Franio

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Marlentje
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 01 paź 2021, 14:16

Franio

Post autor: Marlentje »

Witam,
Ze względu na stan zdrowia kupiłam używany rower trzykołowy Pfau Tec Scooter Trike, który ma mi służyć do rehabilitacji, która jest mi bardzo potrzebna. Wydałam wszystkie oszczędności i zostałam "szczęśliwą" posiadaczką Franka- roweru ze zdjęcia poniżej. Rower ma wspomaganie elektryczne, które powinno ułatwiać jazdę gdy będę zmęczona a już na pewno wspomaganie nie powinno sprawiać kłopotów i utrudniać jazdy.
Niestety po kilku próbach okazało, że rowerem tym jeździ się bardzo ciężko, że wspomaganie działa słabo, szczególnie pod lekką nawet górkę. Wracałam z niektórych przejażdżek bardziej chora niż jestem, potwornie zmęczona, przez dwa dni niekiedy nie mogąc "dojść do siebie"
Zainteresowałam się wyświetlaczem KT LCD3, który ma ten rower. Gdy poczytałam i pooglądałam różne filmiki na yuotube okazało się, że są różne opcje programowania, że nawet jest funkcja tempomatu. Pobrałam instrukcję obsługi, przeanalizowałam filmiki na yuotube sądząc, że być może coś w zaprogramowaniu tego roweru jest źle ustawione, że może moc na poszczególne stopnie wspomagania jest za mała i że można to wyregulować.
Niestety nie da się zgodnie z instrukcją filmikami poglądowymi wejść do opcji programowania.
Prawdopodobnie rower jest fabrycznie zablokowany i dlatego nie można wejść do tego menu 🙁
Co można zrobić, żeby dodać mu power-u?
Czy ktoś coś podpowie?
Pozdrawiam, Marlena

Obrazek
Marlentje
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 01 paź 2021, 14:16

Re: Franio

Post autor: Marlentje »

Jak można sprawdzić jaki silnik o jakiej mocy jest zamontowany?
W informacjach w internecie na stronach gdzie takie rowery są sprzedawane pisze,ze 250W 36V ale być może moc silnika jest większa i przyblokowana do 250.
Przednie koło to 16", silnik na nim zamontowany ma napis VBF-250W17051703 więc chyba jednak to 250W, ma średnicę 14cm.
Bateria, to 36V, 13ah/ 468Wh
Być może trzeba by wymienić sterownik, na dedykowany do wyświetlacza KT LCD3?
Poniżej model sterownika i połączenia w nim


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 15:12 przez Marlentje, łącznie zmieniany 3 razy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Franio

Post autor: tkoko »

Przy tych parametrach silnika/sterownika ten rower nie powinien mieć problemów ze wspomaganiem do 25 - 30 km/godz. Pytanie brzmi czy przypadkiem rower z tym kołem nie ma zbyt małej prędkości. Jeżeli możesz sprawdź do jakiej prędkości kręci się koło przy wspomaganiu.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5859
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Franio

Post autor: pxl666 »

To nowy czy uzywka? Bateria na 100 trzyma parametry ?
zielony71
Forumowicz
Posty: 1334
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Franio

Post autor: zielony71 »

Przecież napisała, że to używka. Też podejrzewam, że winna może być bateria. Dobrze byłoby podłączyć jakiś woltomierz i obserwować napięcie w czasie jazdy, zwłaszcza pod górę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Franio

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
02 paź 2021, 6:42
Przecież napisała, że to używka. Też podejrzewam, że winna może być bateria. Dobrze byłoby podłączyć jakiś woltomierz i obserwować napięcie w czasie jazdy, zwłaszcza pod górę.
Nawet przy rozładowanej/słabej baterii spadła by minimalnie prędkość o 3 - 4 km/godz, ale nie wspomaganie jako takie.
Na chomiku mam filmiki jak silnik 250 wat (słaby) podjeżdża/wspomaga przy podjazdach pod 5%, 9%, 13-16%. (filmiki "120 5-9 PAS 2 i 3", oraz "75m 10 m wys".

http://chomikuj.pl/tkoko

silnik jest zasilany ze starego 10 -11-letniego aku "10S2P". Prąd/moc podjazdu przy PAS2 i 5% to 34V / 9.4A / 320 wat. Przy 9% to 33V / 11a / 370 wat. Przy PAS5 oraz 5% jest 32V / 13.5A / 430 wat, dla 9% jest 31.5V 14a / 450 wat. 13 - 16% podjazd (film "75m 10m wys") to 31.5V 14a / 450 wat i jak widać bez dodatkowego wspomagania rower podjechał pod górę.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2021, 9:17 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1334
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Franio

Post autor: zielony71 »

A jak jakiś magik podmienił baterię na 24V? Silnik przekładniowy na 36V w małym kole powinien sobie radzić bez problemu z małymi podjazdami, dlatego podejrzewam, że może być problem z baterią.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Franio

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
02 paź 2021, 10:18
A jak jakiś magik podmienił baterię na 24V? Silnik przekładniowy na 36V w małym kole powinien sobie radzić bez problemu z małymi podjazdami, dlatego podejrzewam, że może być problem z baterią.
To wówczas sterownik wyłączyłby zasilanie/baterię poniżej 30V.
Załączniki
Clipboard01.jpg
borsuk
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Franio

Post autor: borsuk »

Marlentje pisze:
01 paź 2021, 14:28
...
Niestety po kilku próbach okazało, że rowerem tym jeździ się bardzo ciężko, że wspomaganie działa słabo, szczególnie pod lekką nawet górkę.
Ten rower ma zupełnie niedociążony przód, więc wspomaganie pod górę musi być iluzoryczne, w dodatku te rurkowe prowadnice łańcucha chyba wnoszą dodatkowy opór. Czy są właściwie nasmarowane?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2021, 10:29 przez borsuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 968
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Franio

Post autor: Yin »

borsuk pisze:
03 paź 2021, 10:26
Ten rower ma zupełnie niedociążony przód, więc wspomaganie pod górę musi być iluzoryczne
Możesz mieć racje ale koło wtedy powinno wyraźnie tracić przyczepność.
borsuk pisze:
03 paź 2021, 10:26
w dodatku te rurkowe prowadnice łańcucha chyba wnoszą dodatkowy opór. Czy są właściwie nasmarowane?
To prowadnice z tworzywa tekalan, standard w rowerach poziomych o ile nie są bardzo zjechane i właściwe poprowadzone to opór łańcucha jest praktycznie nieodczuwalny. Można sprawdzić czy są czyste - raz na sezon warto je oczyścić z błota i resztek starego smaru.

Imho najszybciej było by sprawdzić czy bateria to nie jest komplety szort.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
ODPOWIEDZ