Pomoc w doborze części do konwersji roweru
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 mar 2021, 17:35
Pomoc w doborze części do konwersji roweru
Cześć!
Chciałbym zapytać się doświadczonych użytkowników forum, którzy zdecydowanie dłużej siedzą w temacie niż ja oglądający filmy na YT i czytając Wasze posty
Do rzeczy:
Planuję konwersję roweru na elektryczny jak najniższym możliwym kosztem przy zachowaniu wysokiej jakości. Początkowo szukałem gotowych zestawów, jednak wszędzie było coś nie tak i postanowiłem czytając opinie innych stworzyć swój zestaw. Początkowo za radą dużej części użytkowników forum, grupy na FB zacząłem konfigurację w sklepie nexun.pl. Po złożeniu zestawu odkryłem sklep erider.pl i sterowniki z gotowymi hermetycznymi złączkami w przeciwieństwie do sklepu nexun, gdzie mam kable, które i tak chciałbym zalutować na złączki hermetyczne (sprowadzane z Aliexpress). I jak już przy Aliexpress jesteśmy - znalazłem oficjalny sklep KT, gdzie można zakupić sterownik, wyświetlacz, manetkę i czujniki hamowania - wszystko ze złączkami pod sterownik.
Na Ali planuję zakupić:
- Sterownik KT sinus 48V 30A ze złączami hermetycznymi
- Wyświetlacz LCD3
- czujniki hamowania (2szt)
- manetkę
W Polsce planuję zakupić:
- czujnik PAS pod hollowtech
- silnik z zaplataniem
- blokadę obrotu osi
- akumulator bidonowy u glebora 13S5P wraz z ładowarką
I przy silniku mam mega dylemat. Jestem ciężkim zawodnikiem - 110kg - rower elektryczny ma mnie wspierać podczas długich wypraw głównie po szutrach, asfalcie na średnich wzniesieniach. Chcę być wspomaganym dla uzyskania większego zasięgu i przy okazji większej prędkości przejazdu. Myślałem nad silnikiem wolnobieżnym ze względu na swoją masę, jednak opinie o niskiej prędkości max trochę mnie zniechęcają. Najbardziej pasuje mi sklep erider, ponieważ mają tam silnik z tym samym złączem co sterownik KT. Szukałem bardzo długo takiego wtyku co jest przy silniku, jednak nigdzie tego nie ma. Szukałem w celu zalutowania go do silnika a potem wpięcia do sterownika.
I tutaj miał bym do Was prośbę o pomoc:
Co sądzicie o tych hermetycznych złączach? Jest to dla mnie najwygodniejsze rozwiązanie, jednak nie wiem, czy poprawne.
Jaki byście mogli polecić mi silnik z tej oferty: https://rowerowy-sklep.eu/15-silniki-elektryczne
LUB jakie inne podłączenie silnika proponujecie poza lutem na sztywno?
Czy przy takiej złączce gotowej (fazy silnika i czujniki halla) jest szansa, że w sterowniku będzie inny układ halli?
Jestem otwarty na wszelkie propozycje
Chciałbym zapytać się doświadczonych użytkowników forum, którzy zdecydowanie dłużej siedzą w temacie niż ja oglądający filmy na YT i czytając Wasze posty
Do rzeczy:
Planuję konwersję roweru na elektryczny jak najniższym możliwym kosztem przy zachowaniu wysokiej jakości. Początkowo szukałem gotowych zestawów, jednak wszędzie było coś nie tak i postanowiłem czytając opinie innych stworzyć swój zestaw. Początkowo za radą dużej części użytkowników forum, grupy na FB zacząłem konfigurację w sklepie nexun.pl. Po złożeniu zestawu odkryłem sklep erider.pl i sterowniki z gotowymi hermetycznymi złączkami w przeciwieństwie do sklepu nexun, gdzie mam kable, które i tak chciałbym zalutować na złączki hermetyczne (sprowadzane z Aliexpress). I jak już przy Aliexpress jesteśmy - znalazłem oficjalny sklep KT, gdzie można zakupić sterownik, wyświetlacz, manetkę i czujniki hamowania - wszystko ze złączkami pod sterownik.
Na Ali planuję zakupić:
- Sterownik KT sinus 48V 30A ze złączami hermetycznymi
- Wyświetlacz LCD3
- czujniki hamowania (2szt)
- manetkę
W Polsce planuję zakupić:
- czujnik PAS pod hollowtech
- silnik z zaplataniem
- blokadę obrotu osi
- akumulator bidonowy u glebora 13S5P wraz z ładowarką
I przy silniku mam mega dylemat. Jestem ciężkim zawodnikiem - 110kg - rower elektryczny ma mnie wspierać podczas długich wypraw głównie po szutrach, asfalcie na średnich wzniesieniach. Chcę być wspomaganym dla uzyskania większego zasięgu i przy okazji większej prędkości przejazdu. Myślałem nad silnikiem wolnobieżnym ze względu na swoją masę, jednak opinie o niskiej prędkości max trochę mnie zniechęcają. Najbardziej pasuje mi sklep erider, ponieważ mają tam silnik z tym samym złączem co sterownik KT. Szukałem bardzo długo takiego wtyku co jest przy silniku, jednak nigdzie tego nie ma. Szukałem w celu zalutowania go do silnika a potem wpięcia do sterownika.
I tutaj miał bym do Was prośbę o pomoc:
Co sądzicie o tych hermetycznych złączach? Jest to dla mnie najwygodniejsze rozwiązanie, jednak nie wiem, czy poprawne.
Jaki byście mogli polecić mi silnik z tej oferty: https://rowerowy-sklep.eu/15-silniki-elektryczne
LUB jakie inne podłączenie silnika proponujecie poza lutem na sztywno?
Czy przy takiej złączce gotowej (fazy silnika i czujniki halla) jest szansa, że w sterowniku będzie inny układ halli?
Jestem otwarty na wszelkie propozycje
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: Pomoc w doborze części do konwersji roweru
Pas też możesz kupić na ali. Aku od glebora - super wybór. Do każdego silnika można dolutować wtyczkę hermetyczną. Przy gotowym silniku z wtyczką raczej nie ma takiej szansy, ale u chińczyka wszystko jest możliwe. Co do silnika to może przekładniówka np. mxus xf 19r w mirę szybki i ma sporo niutów. Jaki masz rozmiar koła w rowerze?
Maciej
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 mar 2021, 17:35
Re: Pomoc w doborze części do konwersji roweru
Pierwotnym wyborem silnika był mxus 30H 1500W 7x9. Chodzi mi o to, że jak wysiądzie mi bateria to żebym nie miał dodatkowych oporów z silnika. Rozmiar koła to 28" - zdjęcie rowerka w dziale przywitaj się
Wszystkie elementy to na razie wszystko ruchome. Wszystko jeszcze można zmienić. Zastanawiam się również nad sterownikiem w szynie mocowania bidonu, jednak tam mam 48V 22A sterownik i myślę, że silnik, który sobie początkowo wybrałem będzie niewykorzystany. Jeśli chodzi o PAS z ali - wszystkie widzę na kwadrat u tego sprzedawcy a u innych sprzedawców mogę czekać w nieskończoność na paczkę
Co do wtyczki do silnika - polecasz może jakąś?
Wszystkie elementy to na razie wszystko ruchome. Wszystko jeszcze można zmienić. Zastanawiam się również nad sterownikiem w szynie mocowania bidonu, jednak tam mam 48V 22A sterownik i myślę, że silnik, który sobie początkowo wybrałem będzie niewykorzystany. Jeśli chodzi o PAS z ali - wszystkie widzę na kwadrat u tego sprzedawcy a u innych sprzedawców mogę czekać w nieskończoność na paczkę
Co do wtyczki do silnika - polecasz może jakąś?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Pomoc w doborze części do konwersji roweru
oporów nie mają silniki przekładniowe a 30h jest bezprzekładniowy
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: Pomoc w doborze części do konwersji roweru
Wtyczka może być nawet taka jak fabrycznie w kt
Maciej
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 mar 2021, 17:35
Re: Pomoc w doborze części do konwersji roweru
Właśnie problem w tym, że nie mogę znaleźć męskiej wtyczki - wszędzie żeńska.
Powiem szczerze, że jechałem na rapid S2000 i nie czułem oporu toczenia bez wspomagania i dlatego odrzucałem silniki z przekładnią
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: Pomoc w doborze części do konwersji roweru
Można kupić przedłużkę i przeciąć kabel i polutować do silnika i sterowanika.
Maciej
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 mar 2021, 17:35