Konwersja do 3000 zł z baterią

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Witam,
Chciałbym przerobić zwykły rower (CENTURION CL 50 (Rozmiar ramy 44/58cm) na elektryczny.
Pytanie do forum czy da się zmieścić w tym przedziale cenowym.
Rower i styl jazdy trekkingowy, czasem jakiś las, no i dojazdy do pracy asfaltem 10 km w jedną stronę.
Oczywiście zależy mi również na pedałowaniu, ale żeby też była frajda z wyższych prędkości.

Czy jest to możliwe? Jeśli tak to zestaw chciałbym kupować w maju.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: tas »

Taki budżet to jest zupełnie wystarczający nawet na sklepowy komplet, tutaj masz przykładowy link:
https://nexun.pl?maxsote_zapisany_koszyk=150709
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

Przy dużych prędkościach to zainwestuj w sztycę amortyzowaną by tyłek nie bolał.
Awatar użytkownika
gadula007
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
Lokalizacja: 3-City

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: gadula007 »

Ja wydałem niecałe 2.500zł. TSDZ2 + aku bidon 17Ah z forum.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

gadula007 pisze:
25 lut 2021, 16:45
Ja wydałem niecałe 2.500zł. TSDZ2 + aku bidon 17Ah z forum.
Właśnie w takich pieniądzach chciałem, ale myślałem, że to niemożliwe, przyjrzę się, dziękuję wszystkim.
A czy tej mój rower nadaje się na elektryka, co o nim myślicie?
molpiku
Forumowicz
Posty: 244
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
Lokalizacja: Kutno, Łódzkie

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: molpiku »

Jak znasz się na prądzie to 2500w da się za 1000-1500zł na silniku bionx tylko musisz przerobić go w środku i aku zrobić samemu
Maciej
Awatar użytkownika
pape
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: pape »

Pierwszy rower kupiłem za 6 tys. :roll:
Drugi:
silnik 850 (drogo, ale taki chciałem i na fk),
obręcz, szprychy i zaplot 200,
akumulator - pakiet z forum 450,
sterownik z wyświetlaczem 500,
bms, lampki, klamki hamulcowe, pas itd. chyba ze 300.
Rower staruszek, dostał nowe dętki.
Większość na firmę, więc -vat i podatek.
Minimalizując koszty można chyba się zmieścić w połowie tego co wydałem.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5816
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: pxl666 »

na upartego można kupić na olx kolo zaplecione za 300 bateria z gazeli za 200 gt250 , manetka i , można o wiele taniej...
ale kolega ma 3k i za to może zbudować rower na lata na nowych częściach . ja bym szedł w tonshenga i bidon albo jakaś mocna przekładnia.
ale to ja...
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Mam ochotę już złożyć zestaw.
Wolałbym przeróbkę typu hub.
Upatrzyłem sobie https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/zesta ... -obrecz-26
Do tego bateria https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/pakie ... ka--bms-v4

Kilka pytań.
Co muszę zmierzyć w rowerze, by sprawdzić czy będzie kompatybilny z montażem elementów konwersji?
Wszystkie szczegóły co do mojego roweru są pod tym linkiem https://rowery-sopot.pl/import-z-system ... cl-50.html

Czy rozwinę prędkości do 50 kmh?

Czy będzie można ustawić coś na rodzaj tempomatu, aby rower wspomagał, ale jednak abym się zmęczył pedałowaniem?

Czy znacie kogoś w okolicy Bydgoszczy/Torunia, kto by mi złożył rower z konwersją i jak to cenowo wygląda?

Ile zrobię zasięgu na tej baterii w trybie z pedałowaniem i bez?

Czy po złożeniu roweru można wsiąść i jeździć czy trzeba zrobić coś z baterią, aby jej nie zajechać?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5816
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: pxl666 »

Bms dba by baterii się za wiele nie stało.
Jak chcesz się zmęczyć to wybierasz mniejszą moc wspomagania ale niewiem jak to zadziała w zestawie który chcesz kupić bo bez czujnika nacisku sterownik podaje moc stale w zależności od tego czy kręcisz korbami a nie jak mocno naciskasz. Jedynie co zmienia to ilość podawanej mocy więc jak dobrze ustawisz to powinno być okej
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Camis »

Tieru pisze:
27 lut 2021, 14:26
Upatrzyłem sobie https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/zesta ... -obrecz-26
Ten zestaw nie pasuje, jest na koło '26 ty masz z tego co widzę koła '28...

https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/zesta ... recz-28-29

Poza tym hamulce masz v-break, a te obręcze w zestawie są dla tarczowych. No chyba że też będziesz wymieniał.
Tieru pisze:
27 lut 2021, 14:26
Ile zrobię zasięgu na tej baterii w trybie z pedałowaniem i bez?
Na samej manetce po płaskim i przy 25km/h teoretycznie około 80km.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Ten zestaw jest do hamulców tarczowych, jest możliwość dobrania zestawu by był kompatybilny z v brake?
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Czy ten zestaw https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/zesta ... recz-28-29
powoduje, że będę musiał w rowerze wymienić hamulce V-Brake na tarczowe?
Jestem zielony w tych tematach...
molpiku
Forumowicz
Posty: 244
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
Lokalizacja: Kutno, Łódzkie

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: molpiku »

Tieru pisze:
04 mar 2021, 14:01
Czy ten zestaw https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/zesta ... recz-28-29
powoduje, że będę musiał w rowerze wymienić hamulce V-Brake na tarczowe?
Jestem zielony w tych tematach...
Niestety ale tak potrzebna będzie zmiana na tarczówki, ale jak zadzwonisz do nexuna to mogą ci zrobić taki sam zestaw tylko na v-brake.
Maciej
Awatar użytkownika
Kain
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 mar 2021, 22:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Kain »

Cześć, ja w tym budżecie i przy podobnych wymaganiach zamówiłem:
1 548,37 zł 22%OFF | Bafang BBS02B 48V 750W silnik typu middrive zestaw do konwersji roweru na elektryczny 17.5Ah e rower tylny stojak akumulator z bagażem Taillight
https://a.aliexpress.com/_uyYlxn
Więcej narazie nie mogę powiedzieć bo czekam na dostawę 😅
Awatar użytkownika
gadula007
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
Lokalizacja: 3-City

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: gadula007 »

@Kain, jesteś pewien że za 1.500zł masz razem z baterią?
Wg mnie masz bez baterii, gdyż z baterią 17,5Ah i bagażnikiem pokazuje ponad 3.000zł
Awatar użytkownika
Kain
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 mar 2021, 22:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Kain »

gadula007 pisze:
07 mar 2021, 13:28
@Kain, jesteś pewien że za 1.500zł masz razem z baterią?
Wg mnie masz bez baterii, gdyż z baterią 17,5Ah i bagażnikiem pokazuje ponad 3.000zł
3018zł mnie wyniosło, budżet masz do 3k to myślę, że akurat się mieści w Twoich wymaganiach ;)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1321
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Yasiu77 »

naprawdę wolisz chińskie ogniwa?
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: lukk »

Można jeszcze rozważyć zestaw od CSC:
https://pl.aliexpress.com/item/33022066748.html
za zestaw, który oznaczają 1500W wyjdzie ok 1500 z dodatkową wysyłką za 30$ żeby nie płacić cła i VAT. A za resztę spokojnie złożyć/kupić baterię w PL.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Witam ponownie, do 15 marca chcę zamówić ten zestaw, bo na stronie obowiązują raty 0%.
Http://www.Nexun.pl?maxsote_zapisany_koszyk=155580

Co mam zmierzyć w rowerze, aby sprawdzić czy elementy tego zestawu będą pasować?
Co mam wymienić, aby ten zestaw działał z hamulcami fabrycznymi V Brake? Czy przyciski wymienić na inne lub jakieś elementy na lepsze?
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

Silnik wolnobieżny i napięcie 48V to max prędkość 36 na godzinę .
Pewnie wolisz ten sam silnik tylko nawój 10x6 by móc 48km/h max osiągnąć ?
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

daniel89 pisze:
11 mar 2021, 14:11
Silnik wolnobieżny i napięcie 48V to max prędkość 36 na godzinę .
Pewnie wolisz ten sam silnik tylko nawój 10x6 by móc 48km/h max osiągnąć ?
10x6 ma inne wymiary?
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

tylko inny nawój.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

daniel89 pisze:
11 mar 2021, 14:34
tylko inny nawój.
To myślę, że warto wziąć właśnie 10x6, ok to zamienię, co z resztą? Co z montażem pod v brake?
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

Odradzam jeździć na Vbrake prawie 50 na godzinę . Tylko hamulce hydrauliczne jak już najlepiej z tarczą 203mm.

Na V-brake to zostaw ten 7x9 silnik wolnobieżny by ani sobie ani innym krzywdy na drodze nie wyrządzić .

A najlepiej to poszukaj sobie silnika przekładniowego mnijeszej mocy .
tutaj masz zestw za małe pieniądze i do 40 na godzinę silnik 500W z przekładnią, do tego jakiś polski bidon z baterią i wsio .

https://pl.aliexpress.com/item/32938300 ... 5c0fQasLgh

Do mxusa 30H tego co wybrałeś to po pierwsze 30 Amper to za mało by to miało sens, jak już to z 40 a to koszta podnosi znacząco, do tego rower na v-brake to trochę słabe rozwiązanie. Do roweru dobiera się sprzęt na jego możliwości , jeśli nie chcesz w nim wymieniać mechaniki .

A jak chcesz koniecznie tego MXUSA 30H to jak mówię zostaw to co masz czyli ten wolnobieżny . Jakiś to moment będzie miało by Cię wciągnąć pod delikatną górnę na tych 30 Amperach a prędkość 36 na godzinę to wystarczająca dla v-brake.

Ewnetualnie jak chcesz mocniejszy przekładniowiec to MXUS XF19R , on ma ze 100Nm i pod każdą górke wciągnie tylko nie wiem gdzie go szukać w dobrej cenie .
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

daniel89 pisze:
11 mar 2021, 14:39
Odradzam jeździć na Vbrake prawie 50 na godzinę . Tylko hamulce hydrauliczne jak już najlepiej z tarczą 203mm.

Na V-brake to zostaw ten 7x9 silnik wolnobieżny by ani sobie ani innym krzywdy na drodze nie wyrządzić .

A najlepiej to poszukaj sobie silnika przekładniowego mnijeszej mocy .
tutaj masz zestw za małe pieniądze i do 40 na godzinę silnik 500W z przekładnią, do tego jakiś polski bidon z baterią i wsio .

https://pl.aliexpress.com/item/32938300 ... 5c0fQasLgh

Do mxusa 30H tego co wybrałeś to po pierwsze 30 Amper to za mało by to miało sens, jak już to z 40 a to koszta podnosi znacząco, do tego rower na v-brake to trochę słabe rozwiązanie. Do roweru dobiera się sprzęt na jego możliwości , jeśli nie chcesz w nim wymieniać mechaniki .

A jak chcesz koniecznie tego MXUSA 30H to jak mówię zostaw to co masz czyli ten wolnobieżny . Jakiś to moment będzie miało by Cię wciągnąć pod delikatną górnę na tych 30 Amperach a prędkość 36 na godzinę to wystarczająca dla v-brake.

Ewnetualnie jak chcesz mocniejszy przekładniowiec to MXUS XF19R , on ma ze 100Nm i pod każdą górke wciągnie tylko nie wiem gdzie go szukać w dobrej cenie .
Okej, w takim przypadku 10x6 można sobie darować, w sumie nie zależy mi na mega szybkich prędkościach, na rowerach to i na własnych nogach się szybko jeździ a co dopiero z wspomaganiem.
Który osobiście wybrałbyś zestaw do takiego roweru? Na co mogę jeszcze zwrócić uwagę?
Myślę jeszcze nad moim zestawem z nexuna a tym alle expres. Który silnik jest bardziej praktyczny i mniej awaryjny.
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

No mniej awaryjne są bezprzekładniowe czyli ten 7x9 od nexuna ze względu na to że nie mają wewnątrz przekładni mechanicznej, a takie przekładnie raz na rok trzeba przejrzeć stan zużycia zębatek .
Na pewno na przekładniowym rower był by lżejszy.
Plus jest taki że przekładniowy silnik na mniejszych obrotach za sprawą przekładni nie grzeje się aż tak w przeciwieństwie do silnika bezprzekładniowego.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: verre »

czyli Daniel wymienił w zasadzie same korzyści z posiadania przekładniówki ;)
a 2 godziny poświęcić raz na rok żeby zajrzeć do silnika i go ewentualnie nasmarować to kilkadziesiąt razy mniej niż czas, który poświęcisz na czekanie aż ci bezprzekładniowy ostygnie :D
dodatkowo przekładniówką dopedałujesz sobie do mety bez oporu ze strony silnika :P
😁😁😁😁😁...😁😁😁
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

Znaczy no wadą jest na pewno to że jest to głośniejsze rozwiązanie od bezprzekładniowego , no ale coś za coś - wszystkiego mieć nie można. Motor spalinowy i tak dużo głosniej pracuje ;) .
Niemniej do takich budżetowych rozwiązań to nie pchał bym się w mxusa 30H , tylko bardziej tego bafanga lub mxusa xf19r. Na moje potrzeby to bardziej ten xf19r , no ale wam może i ten bafang wystarczyć i jest taniej . Trzeba tylko napięcie bateri dobrac tak bym nie przekraczało Ci tego 40 na godzinę na V-brakach bo ludzi i siebie pozabijasz :D

Chociaż nie wiem czy ten bafang to BLDC czy czy szczotkowy DC . Bo jak szczotkowy to lepiej już tego mxusa 7x9 , albo przekładniowego mxusa xf19r.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2021, 16:01 przez daniel89, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: verre »

absolutnie się nie zgadzam ze stwierdzeniem "Motor i tak dużo głosniej pracuje" nie dużo głośniej, tylko nieco głośniej a zalezy to nie tylko od rodzaju silnika jak wiesz.
edit/ Daniel przestań już edytować bo wychodzi, że z (_._) napisałem :D
😁😁😁😁😁...😁😁😁
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

O tutaj masz XF19R w dobrej cenie z podzespołami tylko do tego bateryjkę kupisz bidonową :
https://pl.aliexpress.com/item/32536130 ... 5609%23234
Ja bym tego brał , a czy 500W czy 1000W to już od Ciebie zależy ile mocy potrzebujesz.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

daniel89 pisze:
11 mar 2021, 16:04
O tutaj masz XF19R w dobrej cenie z podzespołami tylko do tego bateryjkę kupisz bidonową :
https://pl.aliexpress.com/item/32536130 ... 5609%23234
Ja bym tego brał , a czy 500W czy 1000W to już od Ciebie zależy ile mocy potrzebujesz.
Jak dobrze widzę to jest strasznie długa wysyłka (2 czerwiec dostarczenie)
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

Nie no z alie xpress to idzie miesiąc paczka zazwyczaj
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Ten zestaw wygląda legitnie, ma dobre opinie, serwis niby w EU, może nawet PL, prędkości dobre wyciąga i wysyłka z PL w 5 dni.
Lepszy wybór niż z nexuna 7x9 MHUS 30h? (bafang jest bezszczotkowy)
https://prnt.sc/10j57de
Baterie lepiej kupić z forum czy tą z nexuna? https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/pakie ... ka--bms-v4
daniel89
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: daniel89 »

Baterie najlepiej samemu zrobić. Ewentualnie napisz do Toporka z forum on coś tam zgrzewa ogniwa tylko nie wiem jakie ma do zgrzewania teraz. Z tego co się chwalił to jeszcze Verre z forum ma jakiś bidon na Sanyo GA ogniwach , tylko nie wiem po ile za niego chce, jeden trochę mniej użyty drugi z rok ma, może taniej odsprzeda. Ja będę zgrzewał Sony VTC5A po 10zł za jedno znalazłem. Na razie czekam na sterownik z chin do zgrzewarki polutuję go i potestuję zgrzewanie niklową blaszką 7mm na 0,1 .
Te ogniwa co masz w koszyczku to po 6zł są za jedno Samsung INR-29E. i nie są to najlepsze ogniwa do bidonu.
Musisz sobie obliczyć koszta ile gotowa bateria kosztuje a ile ktoś Ci za zgrzanie policzy na swoich ogniwach. Do bidonu to zazwyczaj 65 baterii wchodzi to nawet po 10zł to jest 650zł do tego BMS i obudowa nie przekroczy 200zł plus jakieś tam koszyczki i taśma.
Weź bafanga jak wolisz i się ciesz jazdą . Ja bym brał XF19R na 1000W ale to jest moja potrzeba dużej mocy przy małym prądzie by taniej zrobić.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Biorę jednak z polskiej dystrybucji 7x9 mxus 30h i baterie lg1 za 1600 zł nową baterie, w alie Express nie będę raczej się bawil.
tomek1990
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: tomek1990 »

Pochwal się potem jak ten zestawik chodzi i czy spełnia Twoje oczekiwania. Ja się przymierzam tak samo do MXUSa 7x9 albo 6x10.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Konwersja podłączona, natomiast skrzynka zakupiona zmieści jedynie sterownik, kable musiałbym schować do jakiejś torby.
Wyślecie link do torby wodoodpornej z wejściem na kable? Wysyłam dwa zdjęcia jak to wygląda.

https://photos.app.goo.gl/U93UBQio4xUpKLuF7

Proszę też o polecenie opony do tylnego koła, bo mam fabryczną nie przystosowana do elektryków 28 cal.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 962
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Yin »

Tu masz prosty patent na schowanie kabli:
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Mam problem z PAS, zmieniam parametry od 0-7 w polu bodajże C1 i pas nie powoduje, że rower jedzie szybciej, jedynie chyba słyszę coś w silniku lub na łańcuchu.
Hmm?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4982
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: tkoko »

Tieru pisze:
04 kwie 2021, 10:04
Mam problem z PAS, zmieniam parametry od 0-7 w polu bodajże C1 i pas nie powoduje, że rower jedzie szybciej, jedynie chyba słyszę coś w silniku lub na łańcuchu.
Hmm?
Ale co zmieniasz; ustawienia w "menu" wyświetlacza decydujące o ilości stopni wspomagania, czy poziom wspomagania na wyświetlaczu. Jeżeli ustawienia w "menu" to wybierasz tylko czy między min a max wspomagania będzie np. 3, 5 czy 9 poziomów mocy.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

https://photos.google.com/share/AF1QipO ... 8yWGZlVlR3

Udostępniam po kilku miesiącach od wykonania konwersji.
Silnik miał różne opinie, okazało się, że dla moich potrzeb jest idealny.
Nie grzeje się, maksymalnie w lesie chyba miałem 84 stopnie (140 to max?), zawrotność i przyśpieszenie daje mega frajdę, jeżdżę i tak głównie systemem PAS, by kalorie spalać i mieć też wiatr we włosach.
Po miesiącu spalił się wyświetlacz, po tygodniu został wymieniony na nowy przez nexun.
Z dziewczyną jeżdzę bez wspomagania i nie jest specjalnie ciężej, silnik nie daje żadnych oporów (bezprzekładniowy?)
Rowerem jeżdżę jak jest ciepło do pracy, po lasach, po polach, nieźle sobie radzi, brakuje mi sztycy amortyzowanej, ale wymieniłem siodło na Medicus v2 i jest lepiej niż to ze zdjęć. Wymieniłem również oponę na Schwalbe do elektryków na tyle, bo mi od razu strzeliła na kamieniu fabryczna, przednia na razie daje radę. :)
W Toruniu pomagał mi we wszystkim i składał rower Andrzej Białkowski, więc w tych okolicach polecam serdecznie.
Bateria wystarcza mi na jakieś 70-100km.
Zestaw kupiony z nexun, bateria na LG MJ1 od Raptor E-Bike, który również jest bardzo pomocny! :)


Jeśli ktoś ma pytania to śmiało w razie co na mail dawio9666@gmail.com
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 23:06 przez Tieru, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: lukk »

silnik DD, więc jakieśtam opory na pewno są, ale skoro dla Ciebie to nie jest uciążliwe i "dajesz radę" to nic tylko się cieszyć, spalasz dodatkowe kalorie :P Jak zakręcisz kołem w powietrzu to na pewno poczujesz różnicę tył vs przód.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

Mam jeden problem, za pierwszym montażem i potem drugimi poprawkami przez jeden dzień przerzutki działały, a teraz działa tylko 1,2,3 przednia a tylnia bieg tylko 7 i 8, niższe nie chcą wskoczyć, co trzeba wyregulować?
No i pytanie dlaczego jak ruszam głównie z manetki to słychać z tyłu skrzypnięcie, czy to szprychy czy może konstrukcja nieamorryzowanego roweru daje znaki?
Koło centrowalem 230 km temu.
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Rychu »

Jeśli łańcuch nie wskakuje w kierunku największych zębatek, to naciągasz linkę. Jeśli nie chce wskakiwać na najmniejsze tryby, to luzujesz linkę.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: lukk »

Przede wszystkim najpierw by wypadało ustawić śruby zakresu ruchu przerzutki, i dolną i górną, i ustawić je tak, aby wszystkie zębatki mogły wchodzić. A dopiero potem regulacja linki. Na jutubie masz mnóstwo tutoriali.

A co do skrzypienia to może być i to i to :P Na fotkach nie widać żadnej blokady obrotu osi, nie masz nic? Jeśli nie to warto pomyśleć.
Tieru
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 25 lut 2021, 9:35

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: Tieru »

lukk pisze:
16 lip 2021, 7:37
Przede wszystkim najpierw by wypadało ustawić śruby zakresu ruchu przerzutki, i dolną i górną, i ustawić je tak, aby wszystkie zębatki mogły wchodzić. A dopiero potem regulacja linki. Na jutubie masz mnóstwo tutoriali.

A co do skrzypienia to może być i to i to :P Na fotkach nie widać żadnej blokady obrotu osi, nie masz nic? Jeśli nie to warto pomyśleć.
Czy tą blokadę mam dobrze założoną?
https://photos.app.goo.gl/HNjoQsjzfghdUtRV6
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: GrzegorzS »

Tieru pisze:
22 lip 2021, 19:56

Czy tą blokadę mam dobrze założoną?
https://photos.app.goo.gl/HNjoQsjzfghdUtRV6
Jest dobrze.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Konwersja do 3000 zł z baterią

Post autor: lukk »

tyle że taka blokada ma prawo się sprawdzić przy niewielkich mocach i bez regena. Załóżmy, że ta podkładka zabezpiecza przed obróceniem osi, ale ma względem niej luz. Regen doprowadzi do poluzowania nakrętek i obijania osi o blokadę.
ODPOWIEDZ