KANDS GALILEO 28 TREKKING

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

Jako nowy uczestnik witam wszystkich forumowiczów.

Rozważam konwersję posiadanego roweru. Jest to zwykły budżetowiec. Rama stalowa, sztywny widelec, koła 28, hamulce v-brake. Moja waga to 75 kg. Nie oczekuje demonicznych prędkości, ani nie planuję wjazdu na Giewont. Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.

Zaciekawiła mnie oferta zestawu do konwersji na bazie silnika MXUS 30H 1500W (7x9), do tego bateria bidonowa 48V, 23,45Ah (13s7p) na ogniwach Sanyo NCR1865BL. Koszt zestawu to nieco ponad 3000 zł.

Proszę o radę, czy taka koncepcja jest warta realizacji. Względnie proszę o inne wskazówki.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Tooropek »

Na tym silniku o siłach własnych mięśni daleko nie zajedziesz, jest to silnik bez przekładni i sprzęgła więc stawia opór, tyle ode mnie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

Jaki zatem silnik możesz polecić?
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 774
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: lukk »

Artur.Dell pisze:
01 paź 2021, 8:21
Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.
Ale po przejechaniu jakiego dystansu? Chcesz żeby Cię wspomagał, czy żeby zrobił całą robotę?
Taki zestaw jak podajesz ze sterownikiem 30A z 50km/h poleci spokojnie, ale skoro masz w rowerze V-braki to może to nie jest super pomysł :)
Jeżeli zestaw ma mieć dużą sprawność i chcesz uzyskiwać wysokie zasięgi to lepiej się sprawdzi przekładniówka.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Tooropek »

Pośrednim rozwiązaniem będzie silnik mx01 lub xf19r i do tego sinus kt 22A na przykład. Oba silniki posiadają przekładnie, mają fajny moment obrotowy, dźwięk przekładni jest przyjemny i niedokuczliwy. Bez prądu da radę na nich jeździć a taki mx01 potrafi bez serwisu jeździć kilka lat, oczywiście nie katowany i traktowany zgodnie z przeznaczeniem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: tas »

"Zrobię sobie elektryka ale zamierzam jeździć bez prądu, jak osłabnę to dopiero wtedy go włączę"
Taki masz plan? :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

lukk pisze:
01 paź 2021, 8:33
Artur.Dell pisze:
01 paź 2021, 8:21
Wystarczy, że jak w sobotni poranek wyjadę w świat o siłach własnych mięśni to wieczorem wrócę na prądzie.
Ale po przejechaniu jakiego dystansu? Chcesz żeby Cię wspomagał, czy żeby zrobił całą robotę?
Taki zestaw jak podajesz ze sterownikiem 30A z 50km/h poleci spokojnie, ale skoro masz w rowerze V-braki to może to nie jest super pomysł :)
Jeżeli zestaw ma mieć dużą sprawność i chcesz uzyskiwać wysokie zasięgi to lepiej się sprawdzi przekładniówka.
Mam świadomość,
że v-braki plus duża prędkość raczej się wykluczają.
Co do dystansu to będzie około 50 km w jedną stronę.
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

tas pisze:
01 paź 2021, 8:41
"Zrobię sobie elektryka ale zamierzam jeździć bez prądu, jak osłabnę to dopiero wtedy go włączę"
Taki masz plan? :)


Mniej więcej tak. Plus drobne wspomaganie na większych podjazdach.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: tas »

Uwierzyłbyś, jeśli by ktoś Ci powiedział, że po zmontowaniu elektryka będziesz jeździć w 99% ze wspomaganiem i z planu uruchamiania wspomagania okazyjnego nic nie wyjdzie? :) A w związku z tym lepiej budować swój rower biorąc pod uwagę górną granicę potrzeb niż tą dolną minimalną, bo to w perspektywie kolejnych sezonów jazdy będzie bardziej ekonomicznei co więcej, bardziej satysfakcjonujące.
Czyli lepszym pomysłem, przy podobnych kosztach budżetu jest mieć do dyspozycji więcej watów niż mniej ale użytkować go wedle potrzeb na co dzień przy 250W i 25km/h
Ale będą podjazdy, będzie jazda pod wiatr, pojawią się leśne szutry i wtedy nie będziesz żałować że oszczędziłeś 10% kwoty bo zwyczajnie waty robią robotę w takich sytuacjach.
Dasz temu wiarę? :)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 9:14 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

Niewątpliwie masz rację. Założenia sobie a życie sobie.

W sumie im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, adecyzja o wyborze najbardziej optymalnego rozwiązania staje się coraz trudniejsza.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: tas »

Dlatego zawsze polecam pomyślec 10 min i działać.
Bo im więcej się czyta to tym więcej...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 9:47 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

Im więcej się czyta tym więcej rodzi się pytań 😀
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: tkoko »

Jeżeli lubisz/chcesz jeździć "normalnym" rowerem elektrycznym również bez prądu, to albo MID, albo przekładniowy silnik 250 wat. Prędkość takiego zestawu to 30 - 35 km/godz, masa 5 - 7 kg, zasięg przy stosowaniu PAS'a (własna siła + silnik) po płaskim przy baterii 10Ah 36V, to minimum 100 km.
Pytanie tylko czy po załapaniu bakcyla nie dopadnie Cię "watowica" :D
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

tkoko pisze:
01 paź 2021, 10:03
Pytanie tylko czy po załapaniu bakcyla nie dopadnie Cię "watowica" :D
Myślę, że może się tak skończyć.
Zakładam zatem wersję nieco bardziej ambitną, żeby za pół roku jej nie modernizować.
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

Mam inną wątpliwość. Czy rzeczywiście inwestycja w posiadany rower ma w ogóle sens? Czy też najpierw nie kupić czegoś lepszego i dopiero wtedy go elektryfikować? Wprawdzie jak dotąd jestem z niego zadowolony.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: tas »

mniej więcej do poziomu 1500W nie ma potrzeby aby rower był nowoczesny.
Po przeglądzie stanu technicznego i po optymalizacji hamulców takie rower będzie odpowiedni.
Jeżdżąc w zakresie przepisowych 250W i 25/hna takim zestawie i tak ani prędkość ani moc nie przekracza fabrycznych konstrukcji i raczej jest uznawana za dość mało wymagającą.
Dobre Vbrake są lepsze od byle jakich tarczowych więc często wymiana klocków/szczek na markowe rozwiązuje największy problem starych rowerów czyli długą drogę hamowania :)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 10:37 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: gość »

Z silnikiem typu hub nie będzie problemu.
Kupisz lepsze klocki, pancerze, linki i będzie porządnie hamować.
Jeśli do tego dojdzie regen to powinno być naprawdę spoko.

Stalowa rama wytrzyma więcej niż alu.

Jeśli Zastosujesz aku typu bidon to będzie można go przenieść do innych rowerów.
Do tego silnik z wolnym nawojem i dużym momentem z dołu tak żeby nie przekraczać 45km/h.

Taki zestaw powinien dać dużo frajdy.
Teraz Glebor sprzedaje bidony po 999 zł.
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

gość pisze:
01 paź 2021, 10:39

Teraz Glebor sprzedaje bidony po 999 zł.
Masz na myśli https://mgvolt.pl/
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: gość »

Raczej to ogłoszenie.

viewtopic.php?f=33&t=7575
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Yasiu77 »

za pięć stów więcej można mieć ponad dwa razy większą pojemność :)
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

Jeśli mowa o bateriach. Nie rozważał ktoś budowy baterii na bazie ogniw LiFePO4?
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: gość »

Yasiu77 pisze:
01 paź 2021, 16:35
za pięć stów więcej można mieć ponad dwa razy większą pojemność :)
Dasz link z przykładem?

Co do li fepo4 da się ale potrzeba dużo miejsca i nie koniecznie będzie taniej niż li lon.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Yasiu77 »

w nexunie są zestawy do samodzielnego złożenia https://nexun.pl/zestaw-do-montazu-bido ... --bms-v4.2.
Gotowce są droższe lecz myślę że jak ktoś umie przylutować sterownik to i bmsa do pakietu też da radę :)
Artur.Dell
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 paź 2021, 8:04

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: Artur.Dell »

gość pisze:
01 paź 2021, 17:31
Yasiu77 pisze:
01 paź 2021, 16:35
za pięć stów więcej można mieć ponad dwa razy większą pojemność :)
Dasz link z przykładem?

Co do li fepo4 da się ale potrzeba dużo miejsca i nie koniecznie będzie taniej niż li lon.
Do roweru jeszcze nie robiłem.
Natomiast robiłem do kampera. 120Ah 12.8V na 4 ogniwach pryzmatycznych. Do tego termostat odcinający ładowanie przy spadku temperatury poniżej zera, bo jak wiadomo ładowanie w ujemnej temperaturze im szkodzi. Ładowany był zarówno z alternatora jak i solarów.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 18:18 przez Artur.Dell, łącznie zmieniany 1 raz.
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: gość »

Spoko tylko w rowerach jest napięcie 48V 60V 72V.
Czy da się wstawić tam tyle pryzmatycznych lifepo4?
slow
Forumowicz
Posty: 525
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: KANDS GALILEO 28 TREKKING

Post autor: slow »

Ja jeżdzę na Mxus xf08. Niby 250W ale na pakiecie 13s pokazuje w szczycie ok 550W. Prędkość 45km/h.
Ze 4 lata już go mam i żadna watowica mnie nie dopadła.
Nie spotkałem jeszcze na swojej drodze górki pod którą bym na nim nie wyjechał.

Nie mówię tu o zdobywaniu gór tylko o normalnej jeździe. Górach jak ostatnio byłem to goście tylko fabrycznymi rowerami jeździli z silnikami centralnymi pewnie legalnymi 250W. Nie widziałem tam żadnej samoróbki z wielkim silnikiem z tyłu.
ODPOWIEDZ