Lovelec city przerobka

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

Hej,

w poprzendim watku pytalem o rady na tabni elektryk i w miedzyczasie tarfil mi sie ten oto model: Lovelec City

Obrazek
Obrazek
Obrazek


swoje lata juz ma, ale frajda wciaz jest z jazdy. jets to wrrsja na silniku bafanga 250 W/ 24v i z bateria w bagazniku 10Ah, oczywiscie za swietnosci tyle miala, teraz wystarcza na 30+ km wiec wyapdaloby cos zmienic, dlatego tutaj pisze o porade i odpwoiedz na kilka pytan:

1. Chcialbym zregenerowac baterie, wiec pewnie zglosze sie tu do kogos komu wysle cala baterie on wymieni ogniwa, ewentualnie wsadzi BMS bo widze ze w opakowaniu jeszcze jest ok 5 cm miejsca, jak sie wyciagnie gabki ktore trzymaja akumulator w sordku. pomierze bo moze nawet wejdzie jeszcze jeden rzad ogniw.

2. czy ktos wie jaki tam siedzi sterownik? bo zapewne jest on w przedniej czesci bateri tak, czy upchniety gdzies w ramie?? nie chce mi sie tego rozbebeszac ale moze ktos jzu mial ten sprzet w rekach .

3. skoro bede juz baterie rozbebeszal to czy moge wziac 10s i zapodac mu 36v, czy musze wtedy zmienaic sterownik. Silnik to bafang 250w/24v, ale moze wiecei czy on udzwignie 36v i tak samo czy musze dobrac sie do sterownika czy an razie to bedzie wrozenie z fusow dopoki nie znam odpowiedzi na pyt nr 2??

Dzieki za info pozdrawiam
slow
Forumowicz
Posty: 525
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: slow »

Jeśli tylko sterownik by dał rade to można by spróbować z pakietem 10s.
Napisz skąd jesteś to łatwiej będzie ten akumulator zregenerować
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

Dabrowa Gornicza, blizej Siewierza. jest gdzies szansa wyszukac sterownika czy trzeba otwierac?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: WojtekErnest »

Jesli display jest firmowy, to pewnie ma sterowanie szyna, swoim protokolem zarowno sterownika jak i BMS.
Wtedy, prosta wymiana ogniw może spowodować unieruchomienie roweru.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

a firmowki korzystaja tez z Bafangow?

wyswietlacz ten:

Obrazek

z tego co googlalem to podobny do tego: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 96649.html

ale bez napisu 790 wiec pewnie starszy model co chyba nie ejst firmowka,a wyglada jak skladak.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
24 cze 2020, 19:52
a firmowki korzystaja tez z Bafangow?

wyswietlacz ten:

Obrazek

z tego co googlalem to podobny do tego: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 96649.html

ale bez napisu 790 wiec pewnie starszy model co chyba nie ejst firmowka,a wyglada jak skladak.
To jest zapewne "zwykły" LED, z czterema przewodami, czarny - masa, czerwony - plus zasilania z baterii, niebieski - wł/wył sterownika, i czwarty przewód - sterowanie poziomami wspomagania poprzez napięcie 0 - 5V.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

czyli sterownik tez pewnie jest jakis niefirmowy i pewnie musze sie do niego dobrac by sie dowiedziec jaki.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

Rower ma czujnik PAS, czy manetkę ? Jeżeli czujnik PAS, to jak wygląda ?
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

nie ma manetki, a czujnik pas nie ejst gdzies w srodku?? nic nie rozbieralem wiec nie wiem jak to wyglada
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: WojtekErnest »

Jeśli taki 'display' to na 90 %, aku nie ma żadnego zabezpieczenia, wiec pakiet da się zmienić, wzmocnić.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
24 cze 2020, 22:17
nie ma manetki, a czujnik pas nie ejst gdzies w srodku?? nic nie rozbieralem wiec nie wiem jak to wyglada
PAS powinien być na korbie (tarcza z magnesami, lub na korbie/łańcuchu (tensometr).
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

ok, wygooglalem i tarcze czarna z tymi srebrnymi punktami jak tutaj:

Obrazek

znalazlem miedzy korba a rama roweru.

i to ma tylko czujnik pas bez tensometru bo to mi przekazal koles co sprzedawal.
Awatar użytkownika
Miklas
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2020, 17:05
Lokalizacja: BBa

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: Miklas »

To, wygląda na to że jesteś w domciu :) jeszcze sterownik znajdź.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

To masz "typowy" chiński zestaw. Sterownik zapewne masz w baterii (w czarnej obudowie). Jeżeli rower ma ograniczenie do 25 km/godz, to być może przy sterowniku będzie zwarty przewód (np. biały), wystarczy go rozłączyć. Co do zmiany parametrów baterii, to nie powinno być problemu, jedyny kłopot to upchanie tego w obudowie. Zmiana napięcia też jest możliwa, nawet z oryginalnym sterownikiem, bo jak sądzę, rower będzie użytkowany raczej w mieście i niezbyt wymagającym terenie.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

nie no 90% asfalt i drogi polne ale ubite, sama rama juz wymusza jazde typowo miejska. szybko liczac wychodzi mi tam ok 54 ogniw co daje mi 10s5p lub 7s7p / 7s6p. Teoretycznie zasieg powinien byc podobny bo na plaskim czy przez godzine pojedziesz 35km/h czy przez poltorej 25km/h to zasieg bedzie podobny:) a na 36v jak pojedziesz 25km/h to dalej zajedziesz:P bo nie wykorzystasz mocy. wiec chyba lepiej miec troche mocy pod reka i nie wykorzystac niz nie miec i plakac? chodz z drugiej strony to nie ma tensometru wiec zawsze bedzie dawac 100% albo 50%, nie ma nic pomiedzy. przydaloby sie cos jak tryb turbo, gdzie normalnie leci 80% a potem na podjazdach czy pod wieksza gorke 100%. bo cos czuje ze zona przyklei sie do tego najwyzszego biegu i nic z mojej kalkulacji oszczednosci:)

dobrze rozumuje?? czy czgeos nie przewidzialem?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
25 cze 2020, 10:05
...... alej zajedziesz:P bo nie wykorzystasz mocy. wiec chyba lepiej miec troche mocy pod reka i nie wykorzystac niz nie miec i plakac? chodz z drugiej strony to nie ma tensometru wiec zawsze bedzie dawac 100% albo 50%, nie ma nic pomiedzy. przydaloby sie cos jak tryb turbo, gdzie normalnie leci 80% a potem na podjazdach czy pod wieksza gorke 100%. bo cos czuje ze zona przyklei sie do tego najwyzszego biegu i nic z mojej kalkulacji oszczednosci:)

dobrze rozumuje?? czy czgeos nie przewidzialem?
Najpierw sprawdź jak działa PAS. Podnieś koło z silnikiem (lub obróć rower kołem do góry), włącz Tryb 'Low" i zakręć najpierw powoli korbą przez kilka sekund, a następnie zwiększ obroty korby. Następnie powtórz próbę w trybie "High". Jeżeli widać będzie różnicę w prędkości silnika, to PAS wspomaga proporcjonalnie do obrotów korby. Jeżeli przy wolnych obrotach korby silnik jedzie sam z maksymalną prędkością, to działa zero-jedynkowo. W typowo miejskim użytkowaniu, i tak będziesz jeździł w trybie "High", a w celu zwiększenia zasięgu, lub oszczędzenia baterii, przejdziesz na podjazdach czy w terenie w tryb "Mediun", lub "Low" . :D
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

Hej, czujnik PAS nie reaguje na obroty korba, tak samo dziala czy delikatnie nimi obracam czy naginam jak dziki, na low wolniej an high szybciej ale stale bez zmian. Czy teraz wiadomo czy moge tam wcisnac 36V i czy isc w 36v z mniejsza baetria czy w 24v z wieksza?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
25 cze 2020, 20:15
Hej, czujnik PAS nie reaguje na obroty korba, tak samo dziala czy delikatnie nimi obracam czy naginam jak dziki, na low wolniej an high szybciej ale stale bez zmian. Czy teraz wiadomo czy moge tam wcisnac 36V i czy isc w 36v z mniejsza baetria czy w 24v z wieksza?
Czyli PAS działa zero-jedynkowo, i podaje na "Low" zapewne z 10A, na "Medium" z 15A, na "High" z 20A.
Jeżeli zostaniesz przy 24V, będziesz miał "gwarancję" że nie spalisz sterownika/silnika. Przechodząc na 36V, zwiększy się ogólna moc (i zapewne prędkość silnika). W tym przypadku istnieje możliwość spalenia sterownika. Jest to co prawda przy miejskiej jeździe mało prawdopodobne, ale możliwe, szczególnie przy takim działaniu PAS'a, czyli stałym podawaniu maksymalnego prądu. Przy 36V wybierając tryb "Mediun" będziesz miał praktycznie tryb "High" z baterią 24V.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

te chinskie sterowniki ktore widzialem to dzialaly 24/36v. jaka szansa ze ten tez tak dziala. czy lepiej go wybebeszyc i zamienic na taki 36v?

co w tej chwili doradzacie?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
25 cze 2020, 21:26
te chinskie sterowniki ktore widzialem to dzialaly 24/36v. jaka szansa ze ten tez tak dziala. czy lepiej go wybebeszyc i zamienic na taki 36v?

co w tej chwili doradzacie?
Głównie limituje Ciebie wskaźnik LED, bo on jest na 24V, ale i to można obejść diodą zenera. Jak zamienisz sterownik, to i powinieneś zamienić wskaźnik na zgodny ze sterownikiem, a to są dodatkowe koszta. Jeżeli już zechcesz przejść na nowy sterownik, to polecam KU65.

https://sklepebike.pl/pl/p/Kontroler-S- ... -24V36/114

Co prawda ma on dodatkowe oznaczenie "S", lecz myślę że działa podobnie do tego który posiadam od 5 - 6 lat, czyli moc/prąd silnika jest zależny od obrotów korby.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: szalonyfacet »

czyli podsumowujac to dwie opcje:

1. wymiana ogniw na zgodne z napieciem 24v i wtedy tylko koszt wymiany bateri.. najwyzej mozna pakietow dodac by zwiekszyc zasieg.
2. wymiana ogniw na 36v, ale to ciagnie za soba wymiane sterownika i wyswietlacza, akle wtedy mamy mocniejszy rower

dzieki wielkie za info. przysiade i moze upoluje sterownik z wyswietlaczem z demobilu to bedzie taniej lub porownam koszta.

Pozdrawiam
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lovelec city przerobka

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
26 cze 2020, 15:59
czyli podsumowujac to dwie opcje:

1. wymiana ogniw na zgodne z napieciem 24v i wtedy tylko koszt wymiany bateri.. najwyzej mozna pakietow dodac by zwiekszyc zasieg.
2. wymiana ogniw na 36v, ale to ciagnie za soba wymiane sterownika i wyswietlacza, akle wtedy mamy mocniejszy rower
....
Co do 1. to Ok
Co do 2. Mocniejszy rower będzie wtedy gdy istniejący sterownik na 24V, zasilisz z baterii 36V, będziesz miał wówczas rower "350 wat". Jeżeli zmienisz sterownik i wyświetlacz na 36V 250 wat, to zyskasz trochę na prędkości, lecz stracisz na przyśpieszeniu i podjazdach. Dopiero sterownik 36V, 350 wat zwiększy moc silnika.
ODPOWIEDZ