój pakiecie te skoki wskaźnika będą pewnie spore . Strzelam że tam jest pakiet 13s4p może z mj1 ? Zagadaj do Glebora z Łodzi, powinien też coś poopowiadać ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: tkoko »

1. spadek prędkości związany ze spadkiem napięcia jest "normą". Czy będzie to 5km/godz, to jest trudne do oceny, ale możliwe. Istotniejsze byłoby sprawdzenie zasięgu. Przy pełnej mocy (turbo), i mocy 700 - 1000 wat, powinien być min 30 - 40 km.
2. poziom napięcia na wyświetlaczu może skakać, jest to naturalny spadek napiecia baterii pod obciążeniem.
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: Bednarix »

Myślę że to by się zgadzało ze wskaźnikiem na baterii. Po przejechaniu około 20 km na turbo paliły się 2/4 lampki. Czyli wszystko jest w porządku to mnie cieszy. A teraz pytanie z innej beczki, mam tam baterie bidonowa, czy istnieje możliwość połączenia jej z bateria bagażnikowa i mieć dwie baterie?
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: miki »

Bednarix pisze:
10 cze 2020, 21:27
Myślę że to by się zgadzało ze wskaźnikiem na baterii. Po przejechaniu około 20 km na turbo paliły się 2/4 lampki. Czyli wszystko jest w porządku to mnie cieszy. A teraz pytanie z innej beczki, mam tam baterie bidonowa, czy istnieje możliwość połączenia jej z bateria bagażnikowa i mieć dwie baterie?
Raczej dwa bidony.
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: Bednarix »

Hmm szkoda, bo dwie bidonowki nie wchodzą w grę. A czy ktoś może mi doradzić z takim innym problemem. Otóż w tym zestawie jest 5 trybów wspomagania: "off", "Eco", "tour", "sport" oraz "turbo" i na wszystkich trybach silnik jest cichy oprócz trybu "off", przy wyłączonym silniku i na trybie off bez wspomagania coś stuka gdy pedałuje, ciężko powiedzieć czy to w silniku czy w korbie, jest to dosyć głośne stukanie, takie że spokojnie słyszy je osoba obok której się przejeżdża.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: tkoko »

Może to stukają zapadki wolnobiegu w silniku, skoro to jest przy wyłączonym silniku. Czy to jest równy rytm podobny do wolnobiegu/kasety na tylnej osi?
Bednarix
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: Bednarix »

Równy rytm, tylko przy pedałowaniu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy silnik ecobike 500W

Post autor: tkoko »

Może ten typ tak ma. Najlepiej byłoby spytać się Ecobik'a.
ODPOWIEDZ