W jakim sprawdzonym warsztacie budować całość średnio mocnego e-bike od podstaw (najlepiej mazowieckie, ale nie tylko)?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

W jakim sprawdzonym warsztacie budować całość średnio mocnego e-bike od podstaw (najlepiej mazowieckie, ale nie tylko)?

Post autor: flowerlover »

Witam wszystkich Czytelników;

Mam poważny problem związany z konstruowaniem własnego mocnego roweru górsko-wyprawowego od podstaw (wytrzymałość mechaniczna przynajmniej klasy MTB XC). Mieszkam ok. 35 km na płd. od Warszawy, mam słabe warunki warsztatowe. Dlatego chcę zlecić przynajmniej zbudowanie ramy, ale prawdopodobnie także większości konstrukcji roweru jakiejś dobrej pracowni rowerowej oferującej konstruowanie całych wysokiej jakości rowerów na zamówienie, od ram poczynając (preferowane konstrukcje wytrzymałe a lekkie, np. ze stali podwójnie cieniowanej, o tytanie w Polsce można chyba tylko pomarzyć :) ). Problem w tym, że budowany rower ma być zaopatrzony także w solidne wspomaganie elektryczne i muszę znaleźć warsztat/pracownię, która jednocześnie zajmuje się obiema rzeczami - wykonywaniem części mechanicznej tak, by nadawała się do współpracy z później zbudowaną częścią elektryczną oraz oczywiście wykonywaniem tej ostatniej. Obawiam się, że warsztaty nie mające elektryfikacji w ofercie (a takich jest chyba większość widocznych w Sieci), mogą nie mieć dostatecznego doświadczenia w łączeniu jednego z drugim. Niestety, najbliższe sprawdzone warsztaty budujące e-rowery od podstaw (tzn. zarówno część mechaniczną jak i elektryczną) znalazłem przez Internet w okolicach Bielska-Białej i Żywca, czyli ponad 300 km od domu (może za słabo szukałem?). W dodatku jeden z tych warsztatów po dłuższym namyśle już odmówił realizacji mojego projektu (pracochłonność). Z drugiej strony patrząc, robienie w jednym warsztacie ramy i ewentualnie innych peryferii a w drugim oprzyrządowania elektrycznego może się w najgorszym razie skończyć np. tym, że skonstruowany już akumulator nie będzie pasował o kilka mm do ramy albo sposób zaplotu koła nie będzie się zgadzał z rzędowością tylnego wolnobiegu i trzeba będzie płatnie przerabiać rzeczy już pozornie gotowe.

Dlatego mam prośbę:
Proszę o podanie znanych Wam, sprawdzonych pracowni/warsztatów rzetelnie budujących średnio mocne rowery od podstaw łącznie z ich zaawansowaną (dopasowaną do potrzeb klienta) elektryfikacją (przede wszystkim chodzi o Warszawę i woj. mazowieckie, ale reszta Polski też). Chodzi o placówki zajmujące się dość mocnymi konstrukcjami do kilku kW w tylnym kole (powiedzmy, że 3 kW mocy znamionowej [ciągłej] wystarczy), a nie tylko instalacją słabych pędników 250W. Z drugiej strony, ostateczny rower ma wyglądać jak zwykły rower (no, prawie :) ) a nie jak motocykl albo "rowero-czołg" o ramie Falcona V2 czy Kariwa Extreme; dlatego poszukiwany warsztat nie musi być zdolny do wykonywania aż takich konstrukcji.

W pytaniu chodzi mi o wiedzę własną bądź pochodzącą z wiarygodnych źródeł (mogą być także łącza/adresy internetowe, tytuły stron itp. przekierowania).

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odzew.

jbp2021
ODPOWIEDZ