elektryk na przekór korkom

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rabinowsky
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2021, 20:38
Lokalizacja: zadupia 3city

elektryk na przekór korkom

Post autor: Rabinowsky »

Witajcie
Zawitałem do Was po znacznych wykopaliskach internetowych odnośnie ebajkingu. Jako sfrustrowany średniowiekowiec z BMI w granicach górnej normy postanowiłem gdzieś tą frustrację wyładować i powrócić do roweru który za dzieciaka był mi bliskim kompanem. W zeszłym roku puściłem na emeryturkę swojego crosa i zanabyłem maszynę typu MTB a konkretnie CUBE ACID (za namową qmpla który po lasach chciał ze mną śmigać). Dziś jestem na etapie zdecydowanego wk..... na obecny stan jaki można zastać na trójmiejskich drogach więc postanowiłem, odstawić czterokołowy (_|_)wóz i dojeżdżać do roboty rowerem. Przy czym niestety stan kondycyjny jeszcze pozostawia wiele do życzenia. stąd decyzja o konwersji. a więc po przydługawym wstępie do meritum.

Codzienna trasa niby nie wiele bo około 25 km w jedną stronę w terenie miejscim z delikatnymi podjazdami i wiatrem morskim zazwyczaj w mordę.
Rower to jak już wspomniałem CUBE ACID rama 21" na 29" kołach z napędem 3x10 i hydrauliką w tarczach i ogumienie MTB.
Najbardziej interesuje mnie fakt by mój bolid oprócz funkcji transportowej pełnił tez i rekreacyjną wieć istotne dla mnie jest szybka i bezproblemowa de-konwersja. Pomyślałem więc o napędzie na przód z aku w bidonie. z założenia koło mogę wymienić w 5 minut baterię cisnąć w kąt i już mam normalnego "górala" do wypluwania płuc. trochę szukałem zestawów w necie wiele firm przejrzałem nawet na ali zabłądziłem i doszedłem do wniosku że skompletuję coś takiego:
zestaw.jpg
Nie potrzebuję wyczynowca lecz pojazdu który mnie wspomoże i w razie czego będzie wyrozumiały na moje lenistwo i pojedzie za mnie.
Jako totalnie zielona masa... e-żółtodziób choć mechanik proszę ja uprzejmie Was o porady odnośnie powyższego czy czegoś może nie brakuje (jakiś podkładek blokad szpargałów itp) czy ten zestaw będzie wystarczający do zaoszczędzenia monety na paliwie.

I jeszcze wzmianka o ali... znalazłem tam coś takiego jak "iMotor 3.0" przednionapędowiec z aku wbudowanym. Czy ktoś już słyszał o tym wynalazku i miał może okazję choć palmacyjnie obadać ?

Pozdrawiam i serdeczne dzięki wszystkim którzy dotrwali do końca i tym którym się bedzie chciało coś skrobnąć :)
Dla wszystkich dobrych dusz

https://www.facebook.com/TymekRabajczyk
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: tkoko »

Rabinowsky pisze:
24 mar 2021, 21:24
......
I jeszcze wzmianka o ali... znalazłem tam coś takiego jak "iMotor 3.0" przednionapędowiec z aku wbudowanym. Czy ktoś już słyszał o tym wynalazku i miał może okazję choć palmacyjnie obadać ?

Pozdrawiam i serdeczne dzięki wszystkim którzy dotrwali do końca i tym którym się bedzie chciało coś skrobnąć :)
Słyszeć słyszeli, ale w Twoim wypadku (zasięg min 50 km), to może nie wystarczyć, to po pierwsze, a po drugie, byłaby to zapewne dosyć duża masa w przednim kole (silnik plus bateria), niezbyt komfortowa w użytkowaniu. Co do reszty powinno być OK.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: Yin »

Rabinowsky pisze:
24 mar 2021, 21:24
Najbardziej interesuje mnie fakt by mój bolid oprócz funkcji transportowej pełnił tez i rekreacyjną wieć istotne dla mnie jest szybka i bezproblemowa de-konwersja.
Tego nikt nie robi, naprawdę. Z porad: idź w silnik na tył i raczej mxus 30h o wolnym nawoju - z uwagi na bardzo praktyczne hamowanie regenem.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: WojtekErnest »

Nie zniechęcajcie kolegi. On chce jechać jednak pedałując. To oznacza ze w takim trybie da sie przejechac 50 km z wspomaganiem. Pytanie ; Czy po 25 km jest szansa bys doladowywal aku ?
Bo taka możliwość oznacza ze mozna dać mniejszy aku i szybciej jechać.
Przy aku okolo 17-18 Ah i prędkości < 40 km/godz da się przejechac okolo 60 km.
Pamietajmy ze napęd na przód i aktywne wspomaganie na tyl jest w istocie b.sprawne wbrew obiegowej opinii.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: tkoko »

Rabinowsky pisze:
24 mar 2021, 21:24
Najbardziej interesuje mnie fakt by mój bolid oprócz funkcji transportowej pełnił tez i rekreacyjną wieć istotne dla mnie jest szybka i bezproblemowa de-konwersja.
Jeżeli chcesz już koniecznie mieć łatwą konwersję to wystarczy silnik rolkowy, rower pozostanie praktycznie bez zmian :D

https://pl.banggood.com/200W-24V-Bicycl ... gKUYfD_BwE

lub bardziej kompaktowo

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-kon ... gL-afD_BwE
Awatar użytkownika
Rabinowsky
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2021, 20:38
Lokalizacja: zadupia 3city

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: Rabinowsky »

Dzięki za odzew :)

Zeeltom cała reszta bajerów jest już na pokładzie (oprócz dzwonka xD)

Yin skoro nikt tego nie robi to może będę tym pierwszym :) hamplowanie regenem fakt to jest plus ale jednak de-konwersja utrudniona.
Wypluwać płuca lubię dlatego elektryfikacja tylko na dojazdy do roboty

WojtekErnest, tak na doładowanie będę miał z 8 godzin. aku wybrałem 14,5Ah więc nie za wielki. na prędkości mi nie zależy bardziej niż na dojechaniu do celu nie spoconym jak dzika świnia

Tkoko aż tak leniwy nie jestem ;) a do przełożenia koła i odpięcia przewodu inżynierki mieć nie trzeba :)
Dla wszystkich dobrych dusz

https://www.facebook.com/TymekRabajczyk
slow
Forumowicz
Posty: 525
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: slow »

Silnik 250W w przednie lub tylne koło, akum bidonowy na 52 ogniwa. Zasięg ze średnim wspomaganiem ok 100km przy pedałowaniu. Waga elektryki ok 6kg.
Trochę takich rowerów zrobiłem i wszyscy zadowoleni.

Jeden znajomy tak samo mówił. Postawił warunek żeby dało się to szybko zdjąć. Dzień po odebraniu roweru zamówił jeszcze dwa dla syna i żony i już nie chce demontować. Akum zawsze można w domu zostawić a 3kg bezoporowego silnika nawet w rowerze nie czuć.
Awatar użytkownika
pape
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: pape »

A jak ktoś ma tarcze to małej przekładniówki z tyłu w zasadzie nie widać.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: WojtekErnest »

Rabinowsky pisze:
25 mar 2021, 10:15
Dzięki za odzew :)

WojtekErnest, tak na doładowanie będę miał z 8 godzin. aku wybrałem 14,5Ah więc nie za wielki. na prędkości mi nie zależy bardziej niż na dojechaniu do celu nie spoconym jak dzika świnia
No to nie masz problemu, dasz rade :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Rabinowsky
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2021, 20:38
Lokalizacja: zadupia 3city

Re: elektryk na przekór korkom

Post autor: Rabinowsky »

Dziękuję wszystkim za sugestie :) w każdą stronę. Dziś robię zamówienie i może za tydzień uda mi się dołączyć do waszego grona :D
Dla wszystkich dobrych dusz

https://www.facebook.com/TymekRabajczyk
ODPOWIEDZ