Problem z dętkami
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Problem z dętkami
Witam, jestem posiadaczem silnika bafang 1500W w tylnim kole. Kupiłem go w firmie energy-bike i wszystko jest ok poza tym że mam go od tygodnia a już 2 razy złapałem gumę. Nie powiem silnik jest dość ciężki samo koło z silnikiem waży jakieś 7 kilo. Mam oponę continental ride tour 28 x 1.75 i dętki też Continental conti tube tour 28 all. Ja ważę 90 kg. Za pierwszym razem jechałem po ścieżce rowerowej, a za drugim bo drodze szutrowej. Nic mi się nie wbiło po prostu drobne przetarcia na dętce. Czy to normalne? Dodam że jechałem raczej wolno, około 20 km/h. Może zastosować jakieś lepsze dętki a może opona kompletnie nietrafiona? (Chociaż producent reklamuje ja jako oponę do elektryków).
Pozdrawiam
Grzesiek
Pozdrawiam
Grzesiek
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Problem z dętkami
Przy silniku w tylnim kole trzeba pomyśleć o solidnej obręczy plus do tego mocna opona i dętka. Kiedyś budżetowa oponą była CST 1388, robiła robotę w ebajku. Szukaj coś tego pokroju.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dętkami
jakie miales cisnienie w kole ? Blizej 2 czy 4 atm ? Nabijaj mocniej i nie będzie problemu, pod warunkiem ze nie trze szprycha, jest oslona itp
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
Re: Problem z dętkami
Po pierwsze sprawdź czy wewnątrz obręczy nie ma jakiś ostrych części. Ja musiałem spiłować łączenie obręczy, bo nie było idealne, niby to miejsce przykrywa opona, ale...
Po drugie otwory na szprychy, sprawdzić czy nie ma zadziorów i kupić dobrą opaskę na obręcz.
Po trzecie prawidłowo założyć oponę i dętkę, tak żeby nigdzie dętki nie przyciąć i opona równo siedziała. Można użyć talku dla lepszego poślizgu.
Po czwarte napompować przynajmniej do minimalnego zalecanego ciśnienia, a najlepiej trochę więcej. Przeważnie to około 3 bary. I kontrolować to ciśnienie nie na oko, tylko ciśnieniomierzem, który pokazuje właściwe dane. Mój się wczoraj okazało zaniża o 0,2 bara
Po drugie otwory na szprychy, sprawdzić czy nie ma zadziorów i kupić dobrą opaskę na obręcz.
Po trzecie prawidłowo założyć oponę i dętkę, tak żeby nigdzie dętki nie przyciąć i opona równo siedziała. Można użyć talku dla lepszego poślizgu.
Po czwarte napompować przynajmniej do minimalnego zalecanego ciśnienia, a najlepiej trochę więcej. Przeważnie to około 3 bary. I kontrolować to ciśnienie nie na oko, tylko ciśnieniomierzem, który pokazuje właściwe dane. Mój się wczoraj okazało zaniża o 0,2 bara
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Osłonkę mam, żadnych zadr nie ma, ciśnienie miałem ustawione 2.2, myślałem że powinno być mniej żeby było miękko?
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Problem z dętkami
Przy silniku w kole ciśnienie na maks bo będziesz łapać tzw snejki. Zrób pancerne koło według przepisu a zapomnisz o kapciach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Mam obręcz od energy-bike wygląda solidnie nawet bardzo, w środku żadnych zadr nie ma.
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Problem z dętkami
Snejki to dwa małe otwory w dętce, wygląda jak ugryzienie węża . Powstają np po dobiciu kołem do krawężnika itp. przeszkód. U mnie były notoryczne przy silniku w kole. Sytuacja rozwiązała się po zbudowaniu pancernego koła, z utrzymaniem stosownego ciśnienia
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Nic takiego nie było zwykła małe dziurki jak przy przedarciu. A te opony co mam złe?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dętkami
Napompuj porządnie.... a problem minie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Problem z dętkami
Proponuje wyjac detke, wlac do srodka wody po uprzednim odkreceniu wnetrza zaworu, wyplukac az bedzie wyplywala czysta woda, potem (bez suszenia) wylac wode, wlac 80-100ml mleka uszczelniajacego stans, zakladasz detke, pompujesz 4bary i w droge
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Dobra nabiłem 4 bary zobaczymy, jak znowu pójdzie to będę kombinował dalej z tym mlekiem itd.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem z dętkami
Zobacz czy masz zasłonięte od środka otwory na nyple w obręczy, mogą przecinać dętkę, tak jak wyżej, dobry uszczelniacz i masz spokój
KRAKÓW
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
Re: Problem z dętkami
Sprawdziłem i opona ma podane zalecane ciśnienie od 3,1 do 4 bar.
Więc wychodzi, że miałeś za małe ciśnienie o cały 1 bar, a to już sporo.
Przypuszczam, że po napompowaniu do 4, o których wspominasz, będzie dobrze
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Mam, zakładałem osłonkę sam. Co do tego ciśnienia to może faktycznie bo czułem takie lekkie ślizganie opony jak skręcałem albo przechylałem się na bok, ale byłem przekonany że jak będę miał mniej powietrza to na dziurach bedzie miękko i przyjemnie .
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Problem z dętkami
Po to masz amortyzatory
Ja w przednim kole mam 5.1 bar
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Problem z dętkami
Dla potomnych.
W 28" to się nie sprawdzi ale jak ktoś kiedyś będzie szukał rozwiązania do 26" to polecam dętkę moto 21x3". Na allegro taką dętka Awina 15zł, przy 3 sztuki za 45zł z wysyłką Smart czyli tyle do jedna dętka do DH. Brać z długim prostym całym metalowym wentylem chyba TR-4. U mnie trzymają ciśnienie. Od czasu montażu brak problemów z dziurami nawet na ciśnieniu 2,5bara.
W 28" to się nie sprawdzi ale jak ktoś kiedyś będzie szukał rozwiązania do 26" to polecam dętkę moto 21x3". Na allegro taką dętka Awina 15zł, przy 3 sztuki za 45zł z wysyłką Smart czyli tyle do jedna dętka do DH. Brać z długim prostym całym metalowym wentylem chyba TR-4. U mnie trzymają ciśnienie. Od czasu montażu brak problemów z dziurami nawet na ciśnieniu 2,5bara.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Nie mam amorka z tyłu. Mam za to sztyce suntour ncx, która szczerze polecam ludziom którzy jeżdżą niezbyt wyczynowo, nieźle tłumi nierówności i dziury na drogach.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
One nie będą wielokrotnie cięższe?chudybws pisze: ↑03 sie 2020, 12:25Dla potomnych.
W 28" to się nie sprawdzi ale jak ktoś kiedyś będzie szukał rozwiązania do 26" to polecam dętkę moto 21x3". Na allegro taką dętka Awina 15zł, przy 3 sztuki za 45zł z wysyłką Smart czyli tyle do jedna dętka do DH. Brać z długim prostym całym metalowym wentylem chyba TR-4. U mnie trzymają ciśnienie. Od czasu montażu brak problemów z dziurami nawet na ciśnieniu 2,5bara.
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Problem z dętkami
Jak są szersze i grubsze to muszą być cięższe. Zważe jutro ile waży bo mam jeszcze jedną nową. W stosunku do DH różnica raczej duża nie będzie. Może z 500g na dwóch sztukach.
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem z dętkami
do fata założyłem dętkę moto (20x4 - dętka 120/80-16) i to jeszcze wzmacnianą Michelin do crossa/trialu, była ponad 2x cięższa niż zwykła fatowa rowerowa i mega gruba. A i tak kamyczek wbity w bieżnik opony dał jej radę po ~150km Teraz testuję opaskę antyprzebiciową.
- pape
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dętkami
Na razie jeżdżę jeszcze firmowym ecobikem, fabrycznie napompowanym też 28/1.75. Pierwsza guma - oślepiony przez słońce wjechałem na wysoki krawężnik. Potem już poszło, w pół roku tak ze 4 razy. Najpierw za mało pompowałem. Potem pompką z Lidla z manometrem niby 4 bary. I ch...
Teraz kupiłem elektryczny kompresor rowerowy i twardość opony zdecydowanie większa .
Teraz kupiłem elektryczny kompresor rowerowy i twardość opony zdecydowanie większa .
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
Re: Problem z dętkami
Tak jak pisałem, warto sprawdzić poprawność wskazań manometru.
A dopompować do wysokiego ciśnienia najlepiej na stacji benzynowej
A dopompować do wysokiego ciśnienia najlepiej na stacji benzynowej
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 maja 2020, 12:16
Re: Problem z dętkami
Mam taki kompresor xiaomi mały ale daje radę. Co do poprawności wskazań ciśnienia nie jestem pewien, ale nabiłem 4 bary to opona jak skała twarda. A zapytam Was tak trochę z innej beczki, montowalibyście może do takiego zestawu jak mój na tylnim kole fotelik dziecięcy? Dodam że ważę 90 kg a córeczka 12 kg. Lepiej odpuścić bo strach że rower pęknie czy montować śmiało?
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dętkami
A używacie nasadek na wentyl do bezprzewodowego (po BT) monitorowania ciśnienia w oponach ?
Są fajne do samochodów z monitorami na szybe i zasilaniem z solarów
Są fajne do samochodów z monitorami na szybe i zasilaniem z solarów
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
Eno chyba przesada...WojtekErnest pisze: ↑31 paź 2020, 8:28A używacie nasadek na wentyl do bezprzewodowego (po BT) monitorowania ciśnienia w oponach ?
Są fajne do samochodów z monitorami na szybe i zasilaniem z solarów
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dętkami
No nie wiem... Nie chodzi o stały monitoring podczas jazdy (chociaż to też mozliwe bo są transmitery do androida) ale masz urządzenie np w garażu, używasz z zoną 2 rowerów, czyli 4 czujników. Przed wyjazdem rzucasz okiem na cisinienia obu rowerów. Nieprzydatne ? Moim zdaniem raczej tak, bo mozna się zdziwić gdy jedno ma 3,5 a drugie 2 atm i tak sie rusza w trasę.
Taki tani przykłąd niby do samochodu ale zasada ta sama.
https://allegro.pl/oferta/4x-czujniki-c ... 9865127868
Taki tani przykłąd niby do samochodu ale zasada ta sama.
https://allegro.pl/oferta/4x-czujniki-c ... 9865127868
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem z dętkami
W sumie może i niegłupi pomysł (na ali takie szpejo $15), czasem tak bywało że rusza się w trasę, a potem jest zastanawianie, podjeżdżanie na stacje i pompowanie, bo niby wyglądało spoko, ale coś jest nie tak
Tylko pytanie czy znowu się w paranoje nie popadnie i za każdym razem nie będzie pompować, bo o te 0.2 bara spadło.
Tylko pytanie czy znowu się w paranoje nie popadnie i za każdym razem nie będzie pompować, bo o te 0.2 bara spadło.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
wole podpiąć się pod kompresor w garażu przed wyjazdem ...zresztą zawsze mam na sobie pompkę , te 4 bateryjki pastylki ciekawe ile wytrzymają czasu do zmiany .
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dętkami
Ja tez mam elektryczną pompkę i co jakiś czas dopompowuję 4 koła, ale zawsze odpinając coś schodzi a w czasie eksploatacji tez moze sie zdarzyć ze 1 zaworek jest słabszy itp. Oczywiście pomke ze sobą też mam. Ale z doświadczenia wiadomo że jeśli się jezdzi na miękkiej gumie to o uszkodzenia detek znacznie łatwiej no i wtedy większy kłopot. A tu 'bezinwazyjnie' po prostu widać stan na wyjazd. Bateryjki zapewne na 1 sezon wystarczą. Bazę trzymac stale wyłączoną aby nie szła stale transmisja BT i powinno być ok.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Problem z dętkami
A dla mnie to jakby taczki na budowie wyoposażać w sztuczny horyzont by operator wiedział czy mu pojazd sie nie kładzie na skrzydło.Bo wiadomo że wtedy nie trudno sie wywalić.
MACIEK
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Problem z dętkami
A dla mnie to jakby taczki na budowie wyoposażać w sztuczny horyzont by operator wiedział czy mu pojazd sie nie kładzie na skrzydło.Bo wiadomo że wtedy nie trudno sie wywalić.
MACIEK
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
zgodzę się , za duzo cudowania . zwłaszcza ze akurat ciśnienie w oponach to kluczowo banalna sprawa do utrzymania
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 lis 2020, 0:41
Re: Problem z dętkami
Witam, a co do dętek próbowaliście system bez dentkowy do roweru np. Tubbeless z płynem uszczelniającym?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
Miałem dętki z glutem i plus jest że dziury zaklei ale poważne przecięcie to problem bo glut nie zaklei a jest problem potem z łatką bo rana jest brudna
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 lis 2020, 0:41
Re: Problem z dętkami
Tylko że ty miałeś dętkę ale też jest sam system bez dentkowy który uszczelnia niby koło i nie musisz mieć jej. Macie z tym jakieś doświadczenia?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
Tak . Osobiście nie poszedłem w tubeless . Mam kolegę który ma to firmowo i bardzo sobie chwali aczkolwiek niewiem jak tam występują ograniczenia np w masie samego roweru
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Problem z dętkami
Ja mam u siebie tubliss i bez powietrza idzie jechać nawet szybko tylko uważać należy na dziury i krawężniki żeby nie uszkodzić obręczy.
System trochę wagi ma i obręcz minimum 1,85 na mniejsze obręczy nie pasuje.
Ostatnio nypel pękł i obręcz wykrzywiłem powietrze uciekło z opony i dalej mogłem jechać spokojnie do domu bez problemu.
Ja wagą nie przejmuje jeżdżę ekstremalnie na silniku QS273 wiec system tubliss dla mnie idealny bo pojazd waży mój 87kg a brak transportu i dalego od domu to katastrofa
System trochę wagi ma i obręcz minimum 1,85 na mniejsze obręczy nie pasuje.
Ostatnio nypel pękł i obręcz wykrzywiłem powietrze uciekło z opony i dalej mogłem jechać spokojnie do domu bez problemu.
Ja wagą nie przejmuje jeżdżę ekstremalnie na silniku QS273 wiec system tubliss dla mnie idealny bo pojazd waży mój 87kg a brak transportu i dalego od domu to katastrofa
Ostatnio zmieniony 02 lis 2020, 9:53 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Problem z dętkami
Tak miałem okazję jechać bez powietrza ale mam u siebie tubliss wiec bez powietrza idzie jechać dalej bez problemu.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Problem z dętkami
Jest wkładka ze stałego materiału ochrona a środku jej dętka ciśnienie 100 psi 6,9bar.
Sama opona jest bez dętki i można oponę używać od 0-0,68bar więc małe ciśnienie polecają i można jechać i bez powietrza.
Bez powietrza idzie jechać bo czerwona osłona dociska oponę do obręczy i dodatkowo jest trzymak aluminiowy opony przykreczane wiec opona nie będzie obracać na obręczy.
Naprawa opony jest prosta bo naprawia sie jak samochodzie i bez ścigania opony.
Sama opona jest bez dętki i można oponę używać od 0-0,68bar więc małe ciśnienie polecają i można jechać i bez powietrza.
Bez powietrza idzie jechać bo czerwona osłona dociska oponę do obręczy i dodatkowo jest trzymak aluminiowy opony przykreczane wiec opona nie będzie obracać na obręczy.
Naprawa opony jest prosta bo naprawia sie jak samochodzie i bez ścigania opony.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5853
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z dętkami
Ja widziałem tylko takie wkładki do wyłożenia opony z mlekiem . Ale cena imho zaporowa jak za kawałek pianki
Oba systemy zresztą dosyć drogie jak na zwykłe bujanie . Dętka z glutem 30zl . Łatki topeak bezklejowe 10 zeta ....
Oba systemy zresztą dosyć drogie jak na zwykłe bujanie . Dętka z glutem 30zl . Łatki topeak bezklejowe 10 zeta ....
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19
Re: Problem z dętkami
a testowaliście dętkę DH plus druga dętka DH rozcieta na góre. Ja osobiście tak jeżdżę i zero kapci.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 mar 2018, 19:08
Re: Problem z dętkami
Po 100zł są wkładki antyprzebiciowe Tannus armour https://velove.pl/shop?category%5B%5D=26
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem z dętkami
I testowałem przez jakieś 700km. Zefal z-liner, tylko dlatego że mieli najszersze (do FATa i tak za wąskie, ale jakoś się udało przykleić do dętki i ustawić na środku). Efekt: wcześniej kapeć na tych oponach po ~100km, teraz spokój. Przy ostatniej wymianie opon (na bardziej zimowe) widziałem, że opona sporo miała takich mikro-przebić od kamyczków zakleszczonych w bieżniku, ale opaska spokojnie zabezpieczyła dętkę.