pomoc w dobraniu komponentów

Nie wiesz jaki silnik lub kontroler wybrać? Jesteś nowy? Zacznij od tego działu
ODPOWIEDZ
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

Dobry wieczór.
Posiadam hardtraila
Prędkość max 40km/h i górki, do pracy 20km,
i teraz zamysł jest :
Mxus 3k turbo wolnobiezny + bateria w bidonie / dwie baterie w bidonie / ostateczności skrzynka ( jaki pakiet, z jakich ogniw ?) + sterownik 45A ( jaki z bt ?).
Mpe może jeśli jest warte.
Dużo czytam natomiast zawsze na początku mętlik w glowie.
Proszę o pomoc. Nie chcę się naciąć a widzę że, wiele mądrych głów tu gości.
Krytyka mile widziana, proszę strzelać, jestem odporny.

Zdrówko.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3736
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: tkoko »

Typowa "kwadratura koła"
Jeżeli silnik "wolnobieżny", to przy bidonie na 91 ogniw nie osiągniesz 40 km/godz
http://nexun.home.pl/kalkulator.php?Nap ... +lub+29%22
Jeżeli zwiększysz napięcie/prędkość, to bidon przy 45A odpada, a i prędkość jest tylko chwilowo osiągana przy w pełni naładowanym aku.
http://nexun.home.pl/kalkulator.php?Nap ... +lub+29%22
Nie wiem co rozumiesz przez "górki". Jeżeli to asfalt i typowo drogowe "górki" to silnik "szybkobieżny" też nie powinien mieć problemu z nagrzewaniem. Problem powstanie wówczas gdy chcesz używać takiego silnika w górach na trudnych podjazdach i trudnym terenie.
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

Mam jedną górkę około 14% wzniesienia na którą nie ma kozaka, każdy pcha rower do góry. Trwa z 700m, na oko, inne to mniejsze lub większe wzniesienia na asfalcie.
Zasilanie, myślałem o 2 bidonach na 70 ogniw połączonych równolegle.
Pakiet miał by sumarycznie 13s10p więc i prąd mógł by być 45A. Natomiast nie wiem jak to zrobić jeszcze. Ostatecznie skrzynka.
Mam doświadczenie na na silniku violart 1200w sterownik 30A. Niestety trasa do pracy początkiem lata około 20km powodowała że sterownik zmniejszał moc silnika o 50% z powodu przegrzania silnika. Stąd pomysł
Na kupienie 3k turbo by mieć zapas mocy i nie przegrzewał się mocno ale 3k turbo w hardtrailu?
zielony71
Forumowicz
Posty: 662
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: zielony71 »

A może jednak przekładniówka? Wtedy nie potrzeba tak dużych mocy. Na wzniesienie 10% (asfalt) wystarcza 1kW.
Zielony pojazd re-cyklingowy - viewtopic.php?f=30&t=6880
Daniel
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: Daniel »

Poza tym że posiadasz hardtaila nie widzę informacji jaka ma być tam średnica koła to raz. Dwa zastanowiłbym się nad zasadnością 3K Turbo. W zależności od nawoju np w porownaniu do 30H niutków prawie drugie tyle ale... Cena 3K turbo chociażby w oparciu o bieżący cennik nexun.pl + 40%, masa + 33% no i te niuty potrzebują Amperów. Moim subiektywnym zdaniem w przypadku hardtaila ta masa ma kolosalne znaczenie. Cenną informacją była by też sama masa powożącego tym sprzętem. ;) ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 3736
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
02 kwie 2022, 11:23
A może jednak przekładniówka? Wtedy nie potrzeba tak dużych mocy. Na wzniesienie 10% (asfalt) wystarcza 1kW.
Przekładniowy też nie jest "Perpetuum mobile". W zależności od prędkości podjazdu i własnego wspomagania potrzeba od 0.5 do 2 kW mocy. Polak345345 spytaj najlepiej Tasa czy średnioobrotowy 3K da radę pokonać jednorazowo 14% 700 metrów bez zagrzania. Przy jeździe po asfalcie nie powinno być problemu a powinno umożliwić Ci to pogodzić "ogień z wodą" czyli mieć prędkość 35 - 40 km/godz, bidon na 91 ogniw i podjazd 14% 700 metrów bez zmęczenia/spocenia. Zakładam że rower ma służyć głównie na dojazdy asfaltem do pracy.
Załączniki
3K.JPG
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

tkoko, Tak na dojazdy do pracy acz kolwiek dużo wkładam Energii w pedalowanie. Nie licząc tej góry jest względnie płasko.
Daniel, 100kg świni, koło 29cali aczkolwiek jeśli jest możliwość mógłbym zmienić na mniejsze , jeszcze nie zagłębiałem tematu.
Przekładniowe odrzucam ze względu na hałas i serwis.
Może jest ktoś z Krakowa i okolic kto by mi pokazał jak takie coś jezdzi? Może sama masa 3k turbo mnie odzuci i zdecyduje się na coś innego.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: verre »

no rzeczywiście, te wstrętne przekładniówki hałasują tak mocno, że trzeba w nausznikach jeździć :D a serwisuje się je co 5 kilometrów, ja nawet silnik od Tasa smarowałem razem z kartonem w którym przyszedł, nawet jak go niosłem to buczał ;) tony smaru i litry oleju, to może przeszkadzać :lol: a tak poważnie to cztery lata jeżdżę na przekładniówkach, tysiące kilometrów przejechałem, i oprócz tego, że mi koledzy jeden stopili podczas malowania, to nic im nie ma. W jednym się hale (spaliły ?) zepsuły, ale nie mówcie, że w żadnych innych tak się nie dzieje.
😁😁😁😁😁...😁😁😁
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

verre pisze:
02 kwie 2022, 20:45
no rzeczywiście, te wstrętne ...
nie miałem okazji na żywo usłyszeć natomiast jest spora różnica w porównaniach na jutubie według mnie.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: verre »

każdy z nas ma swoje zdanie i będziesz miał jeszcze większy mętlik ;) czytałem Twoje założenia, sam miałem podobne i tak: dojazdy do pracy 25km w jedną stronę, lekkie pagórki, rowerek ht, lubisz trochę machać nogami, silnik przekładniowy, powiedzmy jakieś 500W. Jeździ mi się wręcz znakomicie. Na bidonie 13s5p (sic!) przy średnim wysiłku przejechałem 120 km. No i raz w roku odkręcam dekiel i smaruję
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: verre »

jakiś hałas rzeczywiście jest ale mi nie specjalnie przeszkadza. Teraz mam bidony 13s7p więc przejadę jeszcze więcej :mrgreen:
😁😁😁😁😁...😁😁😁
zielony71
Forumowicz
Posty: 662
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: zielony71 »

Utrudnienie polega na tym, że jedne przekladniówki hałasują bardziej, a inne mniej (naprawdę minimalnie). Najlepiej byłoby posłuchać na żywo.
Zielony pojazd re-cyklingowy - viewtopic.php?f=30&t=6880
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

A Panowie, jest jakiś sterownik na bt , żeby wyświetlacz był nie potrzebny? Kiedyś taki zbojomy miał i zamiast wyświetlacza miał telefon który pokazywał mu wszystkie parametry, temperatury itp
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1156
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: Yasiu77 »

może być też bms z bt np. ant bms lub mpe z bt.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3736
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: tkoko »

polak345345 pisze:
02 kwie 2022, 12:31
......... Przekładniowe odrzucam ze względu na hałas i serwis.......
Na chomika wrzuciłem MP3 z "mitycznym hałasem" dwóch HUB'ów przekładniowych w porównaniu do dwóch MID'ów oraz dwóch HUB'ów bezprzekładniowych (łącznie 9 ujęć. zgadnij które jest którego silnika.
http://chomikuj.pl/tkoko
Najedź pod datę i odsłuchaj MP3. Za chwilę wrzucę video żebyś mógł porównać wyniki.
Tak na marginesie, przy prędkościach powyżej 30 km/godz słychać bardziej szum wiatru, buczenie opon czy świstanie szprych niż sam silnik.
Co do serwisu, to już wspomniałem o swoich doświadczeniach przy smarach. Mam przekładniówkę sprzed 8 lat (niemiecki producent/importer) i do dzisiaj do niej nie zaglądnąłem, tak jak nie zaglądam do skrzyni biegów auta.. Aktualnie użytkuje ją bez problemu zięć.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3736
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: tkoko »

polak345345 pisze:
02 kwie 2022, 9:11
...... Mam doświadczenie na na silniku violart 1200w sterownik 30A. Niestety trasa do pracy początkiem lata około 20km powodowała że sterownik zmniejszał moc silnika o 50% z powodu przegrzania silnika. Stąd pomysł
Na kupienie 3k turbo by mieć zapas mocy i nie przegrzewał się mocno ale 3k turbo w hardtrailu?
A próbowałeś zmniejszyć trochę moc/prąd tego Violarta. Myślę że jak ograniczysz prąd z 30 do 20 - 25A to silnik przestanie się przegrzewać. Zmniejszy się co prawda prędkość maksymalna (~5 km/godz) ale sterownik/silnik powinien przestać odcinać z powodu przegrzania. Moc tego silnika jest wystarczająca na tą górkę a i bidon łatwiej zniesie jazdę.
zielony71
Forumowicz
Posty: 662
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: zielony71 »

Na zmniejszonej mocy to już na pewno pod tą górkę nie podjedzie :-D
Zielony pojazd re-cyklingowy - viewtopic.php?f=30&t=6880
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

tkoko pisze:
04 kwie 2022, 13:30
polak345345 pisze:
02 kwie 2022, 9:11
......
A próbowałeś zmniejszyć trochę moc/prąd tego Violarta. Myślę że jak ograniczysz prąd z 30 do 20 - 25A to silnik przestanie się przegrzewać. Zmniejszy się co prawda prędkość maksymalna (~5 km/godz) ale sterownik/silnik powinien przestać odcinać z powodu przegrzania. Moc tego silnika jest wystarczająca na tą górkę a i bidon łatwiej zniesie jazdę.
Nie posiadam już tego zestawu , składam nowy od początku. Apropo dźwięków silników, wydaje mi się że, ostatni to bezprzekladniowy.
Bidon już odrzucam, zrobię skrzynkę w kształcie bidony na 130ogniw . Właśnie staram się yo jakoś ułożyć.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3736
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: tkoko »

polak345345 pisze:
04 kwie 2022, 14:25
..... . Apropo dźwięków silników, wydaje mi się że, ostatni to bezprzekladniowy......
Pudło :D ostatni to MID (Yoch) tyle że nagrywany na otwartej przestrzeni więc najmniej słyszalny.
HUB'y bezprzekładniowe to "3" (silnik hoverboarda), i "8" silnik Trottle 500 wat.
zielony71 pisze:
04 kwie 2022, 14:03
Na zmniejszonej mocy to już na pewno pod tą górkę nie podjedzie :-D
Na silniku 250 wat (500 wat max) jestem w stanie podjechać 14% (68 lat, dwa zawały), wiec na silniku 1.2 kW (max 2.5 kW) nawet z ograniczoną mocą o 20 - 30% da się podjechać 14% bez problemu. Co najwyżej prędkości podjazdu będzie mniejsza. Problem polegał na przegrzewaniu się silnika przy podjeździe a nie na mocy samego silnika.
gość
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: gość »

Też myślę że się da skoro autor pisał że może dużo dołożyć od siebie.
Problem polega na tym że silnik bezprzekładniowy ma mała sprawność przy niskich prędkościach (a rozmiar koła to bardzo niekorzystne 29")
Jeśli do tego dodamy duże prądy to szybko zagotujemy silnik.

Rozwiązania są trzy:

Mocna bezprzekładniówka + średnie Koło (26") + duża bateria
Zestaw pozwoli podjechać z dużą szybkością, a na płaskim rozwijać prędkości ~50km/h

Słaba bezprzekładniówka + małe koło + bidon
Zestaw pozwoli podjechać ze średnią prędkością i sporym wysiłkiem ale na płaskim raczej nie rozwinie prędkości 40 km/h.

Mocna(500W i więcej) przekładniówka + średnie koło + bidon
Zestaw pozwoli pokonać wzniesienie z umiarkowanym wysiłkiem a na płaskim rozwinąć prędkości około 40km/h

Ale zdaje się że autor tematu już wybrał pierwszą opcje...
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

gość pisze:
04 kwie 2022, 16:22
Też myślę że się da skoro autor pisał że może dużo dołożyć od siebie.
Problem polega na tym że silnik bezprzekładniowy ma mała sprawność przy niskich prędkościach (a rozmiar koła to bardzo niekorzystne 29")
Jeśli do tego dodamy duże prądy to szybko zagotujemy silnik.

Rozwiązania są trzy:

Mocna bezprzekładniówka + średnie Koło (26") + duża bateria
Zestaw pozwoli podjechać z dużą szybkością, a na płaskim rozwijać prędkości ~50km/h

Słaba bezprzekładniówka + małe koło + bidon
Zestaw pozwoli podjechać ze średnią prędkością i sporym wysiłkiem ale na płaskim raczej nie rozwinie prędkości 40 km/h.

Mocna(500W i więcej) przekładniówka + średnie koło + bidon
Zestaw pozwoli pokonać wzniesienie z umiarkowanym wysiłkiem a na płaskim rozwinąć prędkości około 40km/h

Ale zdaje się że autor tematu już wybrał pierwszą opcje...
Jeszcze nie wybrałem, aczkolwiek fakt że pierwsza opcja przemawia do mnie z tego względu że, już mam pozytywne doświadczenie z hubem 1200w.
Aktualnie w glowie mam taki koncept:

Skrzynka 130ogniw pakiet 13s10p vtc5A
Sterownik sabvoton do 60A programowalny lub jakiś inny najlepiej z bt
Silnik mxus 30h 1200w , mxus 3k turbo , ostateczność to mid 750w tylko jaki? Aczkolwiek opcja z midem odpycha mnie.
gość
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: gość »

Mid to potencjalnie więcej problemów niż przekładniowy hub.
Jeśli robisz akumulator o takiej wydajności prądowej to nie pakuj się w silnik z magnesami 30H.
Na takim zrobisz zestaw który dopiero co sprzedałeś.
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

gość pisze:
04 kwie 2022, 17:38
... nie pakuj się w silnik z magnesami 30H.
Na takim zrobisz zestaw który dopiero co sprzedałeś.
Nie rozumiem, wydaje mi się że po mxusie 30h 1500w jest tylko 3k turbo, a sprzedałem zestaw na silniku 1200w także bardzo podobny.
Co mogę na takim pakiecie wsadzić w koło?
gość
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: gość »

Chodziło mi o to żeby nie iść w silnik 30H bo to praktycznie to samo co było wcześniej.

I rzeczywiście kolejnym silnikiem (jeśli tamten był za słaby) powinien być 3k turbo.
Są silniki 35H (qs212) ale nie wysusi się z nich dużo więcej niż z 30H.

Zestaw będzie miał moc ale będą też wady w postaci dłużej wagi.
Opony będą się szybko zużywać, szprychy i obręcze rowerowe mogą pękać komfort na wybojach będzie żaden...

Ale moc jak w skuterku :-P
Daniel
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: Daniel »

przy 3k turbo: moc kosztem prądu pod ww. górkę zapewne podjedzie tylko czy ta zaleta zrównoważy pozostałe niedogodności o których pisze gość?
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

Dziękuję za pomoc.
Miałem troszkę na głowie i chciałem przespać się z decyzją. Zdecydowałem że, spróbuję ten 3k.
Dziękuję za czas, daliście mi dużo domyślenia pomimo że zdecydowałem się na coś zupełnie innego.
Napewno będę jeszcze się odzywał bo będę kompletował resztę osprzętu.
Problemy techniczne również mnie nie ominą.

Aktualna rozterka to jaka opona wzmocniona ( jeśli istnieje) miejsce w widełkach to lekko ponad 6cm więc 27.5 x 2.1" by wlazła. Ale czy są jakieś dedykowane?
Kolanick
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 18 maja 2022, 16:04

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: Kolanick »

@polak345345 mam bardzo podobną trasę jak Ty, napisz proszę jak ostatecznie wygląda Twój projekt i ile wyniósł PLN?
polak345345
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09

Re: pomoc w dobraniu komponentów

Post autor: polak345345 »

Pakiet 13s 12p vtc5a 120A 2200zl
M3k turbo 27.5" 1500zl
Ml7260 sabvoton 410
Mpe bt 600
Skrzynka poliweglan lity 130zl
Inne poerdoly manetki itp 300zl
ODPOWIEDZ