Spostrzeżenia z budowy elektryka Konfiguracja GT500, czy jest jakaś ściąga który ekran do czego służy?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Spostrzeżenia z budowy elektryka Konfiguracja GT500, czy jest jakaś ściąga który ekran do czego służy?

Post autor: mariooo »

Konstruuję rower i zakupiłem taki sterownik:
https://pl.aliexpress.com/item/40010419 ... 5c0foD1HzN
Miałem kupić GT500 bo tak polecił człowiek który sprzedawał mi silnik, google podpowiedziało i zamówiłem, ale nie do końca teraz jestem pewien czy to faktycznie jest ten GT500 który był polecony.
Rower już pierwszy kilometr przejechał, nie podłączałem jeszcze czujników halla, czujnik PAS mimo podłączenia nie działa, rower jeździ tylko z manetki, i działa też tryb walk.
Czujnik PAS raczej działa bo jak kręcę korbą to mruga dioda na czujniku, jak nie kręcę to świci.
Wszedłem w konfigurację kontrolera i jest tam bardzo dużo opcji, dziś na szybko podłączyłem halle i przestawiłem coś w ustawieniach, obecnie przestał jeździć z manetki działa już tylko walk.
Znalazłem w necie schemat podłączenia hali i sygnał z silnika na kable żółty niebieski zielony? biały sygnał z czujnika temperatury? to jest standard?
Czy są jakieś ściągi który ekran jest od czego w ustawieniach?
Czy to jest faktycznie ten GT o którym Tas pisze na blogu i trzeba ten tranzystor dołożyć?
Dopiero dzisiaj doczytałem, myfrend wpisał w aukcji że najlepszy PAS to 6 magnesowy, ja mam zdaje się 12 magnesów bo taka wersja była dostępna pod hollowtech. Może to kolidować i przez to nie działa?
Czy bez podłączonych klamek hamulców system będzie działał poprawnie? kombinuje jak zainstalować mikrostyki na klamkach.
O co chodzi z kablem lern? jak zwarłem oba to rower jechał ze stałą prędkością i nie reagował na nic.
Do czego używane są włączniki kołyskowe na hailongu? spodziewałem się odłączenia tym włącznikiem zasilania na cały rower, ale prąd na sterownik idzie w położeniu 0 i w położeniu 1, czy to błąd w budowie baterii?
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Re: Spostrzeżenia z budowy elektryka Konfiguracja GT500, czy jest jakaś ściąga który ekran do czego służy?

Post autor: mariooo »

Znalazłem instrukcję:
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Spostrzeżenia z budowy elektryka Konfiguracja GT500, czy jest jakaś ściąga który ekran do czego służy?

Post autor: tkoko »

Do "P 20" ustawienia są zbieżne z GT-100

viewtopic.php?f=10&t=5701&p=80135#p80135

za włączenie PAS'a odpowiada "P10" = 0 lub 2 (zero - wyłączona manetka, dwa -włączona zarówno manetka jak PAS)
za prawidłową ilość magnesów w PAS odpowiada P13, ale PAS zawsze powinien działać nawet z jednym magnesem.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2021, 7:50 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Re: Spostrzeżenia z budowy elektryka Konfiguracja GT500, czy jest jakaś ściąga który ekran do czego służy?

Post autor: mariooo »

za włączenie PAS'a odpowiada "P10" = 0 lub 2 (zero - wyłączona manetka, dwa -włączona zarówno manetka jak PAS)
za prawidłową ilość magnesów w PAS odpowiada P13, ale PAS zawsze powinien działać nawet z jednym magnesem.
Faktycznie 10 włącza i wyłącza manetkę, do pewnego momentu te ustawienia są spójne jak te podane w linku powyżej, niestety mi dalej się nie udało odpalić silnika z czujnika PAS. Z manetki jeździ aż miło, włącza tempomat na wszystkich biegach a z czujnika nie chce jechać.
Zastanawiam się, i nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia czy ma znaczenie kolejność podłączenia czujników halla i faz silnika, i czy to ma związek z czujnikiem PAS na korbie?
W pierwszym momencie po podłączeniu silnik kręcił do tyłu, pomogła zamiana faz silnika, czyli zamieniłem dwa kable miejscami ze sobą i jeździ w prawidłową stronę.
Na próbę zwarłem kable "lern" ale po włączeniu silnik nie reagował na nic i kręcił wolno do tyłu, więc rozłączyłem lern, wszystko wróciło.
Nie mam na ten moment pomysłu co jeszcze może być nie tak, dioda na na czujniku PAS miga w momencie gdy kręcę korobą, dolutowałem tranzystor zgodnie z wpisem na blogu Tasa i nic to nie zmieniło.
Ostatni ekran ustawień to błędy i mi się tam wyświetla 0 więc zakładam, że błędów nie ma?
Pomocy, pogoda ładna i długi weekend a ja nie opuszczam garażu :)
ODPOWIEDZ