Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 14:35
Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Czołem witajcie!
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem konwersji swojego starego KTM na elektryka, jednak rower okazał się już być na tyle sfatygowany, że postanowiłem zakupić nowy. I tak padło na rower ROMET Mustang M3 z 2020r dokładnie ten:
https://www.sklepmartes.pl/sporty/54096 ... _21_koa_29
Pierwotnie mierzyłem w KROSS'a Level 6.0, który ma podobne parametry, osprzęt, etc. Niestety liczy się to z dodatkowym wydatkiem +1000 zł więcej (więc zdecydowałem się nie płacić za markę).
Zatem przejdźmy do meritum.
Moja waga - piórkowa 60kg 173 cm wzrostu
Moja dzienna trasa do i z pracy ok 36km w obie strony
Moje wycieczki - głównie teren płaski zalesiony (parki bezdroża, etc) czasem jakaś większa górka się trafi
Aha, najistotniejsza sprawa. Jeżdżę z dzieckiem na foteliku. Waga dziecka ok 17kg (4 latek)
O rowerze nie będę się rozpisywał, wszystko jest w linku powyżej. W skrócie z najważniejszych rzeczy:
1. Koła 29"
2. Hamulce Shimano hydrauliczne
3. Przerzutka tylna DEORE (nie XT), przednia (nie pamiętam, też jakaś od Shimano) przełożenia 2x9
4. Support - na kwadrat
5. Rama rozmiar 19"
No i teraz drodzy forumowicze zasadnicze pytanie. Jaki zestaw do konwersji? Powiem tylko, że docelowo mierzyłem w silnik bez przekładniowy 2kW sterownik na ok 30-35A i baterię na pewno powyżej 12Ah 52V (52V nie 48V - wszyscy wiemy, że taka konfiguracja spisuje się lepiej i efekt WOW trwa dłużej niż na typowej 48V).
Generalnie w założenia świetnie wpisuje się zestaw RAPID, ale wiem, że nie cieszy się dobrą opinią stąd prośba o pomoc w skonstruowaniu czegoś sensownego i możliwie bezawaryjnego.
PS. 2kW bo dzieciak z tyłu no i nie ukrywam, że czasami przydałoby się pojechać te 50+ km/h na manetce oczywiście taka prędkość tylko SOLO
Jestem prawie pewien że podobnych tematów było tu już sporo. Jednak uważam, że do tych kwestii należy podchodzić indywidualnie i ciężko jest znaleźć wątek idealnie wpasowany w swoje wymagania. Dlatego od razu chciałbym przeprosić jeżeli po raz N'ty powielam to samo pytanie.
Aha i bym zapomniał. Mój budżet to okolice 3-3,5 tysiąca złociszy polskich
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem konwersji swojego starego KTM na elektryka, jednak rower okazał się już być na tyle sfatygowany, że postanowiłem zakupić nowy. I tak padło na rower ROMET Mustang M3 z 2020r dokładnie ten:
https://www.sklepmartes.pl/sporty/54096 ... _21_koa_29
Pierwotnie mierzyłem w KROSS'a Level 6.0, który ma podobne parametry, osprzęt, etc. Niestety liczy się to z dodatkowym wydatkiem +1000 zł więcej (więc zdecydowałem się nie płacić za markę).
Zatem przejdźmy do meritum.
Moja waga - piórkowa 60kg 173 cm wzrostu
Moja dzienna trasa do i z pracy ok 36km w obie strony
Moje wycieczki - głównie teren płaski zalesiony (parki bezdroża, etc) czasem jakaś większa górka się trafi
Aha, najistotniejsza sprawa. Jeżdżę z dzieckiem na foteliku. Waga dziecka ok 17kg (4 latek)
O rowerze nie będę się rozpisywał, wszystko jest w linku powyżej. W skrócie z najważniejszych rzeczy:
1. Koła 29"
2. Hamulce Shimano hydrauliczne
3. Przerzutka tylna DEORE (nie XT), przednia (nie pamiętam, też jakaś od Shimano) przełożenia 2x9
4. Support - na kwadrat
5. Rama rozmiar 19"
No i teraz drodzy forumowicze zasadnicze pytanie. Jaki zestaw do konwersji? Powiem tylko, że docelowo mierzyłem w silnik bez przekładniowy 2kW sterownik na ok 30-35A i baterię na pewno powyżej 12Ah 52V (52V nie 48V - wszyscy wiemy, że taka konfiguracja spisuje się lepiej i efekt WOW trwa dłużej niż na typowej 48V).
Generalnie w założenia świetnie wpisuje się zestaw RAPID, ale wiem, że nie cieszy się dobrą opinią stąd prośba o pomoc w skonstruowaniu czegoś sensownego i możliwie bezawaryjnego.
PS. 2kW bo dzieciak z tyłu no i nie ukrywam, że czasami przydałoby się pojechać te 50+ km/h na manetce oczywiście taka prędkość tylko SOLO
Jestem prawie pewien że podobnych tematów było tu już sporo. Jednak uważam, że do tych kwestii należy podchodzić indywidualnie i ciężko jest znaleźć wątek idealnie wpasowany w swoje wymagania. Dlatego od razu chciałbym przeprosić jeżeli po raz N'ty powielam to samo pytanie.
Aha i bym zapomniał. Mój budżet to okolice 3-3,5 tysiąca złociszy polskich
- PiotrLL
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
- Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Unikaj Rometa jak ognia- Rama jest z plasteliny- puszek po piwie
ostatnio mojemu znajomemu wplatała sie noga w koła. Rower miał na liczniku moze z 100km przebiegu był jak nówka.
W zyciu bym nie uwierzył jakbym nie zobaczył
Efekt- Pogiete tylne widełki i Haki- Oska wykrzywiła sie jakby była z plastiku/ Przerzutke deore wyrwało tzn hak
Szprychy prawie wszystkie wyleciały
Rower kupił nowy z salonu za 2500zł
W moim 20 letnim skladaku zeby wygiac tylne oske, hak i widelki musiałbym chyba z przepasci spasc lub skakac z całej siły po rowerze
A w Romecie pol ramy sie pogieło przez wplatana noge....
To nie była wadliwa 1 sztuka roweru tylko tak sa teraz robione rowery po taniosci na maxa
Polecam brac Gianta, Treka, Kellys, Bmc, Specjalized, Kona lub inne markowe ktorych nie wymieniłem lepiej kupic i zrobic 1x a dobrze
Kross jest sredni - prawie zawsze bieda + przepłacony
Unikaj E biker i innych no name firm. Polecam Nexun lub MG Volt oni maja dobre baterie i silniki
Silnik Polecam QS 205 35H lub 9c /mxus 30H+ obowiazkowo termik 120 stopni jesli chcesz katowac
ostatnio mojemu znajomemu wplatała sie noga w koła. Rower miał na liczniku moze z 100km przebiegu był jak nówka.
W zyciu bym nie uwierzył jakbym nie zobaczył
Efekt- Pogiete tylne widełki i Haki- Oska wykrzywiła sie jakby była z plastiku/ Przerzutke deore wyrwało tzn hak
Szprychy prawie wszystkie wyleciały
Rower kupił nowy z salonu za 2500zł
W moim 20 letnim skladaku zeby wygiac tylne oske, hak i widelki musiałbym chyba z przepasci spasc lub skakac z całej siły po rowerze
A w Romecie pol ramy sie pogieło przez wplatana noge....
To nie była wadliwa 1 sztuka roweru tylko tak sa teraz robione rowery po taniosci na maxa
Polecam brac Gianta, Treka, Kellys, Bmc, Specjalized, Kona lub inne markowe ktorych nie wymieniłem lepiej kupic i zrobic 1x a dobrze
Kross jest sredni - prawie zawsze bieda + przepłacony
Unikaj E biker i innych no name firm. Polecam Nexun lub MG Volt oni maja dobre baterie i silniki
Silnik Polecam QS 205 35H lub 9c /mxus 30H+ obowiazkowo termik 120 stopni jesli chcesz katowac
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, 11:23 przez PiotrLL, łącznie zmieniany 3 razy.
Zapraszam do kontaktu wymiana wiedzy- pomoc
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Silnik będzie się troche bardziej grzać w kole 29" niz w 26, zestaw bym wybrał ten: https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/zesta ... -obrecz-28 ten silnik ma uzwojenie 7x9 a wiec zapewnia dobre przyspieszenie ale slaby vmax- 50kmh nie osiągniesz, na pelnej baterii pomijając spadek napięcia bylo by 44kmh, ale licząc się ze spadkiem napięcia po dodaniu gazu kolo 40km/h wyjdzie na 58,8v czyli 100% naladowania , akumulator w ramę powinien wejść bidon 14s5p (52v) od https://mgvolt.pl/ tylko haczykiem jest to, że wypada wywiercic conajmniej dwie dodatkowe dziury i zamontować nitonakrętki aby akumulator byl osadzony dobrze.
KRAKÓW
- PiotrLL
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
- Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Zxc dobrze pisze 26 cali najlepsze / na 29 cali silnik bedzie miał ciezko i bedzie sie grzac/ Silniki bez przekladni uwielbiaja małe koła
Zapraszam do kontaktu wymiana wiedzy- pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 14:35
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
@Piotrll
Przykra sprawa z tym przypadkiem Twojego kolegi... Pech nie ma co. No niestety rower już jest kupiony więc wyjścia raczej nie mam.
Co do grzania się silnika na 29" fakt, ale wydaje mi się że nieco wyolbrzymiacie problem. Fakty:
1. Większe koło większa dźwignia - więcej mocy potrzeba żeby to wprawić w ruch. Skutek - więcej mocy idzie w ciepło i efektywność jest niższa.
2. Większe koło to wyższe prędkości kosztem przyspieszenia - fakt. Można to nadrobić silnikiem przekładniowym ale nie widziałem niczego powyżej 1000W z przekładnią.
3. Silniki przekładniowe są awaryjne - przekładnia planetarna z reguły jest wykonana z jakiegoś tworzywa sztucznego. Dodatkowo taki silnik wymaga co sezonowej inspekcji tejże przekładni - powiem szczerze nie chce mi się tego robić ani tym bardziej zlecać to serwisom, które kasują za to krocie.
4. Silnik będzie się grzał jeśli będę go pałował i cały czas powiedzmy jeździł na manetce pod górki rzędu 30 stopni... Bezsensu, bądźmy poważni, to ma być rower elektryczny, a nie skuter elektryczny - nie zamierzam rezygnować z używania nóg
@Zxc843
Zestawik zacny no i firma z dobrą opinią. Mówisz, że te 1500W wystarczy? Swoją drogą jakby się tak zastanowić no to z wzoru na moc 58,8V z 14S i 30A sterownika to wychodzi 58,8V*30A=1764W nie zrobię kuku temu silnikowi? Wiem, że te napięcie nie będzie się utrzymywało długo i zakres roboczy powinien wynieść ok 54V a więc w silnik poleci max 1620W, a to nadal poza dopuszczalnym zakresem tego silnika.
Szkoda, że na podanej stronie nie ma zbyt dużego wyboru mamy 350W i 1000W-1500W. Nie ukrywam nie zamierzam stawać na kole przy starcie tym bardziej z dzieckiem na "pace" prędkość była by bardziej pożądana niżeli przyspieszenie.
Panowie mimo wszystko bardzo dziękuję za wszelką pomoc i opinie. Może jeszcze jakieś sugestie ?
Przykra sprawa z tym przypadkiem Twojego kolegi... Pech nie ma co. No niestety rower już jest kupiony więc wyjścia raczej nie mam.
Co do grzania się silnika na 29" fakt, ale wydaje mi się że nieco wyolbrzymiacie problem. Fakty:
1. Większe koło większa dźwignia - więcej mocy potrzeba żeby to wprawić w ruch. Skutek - więcej mocy idzie w ciepło i efektywność jest niższa.
2. Większe koło to wyższe prędkości kosztem przyspieszenia - fakt. Można to nadrobić silnikiem przekładniowym ale nie widziałem niczego powyżej 1000W z przekładnią.
3. Silniki przekładniowe są awaryjne - przekładnia planetarna z reguły jest wykonana z jakiegoś tworzywa sztucznego. Dodatkowo taki silnik wymaga co sezonowej inspekcji tejże przekładni - powiem szczerze nie chce mi się tego robić ani tym bardziej zlecać to serwisom, które kasują za to krocie.
4. Silnik będzie się grzał jeśli będę go pałował i cały czas powiedzmy jeździł na manetce pod górki rzędu 30 stopni... Bezsensu, bądźmy poważni, to ma być rower elektryczny, a nie skuter elektryczny - nie zamierzam rezygnować z używania nóg
@Zxc843
Zestawik zacny no i firma z dobrą opinią. Mówisz, że te 1500W wystarczy? Swoją drogą jakby się tak zastanowić no to z wzoru na moc 58,8V z 14S i 30A sterownika to wychodzi 58,8V*30A=1764W nie zrobię kuku temu silnikowi? Wiem, że te napięcie nie będzie się utrzymywało długo i zakres roboczy powinien wynieść ok 54V a więc w silnik poleci max 1620W, a to nadal poza dopuszczalnym zakresem tego silnika.
Szkoda, że na podanej stronie nie ma zbyt dużego wyboru mamy 350W i 1000W-1500W. Nie ukrywam nie zamierzam stawać na kole przy starcie tym bardziej z dzieckiem na "pace" prędkość była by bardziej pożądana niżeli przyspieszenie.
Panowie mimo wszystko bardzo dziękuję za wszelką pomoc i opinie. Może jeszcze jakieś sugestie ?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Nie zaszkodzi silnikowi 14s. Szybciej padnie sterownik z przegrzania Nie zaszkodzi a nawet bardzo pomoże zamontowanie wyłącznika termicznego 140 st. NO w silniku jak i na sterowniku 80 st. NC , szczególnie jeśli będzie w środku zamknięty.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
@Opelin, Ty nie masz problemu prędkości a więc zamiast zwiększać napięcie, pomysł raczej nad zwiększeniem wytrzymalosci prądowej aku. A więc nie 14S5P tylko raczej 13S7P lub jesli nie wejdzie to 13S6P.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
To super, że chirurg nie musiał nic doszywać. No i warto potrenować przed ostrzejszą jazdą
warsztatmotocykli.pl
- PiotrLL
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
- Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Jedynie pięta była rozcieta przez szprychy był szpitalu...
Szkoda, ze zdjecia nie zrobiłem tego wszystkiego
Na poczatku myslałem, ze miał zderzenie z samochodem bo poł roweru było pogięte Romet.... a tu okazało sie noga wplatała sie w koło a rower pogiety jak po dobrej kraksie- predkosc około 25 km/h- jechał do mnie prosta droga po asfalcie ale niestety nie dojechał
Zapraszam do kontaktu wymiana wiedzy- pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Przy takim zdarzeniu każdy rower będzie pogięty jak papier. Pięćdziesiąt lat temu kuzyn w podobny sposób skasował swój rower. Z braku hamulców, hamował stopą (rozmiar 46, 13 lat) przednią oponę. Noga mu się ześlizgnęła i aż po kolano weszła między widełki a koło. Jak wyglądał rower łatwo się domyślić. W tamtym czasie, z takimi "drobiazgami", nie chodziło się do doktoraPiotrLL pisze: ↑28 wrz 2020, 9:11...... Na poczatku myslałem, ze miał zderzenie z samochodem bo poł roweru było pogięte Romet.... a tu okazało sie noga wplatała sie w koło a rower pogiety jak po dobrej kraksie- predkosc około 25 km/h- jechał do mnie prosta droga po asfalcie ale niestety nie dojechał
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5854
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Giant xtc 950, czołówka z maluchem i przelot przez auto . Ja złamany obojczyk rower złamana rama przy główce. Nic więcej. Po spawaniu i zmianie widelca wszystko okej ... Więc może nie do końca...tkoko pisze: ↑28 wrz 2020, 11:36Przy takim zdarzeniu każdy rower będzie pogięty jak papier. Pięćdziesiąt lat temu kuzyn w podobny sposób skasował swój rower. Z braku hamulców, hamował stopą (rozmiar 46, 13 lat) przednią oponę. Noga mu się ześlizgnęła i aż po kolano weszła między widełki a koło. Jak wyglądał rower łatwo się domyślić. W tamtym czasie, z takimi "drobiazgami", nie chodziło się do doktoraPiotrLL pisze: ↑28 wrz 2020, 9:11...... Na poczatku myslałem, ze miał zderzenie z samochodem bo poł roweru było pogięte Romet.... a tu okazało sie noga wplatała sie w koło a rower pogiety jak po dobrej kraksie- predkosc około 25 km/h- jechał do mnie prosta droga po asfalcie ale niestety nie dojechał
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 14:35
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Wojtek ale powiedz mi jaki ma sens podnoszenie wydajności prądowej przy pakiecie 14s5p z zastosowaniem ogniw Sony VTC6 które mają 15A ciągłego prądu rozładowania. Przy konfiguracji na 5p dzielimy to 15A/5 i wychodzi 3A na pojedyncze ogniwo. To przy założeniu, że sterownik będzie oddawał 15A mój będzie oddawał 30A-35A zatem ten wynik należy pomnożyć jeszcze przez przynajmniej 2. Więc wychodzi 6A na ogniwo. Na ogniwo, które jest przystosowane do pracy z ciągłym prądem rozładowania na poziomie 15A. Także wydajności prądowej tu nie zabraknie.Mało tego myślę, że pakiet 5p z zastosowaniem tych ogniw nawet niespecjalnie będzie się grzał. Największy sens ze zwiększenia p był by przyrost zasięgu. Ale i tak nie wiem czy te kilka stówek więcej za kolejny rząd 14 baterii jest wart tych 10-15 km więcej ...WojtekErnest pisze: ↑28 wrz 2020, 5:52@Opelin, Ty nie masz problemu prędkości a więc zamiast zwiększać napięcie, pomysł raczej nad zwiększeniem wytrzymalosci prądowej aku. A więc nie 14S5P tylko raczej 13S7P lub jesli nie wejdzie to 13S6P.
Zwiększanie wydajności prądowej ma sens jeśli chcemy tym jeździć wyczynowo po trudnym terenie no i powiedzmy cały czas trzymać manetkę do oporu... - tak wtedy ma sens.
Natomiast pewne jest, że wyższe napięcie przy 14s będzie się wiązało z wyższymi prędkościami i dłuższą pracą silnika w zakresie pożądanego napięcia. Nie jestem pewien czy nie zwiększy się też delikatnie moment obrotowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 14:35
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Panowie tak sobie pomyślałem,
W sumie nie pochwaliłem się skąd jestem, a może najdzie się chętna osoba do pochwalenia się swoim sprzętem no i przy okazji będzie szansa żeby przyjrzeć się już gotowym konstrukcją. Tak więc ja jestem z Katowic i chętnie pogadam z kimś w 4 oczy na ten temat. Z pewnością dowiem się czegoś więcej a i będę miał już jakieś powiedzmy wprost porównanie.
Także jestem otwarty na wszelkie propozycję jeśli ktoś ma czas i chęci poświęcić mi nieco czasu to na pewno odwdzięczę się solidnym 4pakiem
W sumie nie pochwaliłem się skąd jestem, a może najdzie się chętna osoba do pochwalenia się swoim sprzętem no i przy okazji będzie szansa żeby przyjrzeć się już gotowym konstrukcją. Tak więc ja jestem z Katowic i chętnie pogadam z kimś w 4 oczy na ten temat. Z pewnością dowiem się czegoś więcej a i będę miał już jakieś powiedzmy wprost porównanie.
Także jestem otwarty na wszelkie propozycję jeśli ktoś ma czas i chęci poświęcić mi nieco czasu to na pewno odwdzięczę się solidnym 4pakiem
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Włóż nogę między widelec a koło w tym rowerze przy 30 km/godz, zobaczymy czy masz rację
Żartuję, ale rok temu przy 30 - 40 km/godz, jadąc z górki, przywaliłem w ścianę tunelu na Piasta swoim starym flamingiem, bo zapomniałem że po ostatniej ulewie naniosło kilkanaście cm piachu z budowy ekranów na "1", i wjazd cienką oponą w taka warstwę jest zabójczy. Po naprostowaniu widelca i wymianie rafki/koła, też mogłem nadal jeździć rowerem. Czy z tego wynika ze flaming jest lepszy od twojego Gianta xtc 950, a ja "pancerny", bo oprócz szlifów i siniaków, nic więcej mi się nie stało
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Niestety, w rzeczywistości nie jest 'lajtowo'. Jeśli jednak będziesz jezdzil z dzieckiem, a Twoj sterownik dopuści 30-35A, to przy obciążeniu rzędu 6-7A, będzie spadek napięcia rzędu 5-6V na pakiecie. Ogniwa będą się szybko grzaly , pakiet się będzie rozjeżdżał i w zauważalny sposób degradował, prognozuję ze w ciągu roku takiej eksploatacji.
Czyli wbrew pozorom to wyższe napięcie będzie częściowo użyteczne bo będzie tylko teoretycznie przy malym obciążeniu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Dobrze kombinujesz, ale jest pewien "haczyk". Jeżeli sterownik/silnik jest przystosowany do napięcia 48V, i ma odpowiednie zabezpieczenia termiczne/mocy, to po podniesieniu napięcia do 52V, moc/moment obrotowy/temperatura mogą wzrosnąć na tyle, że przy pełnym naładowaniu baterii sterownik/silnik będzie się wyłączał. Mam to w swoim MID'ie
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=80842&hilit=yoch#p80842
Niemniej jednak, ograniczając "odpowiednio" moc, da się jeździć
Co do spotkania i pogadania z kimś z okolic Katowic, to najbliższe spotkanie masz 4 października na Muchowcu, można przyjechać analogiem, lub nawet przyjść pieszo
viewtopic.php?f=8&t=233&start=500
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 14:35
Re: Prośba o pomoc w konwersji na elektryka
Świetnie wielkie dzięki za info. Będę na pewno. Nawet z rodzinką się zabiorę
Jak pogoda pozwoli to na pewno mnie namierzycie... Chyba jedyny koleś na nowiutkim GRACIARSKIM ROMECIE Podejdźcie proszę chętnie pogadam sami zobaczycie co i jak jest i może coś podpowiecie
Jak pogoda pozwoli to na pewno mnie namierzycie... Chyba jedyny koleś na nowiutkim GRACIARSKIM ROMECIE Podejdźcie proszę chętnie pogadam sami zobaczycie co i jak jest i może coś podpowiecie