Waga kierowcy, dobór napędu

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
adihann
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04

Waga kierowcy, dobór napędu

Post autor: adihann »

Panowie takie pytanie: waga kierownika 130 kg, prędkość jaką chciałbym uzyskać to około 40km/h. Który z napędów będzie lepszym rozwiązaniem dla kierownika o takiej masie ? Myślałem o jednym z następujących: Mxus 30h 10x6, Mxus 7x9, czy się nie bawić w półśrodki i brać 3k Turbo 4t. Może macie jakieś inne propozycje?
molpiku
Forumowicz
Posty: 244
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
Lokalizacja: Kutno, Łódzkie

Re: Waga kierowcy, dobór napędu

Post autor: molpiku »

W jakim terenie planujesz jeździć? Płaski - mxus 7x9, górzysty 3k turbo (3k raczej nie przegrzeje się jeśli dasz mniej 50a)
Maciej
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Waga kierowcy, dobór napędu

Post autor: Goliath »

Dobrze będzie też napędzić oba silniki pakietami 16S żeby osiągnąć te min 40km/h... zwłaszcza silnik mxus 7x9 :mrgreen:

Może napisz coś więcej o swoich założeniach... jaki typ konstrukcji planujesz, typ terenu, zakładany zasięg...
Jest wiele czynników decydujących o wyborze odpowiedniego silnika.
Ja przy podobnej wadze śmigam często po okolicach Warszawy na zestawie od Glebora. /pozdrawiam przy okazji Michała :P
Przekładniówka z zestawu S1000R /tak... nadal czerwony mam silnik/ 500@1000W zasilana bidonem 14S5P spokojnie daje radę napędzić mnie na samej manetce do 40km/h... trochę więcej jak pokręce "gejami" /poprawność polityczna :mrgreen:
adihann
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04

Re: Waga kierowcy, dobór napędu

Post autor: adihann »

Wyjaśnię- rower będzie składany dla wuja. Złapał bakcyla po przejażdżce moim sztywniakiem z 3k turbo na pakiecie 16s i sinusie 45a. Jako, że nie miałem styczności z innymi silnikami chciałbym zaczerpnąć porady, czy może nie koniecznie trzeba ładować takiego kloca jak 3k turbo- aby nie zajechać silnika.
Co do charakterystyki: jazda głownie ścieżkami rowerowymi i utwardzonymi leśnymi duktami. Teren nizinny, płaski. Bazą będzie najprawdopodobniej sztywniak, zaleciłem aby wybrał sobie rower przede wszystkim, który będzie dla niego wygodny. Planowany pakiet 16s, pojemność zobaczymy ile uda się ostatecznie wpakować w trójkąt. Napęd ma służyć jako WSPOMAGANIE ale wiemy jak jest :lol: .
@Goliath- jak korzystasz z tej przekładniówki? Głownie PAS i z manetką delikatnie? Odrzuciłem przekładniówki z obawy, że przy takim obciążeniu jej żywotność będzie bardzo krótka. Zastanawia mnie 7x9 od @glebora ze względu na mniejszą masę. Zakładana prędkość przelotowa 40km/h wydaje się do osiągnięcia. Zabezpieczenie termiczne jest wymagane?
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Waga kierowcy, dobór napędu

Post autor: sky »

Polecam sinus kt 48V/40A a do tego QS205 35h 6T. Podobny wagowo do 30h, sporo lżejszy i mniejszy od 3k turbo. Fajnie to działa razem z PAS, na pełnej baterii jedzie 46km/h i nie grzeje się wcale przy podobnym stylu jazdy i terenu jak opisujesz :) Właśnie złożyłem taki dla brata i jeździ mi się na nim bardzo fajnie. Polecam
Ostatnio zmieniony 15 maja 2021, 13:45 przez sky, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Waga kierowcy, dobór napędu

Post autor: Goliath »

adihann pisze:
14 maja 2021, 21:13
@Goliath- jak korzystasz z tej przekładniówki? Głownie PAS i z manetką delikatnie?
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję... zgubiłem wątek :?
Nie oszczędzam napędu... start zazwyczaj manetka do oporu + zakręcę nogami dla picu :D
Jeżeli jadę "rodzinnie", lub ze znajomymi wśród analogów to używam pass 1 lub 2 /wystarcza 100-240W/ by lekko nogami kręcić i się nie zmęczyć ;)- manetka przy starcie lub kiedy potrzebuję pełnej mocy do manewrowania.
Kiedy latam z synem /on też na przekładniówce :P / zazwyczaj latam na manetce posiłkując się passem 2-4/przy prostych odcinkach/
Start energiczny... manetka full + duży nacisk na korbę - zazwyczaj rywalizacja z synem :D
Powyżej 30km/h to już zazwyczaj manetka żeby nie kręcić z dużą kadencją lub rzadziej pass 2-3 + kręcenie na najwyższej przekładni.
ODPOWIEDZ