Konwersja - prośba o ocenę zestawu

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Elitary
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2020, 23:00

Konwersja - prośba o ocenę zestawu

Post autor: Elitary »

Cześć. Przymierzam się do konwersji swojego roweru: hardtail, rama 17", koła 28" (Lazaro Integral v3). Nie mam doświadczenia, dlatego proszę o pomoc. Przeznaczenie to teren nizinny (małe miasto i sporo wsi dookoła), czasami przejażdżka przez las. Ważę 70kg, rower +/- 14kg.

Chciałbym osiągać prędkość max 50+ km/h i podczas spokojnej jazdy zasięg powyżej 100km.

Wstępnie myślałem o zestawie:
-silnik mxus 30H 1500W (zastanawiam się, czy mam wybór, czy przy kołach 28" pozostaje mi brać 7x9)
-sterownik KT36, 30A
-BMS 50A? (wyczytałem na forum, żeby brać z zapasem)
-bateria 48V, 13s(8-11)p (13s8p zmieści się i będzie miejsce na sterownik, 13s11p muszę jeszcze dokładnie sprawdzić)

Przy wyborze kierowałem się informacjami z innych tematów. Użyłem konfiguratora, ale od was dowiem się więcej.
Jaki może być przybliżony koszt baterii 13s11p z bms i jakie ogniwa polecacie w moim przypadku? Czy skrzynka z nierdzewki 1/1.5mm nada się, czy iść w laminat?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Konwersja - prośba o ocenę zestawu

Post autor: Zxc843 »

Co do sterownika to zastanowiłbym się nad mniej kulturalnym i prostszym gt500, ale za to wykorzystałby możliwości 7x9,
Co do skrzynki z nierdzewki to musisz się liczyć, że woda będzie się skraplać dużo bardziej niż w skrzynce z laminatu czy sklejki.
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Konwersja - prośba o ocenę zestawu

Post autor: Yasiu77 »

-przy 13s na wolnobieżnym 7x9 prędkość max będzie pewnie w okolicach 38km/h, jeśli chodzi o sam dobór silnika to najlepiej zadzwoń na techniczny nexuna, podobnie zadzwoń tam z zapytaniem o koszty pakietu