Kilka pytań swieżaka.

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Bary_Ldz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 paź 2020, 20:15

Kilka pytań swieżaka.

Post autor: Bary_Ldz »

Mam kilka pytań przed budową mojego pierwszego ebike:


Czy depakietowane ogniwa trzeba sprawdzić pod kątem pojemności?. Niby sprzedawcy twierdzą że sprawdzane. A rozładowanie i naładowanie ponad 130-150 ogniw trochę zajmuje czasu…

Zabezpieczenie sterownika: wyłącznik termiczny NC 70st, a silnika na 130st. Ok?.

Dać do środka pakietu baterii wyłącznik termiczny na np 45-50st?. Zawsze jakieś zabezpieczenie…

Czy zastosować jakiś bezpiecznik (samochodowy, albo typu S (eska) na prąd AC), na zabezpieczenie baterii?. Sterownik 45A przy 60V.

W pakiecie dam przewody 12AWG, i 16AWG do ładowania (ładowarka 6-8A), ale ze sterownika wychodzą dość cienkie przewody zasilające i do silnika (Sinus 60V/45A). Czy jest sens je przelutować na grubsze 12AWG?.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Kilka pytań swieżaka.

Post autor: Goliath »

Bary_Ldz pisze:
27 lis 2020, 11:49
Czy depakietowane ogniwa trzeba sprawdzić pod kątem pojemności?. Niby sprzedawcy twierdzą że sprawdzane. A rozładowanie i naładowanie ponad 130-150 ogniw trochę zajmuje czasu…
Jeżeli depakiety bierzesz z pewnego, sprawdzonego źródła... gdzie wszystkie ogniwa pochodzą z tego samego rocznika /a najlepiej z tej samej partii/ to wystarczy sprawdzić i poukładać ogniwa wg. RW -AC.
Chociaż, jak masz dużo czasu to i pojemność możesz sprawdzić :mrgreen:
Bary_Ldz pisze:
27 lis 2020, 11:49
Zabezpieczenie sterownika: wyłącznik termiczny NC 70st, a silnika na 130st. Ok?.
Jeżeli nie zalewasz silnika ferro... to 130*C wystarczy. Przy ferro radził bym wsadzić wyłącznik o odrobinę niższej wartości.
Bary_Ldz pisze:
27 lis 2020, 11:49
Dać do środka pakietu baterii wyłącznik termiczny na np 45-50st?. Zawsze jakieś zabezpieczenie…
Czasami praktykuje się wpięcie termika/czujnika od BMSa między ogniwa akumulatora. Kto bogatemu zabroni :lol:
Bary_Ldz pisze:
27 lis 2020, 11:49
Czy zastosować jakiś bezpiecznik (samochodowy, albo typu S (eska) na prąd AC), na zabezpieczenie baterii?. Sterownik 45A przy 60V.
Są zwolennicy i przeciwnicy stosowanie zabezpieczeń typu S (eska)... zwykły bezpiecznik topikowy w zupełności wystarczy ;)
Bary_Ldz pisze:
27 lis 2020, 11:49
W pakiecie dam przewody 12AWG, i 16AWG do ładowania (ładowarka 6-8A), ale ze sterownika wychodzą dość cienkie przewody zasilające i do silnika (Sinus 60V/45A). Czy jest sens je przelutować na grubsze 12AWG?.
Jeżeli zależy Ci na zmniejszeniu SAG-u ze względu na mały przekrój przewodów. Zawsze możesz je wymienić... a tym samym, zmniejszyć straty na nich.
ODPOWIEDZ