Tylni napęd dla grubego ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Tylni napęd dla grubego ;)
Witajcie.
Przymierzam się do zelektryfikowania mojego Cube Nature EXC.
Moje trasy to miasto, miasto, parki i to w zasadzie tyle. Czyli głownie asfalt i szutrowe alejki. Ważę sporo bo około 110kg do tego nieprzerobiony rower ok 16kg. Żaden ze mnie kolarz, zwyczajny niedzielny spacerowicz.
Początkowo myślałem nad wrzuceniem TSDZ2 ale zniechęciła mnie konieczność dość częstych inspekcji i serwisu wiec raczej zdecyduje się na silnik w kole. Nie potrzebuję jakichś wielkich mocy wiec myslałem o silniku 350-500 wat w tylnim kole. Zależy mi na tym aby:
1. Silnik był dość cichy
2. Cała przeróbka była możliwie jak najlżejsza (tarabanie się z rowerem do windy)
3. Chce jak najmniej ingerować w wygląd roweru wiec dobrze by było aby silnik miał średnice nie przekraczająca 160mm. Chciałbym zapleść go w obręcz fabryczną ( tj zamontowaną obecnie w rowerze). Posiada ona 32 otwory na szprychy a z tego co widziałem to większość silników ma 36 otworów. Czy da radę zapleść taki silnik na wspomnianą felgę?
4. Czy bateria 13s4p wystarczy do tego typu konfiguracji. Zasięg oczekiwany około 50km.
Z góry dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedzi.
Łukasz
Przymierzam się do zelektryfikowania mojego Cube Nature EXC.
Moje trasy to miasto, miasto, parki i to w zasadzie tyle. Czyli głownie asfalt i szutrowe alejki. Ważę sporo bo około 110kg do tego nieprzerobiony rower ok 16kg. Żaden ze mnie kolarz, zwyczajny niedzielny spacerowicz.
Początkowo myślałem nad wrzuceniem TSDZ2 ale zniechęciła mnie konieczność dość częstych inspekcji i serwisu wiec raczej zdecyduje się na silnik w kole. Nie potrzebuję jakichś wielkich mocy wiec myslałem o silniku 350-500 wat w tylnim kole. Zależy mi na tym aby:
1. Silnik był dość cichy
2. Cała przeróbka była możliwie jak najlżejsza (tarabanie się z rowerem do windy)
3. Chce jak najmniej ingerować w wygląd roweru wiec dobrze by było aby silnik miał średnice nie przekraczająca 160mm. Chciałbym zapleść go w obręcz fabryczną ( tj zamontowaną obecnie w rowerze). Posiada ona 32 otwory na szprychy a z tego co widziałem to większość silników ma 36 otworów. Czy da radę zapleść taki silnik na wspomnianą felgę?
4. Czy bateria 13s4p wystarczy do tego typu konfiguracji. Zasięg oczekiwany około 50km.
Z góry dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedzi.
Łukasz
- pape
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Jeżeli nie zależy Ci na prędkości to zobacz silniki akm q100 lub q128, może nawet 10s5p na pojemnych ogniwach. 500 W w mieście zupełnie wystarczy z Twoją wagą , wiem coś o tym . Musisz kupić szprychy, więc cena nowej 'felgi' będzie pomijalna, a wygląd jej możesz sobie wybrać.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Ile km będziesz robić w jakich terenach że tak piszesz o serwisowaniu silnika? Bo jak nie ciężkie góry to ja bym się jakoś specjalnie nie bał o tszd2. O ile oczywiście będziesz zmieniał biegi jak chłop a nie jak blondynka.
Z małym bidonem i vlcd6 trudno o mniej czysty wygląd rowerowy
Z małym bidonem i vlcd6 trudno o mniej czysty wygląd rowerowy
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Przy tych założeniach, wybrałbym 250 watowy silnik z wolnobiegiem. Waga od; przód ~2.5Kg, tył 2.75 kg, średnica ~135 mm. Do tego sterownik 13 - 15A i bateria 10 do 13S3P na pojemnych bateriach. Całość elektryfikacji, to około 4.5kg, zasięg po płaskim z użyciem PAS'a, przy średniej prędkości 30 km/godz zapewne powyżej 50 km. Cena bez baterii od 600 złpalukczo pisze: ↑25 paź 2020, 15:56..... Nie potrzebuję jakichś wielkich mocy wiec myslałem o silniku 350-500 wat w tylnim kole. Zależy mi na tym aby:
1. Silnik był dość cichy
2. Cała przeróbka była możliwie jak najlżejsza (tarabanie się z rowerem do windy)
3. Chce jak najmniej ingerować w wygląd roweru wiec dobrze by było aby silnik miał średnice nie przekraczająca 160mm. Chciałbym zapleść go w obręcz fabryczną ( tj zamontowaną obecnie w rowerze). Posiada ona 32 otwory na szprychy a z tego co widziałem to większość silników ma 36 otworów. Czy da radę zapleść taki silnik na wspomnianą felgę?
4. Czy bateria 13s4p wystarczy do tego typu konfiguracji. Zasięg oczekiwany około 50km.
Z góry dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedzi.
Łukasz
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Jestem totalnym amatorem wiec jazda będzie typowo rekreacyjna po mieście i parkach czasem leśnych drogach. Przerzutkami raczej potrafię sie posługiwać. Martwi mnie bardziej przekoszenie łańcucha. Czy tsdz2 z open firmware współpracuje z wymienionym przez ciebie wyswietlaczem?pxl666 pisze: ↑25 paź 2020, 19:27Ile km będziesz robić w jakich terenach że tak piszesz o serwisowaniu silnika? Bo jak nie ciężkie góry to ja bym się jakoś specjalnie nie bał o tszd2. O ile oczywiście będziesz zmieniał biegi jak chłop a nie jak blondynka.
Z małym bidonem i vlcd6 trudno o mniej czysty wygląd rowerowy
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
@palukczo : wez tez pod uwagę ze wieszkosc ram aluminiowych ma max obcizenie do 130kg . Jezeli dasz w tylne koło silnik o wadze np 6-10kg to bedzie to miało tez wplyw na tylny trojkąt ( sprawdz czy w tym modelu Cube nie pękały czasem tylne trojkaty ) . Silnik centralny tez bedzie zaginał tylny trojkat a widze ze te przekroje jakies tam takie liche są . Jednemu z moich kolegow w wypozyczalni rowerow kazali wejsc na wage ... i jak Pan zobaczyl odczyt powiedzial ze niestety nie wypozyczy roweru
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Vlcd6 to firmowy display . Ja jakoś jeżdżę bez osf i żyje. A jeżdżę bardzo nie po asfalcie
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
9c 7x9 batka minimum 13s8p a fajnie by było 13s10p sterownik 30a. To imho minimum podanej wadzie i chcianym zasięgu ( zasięg nawet wyjdzie z zapasem )
Kolega ma 110 kg, nie 45kg. I raczej chciałby pojeżdzić więcej niż 1 sezon na kupionym silniku i baterii.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Nie przesadzajmy, Zeltoom na takich silnikach wiele lat miał swoje "słoneczka" po 200 i więcej kg, sam mając więcej kilogramów niż palukczo , do tego nie wspomagając w ogóle korbą Ja mam 6 lat taki silnik i baterie 10S3P, z wnuczką mamy razem ~100 kg, i rower jeździ nadal. i to bez żadnego serwisu.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Dzięki za propozycję. Tak jak napisalem, nie potrzebuje roweru do swirowania. Zeby nakreślić dokladniej cZego oczekuję - moje jedyne doświadczenie z ebajkiem to spedzenie 3 godzin na jakims zmeczonym Giancie easy e z wypozyczalni. Tam.jest chyba 250w w przednim kole i to co dostawalem na max wspomaganiu i manetce na tym rowerze juz było całkiem spoko. Jak by było ciut więcej mocy to wiadomo że bym nie narzekał
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
1. ten rower zapewne był zgodny z dyrektywami EU (wspomagał do 25 km/godz), więc jego możliwości bez blokady są znacznie większe.palukczo pisze: ↑27 paź 2020, 10:10..... moje jedyne doświadczenie z ebajkiem to spedzenie 3 godzin na jakims zmeczonym Giancie easy e z wypozyczalni. Tam.jest chyba 250w w przednim kole i to co dostawalem na max wspomaganiu i manetce na tym rowerze juz było całkiem spoko. Jak by było ciut więcej mocy to wiadomo że bym nie narzekał
2. jeżdżę takimi rowerkami (250 wat nominalnie) od 6 lat nawet po górach, i mimo 67 lat i dwóch zawałów nie potrzebuję więcej Nawet w swoim nowym rowerze z MID'em Yoch (klon Bafanga),
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=55132&hilit ... ang#p55132
jeżdżę praktycznie na maksymalnej mocy 400 - 450 wat (nominalnie to moc silnika 250 wat). Z pełnej mocy 500 wat (max 1kW) korzystam sporadycznie, raz szkoda baterii (i zasięgu), dwa silnik się wyłącza z powodu przegrzewania.
- pape
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Ja przy podobnej wadze jeżdżę z silnikiem bafanga 350W (6 tkm). Ambitniejsi 'kolarze' są często wk....ni jak ich mijam.
Na płaskim to wystarcza. bateria raczej 5 lub 6p.
Na płaskim to wystarcza. bateria raczej 5 lub 6p.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Proponowany przeze mnie zestaw da Ci to co potrzebujesz na start, plus większą żywotność. A jak apetyt na wycieczki wzrośnie i będziesz chciał zrobić większe trasy albo pojeżdzić po bezdrożach i dynamiczniej to też będzie taka możliwość. Sam mam taki zestaw w jednym z rowerów i spokojnie daje radę jeśli chodzi o windę lub konieczność przeniesienia po schodach.
Spróbuj umówić się przez forum z kimś z Twojej okolicy - jak przejedziesz się na większej ilości rowerów będziesz mieć lepsze porównanie.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Może ważyć i 150kg jak rama go utrzyma to tonszeng i 13x5 na luzie lata . Jak naped wrzuci 50t i blat 34 z przodu to na kole 26 30kmh poleci a na upartego i po górach pojeździ na miękko
można zresztą poczytać o grubym kierowniku z tonszengiem użytkowanym w górach tu :
viewtopic.php?f=30&t=5940&sid=8df387606 ... 5b50f89514
można zresztą poczytać o grubym kierowniku z tonszengiem użytkowanym w górach tu :
viewtopic.php?f=30&t=5940&sid=8df387606 ... 5b50f89514
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
palukczo pisał w pierwszym poście że nie chce TSDZ2.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Sęk w tym, że ja jeszcze nie wiem czego chce a jak to zwykle bywa, im sie człowiek bardziej zagłębia w temat tym bardziej jest skołowany. Robię rozeznanie, słucham chętnie wszystkich rad. Fakt, że najlepiej byłoby spotkać sie z kimś kto ma już któreś z proponowanych rozwiązań ale niestety z racji ,że mieszkam za granicą ciężko będzie o coś takiego a do tego pandemia i nadchodzącą zima. Póki co nie wykluczam żadnej opcji.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Jedną z opcji która rozważam jest taki silnik:tkoko pisze: ↑25 paź 2020, 20:05Przy tych założeniach, wybrałbym 250 watowy silnik z wolnobiegiem. Waga od; przód ~2.5Kg, tył 2.75 kg, średnica ~135 mm. Do tego sterownik 13 - 15A i bateria 10 do 13S3P na pojemnych bateriach. Całość elektryfikacji, to około 4.5kg, zasięg po płaskim z użyciem PAS'a, przy średniej prędkości 30 km/godz zapewne powyżej 50 km. Cena bez baterii od 600 złpalukczo pisze: ↑25 paź 2020, 15:56..... Nie potrzebuję jakichś wielkich mocy wiec myslałem o silniku 350-500 wat w tylnim kole. Zależy mi na tym aby:
1. Silnik był dość cichy
2. Cała przeróbka była możliwie jak najlżejsza (tarabanie się z rowerem do windy)
3. Chce jak najmniej ingerować w wygląd roweru wiec dobrze by było aby silnik miał średnice nie przekraczająca 160mm. Chciałbym zapleść go w obręcz fabryczną ( tj zamontowaną obecnie w rowerze). Posiada ona 32 otwory na szprychy a z tego co widziałem to większość silników ma 36 otworów. Czy da radę zapleść taki silnik na wspomnianą felgę?
4. Czy bateria 13s4p wystarczy do tego typu konfiguracji. Zasięg oczekiwany około 50km.
Z góry dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedzi.
Łukasz
AKM-128CST Cassette 48V 500W Rear Hub Motor Fork Size 135mm for Ebike RPM 201 328 Q128CST 48V 500W motor for ebike motor
https://a.aliexpress.com/_BTvp9m
Czy byłby to dobry wybór? Do tego jakaś bateria ( ale juz nie z Chin) ok 65ogniw bo mniej bo więcej tak sobie to wymyśliłem oraz kontroler Kt sinus 17-20A.Trzyma się to kupy?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Miałem akm q128h 800w karmiony gt500
Wersja na wolnobieg w giancie xtc 950
https://photos.app.goo.gl/B52DSEYAjgeAF9MD7
Ja dawałem mu 30a
Spoko było ale to nie to samo co tosieng
Wersja na wolnobieg w giancie xtc 950
https://photos.app.goo.gl/B52DSEYAjgeAF9MD7
Ja dawałem mu 30a
Spoko było ale to nie to samo co tosieng
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Z "ekonomicznego" punktu widzenia, średni wybór. Silnik 750 zł, sterownik 150 - 250 zł, wyświetlacz, LED 100 zł, LCD powyżej 200 zł, PAS lub manetka 50 zł, do tego obręcz i szprychy i w najtańszej wersji wyjdzie 1200 zł, a w droższej pewnie powyżej 1500 zł (kolorowy LCD).palukczo pisze: ↑28 paź 2020, 21:58..... Jedną z opcji która rozważam jest taki silnik:
AKM-128CST Cassette 48V 500W Rear Hub Motor Fork Size 135mm for Ebike RPM 201 328 Q128CST 48V 500W motor for ebike motor
https://a.aliexpress.com/_BTvp9m
Czy byłby to dobry wybór? .....
Za tą cenę kupujesz gotowego MID'a,
https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-tsdz2.html
podmieniasz silnik w miejsce korby, oczywiście rower musi być "standardowy", przytwierdzasz kable i wyświetlacz do roweru, i gotowe.
Osobiście przy tej cenie wybrałbym MID'a. Możliwości obu silników są porównywalne, trwałość AKM'a w tych samych warunkach będzie zapewne większa od TSDZ2 (trzy zębatki nylonowe zamiast jednej).
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
https://pl.aliexpress.com/item/32827269926.html
standardowy zestawik z XF15 od sprawdzonego sprzedawcy, $250 z LCD5, +$10 za LCD3, chyba ciężko taniej coś poskładać.
A może zestaw z XF19R?
https://pl.aliexpress.com/item/32536130982.html
jakieś +$56, za wersję z tym samym wyświetlaczem i mocą. Przejechałem się nim tylko chwilkę na zlocie, ale mam wrażenie że silniczek wyraźnie cichszy niż XF15. No i byłby zapas mocy, jakby tak watowica dopadła
standardowy zestawik z XF15 od sprawdzonego sprzedawcy, $250 z LCD5, +$10 za LCD3, chyba ciężko taniej coś poskładać.
A może zestaw z XF19R?
https://pl.aliexpress.com/item/32536130982.html
jakieś +$56, za wersję z tym samym wyświetlaczem i mocą. Przejechałem się nim tylko chwilkę na zlocie, ale mam wrażenie że silniczek wyraźnie cichszy niż XF15. No i byłby zapas mocy, jakby tak watowica dopadła
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Koledzy.
Dziękuję za dotychczasowe rady. Po ostatnim filmie opublikowanym przez Bikel dot. tensometru dla huba podjąłem decyzję ze pójdę w tą stronę. Dziękuję wszystkim polecajacym tsdz2 którego również mocno rozważałem. Na mida przyjdzie pewnie kiedyś czas. Proszę w takim razie o polecenie jakichś lekkich i mocnych i możliwie cichych (500w) przekladniòwek do kòł 28 cali. Ile rpm bedzie odpowiednie. Zastanawiałem sie nad polecanym wsześniej q128 ale ciężko z dostępnością.
Z gory dziękuję i pozdrawiam.
Dziękuję za dotychczasowe rady. Po ostatnim filmie opublikowanym przez Bikel dot. tensometru dla huba podjąłem decyzję ze pójdę w tą stronę. Dziękuję wszystkim polecajacym tsdz2 którego również mocno rozważałem. Na mida przyjdzie pewnie kiedyś czas. Proszę w takim razie o polecenie jakichś lekkich i mocnych i możliwie cichych (500w) przekladniòwek do kòł 28 cali. Ile rpm bedzie odpowiednie. Zastanawiałem sie nad polecanym wsześniej q128 ale ciężko z dostępnością.
Z gory dziękuję i pozdrawiam.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Na chwilę obecną brak w magazynie. W sumie to mogę kupić i bezpośrednio z Chin bo i tak nie mieszkam w Polsce wiec za przesyłkę do mnie i tak będę musiał zapłacić. Czy faktycznie warto akurat ten silnik bo jeśli tak to poczekam albo postaram sie to jakoś zorganizować.
Pozdrawiam
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Ja pakowalem w wersje 800w 30a i naprawdę spoko . Piachy , górki itd . Radził sobie
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Jeszcze jedno pytanie.
Widze, że te silniki występują w 3 wersjach szybkosci: ponad 300, 260 i 201 Rpm. Czy ten srodkowy bedzie najlepszym wyjsciem w mojej sytuacji (koła 27 lub 28 cali).
Pozdrawiam
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
ja bym szedł w najmniejszą prędkość / największy moment . tu musisz dopytać sprzedawcy . ważne żeby jak najlepiej znosił długotrwałe obciążenia . każdy na początku pisze ze będzie tylko jeździł z górki i to bez kierowcy a potem nagle zaczyna mu się podobać wspinanie na giewont ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
201 RPM, to znaczy że wkole 27 - 28" realne wspomaganie z silnika będziesz miał do ~25 km/godz, ale silnik będzie miał dużą moc na podjazdach.
260 RPM znaczy że realna prędkość wspomagania wzrośnie do 30 - 32 km/godz, a silnik dedykowany jest do mniejszych kół np 20", więc z kołem 27 - 28" na większych podjazdach będzie miał mniejszą sprawność.
300 RPM oznacza że silnik dedykowany jest głównie do kół 16", ale zastosowany z kołem 27 - 28", wspomaga na luzie do 40 km/godz, realnie w Twoim wypadku, po płaskim równym terenie, rozbujasz rower zapewne do ponad 35 km/godz.
W zależności czego oczekujesz od roweru, wybierasz stosowny silnik. Większa prędkość maksymalna, większy RPM, większa moc na podjazdach, mniejszy RPM.
260 RPM znaczy że realna prędkość wspomagania wzrośnie do 30 - 32 km/godz, a silnik dedykowany jest do mniejszych kół np 20", więc z kołem 27 - 28" na większych podjazdach będzie miał mniejszą sprawność.
300 RPM oznacza że silnik dedykowany jest głównie do kół 16", ale zastosowany z kołem 27 - 28", wspomaga na luzie do 40 km/godz, realnie w Twoim wypadku, po płaskim równym terenie, rozbujasz rower zapewne do ponad 35 km/godz.
W zależności czego oczekujesz od roweru, wybierasz stosowny silnik. Większa prędkość maksymalna, większy RPM, większa moc na podjazdach, mniejszy RPM.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
mam podobne założenia (u mnie waga ~100kg ), koła 26", zasilanie z bidona 13s5p ze sterowniczkiem w podstawie (max 22A) ale mnie silniczek potrzebny na wspinaczki na przysłowiową Gubałówkę
Czyli z tego co piszecie - ten akm128 dla mnie będzie najbardziej odpowiedni ?
czy znacie inne / ciekawsze propozycje ?
Czyli z tego co piszecie - ten akm128 dla mnie będzie najbardziej odpowiedni ?
czy znacie inne / ciekawsze propozycje ?
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Panowie.
Silnik zamówiony. Padło na Akm.q128cst (201rpm). Teraz pytanie - jaki sterownik do tego, nie ukrywam że zalezy mi na jak najmniejszym rozmiarze. Czy musi być sinusoidalny?
Dzieki
Silnik zamówiony. Padło na Akm.q128cst (201rpm). Teraz pytanie - jaki sterownik do tego, nie ukrywam że zalezy mi na jak najmniejszym rozmiarze. Czy musi być sinusoidalny?
Dzieki
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
W opisie do silnika masz zapewne rekomendowany;
"Najbardziej odpowiednim kontrolerem jest nasz kontroler T09P i T12S"
Teoretycznie dowolny, lecz zdarzają się problemy na linii sterownik <> silnik.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
co do rozmiaru to nic nie przebije tego sinusa KT 48V 22A montowanego w szynie bidonu
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Nie ukrywam,że wlasnie nad nim sie zastanawialem. Jako że obudowe na sterownik i baterię planuje wydrukować w 3d to czy wiecie moze czy dalo by rade zabudować sterownik bidonowy w innej obudowie. Czy pcb z tranzystorami da sie wyjąć z fabrycznej obudowy. Jak bardzo grzeje sie taki sterownik? Nie ma obaw ze np zacznie mi rozpuszczać wydruk.3d?
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Przecież masz "gołe" sterowniki tego typu, przykład
https://pl.aliexpress.com/item/32968630 ... 2ae04d1Ykm
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Tak, wlasnie o takie cos mi chodziło. Czy z tej aluminiowej obudowy da się wyciągnąć caly uklad sterownika i zastapic obudowę czy moze jest to zalane na fest jakąś żywicą?tkoko pisze: ↑13 lis 2020, 14:55Przecież masz "gołe" sterowniki tego typu, przykład
https://pl.aliexpress.com/item/32968630 ... 2ae04d1Ykm
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Ale co chcesz wyciągać z aluminium, przecież to jest radiator do tranzystorów. Od biedy można przyciąć przód i tył kosztem chłodzenia/trwałości tranzystorów.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Zdaje sobie sprawę, że aluminiowa obudowa służy za radiator. Z racji tego że obudowę sterownika bede drukował w 3d, będę musiał wyprowadzić jakoś aluminiowy radiator poza obudowę. Zrobiony przezemnie radiator - obudowa będzie latwiej wkomponować w wydrukowaną obudowę sterownika. Chyba, że się mylę i mogę schować sterownik wewnątrz plastikowej obudowy - dlatego też pytalem jak bardzo taki sterownik sie nagrzewa. Nie ukrywam że całkowite schowanie sterownika wewnątrz wydrukowanej obudowy zaoszczędziło by mi dużo kombinowania. Wiec jak to jest z tymi temperaturami sterownika? Mam nadzieję, że nie zagmatwałem tego za bardzo
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Przecież to jest sterowniki do plastikowej podstawy bidonu, więc nie rozumiem w czym problem. Jeżeli zamierzasz zrobić własna obudowę wystarczy tylko przykrywka od góry i silikon na uszczelnienie i masz gotowy sterownik jak u Barmala
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Witam przedświąteczne rowerową brać.
Mam już prawie wszystkie niezbędne części i powoli zaczynam składać to do kupy. W związku z tym nasuwa sie kilka pytań i problemów.
W załączniku kilka fotek.
https://photos.app.goo.gl/qg4KNVAGqCxkzgVf7
Czy widoczne podkładki zaznaczone na czerwono to błąd w sztuce? Dalem je tam z tego powodu iż zacisk hamulca ociera o obudowę silnika. To niesie za sobą konieczność zastosowania podkladki dystansowej pod tarcze hamulcową. Idąc dalej, czy moge lekko sklepać - dogiąć ten ząbek podkladki zaznaczonej na żòłto tak aby weszła w wycięcie i spełniała swoją funkcję? Na koniec wydaje mi sieę, że źle obliczyłem długość szprych. Ppdczas zaplatania jak widać szprychy wystają ponad nyple, to samo w sobie nie robi mi roznicy bo sa głeboko schowane ale skonczył mi sie zakres regulacji a musze jeszcze kolo wycentrować. Wiec czeka mnie zamówienie kolejnego kompletu szprych i zaplatanie od nowa.
Z góry dziekuje za odpowiedzi i podrawiam.
Mam już prawie wszystkie niezbędne części i powoli zaczynam składać to do kupy. W związku z tym nasuwa sie kilka pytań i problemów.
W załączniku kilka fotek.
https://photos.app.goo.gl/qg4KNVAGqCxkzgVf7
Czy widoczne podkładki zaznaczone na czerwono to błąd w sztuce? Dalem je tam z tego powodu iż zacisk hamulca ociera o obudowę silnika. To niesie za sobą konieczność zastosowania podkladki dystansowej pod tarcze hamulcową. Idąc dalej, czy moge lekko sklepać - dogiąć ten ząbek podkladki zaznaczonej na żòłto tak aby weszła w wycięcie i spełniała swoją funkcję? Na koniec wydaje mi sieę, że źle obliczyłem długość szprych. Ppdczas zaplatania jak widać szprychy wystają ponad nyple, to samo w sobie nie robi mi roznicy bo sa głeboko schowane ale skonczył mi sie zakres regulacji a musze jeszcze kolo wycentrować. Wiec czeka mnie zamówienie kolejnego kompletu szprych i zaplatanie od nowa.
Z góry dziekuje za odpowiedzi i podrawiam.
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
1. nie, lecz najczęściej i tak trzeba podpiłowywać gniazdo osi widelca, gdyż średnica osi silnika jest większa od standardowej osi rowerowej.palukczo pisze: ↑20 gru 2020, 21:13...... Czy widoczne podkładki zaznaczone na czerwono to błąd w sztuce?
...... czy moge lekko sklepać - dogiąć ten ząbek podkladki zaznaczonej na żòłto tak aby weszła w wycięcie i spełniała swoją funkcję?
....... wydaje mi sieę, że źle obliczyłem długość szprych. .....
2. Nie tylko możesz, ale wręcz musisz "dobić" ten ząb tak by wszedł w gniazdo osi. Warto również przy większej mocy silnika dołożyć drugie zabezpieczenie obrotu osi silnika od zewnątrz.
3. niestety musisz wymienić na prawidłową długość. Być może liczyłeś długość dla innego zaplotu, musisz to sprawdzić.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Super. Zrobię tak jak mówisz.tkoko pisze: ↑20 gru 2020, 22:001. nie, lecz najczęściej i tak trzeba podpiłowywać gniazdo osi widelca, gdyż średnica osi silnika jest większa od standardowej osi rowerowej.palukczo pisze: ↑20 gru 2020, 21:13...... Czy widoczne podkładki zaznaczone na czerwono to błąd w sztuce?
...... czy moge lekko sklepać - dogiąć ten ząbek podkladki zaznaczonej na żòłto tak aby weszła w wycięcie i spełniała swoją funkcję?
....... wydaje mi sieę, że źle obliczyłem długość szprych. .....
2. Nie tylko możesz, ale wręcz musisz "dobić" ten ząb tak by wszedł w gniazdo osi. Warto również przy większej mocy silnika dołożyć drugie zabezpieczenie obrotu osi silnika od zewnątrz.
3. niestety musisz wymienić na prawidłową długość. Być może liczyłeś długość dla innego zaplotu, musisz to sprawdzić.
Szprychy zaraz zamawiam 2mm krótsze, powinno być oki. Mam natomiast inny problem. Po zaplocie koło jest lekko przesuniete na jedną stronę ( ròżne długości osi po obu stronach) Czy próbować to zniwelować podczas centrowania czy po prostu odsunąć koło odpowiednimi podkładkami?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
tak ma byc to jest obliczone na kasetę to przesuniecie dzieki temu po zamontowaniu koła w widelcu wyjdzie ci obrecz tam gdzie powinna czy li na środku
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Najpierw tak jak masz zamontuj koło z wszystkimi niezbędnymi podkładkami, a potem zdecyduj co robić, każda podkładka od środka to większe rozginanie ramy. a centrowaniem też możesz i może się okazać że trzeba tylko z jednej strony wymieniać szpryszy na krótsze, (i może też nie 2a4mm krótsze potrzebne?)
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Kolo wsadziłem na początku zgodnie z instrukcją ale zacisk hamulca ocierał o obudowę silnika wiec dalem dwie podkładki. To poprawilo nieco ustawienie koła ale wciąż jest przesunięte bardziej na stronę tarczy. Probowałem dociągnąć mocniej szprychy po stronie kasety tak aby koło leżało w osi ale skonczył mi sie zakres regulacji na szprychach od strony kasety. Brakuje doslownie 0,5 - 1mm do bycia w osi. Myślę ze wymienię szprychy na krotsze po stronie kasety i to mogloby pomóc, obawiam sie tylko jaknsie to odbije na wytrzymałości koła możr faktycznie 4mm krótsze wezmę. Całe te zabiegi są dla mnie nowością, nigdy nie zaplatalem i centrowałem koła. Z zaplotem muszę poradzić sobie sam natomias jeśli nie poradzę sobie z centrowaniem planuje oddac kolo do serwisu.cyklista pisze: ↑20 gru 2020, 23:52Najpierw tak jak masz zamontuj koło z wszystkimi niezbędnymi podkładkami, a potem zdecyduj co robić, każda podkładka od środka to większe rozginanie ramy. a centrowaniem też możesz i może się okazać że trzeba tylko z jednej strony wymieniać szpryszy na krótsze, (i może też nie 2a4mm krótsze potrzebne?)
(Edytowalem komentarz bo niechcący odpowiedziałem tobie zamiast koledze z góry)
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
W osi roweru musi być - to oczywiste. Pytanie jak najlepiej do tego stanu dojść - ustawieniem i rowna długością szprych czy odsadzeniem na podkladkach calego koła.
W załączniku przykładowy obrazek ilustrujący moją zagwozdke.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 paź 2020, 15:37
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Tylni napęd dla grubego ;)
Centrowanie osi koła przeprowadzasz szprychami, luzując szprychy od strony tarczy, dociągając szprychy od strony wolnobiegu/kasety. Można i podkładkami os strony tarczy, lecz, po pierwsze ciężko będzie wkładać koło, a po drugie ciężko będzie rozgiąć tak szeroko widelec.
Poniżej jeden z kalkulatorów do szprych.
https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
Poniżej jeden z kalkulatorów do szprych.
https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych