Strona 1 z 1

Silnik KOGA po przeróbce...

: 04 kwie 2022, 9:09
autor: Rysiekkk
Ello,
wpadł mi w łapki taki silniczek
sterownik wywalony + nawinięty na nowo drutem 0,7 x 4
fd9aa91b4ea6939d2a968998bb53.jpg
26de47f442b9b6b35d76fbc52271.jpg
Z racji, że po garażu wala mi się prawie kompletny stary brzydki mtb, jest też mały bidonik 48V 10Ah i taki sterownik (blokowy) - no to pomysł, żeby to złożyć do kupy ;)
f98be8e7b1e064f4.jpg
Pytanie - ma to sens na tak małej bateryjce?
obawiam się żenująco małych zasięgów - ale no właśnie -> +/- jakich ? :roll:

ew. zrezygnować z tego bidonu, zapodać inną / większą bateryjkę - bo ze 20A to pewnie lekko przyjmie taki silniczek? ;)

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 04 kwie 2022, 11:13
autor: zielony71
Chyba nikt Ci nie odpowie na takie pytanie, bo nie napisałeś czy to ma być rower ze wspomaganiem czy skuter ;-)
Jeśli skuter, to z manetką cały czas odkręconą na full zabawa skończy się po pół godziny czyli pewnie trochę ponad 20 km.

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 04 kwie 2022, 11:54
autor: Rysiekkk
no fakt uciekło :oops:

mam fulla na TSDZ2 + hardtaila na jakiejś małej przekładniówce (junior 50kg ujeżdża)

a z silnikiem DD nie miałem jeszcze do czynienia :oops:
+ ten silnik nie ma chęci współpracować z sinusem (dlatego "blokowiec")

Myślałem o manetce + pas i jazda taka bardziej rowerowa niż skuterowa ;)

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 04 kwie 2022, 12:37
autor: tkoko
Odpowiedź jest banalnie prosta.
48V x 10Ah = 480 Wh MAKSYMALNIE
48V x 23A = 1.1 kW MAKSYMALNIE
mamy więc 25 min jazdy z pełnym prądem/mocą, przy założeniu że bateria przy prądzie 23A odda pełne 480 Wh.
W realu będzie to zapewne 15 - 20 min na pełnej mocy i teoretycznej prędkości ~40 km/godz (tyle przy 1 kW można osiągnąć). To da Ci z 15 km zasięgu.
Oczywiście im mniejszą moc/prąd podasz na silnik i dołożysz do tego swoją moc, to zasięg się odpowiednio zwiększy.
Jak dasz na silnik np. 5A, 250 wat i dołożysz swoje np. 150 wat to przy prędkości ~30 km/godz będziesz miał zapewne 2 godziny jazdy i zasięg 60 km.

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 7:39
autor: Rysiekkk
ja i moje tempo.... :oops:

dobra Panowie od czego jest gwint po lewej stronie silnika?
hamulec rolkowy?
ma to ~60mm średnicy

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 7:49
autor: tkoko
Może być hamulec rolkowy, może być tarczowy z odpowiednim pierścieniem

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 8:02
autor: Rysiekkk
z googla korzystać umim... ale owego pierścienia / adaptera to nijak odnaleźć nie umiem :oops:

taki szybki pomiar - średnica gwintu ma około 58-60mm

Za jakiegokolwiek linkacza będę dzwięczny :oops:

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 8:54
autor: zielony71
Niemal na pewno jest to gwint od hamulca bębnowego, takiego jak były w starszych samochodach.
Piszę "niemal" bo mam taki sam w silniku od Sparty, a to zbliżone konstrukcyjnie silniki.
Też jestem ciekawy czy ten adapter pod tarczę jest w sprzedaży, czy sobie trzeba dotoczyć.

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 18:53
autor: tkoko
Rysiekkk pisze:
05 lip 2022, 8:02
z googla korzystać umim... ale owego pierścienia / adaptera to nijak odnaleźć nie umiem :oops:

taki szybki pomiar - średnica gwintu ma około 58-60mm

Za jakiegokolwiek linkacza będę dzwięczny :oops:
Gwint powinien mieć ten sam rozmiar i gwint co wolnobieg.
Pierwszy z brzegu link.
https://allegro.pl/oferta/adapter-piast ... 1750902154

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 20:02
autor: Rysiekkk
No nie baudzo - średnica gwintu na silniku na ok 58-60mm...

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 21:41
autor: tkoko
Rysiekkk pisze:
05 lip 2022, 20:02
No nie baudzo - średnica gwintu na silniku na ok 58-60mm...
Jeżeli nie jest to "typowy" gwint wolnobiegu to zapewne będzie to jakiś "firmowy" hamulec. "Chińskie" pierścienie/bębny hamulcowe mają ten sam gwint co "typowy" wolnobieg. Jutro wrzucę przykład z moich konstrukcji.

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 05 lip 2022, 21:58
autor: zielony71
W Sparcie rzeczywiście jest identyczny gwint jak pod wolnobieg.

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 06 lip 2022, 11:10
autor: tkoko
Górne zdjęcia; Trendline przed przeróbką z hamulca bębnowego na tarczowy.
Dolne zdjęcia; Trendline po przeróbce hamulców na tarczowe z zastosowaniem adapterów do tarcz.

Re: Silnik KOGA po przeróbce...

: 07 lip 2022, 11:35
autor: Rysiekkk
mam (być może) jakiś trop... ale kurfa sklep z Holandii :?

adapter na rolkowy
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-546786/

adapter na tarczowy
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-550321/
a2.jpg
a2.jpg (3.79 KiB) Przejrzano 956 razy
a1.jpg
Na rokowy - wydaje się być OK (duża średnica)
na tarczowy - na 90% za małe...

Szczerze wątpię, żebym doczekał się jakieś sensownej odpowiedzi z tego sklepu.