Budowa Falcon V2

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
mateusz9127
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2021, 7:59

Budowa Falcon V2

Post autor: mateusz9127 »

Witam,
zabieram się za budowę pierwszego e-bike na ramie Falcon V2.

Na razie jestem zielony w temacie, ale sukcesywnie nabieram wiedzy z forum :)
Mam pytanie odnośnie przedniego widelca. Chciałbym już zrobić zakup i upatrzyłem sobie amortyzator Marzocchi 888 RV 170.
Rodzaj osi 20 mm, długość 110, skok: 170.
Planuje założyć koła: na tył 18", na przód 24".
Czy przy tej konfiguracji ten amortyzator będzie ok? Mam wzrost 170 cm i 85kg wagi dlatego taki dobór średnicy kół.
Przybliżycie Panie i Panowie na co zwracać uwagę w dobrze amortyzatora przedniego i tylnego? E-bike będzie jeździł w konfiguracji 70% asfalt / 30% las. Tereny raczej płaskie. W moich okolicach (Bydgoszcz/Piła) gór nie ma :).


Pozdrawiam
Mateusz
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Budowa Falcon V2

Post autor: Wojtek »

Miałem 888 z fabryczną sprężyną. Przy wadze roweru ~53kg i mojej ~ 66kg wykorzystywałem 70 - 80% skoku, czyli dla Ciebie może być ok. Przetestowałem też zestawy kół: tył -19" / przód -26" oraz tył -19" / przód - 24". Co prawda nie w falconie, a w qulbix-ie, ale sądzę, że efekt będzie podobny - wyraźnie lepsza zwrotność i manewrowość dla mniejszego koła przy nieco mniejszej zdolności pokonywania wysokich schodów, krawężników. Gdybyś zdecydował się na 24" z przodu to mam do sprzedania nowego maxxisa dhf, dodatkowo wolnobieg dnp 7-rzędowy 11-28T, i chyba jeszcze 1-rzędowy 12T - do odebrania w Bydgoszczy. Aaa, i przednie koło 26".
mateusz9127
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2021, 7:59

Re: Budowa Falcon V2

Post autor: mateusz9127 »