KANDS GALILEO 28 TREKKING
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
KANDS GALILEO 28 TREKKING
Jako nowy uczestnik witam wszystkich forumowiczów.
Rozważam konwersję posiadanego roweru. Jest to zwykły budżetowiec. Rama stalowa, sztywny widelec, koła 28, hamulce v-brake. Moja waga to 75 kg. Nie oczekuje demonicznych prędkości, ani nie planuję wjazdu na Giewont. Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.
Zaciekawiła mnie oferta zestawu do konwersji na bazie silnika MXUS 30H 1500W (7x9), do tego bateria bidonowa 48V, 23,45Ah (13s7p) na ogniwach Sanyo NCR1865BL. Koszt zestawu to nieco ponad 3000 zł.
Proszę o radę, czy taka koncepcja jest warta realizacji. Względnie proszę o inne wskazówki.
Rozważam konwersję posiadanego roweru. Jest to zwykły budżetowiec. Rama stalowa, sztywny widelec, koła 28, hamulce v-brake. Moja waga to 75 kg. Nie oczekuje demonicznych prędkości, ani nie planuję wjazdu na Giewont. Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.
Zaciekawiła mnie oferta zestawu do konwersji na bazie silnika MXUS 30H 1500W (7x9), do tego bateria bidonowa 48V, 23,45Ah (13s7p) na ogniwach Sanyo NCR1865BL. Koszt zestawu to nieco ponad 3000 zł.
Proszę o radę, czy taka koncepcja jest warta realizacji. Względnie proszę o inne wskazówki.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Na tym silniku o siłach własnych mięśni daleko nie zajedziesz, jest to silnik bez przekładni i sprzęgła więc stawia opór, tyle ode mnie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Ale po przejechaniu jakiego dystansu? Chcesz żeby Cię wspomagał, czy żeby zrobił całą robotę?Artur.Dell pisze: ↑01 paź 2021, 8:21Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.
Taki zestaw jak podajesz ze sterownikiem 30A z 50km/h poleci spokojnie, ale skoro masz w rowerze V-braki to może to nie jest super pomysł
Jeżeli zestaw ma mieć dużą sprawność i chcesz uzyskiwać wysokie zasięgi to lepiej się sprawdzi przekładniówka.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Pośrednim rozwiązaniem będzie silnik mx01 lub xf19r i do tego sinus kt 22A na przykład. Oba silniki posiadają przekładnie, mają fajny moment obrotowy, dźwięk przekładni jest przyjemny i niedokuczliwy. Bez prądu da radę na nich jeździć a taki mx01 potrafi bez serwisu jeździć kilka lat, oczywiście nie katowany i traktowany zgodnie z przeznaczeniem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
"Zrobię sobie elektryka ale zamierzam jeździć bez prądu, jak osłabnę to dopiero wtedy go włączę"
Taki masz plan?
Taki masz plan?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Mam świadomość,lukk pisze: ↑01 paź 2021, 8:33Ale po przejechaniu jakiego dystansu? Chcesz żeby Cię wspomagał, czy żeby zrobił całą robotę?Artur.Dell pisze: ↑01 paź 2021, 8:21Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.
Taki zestaw jak podajesz ze sterownikiem 30A z 50km/h poleci spokojnie, ale skoro masz w rowerze V-braki to może to nie jest super pomysł
Jeżeli zestaw ma mieć dużą sprawność i chcesz uzyskiwać wysokie zasięgi to lepiej się sprawdzi przekładniówka.
że v-braki plus duża prędkość raczej się wykluczają.
Co do dystansu to będzie około 50 km w jedną stronę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Uwierzyłbyś, jeśli by ktoś Ci powiedział, że po zmontowaniu elektryka będziesz jeździć w 99% ze wspomaganiem i z planu uruchamiania wspomagania okazyjnego nic nie wyjdzie? A w związku z tym lepiej budować swój rower biorąc pod uwagę górną granicę potrzeb niż tą dolną minimalną, bo to w perspektywie kolejnych sezonów jazdy będzie bardziej ekonomicznei co więcej, bardziej satysfakcjonujące.
Czyli lepszym pomysłem, przy podobnych kosztach budżetu jest mieć do dyspozycji więcej watów niż mniej ale użytkować go wedle potrzeb na co dzień przy 250W i 25km/h
Ale będą podjazdy, będzie jazda pod wiatr, pojawią się leśne szutry i wtedy nie będziesz żałować że oszczędziłeś 10% kwoty bo zwyczajnie waty robią robotę w takich sytuacjach.
Dasz temu wiarę?
Czyli lepszym pomysłem, przy podobnych kosztach budżetu jest mieć do dyspozycji więcej watów niż mniej ale użytkować go wedle potrzeb na co dzień przy 250W i 25km/h
Ale będą podjazdy, będzie jazda pod wiatr, pojawią się leśne szutry i wtedy nie będziesz żałować że oszczędziłeś 10% kwoty bo zwyczajnie waty robią robotę w takich sytuacjach.
Dasz temu wiarę?
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 9:14 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Niewątpliwie masz rację. Założenia sobie a życie sobie.
W sumie im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, adecyzja o wyborze najbardziej optymalnego rozwiązania staje się coraz trudniejsza.
W sumie im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, adecyzja o wyborze najbardziej optymalnego rozwiązania staje się coraz trudniejsza.
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Dlatego zawsze polecam pomyślec 10 min i działać.
Bo im więcej się czyta to tym więcej...
Bo im więcej się czyta to tym więcej...
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 9:47 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Jeżeli lubisz/chcesz jeździć "normalnym" rowerem elektrycznym również bez prądu, to albo MID, albo przekładniowy silnik 250 wat. Prędkość takiego zestawu to 30 - 35 km/godz, masa 5 - 7 kg, zasięg przy stosowaniu PAS'a (własna siła + silnik) po płaskim przy baterii 10Ah 36V, to minimum 100 km.
Pytanie tylko czy po załapaniu bakcyla nie dopadnie Cię "watowica"
Pytanie tylko czy po załapaniu bakcyla nie dopadnie Cię "watowica"
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Myślę, że może się tak skończyć.
Zakładam zatem wersję nieco bardziej ambitną, żeby za pół roku jej nie modernizować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Mam inną wątpliwość. Czy rzeczywiście inwestycja w posiadany rower ma w ogóle sens? Czy też najpierw nie kupić czegoś lepszego i dopiero wtedy go elektryfikować? Wprawdzie jak dotąd jestem z niego zadowolony.
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
mniej więcej do poziomu 1500W nie ma potrzeby aby rower był nowoczesny.
Po przeglądzie stanu technicznego i po optymalizacji hamulców takie rower będzie odpowiedni.
Jeżdżąc w zakresie przepisowych 250W i 25/hna takim zestawie i tak ani prędkość ani moc nie przekracza fabrycznych konstrukcji i raczej jest uznawana za dość mało wymagającą.
Dobre Vbrake są lepsze od byle jakich tarczowych więc często wymiana klocków/szczek na markowe rozwiązuje największy problem starych rowerów czyli długą drogę hamowania
Po przeglądzie stanu technicznego i po optymalizacji hamulców takie rower będzie odpowiedni.
Jeżdżąc w zakresie przepisowych 250W i 25/hna takim zestawie i tak ani prędkość ani moc nie przekracza fabrycznych konstrukcji i raczej jest uznawana za dość mało wymagającą.
Dobre Vbrake są lepsze od byle jakich tarczowych więc często wymiana klocków/szczek na markowe rozwiązuje największy problem starych rowerów czyli długą drogę hamowania
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 10:37 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Z silnikiem typu hub nie będzie problemu.
Kupisz lepsze klocki, pancerze, linki i będzie porządnie hamować.
Jeśli do tego dojdzie regen to powinno być naprawdę spoko.
Stalowa rama wytrzyma więcej niż alu.
Jeśli Zastosujesz aku typu bidon to będzie można go przenieść do innych rowerów.
Do tego silnik z wolnym nawojem i dużym momentem z dołu tak żeby nie przekraczać 45km/h.
Taki zestaw powinien dać dużo frajdy.
Teraz Glebor sprzedaje bidony po 999 zł.
Kupisz lepsze klocki, pancerze, linki i będzie porządnie hamować.
Jeśli do tego dojdzie regen to powinno być naprawdę spoko.
Stalowa rama wytrzyma więcej niż alu.
Jeśli Zastosujesz aku typu bidon to będzie można go przenieść do innych rowerów.
Do tego silnik z wolnym nawojem i dużym momentem z dołu tak żeby nie przekraczać 45km/h.
Taki zestaw powinien dać dużo frajdy.
Teraz Glebor sprzedaje bidony po 999 zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1325
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Jeśli mowa o bateriach. Nie rozważał ktoś budowy baterii na bazie ogniw LiFePO4?
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Dasz link z przykładem?
Co do li fepo4 da się ale potrzeba dużo miejsca i nie koniecznie będzie taniej niż li lon.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1325
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
w nexunie są zestawy do samodzielnego złożenia https://nexun.pl/zestaw-do-montazu-bido ... --bms-v4.2.
Gotowce są droższe lecz myślę że jak ktoś umie przylutować sterownik to i bmsa do pakietu też da radę
Gotowce są droższe lecz myślę że jak ktoś umie przylutować sterownik to i bmsa do pakietu też da radę
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Do roweru jeszcze nie robiłem.
Natomiast robiłem do kampera. 120Ah 12.8V na 4 ogniwach pryzmatycznych. Do tego termostat odcinający ładowanie przy spadku temperatury poniżej zera, bo jak wiadomo ładowanie w ujemnej temperaturze im szkodzi. Ładowany był zarówno z alternatora jak i solarów.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 18:18 przez Artur.Dell, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Spoko tylko w rowerach jest napięcie 48V 60V 72V.
Czy da się wstawić tam tyle pryzmatycznych lifepo4?
Czy da się wstawić tam tyle pryzmatycznych lifepo4?
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING
Ja jeżdzę na Mxus xf08. Niby 250W ale na pakiecie 13s pokazuje w szczycie ok 550W. Prędkość 45km/h.
Ze 4 lata już go mam i żadna watowica mnie nie dopadła.
Nie spotkałem jeszcze na swojej drodze górki pod którą bym na nim nie wyjechał.
Nie mówię tu o zdobywaniu gór tylko o normalnej jeździe. Górach jak ostatnio byłem to goście tylko fabrycznymi rowerami jeździli z silnikami centralnymi pewnie legalnymi 250W. Nie widziałem tam żadnej samoróbki z wielkim silnikiem z tyłu.
Ze 4 lata już go mam i żadna watowica mnie nie dopadła.
Nie spotkałem jeszcze na swojej drodze górki pod którą bym na nim nie wyjechał.
Nie mówię tu o zdobywaniu gór tylko o normalnej jeździe. Górach jak ostatnio byłem to goście tylko fabrycznymi rowerami jeździli z silnikami centralnymi pewnie legalnymi 250W. Nie widziałem tam żadnej samoróbki z wielkim silnikiem z tyłu.