problem z rowerem elektrycznym

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

witam
posiadam rower elektryczny zmodyfikowany z normalnego roweru.
Posiadam sterownik wraz z wyświetlaczem lin poniżej do aukcji:
https://pl.aliexpress.com/item/32907301 ... 5c0fxlG5ix
36-48V 250w 350w
silnik mam: bafang 36v/250w 8 fun

Obrazek

Wszystko dobrze podłączone w ustawieniach sterownika ustawione na 36v

Mam czujnik PASS na 5 magnesów.Jak ustawie piąty bieg na sterowniku i dam 1bieg na kasecie (przeżutki) to czuć jak silnik ciągnie na drugim tez czuć jak ciągnie. Jak dam na kasecie od 3 w góre silnik nie wyrabia wogółe nie czuć wspomagania.
Tak jakby silnik dostawał mało mocy Watt po przejechaniu 18km akumlatory wprawie pełne.
Pakiet z ogniwami jest oka na innych ebike działa normalnie.
Może trzeba cos jeszcze ustawić proszę o pomoc
Awatar użytkownika
krowkens
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 19 sie 2020, 20:49
Lokalizacja: Tychy

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: krowkens »

Prawdopodobnie siła twojego pedałowania przewyższa siłe wspomagania silnika.
Masz manuala do tego wyswietlacza? Jak nie poszukaj na necie i poczytaj w nim, moze znajdziesz tam rozwiazanie
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

krowkens pisze:
24 kwie 2021, 17:32
Prawdopodobnie siła twojego pedałowania przewyższa siłe wspomagania silnika.
Masz manuala do tego wyswietlacza? Jak nie poszukaj na necie i poczytaj w nim, moze znajdziesz tam rozwiazanie
no tak ale to kwestia ustawie??tutaj znalazłem instrukcje:

https://pl.manuals.plus/LCD/s866-lcd-i ... %C5%82ugi

looknij na nią.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4991
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: tkoko »

Na pewno trzeba dobrać odpowiednie parametry sterownika.
1. jak wspomaga silnik na PAS5 i największym przełożeniu zębatek, czyli na największej zębatce z przodu i najmniejszej z tyłu?
2. jaka jest osiągana prędkość roweru przy takich parametrach jak wyżej?
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

Na największym przełożeniu zębatek wspamagania nie czuc prawie wogóle. Lecz słychaćjak silnik kjak sie włącza . Ale zauważyłem że na najmniejszym przełożeniu czuć wspomaganie , słychac jak silnik się włacza i pracuje.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4991
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: tkoko »

Masz najprawdopodobniej sterownik serii GT, więc najprościej będzie jak w wyświetlaczu ustawisz poniższe parametry do testu.

P1 = 3 (jasność wyświetlacza)
P2 = 0 (jednostka pomiaru; km)
P3 = 36 (napięcie zasilania)
P4 = 5 (czas wył. wyświetlacza)
P5 = 0 (ilość poziomów; trzy tryby "PAS")
P6 = rozmiar Twojego koła (rozmiar koła w calach)
P7 = tymczasowo 28 lub to co masz w instrukcji silnika (motor magnetic poles ratio)
P8 = 100 (prędkość maksymalna)
P9 = 0 (szybki start lub Hon ?)
P10 = 2 (wybór wspomagania; PAS z manetką)
P11 = 1 (czułość obrotu; 1=min, 24=max )
P12 = 1 (moc PAS: 1=min, 5=max moment rozruchu) jeżeli chcesz szybszy start to 5
P13 = 12 (magnesy PAS; tarcza 4 - 6 magnesów) poeksperymentuj jaka wartość Ci pasuje
P14? = 12 (prąd sterownika 10-20, nominalnie 12, bez potrzeby nie zmieniać)
P15 = 29 (min napięcie wyłączania sterownika dla 36V)
P16 = kasowanie ODO (brak reakcji)
P17 = 1 (wył / wł tempomatu)
P18 = 100 (korekcja wskazań wyświetlacza 50 - 150%)
P19 = 1 (wł / wył "PAS 0")
P20 = 0 (brak możliwości zmian)

Nie podałeś napięcia baterii.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2021, 18:30 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

bateria 36v
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

tkoko pisze:
24 kwie 2021, 18:29
Masz najprawdopodobniej sterownik serii GT, więc najprościej będzie jak w wyświetlaczu ustawisz poniższe parametry do testu.

P1 = 3 (jasność wyświetlacza)
P2 = 0 (jednostka pomiaru; km)
P3 = 36 (napięcie zasilania)
P4 = 5 (czas wył. wyświetlacza)
P5 = 0 (ilość poziomów; trzy tryby "PAS")
P6 = rozmiar Twojego koła (rozmiar koła w calach)
P7 = tymczasowo 28 lub to co masz w instrukcji silnika (motor magnetic poles ratio)
P8 = 100 (prędkość maksymalna)
P9 = 0 (szybki start lub Hon ?)
P10 = 2 (wybór wspomagania; PAS z manetką)
P11 = 1 (czułość obrotu; 1=min, 24=max )
P12 = 1 (moc PAS: 1=min, 5=max moment rozruchu) jeżeli chcesz szybszy start to 5
P13 = 12 (magnesy PAS; tarcza 4 - 6 magnesów) poeksperymentuj jaka wartość Ci pasuje
P14? = 12 (prąd sterownika 10-20, nominalnie 12, bez potrzeby nie zmieniać)
P15 = 29 (min napięcie wyłączania sterownika dla 36V)
P16 = kasowanie ODO (brak reakcji)
P17 = 1 (wył / wł tempomatu)
P18 = 100 (korekcja wskazań wyświetlacza 50 - 150%)
P19 = 1 (wł / wył "PAS 0")
P20 = 0 (brak możliwości zmian)

Nie podałeś napięcia baterii.
na tych ustawieniach:
sa 3 biegi. Jak postawie rower na klocek (rower w powietrzu)
Pedaluje i zmieniam biegi silnik się obraca a 3 biegu wolniej niż na poprzednich ustawieniach.
Podczas jazdy troszke lepiej silnik pracuje na 1,2 3 biegu słychac jak parcuje i jazda troszke lepsza.
Ale dalej to niema to niema takiego przyspieszenia tzn kopa.
Jak siąde na ebika od ojca on ma orginalnego z sklepu jest calkiem inna jazda odrazu ma kopa i tez silnik 37v 250w.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4991
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: tkoko »

pirek22 pisze:
24 kwie 2021, 19:47
...
na tych ustawieniach:
sa 3 biegi. Jak postawie rower na klocek (rower w powietrzu)
Pedaluje i zmieniam biegi silnik się obraca a 3 biegu wolniej niż na poprzednich ustawieniach.
Podczas jazdy troszke lepiej silnik pracuje na 1,2 3 biegu słychac jak parcuje i jazda troszke lepsza.
Ale dalej to niema to niema takiego przyspieszenia tzn kopa.
Jak siąde na ebika od ojca on ma orginalnego z sklepu jest calkiem inna jazda odrazu ma kopa i tez silnik 37v 250w.
1. silnik ma trzy tryby PAS, bo P5 = 0, aby mieć ponownie pięć trybów PAS, w pozycji P5 wpisujesz 1.
2. jeżeli chcesz "kopa" to zmień następujące pozycje;
P12=5
P13=5
P14=15
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2021, 21:24 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

tkoko pisze:
24 kwie 2021, 21:23
pirek22 pisze:
24 kwie 2021, 19:47
...
na tych ustawieniach:
sa 3 biegi. Jak postawie rower na klocek (rower w powietrzu)
Pedaluje i zmieniam biegi silnik się obraca a 3 biegu wolniej niż na poprzednich ustawieniach.
Podczas jazdy troszke lepiej silnik pracuje na 1,2 3 biegu słychac jak parcuje i jazda troszke lepsza.
Ale dalej to niema to niema takiego przyspieszenia tzn kopa.
Jak siąde na ebika od ojca on ma orginalnego z sklepu jest calkiem inna jazda odrazu ma kopa i tez silnik 37v 250w.
1. silnik ma trzy tryby PAS, bo P5 = 0, aby mieć ponownie pięć trybów PAS, w pozycji P5 wpisujesz 1.
2. jeżeli chcesz "kopa" to zmień następujące pozycje;
P12=5
P13=5
P14=15
Jest poprawa bo na1iegu kasecie czuć wiekszego kopa drugim i trzecim biegu kasecie silnik pracuje slychac. Na 5,6,7 biegu na kasecie juz ciezko .
Można jeszcze zwiększyc jakieś parametry??
borsuk
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: borsuk »

tkoko pisze:
24 kwie 2021, 18:12
Na pewno trzeba dobrać odpowiednie parametry sterownika.
Pod tym linkiem jest dokładny opis ustawień sterownika z tym wyświetlaczem LCD 866:
https://pl.aliexpress.com/item/32950060037.html
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2021, 10:38 przez borsuk, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: miki »

Musisz popróbować różnych konfiguracji. Zajmie to trochę czasu, ale potem będziesz śmigał w tych konfiguracjach.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4991
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: tkoko »

pirek22 pisze:
25 kwie 2021, 9:50
.......
Jest poprawa bo na1iegu kasecie czuć wiekszego kopa drugim i trzecim biegu kasecie silnik pracuje slychac. Na 5,6,7 biegu na kasecie juz ciezko .
Można jeszcze zwiększyc jakieś parametry??
Możesz jeszcze, NA WŁASNE RYZYKO, zwiększyć prąd, parametr P14 na 18 i więcej.
Sprawdzałeś czy wskazania prędkości na wyświetlaczu są prawidłowe. Jeżeli tak zdejmij łańcuch z koła i zakręć korbą z maksymalną prędkością i sprawdź jaka jest maksymalna prędkość wspomagania. Masz 250 watowy silnik więc z roweru nie zrobisz ""\rakiety". :D
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

Witam
Problem rozwiązałem.
Przyczyna byla taka że czujnik PASS był l na 4 magnesy.
Podmieniłem go 12 magnesów z rowera ojca.
Kuźwaa zapiepsza teraz myślałem ze się zabije na tym heheh.
Już zamówiłem pass na 12 magnesów i to było.
Dodam jeszcze że czasem blokowal się silnik do tyłu był opór.
okazało się że kable przetarte i zwarcie robiłe wlutowałem na nowo i jest okkk
Ostatnio zmieniony 16 maja 2021, 16:43 przez pirek22, łącznie zmieniany 1 raz.
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

Witam ponownie na rowerku śmigam elegancka jazda.
Ale chciałem o coś zapytać.
Na wyświetlaczu podczas jazdy pokazuje złą prędkość nawet 99 km/h
no i na wyświetlaczu wskaźnik poziomu baterii nie pokazuje stanu bateri czyli nie ujmuje kresek tylko odrazu się wyłacza sterownik po rozładowaniu.
No i jeszcze jedna rzecz mianowicie licznik w sterowniku kantuje w km zawyża o dużo km.
Dodam mam podłączony pass na 12 magnesów i obręcz koła wpisałem 28cali.
Czy musze coś pozmieniać jeszcze??
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: miki »

Te "kreski" są orientacyjne, a ich zachowanie zależy o konfiguracji parametrów. Prędkościomierz może nie wskazywać poprawnej prędkości, jeśli korzystasz z wewnętrznego czujnika obrotów. Pomaga podłączenie do zewnętrznego czujnika. No i ustawienie prawidłowej wielkości koła.
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

miki pisze:
04 cze 2021, 17:50
Te "kreski" są orientacyjne, a ich zachowanie zależy o konfiguracji parametrów. Prędkościomierz może nie wskazywać poprawnej prędkości, jeśli korzystasz z wewnętrznego czujnika obrotów. Pomaga podłączenie do zewnętrznego czujnika. No i ustawienie prawidłowej wielkości koła.
powiedz mi czujnik predkosci trzeba podłączyc pod gniazdo halla w sterowniku??trzeba cos ustawic w sterowniku jak go podlacze ten czujnik??
jak zmierzyć dokładną wielkosć koła?? ja ustawiłem 28cali.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: miki »

Nie widzę kostki (wiązki) do czujników Hall'a. Ogólnie w takiej wiązce powinieneś mieć zasilanie +5V (red), masę (black), trzy do czujników (green, yellow, blue - odpowiedniki kolorów przewodów fazowych) i może być biały odpowiadający zazwyczaj za prędkość (lub czasem odczyt temperatury). U mnie nie daję rady stabilnie wyświetlić prędkości, tzn. wyświetla dopóki układ wspomaga. Kiedy nie kręcę (czyli PAS nie daje sygnału prostokątnego), albo gdy przekroczę Vmax (25km/h), wtedy prędkość przestaje być wyświetlana (i ginie część przejechanego dystansu na liczniku przebiegi). To jest nawet logiczne, nie ma wspomagania, biały przewód nie podaje impulsów z obrotu kołem, dla mikrokontrolera nie ma impulsów, to znaczy, że... nie jedziesz :-) Rozwiązaniem jest zewnętrzny czujnik obrotu koła, np. taki od klasycznego licznika rowerowego.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: miki »

I jeszcze jedno, w przypadku chińskich produktów nie ma co się ślepo przywiązywać do kolorów przewodów, oni potrafią czasem puścić sobie masę... żółtym przewodem (tak jest z moim czujniku PAS).
pirek22
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: pirek22 »

miki pisze:
04 cze 2021, 23:30
Nie widzę kostki (wiązki) do czujników Hall'a. Ogólnie w takiej wiązce powinieneś mieć zasilanie +5V (red), masę (black), trzy do czujników (green, yellow, blue - odpowiedniki kolorów przewodów fazowych) i może być biały odpowiadający zazwyczaj za prędkość (lub czasem odczyt temperatury). U mnie nie daję rady stabilnie wyświetlić prędkości, tzn. wyświetla dopóki układ wspomaga. Kiedy nie kręcę (czyli PAS nie daje sygnału prostokątnego), albo gdy przekroczę Vmax (25km/h), wtedy prędkość przestaje być wyświetlana (i ginie część przejechanego dystansu na liczniku przebiegi). To jest nawet logiczne, nie ma wspomagania, biały przewód nie podaje impulsów z obrotu kołem, dla mikrokontrolera nie ma impulsów, to znaczy, że... nie jedziesz :-) Rozwiązaniem jest zewnętrzny czujnik obrotu koła, np. taki od klasycznego licznika rowerowego.
ponizej zdjecie mojego sterownika z wiązką :



Obrazek
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: miki »

Kostka "Hall sensor", chyba nawet kolory się tym razem zgadzają.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: miki »

Zeeltom, ja piszę w odniesieniu do mojego poprzedniego postu. Książkowo mamy jednak pewien schemat kolorów w tej wiązce.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4991
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z rowerem elektrycznym

Post autor: tkoko »

pirek22 pisze:
04 cze 2021, 18:51
........
powiedz mi czujnik predkosci trzeba podłączyc pod gniazdo halla w sterowniku??trzeba cos ustawic w sterowniku jak go podlacze ten czujnik??
jak zmierzyć dokładną wielkosć koła?? ja ustawiłem 28cali.
Jeżeli do kostki silnika, oprócz pięciu przewodów hali i zasilania (czerwony, czarny, żółty, zielony, niebieski) dochodzi dodatkowy biały przewód, to po połączeniu kostki sterownika i silnika powinna być na wyświetlaczu widoczna prędkość cały czas. Jeżeli z silnika nie wychodzi dodatkowy przewód czujnika prędkości, to wówczas prędkość jest brana z sygnału hali, i wskazania są tylko podczas "pracy" silnika. Bez obrotów silnika nie pokazuje się prędkość na wyświetlaczu.
Co do ustawień wyświetlacza. Borsuk już podał parametry tego wyświetlacza, a ja podałem parametry jakie powinny być ustawione na wyświetlaczu. Podam je jeszcze raz.
P02 = 0
P03 = jeżeli bateria jest na 36V ustawiasz 36
P06 = rozmiar koła. Najprościej w Twoim przypadku ustawić koło wentylem w najniższym położeniu. Zaznaczyć na podłodze/ziemi miejsce wentylu. Obrócić kołem aż wentyl ponownie będzie w najniższym położeniu, i ponownie zaznaczyć to miejsce. Zmierzyć odległość między obu punktami i w tabelkach rozmiaru koła wybrać najbliższy calowy rozmiar koła. Wpisać tu odczytaną wartość.
P07 = od wprowadzonej liczby zależą wskazania prędkości na wyświetlaczu
na początek wpisz wartość 80 do 90. Jak prędkość nadal będzie za wysoka zwiększasz wprowadzoną liczbę, lub korygujesz to w P18
P13 = 12, to jest liczba magnesów. Możesz eksperymentalnie wybrać inną wartość i sprawdzić czy jeździ się lepiej czy gorzej.
P15 = ustawienie minimalnego napięcia baterii (napięcie odcięcia zasilania.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2021, 10:56 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ