Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Cześć. Pierwszy post, więc witam wszystkich. Jestem z Krakowa i na co dzień programuję.
Docelowo chciałbym złożyć dwa rowery elektryczne. Nie posiadam sprzętu ani wiedzy o elektronice, więc koniec końców tak czy siak oddam rower do jakiejś firmy, która złoży wszystko do kupy.
Myślałem również o kupnym rowerze, lecz ceny zablokowanych sprzętów zabijają i można lecieć tylko 25kmph, albo traci sie gwarancję... Słaby deal
Pierwszy rower ma być dla mnie, jeszcze nie kupiony. Wzrost 185cm, waga 85kg. Full MTB, najlepiej Enduro z regulowaną sztycą, mlekiem w oponach i napinaczem łańcucha, żeby nie latał i się nie obijał. Silnik raczej MID, przynajmniej te 750W, a bateria - coś w tym stylu: https://e-biker.pl/pl/p/Bateria-bidonow ... %2C5-Ah/79
Drugi rower już jest kupiony i ma być dla mojej dziewczyny: https://www.giant-bicycles.com/pl/reign-sx-2018
Do niego też przydałaby się elektryfikacja, z tym, że to rozmiar S.
Są jeszcze rozwiązania typu Lift MTB tylko nie wiem ile to jest warte, jeszcze za bardzo nie widziałem tego w Polsce...
Prosiłbym o pomoc w wyborze sprzętu z samego czytania i tak do niczego konstruktywnego nie doszedłem, a nie mam znajomych posiadających takie zabawki, żeby móc pomacać na żywo i pogadać.
Czy takie przeróbki wymagają wiercenia lub w jakikolwiek sposób psucia rowera? Gdyby coś się z nim wydarzyło, idzie ściągnąć cały sprzęt i goły rower oddać na gwarancję?
Docelowo chciałbym złożyć dwa rowery elektryczne. Nie posiadam sprzętu ani wiedzy o elektronice, więc koniec końców tak czy siak oddam rower do jakiejś firmy, która złoży wszystko do kupy.
Myślałem również o kupnym rowerze, lecz ceny zablokowanych sprzętów zabijają i można lecieć tylko 25kmph, albo traci sie gwarancję... Słaby deal
Pierwszy rower ma być dla mnie, jeszcze nie kupiony. Wzrost 185cm, waga 85kg. Full MTB, najlepiej Enduro z regulowaną sztycą, mlekiem w oponach i napinaczem łańcucha, żeby nie latał i się nie obijał. Silnik raczej MID, przynajmniej te 750W, a bateria - coś w tym stylu: https://e-biker.pl/pl/p/Bateria-bidonow ... %2C5-Ah/79
Drugi rower już jest kupiony i ma być dla mojej dziewczyny: https://www.giant-bicycles.com/pl/reign-sx-2018
Do niego też przydałaby się elektryfikacja, z tym, że to rozmiar S.
Są jeszcze rozwiązania typu Lift MTB tylko nie wiem ile to jest warte, jeszcze za bardzo nie widziałem tego w Polsce...
Prosiłbym o pomoc w wyborze sprzętu z samego czytania i tak do niczego konstruktywnego nie doszedłem, a nie mam znajomych posiadających takie zabawki, żeby móc pomacać na żywo i pogadać.
Czy takie przeróbki wymagają wiercenia lub w jakikolwiek sposób psucia rowera? Gdyby coś się z nim wydarzyło, idzie ściągnąć cały sprzęt i goły rower oddać na gwarancję?
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Przez nowy rower i ewentualne problemy z gwarancją lepiej tak jak kolega nizej napisal przy takim budżecie lepiej kupic fabryczny ebike.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2020, 11:56 przez Zxc843, łącznie zmieniany 3 razy.
KRAKÓW
-
- Forumowicz
- Posty: 207
- Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Za mało konkretów by cokolwiek doradzić . Całościowy wybór komponentów jak masz już płacić firmie to oni Ci doradzą oczywiście odpłatnie i dobiorą to czego potrzebujesz. Tak wstępnie to zastanów się nad tym:
- czy rower ma jechać do 50 km/h czy więcej ? jak więcej to do ile.
- czy na pewno jesteś pewny napędu mid-drive ? ten napęd jest na przekładniach i wymaga częstego serwisowania nie wspomnę o awaryjności - napęd stworzony tylko i wyłącznie do wspomagania przy jeździe nie do napędu jak ma hub-drive czyli bez pedałowania możesz śmigać jak skuterem
- wydawanie kwoty jaką podałeś na rower giant i potem przerabianie tego na elektryka to trochę słaby deal . Za tą cenę kupisz gotowego mid-driva od producenta którego sobie odblokujesz do 50km/h . Nie warto tyle za rower dawać do przeróbki , chyba że nie wiesz co z kasą programisty robić - bo pewnie już jesteś MID-em lub SENIOR-em patrząc na kwoty jakimi sypiesz
- pełne zawieszenie jest jak najbardziej wskazane - tylko w granicach rozsądku
- musisz podać w jakim terenie będziesz jeździł. - Kraków nie ma za dużo gór więc aż tak bardzo momentem obrotowym nie masz co się przejmować - chyba że chcesz na wycieczki jeździć to już patrzysz wtedy na moment . Cały pic w tym by napęd dobrze służył trzeba osiagnąć dobierając odpowiedni moment na maszynie po przełożeniu na koło by to miało siłę ciągnąć i się nie przegrzewało . Waga 85 kg + ok. 30kg w rowerze to już musi ten silnik 115kg pod górkę wciągnąć. Do tego też zasadnicze znaczenie ma czy będziesz chciał wspomagać pedałami ten rower czy ma sam wjeżdżać. Jak sam to już jest jakiś punkt zaczepienia. Jak widzisz bez szczegółowych danych nie idzie podawać konkretnych elementów .
- czy rower ma jechać do 50 km/h czy więcej ? jak więcej to do ile.
- czy na pewno jesteś pewny napędu mid-drive ? ten napęd jest na przekładniach i wymaga częstego serwisowania nie wspomnę o awaryjności - napęd stworzony tylko i wyłącznie do wspomagania przy jeździe nie do napędu jak ma hub-drive czyli bez pedałowania możesz śmigać jak skuterem
- wydawanie kwoty jaką podałeś na rower giant i potem przerabianie tego na elektryka to trochę słaby deal . Za tą cenę kupisz gotowego mid-driva od producenta którego sobie odblokujesz do 50km/h . Nie warto tyle za rower dawać do przeróbki , chyba że nie wiesz co z kasą programisty robić - bo pewnie już jesteś MID-em lub SENIOR-em patrząc na kwoty jakimi sypiesz
- pełne zawieszenie jest jak najbardziej wskazane - tylko w granicach rozsądku
- musisz podać w jakim terenie będziesz jeździł. - Kraków nie ma za dużo gór więc aż tak bardzo momentem obrotowym nie masz co się przejmować - chyba że chcesz na wycieczki jeździć to już patrzysz wtedy na moment . Cały pic w tym by napęd dobrze służył trzeba osiagnąć dobierając odpowiedni moment na maszynie po przełożeniu na koło by to miało siłę ciągnąć i się nie przegrzewało . Waga 85 kg + ok. 30kg w rowerze to już musi ten silnik 115kg pod górkę wciągnąć. Do tego też zasadnicze znaczenie ma czy będziesz chciał wspomagać pedałami ten rower czy ma sam wjeżdżać. Jak sam to już jest jakiś punkt zaczepienia. Jak widzisz bez szczegółowych danych nie idzie podawać konkretnych elementów .
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
gregory buduje fajnego bajka na nowym marinie , napisz do niego
zasadnicza przewaga sama jest w kosztach aku . fabryczne aku kosztują chore pieniądze i jedyne co oferują to jakość wykonania
zasadnicza przewaga sama jest w kosztach aku . fabryczne aku kosztują chore pieniądze i jedyne co oferują to jakość wykonania
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Dzięki wszystkim za odzew
Rower nie musi sam jeździć, też chcę się na nim zmęczyć, a dokładając wspomaganie - objechać sporo miejsc nie przemęczając się jakby to było po 80km na rowerze bez wspomaganiadaniel89 pisze: ↑19 sie 2020, 11:46- czy rower ma jechać do 50 km/h czy więcej ? jak więcej to do ile. Do 50kmph. Chodzi o to, czy wystarczy 48v?
- czy na pewno jesteś pewny napędu mid-drive ? ten napęd jest na przekładniach i wymaga częstego serwisowania nie wspomnę o awaryjności - napęd stworzony tylko i wyłącznie do wspomagania przy jeździe nie do napędu jak ma hub-drive czyli bez pedałowania możesz śmigać jak skuterem A czy hub potrafi wspomagać przy pedałowaniu? Przy podjazdach dodawać trochę watów od siebie, żeby wspiąć się gdzieś na skarpę?
- wydawanie kwoty jaką podałeś na rower giant i potem przerabianie tego na elektryka to trochę słaby deal . Za tą cenę kupisz gotowego mid-driva od producenta którego sobie odblokujesz do 50km/h . Z tego co widziałem, to są speedboxy do odblokowania po 900zł i użycie tego wiąże się i tak z utratą gwarancji. Jest tak?
- pełne zawieszenie jest jak najbardziej wskazane - tylko w granicach rozsądku
- musisz podać w jakim terenie będziesz jeździł. Po mieście fajnie by było, jakby wystarczał na te 80km. W terenie nie uzyskam takiego zasięgu i zdaję sobie z tego sprawę. Co do terenu - przeprawy leśne, zjady, podjazdy
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Najwięszym problemem jest napięcie 36v oraz mała bateria, bo zwykle 500Wh. Za ponad 600 trzeba płacić ok. 25k pln, a na ebikerze 841Wh przy 48v jest za 2400zł
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Co do cen u ebikera są jednymi z wyzszych w Polsce jak na taką baterię, na forum idzie znalezc taniej.
KRAKÓW
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Patrz na bazarek na moje ogłoszenie. Bidon na nowych ogniwach 29E 48V 14Ah za 1250zł z ładowarką, szyną, dwoma kluczykami. Mam dwa tygodnie odpoczynku ale po tym czasie chętnie wykonam nawet dwa bidony w cenie jednego z ebajkera. Napisz na priv za 2 tyg a dogadamy się.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Marin hawk Hill nadaje się na przerobienie jak złoto. Jak Ci się marzy płacić 3k za baterie 500wh to śmiało kupuj fabrykę. Póki co jeszcze nikt się nie pochwalił kosztem serwisu Boscha albo yamahy ...
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
W tym Giancie to się chyba bidon nie zmieści, zobacz sobie na fejsie 'Drukujemy e-rowery' naprawdę fajnie mu wychodzą te skrzynki bez porównania do laminatów skręcanych na wystające blaszki Ale jest drogi przynajmniej jak dla mnie, gdzieś pisał o kwocie 1000zł za skrzynkę.
Bo jeszcze się nie zepsuł Mam Bosch Performance Line w rowerze narzeczonej, od początku maja zrobione 2tyś km i do tej pory jedynie kupiona druga bateria 500wH z 32 cyklami za 600zł i odblokowana prędkość magnesem na korbie. Jak coś padnie to będę informował na forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Wygląda bardzo spoko Warto dopłacać do wersji II czy III?
Wersja I
https://sklep.biker-house.pl/rower-mari ... -2020.html
Wersja II
https://rowerowy.com/sklep/rowery/endur ... ill-2-2020
Wersja III
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-hawk-hill-3
dzięki Jak będę ogarniał elektryfikację dla Reigna S to ciekawa alternatywa. Na pewno materiał z drukarki będzie lżejszy od blachychudybws pisze: ↑20 sie 2020, 10:25W tym Giancie to się chyba bidon nie zmieści, zobacz sobie na fejsie 'Drukujemy e-rowery' naprawdę fajnie mu wychodzą te skrzynki bez porównania do laminatów skręcanych na wystające blaszki Ale jest drogi przynajmniej jak dla mnie, gdzieś pisał o kwocie 1000zł za skrzynkę.
Na jakich ogniwach je budujesz?Tooropek pisze: ↑19 sie 2020, 21:11Patrz na bazarek na moje ogłoszenie. Bidon na nowych ogniwach 29E 48V 14Ah za 1250zł z ładowarką, szyną, dwoma kluczykami. Mam dwa tygodnie odpoczynku ale po tym czasie chętnie wykonam nawet dwa bidony w cenie jednego z ebajkera. Napisz na priv za 2 tyg a dogadamy się.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Samsung 29E nowych, ale na życzenie zrobię na każdych innych byle w formacie 18650.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Ja bym wybral marina 1, tanszy napęd będzie tanszy w utrzymaniu
KRAKÓW
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Dzięki wielkie wszystkim
https://rowerowy.com/sklep/rowery/endur ... one-3-2020
Przyglądam się temu rowerkowi ze względu na większe koła, ponieważ mam długie nogi i ogólnie mały nie jestem, więc pewnie lepiej bym się czuł na odpowiednio większym pod siebie sprzęcie.
Planowałbym założyć do niego tsdz2 48v + jakaś bateria, w sumie największa jaka by mogła wejść w ramę.
Pytanie tylko, czy zmieści się tam jakaś większa bidonówka? Nie chciałbym jednak montować skrzyń itp. ponieważ nie mógłbym tego wyciągać do ładowania.
Co może ucierpieć podczas montażu tsdz2? Jakie elementy się wymienia? Coś trzeba rozwiercać, doginać, rozpychać? Cały czas myślę o utrzymaniu tej gwarancji. Gdyby coś zawiodło ściągnąłbym wszystko i zaprowadził do serwisu
https://rowerowy.com/sklep/rowery/endur ... one-3-2020
Przyglądam się temu rowerkowi ze względu na większe koła, ponieważ mam długie nogi i ogólnie mały nie jestem, więc pewnie lepiej bym się czuł na odpowiednio większym pod siebie sprzęcie.
Planowałbym założyć do niego tsdz2 48v + jakaś bateria, w sumie największa jaka by mogła wejść w ramę.
Pytanie tylko, czy zmieści się tam jakaś większa bidonówka? Nie chciałbym jednak montować skrzyń itp. ponieważ nie mógłbym tego wyciągać do ładowania.
Co może ucierpieć podczas montażu tsdz2? Jakie elementy się wymienia? Coś trzeba rozwiercać, doginać, rozpychać? Cały czas myślę o utrzymaniu tej gwarancji. Gdyby coś zawiodło ściągnąłbym wszystko i zaprowadził do serwisu
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Montując zestaw za 1300zł do roweru za 10k pln upośledzisz tylko rower. Poszukaj fabrycznego rozwiązania na silniku shimano czy bosch w najwyższej wersji. Za 12, 13k PLN już znajdziesz świetne rowery.
Tsdz2 jest bardzo awaryjny, głośny (chodzi jak młynek do kawy) i po prostu słaby, przegrzewa się, zębatki padają na potęgę, luzy na osi, padające tensometry i dużo innych wad fabrycznych których nie sposób wymienić. Rozważ dobrze swój wybór bo pieniądze które chcesz przeznaczyć na ebajka to nie mała sumka.
Tsdz2 jest bardzo awaryjny, głośny (chodzi jak młynek do kawy) i po prostu słaby, przegrzewa się, zębatki padają na potęgę, luzy na osi, padające tensometry i dużo innych wad fabrycznych których nie sposób wymienić. Rozważ dobrze swój wybór bo pieniądze które chcesz przeznaczyć na ebajka to nie mała sumka.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Nie do końca tak jest. Elektryk za 12k będzie miał podstawowe zawieszenie i napęd. Niskie półki. Baza w tych pieniądzach będzie już na dobrym sprzęcie. Mam tąszęga i jakoś 2kkm żadnej awarii poza zebatka 11t i wyciągającym się łańcuchem z chińskiego zestawu . A wspinam się na górki i lekki nie jestem . Fabryka za 12k ma mała baterię która, jakby kupić kolejną na dłuższe wyprawy , to koszt ponad 2k . Po jej padzie musisz kupić kolejną, w hailongu wymienisz ogniwa . Pad CAŁEGO tongshenga to ok 1300zł , pad yamahy to chyba grubo ponad 3k ...
Bulit napisz pw do kolegi Gregory, niech Ci pokaże swojego marina z tszd2
Bulit napisz pw do kolegi Gregory, niech Ci pokaże swojego marina z tszd2
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Własnie najbardziej boję się przy przeróbce tego, że na nowy i fajny rower zamontuję coś, co będzie daleko odstawało jakością.
Znalazłem jeszcze coś takiego:
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... CGk2X.html
Z fajną baterią (750Wh), tylko napięcie - 36v. Sprzedawca może odblokować mi rower do 32kmph bez utraty gwarancji i to jest super, ale gdy chciałbym odblokować go speedboxem w przyszłości, to jaką prędkość na tych 36v uzyskam? z 40kmph? To też nie będzie warte świeczki.
A może te 32kmph będzie wystarczające, nie miałem jeszcze elektryka
Dzięki wszystkim
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Na pewno oszpecisz tym tak piękny rower. Jak już na ten rower co wybrałeś to mógłbyś uzbroić w cyc x1 v2 to fajny mid o ogromnej mocy. Takiego mida nie wstyd założyć na ciekawy rower. Poczytaj i poogladaj recenzje na temat tego mida i daj znać co sądzisz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Bardzo ładny silnik Takie coś pasowałoby jak ulał, szczególnie zamontowany w trójkącie. I z tego co widzę, jest nawet jeden dystrybutor w Polsce, nice.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Jak cena ci pasuje i lubisz wymieniać napędy to bierz cyca. Weź tylko pod uwagę że tam już 25a z bidonu może być dużo za mało
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Widzę, że ktoś tu zdradził wszystkie moje tajemnice
Bulit, jeśli myślisz o zachowaniu gwarancji to niestety nie będzie takiej możliwości, rama jest wyposażona w mocowania napinaczy ISCG05 które to trzeba odciąć żeby wcisnąć silnik.
Miejsca jest bardzo ale to bardzo mało silnik wchodzi praktycznie na styk no ale wchodzi.
Fabrycznie korba miała zębatkę 32T a to z kolei sprawia, że wahacz zostawia mniej miejsca i oryginalna zębatka silnika 42T się nie mieści, za to sam silnik siada idealnie na ramie i w związku z tym, że w Marinie (ja mam Hawk Hill 2) jest wszystko w systemie boost to i przekos łańcucha powinien zostać jak fabryczny, czekam na adapter 104bcd i zębatki 38t i 36t narrow wide zobaczę która mi lepiej spasuje i zmierzę odsadzenie zębatki.
Jeśli chodzi o baterię to znalazłem obudowę jakby pod ten rower zrobioną
(Przepaliło zdjęcie rower nie jest taki żarówiasty) Bateria jest wypinana w bok.
Co do opinii "młynka do kawy" itd itp to absolutnie się nie zgadzam, uważam że mimo swoich oczywistych wad jest to najlepszy budżetowy silniczek jaki da się dzisiaj kupić najlepiej oddaje moc i najprzyjemniej się na nim jeździ, przy tej ramie praktycznie go nie widać.
Bulit, jeśli myślisz o zachowaniu gwarancji to niestety nie będzie takiej możliwości, rama jest wyposażona w mocowania napinaczy ISCG05 które to trzeba odciąć żeby wcisnąć silnik.
Miejsca jest bardzo ale to bardzo mało silnik wchodzi praktycznie na styk no ale wchodzi.
Fabrycznie korba miała zębatkę 32T a to z kolei sprawia, że wahacz zostawia mniej miejsca i oryginalna zębatka silnika 42T się nie mieści, za to sam silnik siada idealnie na ramie i w związku z tym, że w Marinie (ja mam Hawk Hill 2) jest wszystko w systemie boost to i przekos łańcucha powinien zostać jak fabryczny, czekam na adapter 104bcd i zębatki 38t i 36t narrow wide zobaczę która mi lepiej spasuje i zmierzę odsadzenie zębatki.
Jeśli chodzi o baterię to znalazłem obudowę jakby pod ten rower zrobioną
(Przepaliło zdjęcie rower nie jest taki żarówiasty) Bateria jest wypinana w bok.
Co do opinii "młynka do kawy" itd itp to absolutnie się nie zgadzam, uważam że mimo swoich oczywistych wad jest to najlepszy budżetowy silniczek jaki da się dzisiaj kupić najlepiej oddaje moc i najprzyjemniej się na nim jeździ, przy tej ramie praktycznie go nie widać.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Nie zgadzasz się a jednak "mimo swoich oczywistych wad"... jedno przeczy drugiemu, więc doprecyzuje wypowiedź, że silnik na wyższych obrotach brzmi baaardzo podobnie do młynka, a jak ktoś młynka do kawy nie używał to i nie ma porównania. Nie potrzebny komentarz.
Wystarczy przeczytać temat o tsdz2 ile niedoróbek mają te zestawy, ile wad, ile kilometrów ludzie przejeżdżają zanim coś się wydarzy. Ja nie przerabiam rowerów za pieniądze więc oceniam obietywnie, a słaba opinia na temat tsdz2 nie wzięła się z chmur więc raczej moim zdaniem autor powinien odpuścić sobie ten bieda silnik i spróbować czegoś mocniejszego i mniej awaryjnego jak ma wydać blisko 20 tysięcy za mida.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Rozumiem, Twoje zdanie jest jedynym słusznym ... ja mam jednak swoje zdanie - tyle w temacie
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Proste porównanie jest gdy wkładasz do auta za 100 tysięcy felgi warte 500zł. Jak rower ma dużą wartość to i zestaw powinien niczym nie odbiegać od sprzętu na którym będzie zamontowany. Nikogo na siłę nie przekonuje i nie chce tu wchodzić w dyskusje typu "ja wiem lepiej". Rower za taką kasę po prostu zasługuje na lepszy napęd jak tsdz2, pomimo, że niektórym pasuje mała moc, awaryjność, czy niedoróbki.
Moonkagliwice kupił cyc x1 v2 może niedługo wypowie się w temacie tego zestawu i jakie są jego pierwsze wrażenia. Jest też bafang ultra pod dedykowaną ramę i jest na forum taka konstrukcja, więc może też warto zainteresować się tym rozwiązaniem.
Moonkagliwice kupił cyc x1 v2 może niedługo wypowie się w temacie tego zestawu i jakie są jego pierwsze wrażenia. Jest też bafang ultra pod dedykowaną ramę i jest na forum taka konstrukcja, więc może też warto zainteresować się tym rozwiązaniem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Dzięki wielki za dyskusję, sporo rzeczy się tutaj dowiedziałem. Porozmawiałem również z ludźmi, którzy montują takie MIDy i powoli klaruje mi się wyjście z tej sytuacji. A jest nim coś w tym stylu:
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... CGk2X.html
Odblokowany "legalnie" z zachowaniem gwarancji do 32kmph, albo jakiś badass do innego (kompatybilnego) modelu, który odblokuje sterownik bezinwazyjnie. Ten Bulls ma mega fajną baterię, bo 750Wh i posiada ponoć cichy, bezoporowy silnik. Przejadę się za 2 albo 3 tygodnie do nich na Śląsk i sprawdzę te rowerki na żywo Też podzielę się swoimi wrażeniami.
W przyszłości pewnie będę myślał o zbudowaniu czegoś cięższego i szybszego, ale już na tańszym rowerze - używce, nie patrząc na gwarancje. Do frajdy w lesie jednak liczy się lekkość zestawu, spasowanie elementów i prawidłowe (płynne) dozowanie wspomagania na pedały.
Wyjdzie niestety drożej, ale... Myślę, że to rozsądne wyjście. Mocy na midzie też nie potrzebuje, bo nie mam potrzeby wymiany łańcucha czy kasety co jakiś czas, a bardziej liczy się dla mnie długi czas wspomagania, żeby robić przy tym samym zmęczeniu więcej km.
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... CGk2X.html
Odblokowany "legalnie" z zachowaniem gwarancji do 32kmph, albo jakiś badass do innego (kompatybilnego) modelu, który odblokuje sterownik bezinwazyjnie. Ten Bulls ma mega fajną baterię, bo 750Wh i posiada ponoć cichy, bezoporowy silnik. Przejadę się za 2 albo 3 tygodnie do nich na Śląsk i sprawdzę te rowerki na żywo Też podzielę się swoimi wrażeniami.
W przyszłości pewnie będę myślał o zbudowaniu czegoś cięższego i szybszego, ale już na tańszym rowerze - używce, nie patrząc na gwarancje. Do frajdy w lesie jednak liczy się lekkość zestawu, spasowanie elementów i prawidłowe (płynne) dozowanie wspomagania na pedały.
Wyjdzie niestety drożej, ale... Myślę, że to rozsądne wyjście. Mocy na midzie też nie potrzebuje, bo nie mam potrzeby wymiany łańcucha czy kasety co jakiś czas, a bardziej liczy się dla mnie długi czas wspomagania, żeby robić przy tym samym zmęczeniu więcej km.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
taka prawda ze tego reigna to będzie ciężko zrobić bo chyba ma pressfit a miejsca na bate mało .
oczywiście ze w budżecie 20k to można wyrwać po prostu świetną fabrykę i wio , nikt nie zaprzeczy , natomiast trzeba mieć na uwadze późniejszy koszt baty i mniejszy zasięg na fabrycznej bacie 500wh . proste - tyle w temacie
oczywiście ze w budżecie 20k to można wyrwać po prostu świetną fabrykę i wio , nikt nie zaprzeczy , natomiast trzeba mieć na uwadze późniejszy koszt baty i mniejszy zasięg na fabrycznej bacie 500wh . proste - tyle w temacie
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Bulls ma 750Wh Tak, Reign ma pressfit. Pewnie go puszczę za jakiś czas i wybierzemy coś elektrycznego zamiast niego.
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
Radzę się jeszcze raz zastanowić nad tym Bullsem. Na grupie e-bajkera na FB dużo osób pisze że to najbardziej awaryjny silnik w fabrycznych rowerach i nadaje się tylko do końca gwarancji. Jest w prawdzie najlepszy hasło chodzi o moc i brak oporów, chociaż nowy Bosch Performance Line CX 4gen ponoć mu dorównuje. Żeby nie było, sam nie miałem powielam jedynie informacje które są na grupie, ale chyba dość wiarygodne bo min. od osoby która prowadzi wypożyczalnie ebików.
Jak już ktoś wspominał może właśnie Bafang Ultra? Ktoś je składa w Polsce na dedykowanej ramie full, oferował się kiedyś na FB za bodajże 16tyś zł za nowy, ale raczej gwarancji brak.
Jak już ktoś wspominał może właśnie Bafang Ultra? Ktoś je składa w Polsce na dedykowanej ramie full, oferował się kiedyś na FB za bodajże 16tyś zł za nowy, ale raczej gwarancji brak.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 sie 2020, 10:49
Re: Pierwsze (dwa) elektryki - pomoc w wyborze
chudybws pisze: ↑25 sie 2020, 14:41Radzę się jeszcze raz zastanowić nad tym Bullsem. Na grupie e-bajkera na FB dużo osób pisze że to najbardziej awaryjny silnik w fabrycznych rowerach i nadaje się tylko do końca gwarancji. Jest w prawdzie najlepszy hasło chodzi o moc i brak oporów, chociaż nowy Bosch Performance Line CX 4gen ponoć mu dorównuje. Żeby nie było, sam nie miałem powielam jedynie informacje które są na grupie, ale chyba dość wiarygodne bo min. od osoby która prowadzi wypożyczalnie ebików.
Jak już ktoś wspominał może właśnie Bafang Ultra? Ktoś je składa w Polsce na dedykowanej ramie full, oferował się kiedyś na FB za bodajże 16tyś zł za nowy, ale raczej gwarancji brak.
To może taki Scott:
https://www.erowery.pl/rower-scott-stri ... model-2020
Albo taki Cube?
https://rowery.shop.pl/index.php?route= ... ct_id=3160
Który byłby lepszy osprzętowo (pomijając łańcuch i kasetę)?
Też mają spoko akumulatory (może nie 750, ale 625, zawsze to więcej niż 500), dodatkowo za Scottem przemawia blokada dumpera z manetki i 29" koła.
Najnowszego boscha da się odblokować badassem bez utraty gwarancji?
https://sklepebike.pl/pl/p/TUNING-BADASSBOX-4-Bosch/324