Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
W oczekiwaniu na silnik który zamówiłem, rozmyślam sobie i szukam informacji o silniku na temat tego jak on bedzie jechał.
Czy ktoś potrafi wpisać ten silnik jako custom do tego kalkulatora?
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... 0&grade=10
Czy ktoś potrafi wpisać ten silnik jako custom do tego kalkulatora?
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... 0&grade=10
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 cze 2021, 12:16
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
a o jaką moc pytasz? mam 1000w od 1000km ten silnik i powiem ci ,petarda 
czy piach czy górka to już na 3 biegu i ograniczeniu wspomagania 66% wieżdzam wszędzie no chyba że na plecy mnie wykręci.
jak coś to pytaj na priva.

czy piach czy górka to już na 3 biegu i ograniczeniu wspomagania 66% wieżdzam wszędzie no chyba że na plecy mnie wykręci.
jak coś to pytaj na priva.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Pytam o 1000 W
Zabezpieczyles go termicznie?
Mam już wszystko i będę składał w sobotę. Zastanawiam się czy mogę nim śmigać bez czujnika. Ma zimę pewnie bym znudow zabezpieczył ale teraz korci mnie jechać w teren
Mieszkam w Bieszczadach ale podjazdów więcej jak 500 m w pionie nie robię.
Wystarczy jak będę co jakiś czas go wyłączał przenoszac się na same nogi?
Zabezpieczyles go termicznie?
Mam już wszystko i będę składał w sobotę. Zastanawiam się czy mogę nim śmigać bez czujnika. Ma zimę pewnie bym znudow zabezpieczył ale teraz korci mnie jechać w teren
Mieszkam w Bieszczadach ale podjazdów więcej jak 500 m w pionie nie robię.
Wystarczy jak będę co jakiś czas go wyłączał przenoszac się na same nogi?
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dobra,
Ograniczyłem do 1200.
Silnik jest moim pierwszym zestawem.
I może dlatego - BOMBA.
Zepsułem czujnik pas, zresztą kt 12 stawiał od początku za duże opory. Zamówiłem sobie ten z tarczą osobno.
Pytanie - czy mozna ustawić kt LCD tak aby poziomy wspomagania działały na manetkę? Np 5 - 1200 W 4- 800 itd?
Ograniczyłem do 1200.
Silnik jest moim pierwszym zestawem.
I może dlatego - BOMBA.
Zepsułem czujnik pas, zresztą kt 12 stawiał od początku za duże opory. Zamówiłem sobie ten z tarczą osobno.
Pytanie - czy mozna ustawić kt LCD tak aby poziomy wspomagania działały na manetkę? Np 5 - 1200 W 4- 800 itd?
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Z tego co widzę to nie można. Manetka może być tylko ograniczana na zasadzie stopni prędkości.
Cóż to jest w sumie logiczne.
Po dołożeniu PAS na korbie będę miał dozowanie mocy.
Kolejna rozkmina.
Z tego co widzę funkcja LCD kt3 dławienia mocy ma kilka nastaw. Interesują mnie dwie
Obserwując napięcie beterii dochodzę do wniosku że te współczynniki dzielą Ampery a nie móc co jest zdrowe dla baterii. Zgadza się?
Zastanawiam mnie jedynie dlaczego przy pełnym naładowaniu 54 V i sterowniku maks 40A używając współczynnika /2 czyli C5 03 moc na kt oscyluje wokół 800 W i spada wraz ze spadkiem V baterii.
blad pomiarowy LCD?
Czy może bms 35 A ogranicza i jako wyjście traktuje 35 A/2=17,5x54 = wartości na LCD? Tu byłoby najbliżej prawdy. SAG bidonu Troopek jest niewielki. jakieś 2 V przy 17,5 A.
Chce dobrać optymalną moc do baterii i silnika i ani C5 04 mi nie pasuje ani C5 03
Może pcha 20 A ale 2.5 mam strat na tych chińskich przewodach 1.5 mm2?
Ktoś eksploatuje mxus xf19r na 1200W w terenie z pojazdami? Wytrzyma? Bo na tych 850-720 daje rade najgorsze góry.
Cóż to jest w sumie logiczne.
Po dołożeniu PAS na korbie będę miał dozowanie mocy.
Kolejna rozkmina.
Z tego co widzę funkcja LCD kt3 dławienia mocy ma kilka nastaw. Interesują mnie dwie
Obserwując napięcie beterii dochodzę do wniosku że te współczynniki dzielą Ampery a nie móc co jest zdrowe dla baterii. Zgadza się?
Zastanawiam mnie jedynie dlaczego przy pełnym naładowaniu 54 V i sterowniku maks 40A używając współczynnika /2 czyli C5 03 moc na kt oscyluje wokół 800 W i spada wraz ze spadkiem V baterii.
blad pomiarowy LCD?
Czy może bms 35 A ogranicza i jako wyjście traktuje 35 A/2=17,5x54 = wartości na LCD? Tu byłoby najbliżej prawdy. SAG bidonu Troopek jest niewielki. jakieś 2 V przy 17,5 A.
Chce dobrać optymalną moc do baterii i silnika i ani C5 04 mi nie pasuje ani C5 03
Może pcha 20 A ale 2.5 mam strat na tych chińskich przewodach 1.5 mm2?
Ktoś eksploatuje mxus xf19r na 1200W w terenie z pojazdami? Wytrzyma? Bo na tych 850-720 daje rade najgorsze góry.

-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
1250 W jak narazie daje radę. Tylko szprychy mi grzechoczą..musze podociągać.
Ktoś ma info jaką ten silnik ma sprawność przy 400W ? Duzo gorzej niz np mxus 15? szykuje cos dla zony ale chce zeby to był ebike z pasem a nie..
E MOTO!
Ktoś ma info jaką ten silnik ma sprawność przy 400W ? Duzo gorzej niz np mxus 15? szykuje cos dla zony ale chce zeby to był ebike z pasem a nie..
E MOTO!

- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1806
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Gdzie masz w instalacji 1,5mm^2 przewody?
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Że sterownika prądowe. Chyba że to 2,5 ale nie wygląda.
Od ciebie awg 12 spoko
Od ciebie awg 12 spoko
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1806
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
2,5mm to tam na pewno jest. Chińczyk daje często przewody na styk, ale nie są to na pewno 1,5mm bo tyle mają przewody fazowe do silnika 250W, a w sterownikach nawet 15A 36V są 2mm na zasilanie. Też druga sprawa to 2V raczej nie spada napięcie na tych przewodach od sterownika bo jeżeli nawet by tak było to wydzielały by się dość znaczne temperatury i dostrzegł byś to na pewno. Bms nie ma ograniczeń poniżej 35A więc on też nie ma nic wspólnego z błędnym wyświetlaniem poboru prądu z Aku. Sag masz prawidłowy do mocy pobieranej. Kwestia wskazań LCD jest tajemnicza, ale do rozgryzienia przy pomocy zwykłego miernika cęgowego DC.
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
W zf19r jest złączka typu Higo Z910 i max przewód, który konfigurują z nim to 1,5mm2.
Z910 bywa też z przewodem 1,25mm2.
2mm2 jest już w złączce typu Higo Z916.
Podaj linka do z910 z 2mm2 jeżeli gdzieś znalazłeś, ponieważ mi się nie udało, a chętne przytulił bym.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1806
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Co Ty się urwałeś z choinki? Chodzi o zasilanie, przecież wyraźnie jest napisane. Nie pierwszy raz nie w temacie ale dobra...
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
W instrukcji wyświetlacza/sterownika masz "maksimum current value"
Zapewne testowałeś prąd/moc "na płaskim". Sprawdź maksymalny prąd/moc na jakimś podjeździe z 10%, zapewne będzie więcej niż 800 wat.
Spadek mocy wraz ze spadkiem napięcia to "normalna" sprawa i dotyczy każdego silnika/sterownika.
Przy napięciu 54 V i prądzie 20 A masz 1.1 kW, przy napięciu 40 V i prądzie 20 A masz "zaledwie" 800 wat.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dzięki, już wszystko jasne.
Dzisiaj zmienialem dętkę.
Po złozeniu wszystkiego z powrotem coś nie pykło i nie wytrzymało. Wyjebao mi ośkę.
Sam jestem sobie winien.
Czy ta blokada nada się do tego Mxusa 19r?
https://nexun.pl/pl/products/blokada-ob ... query_id=1
Tas tam gada ze tylko do bezprzxekładniowców.. Czemu?
Dzisiaj zmienialem dętkę.
Po złozeniu wszystkiego z powrotem coś nie pykło i nie wytrzymało. Wyjebao mi ośkę.
Sam jestem sobie winien.
Czy ta blokada nada się do tego Mxusa 19r?
https://nexun.pl/pl/products/blokada-ob ... query_id=1
Tas tam gada ze tylko do bezprzxekładniowców.. Czemu?
-
- Forumowicz
- Posty: 1087
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Zmierz średnicę osi, ale pewnie masz 12mm, a ta blokada jest na 14mm.
Mam do sprzedania silnik: viewtopic.php?f=33&t=9376
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Zrobiłem tymczasowa blokadę ręcznie
Trzyma.
Rysuje projekt na dwie porządne blokady. Podeslijcie kogoś kto wycina laserem takie rzeczy.
Czy ktoś ogarnia jak kształtuje się krzywa efektywności tego typu silników poza mocą nominalną?
Chińczyk pisze o 75 proc przy 1000 W.
Jak to moze wyglądać przy np 400 W i 250 W? Sporo tracę?
Chodzi mi o wyprawy ponad 100 km w których jjezdze tylko na pasie i dozuje mu moc (nie prędkość)
Pewnie nikt nie zna dokładnych wartości ale sprawność raczej nie powinna spaść do 30 proc? Na czują wygląda to jak wachania do maks 60 proc.
Pytam głównie z powodu chęci zrobienia roweru dla żony. Nie wiem czy kupić jej jakiś 500 W albo 250W pozbawiając jej możliwości sporadycznego śmigania na manetce wokół komina po to aby zapewnić jej większy zasięg na bidonie jeżdżąc na pasie w dopasowanej mocy nominalnej.
Przy 1000W pedałowanie nie ma sensu na prostej
Trzyma.
Rysuje projekt na dwie porządne blokady. Podeslijcie kogoś kto wycina laserem takie rzeczy.
Czy ktoś ogarnia jak kształtuje się krzywa efektywności tego typu silników poza mocą nominalną?
Chińczyk pisze o 75 proc przy 1000 W.
Jak to moze wyglądać przy np 400 W i 250 W? Sporo tracę?
Chodzi mi o wyprawy ponad 100 km w których jjezdze tylko na pasie i dozuje mu moc (nie prędkość)
Pewnie nikt nie zna dokładnych wartości ale sprawność raczej nie powinna spaść do 30 proc? Na czują wygląda to jak wachania do maks 60 proc.
Pytam głównie z powodu chęci zrobienia roweru dla żony. Nie wiem czy kupić jej jakiś 500 W albo 250W pozbawiając jej możliwości sporadycznego śmigania na manetce wokół komina po to aby zapewnić jej większy zasięg na bidonie jeżdżąc na pasie w dopasowanej mocy nominalnej.
Przy 1000W pedałowanie nie ma sensu na prostej
-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Myślę że przy 400 watach coś w tym stylu.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... ue&kv=8.38
lub
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... throt_b=75
zależy jak sterownik będzie ograniczał moc.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... ue&kv=8.38
lub
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... throt_b=75
zależy jak sterownik będzie ograniczał moc.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Jeśli dobrze to czytam to praktycznie sprawność nie spada..?
Wręcz przy niskich prędkościach rośnie.
Czyli tak naprawdę jazda Eco na manetce powinna wyglądać tak że zwiększam powoli moc wraz ze wzrostem prędkości. Takie działanie da mi największy zasięg?
Wręcz przy niskich prędkościach rośnie.
Czyli tak naprawdę jazda Eco na manetce powinna wyglądać tak że zwiększam powoli moc wraz ze wzrostem prędkości. Takie działanie da mi największy zasięg?
-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Jak chcesz "jazdę Eco" to po pierwsze nie używasz manetki

-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Kurczę czułem że dostanę w twarz takim faktem 
Ja tu sobie tylko teoretyzuje o sprawności silnika i jego maksymalnym optymalnym wykorzystaniu. Zostawmy kwestie v max oporów powietrza tarcia i nóg na boku bo wiadomo jak jest.
Uświadomiłes mnie w każdym razie że śmiganie na mocy mocno poniżej nominalnej silnika jest ok.
Zatem elektryfikujac rower żony dam jej możliwość śmigania po zakupy na samej manetce a jednocześnie tym samym rowerem wykręci niemal proporcjonalne zasięgi na słabym wspomaganiu. Nie ma tu błędu który sprawi że zestaw 1000 W będzie nieefektywnym wyborem.
Zgadza się?
Ponadto w pewnym momencie wycieczkj będziemy mogli zamienic baterie w celu zrekompensowania różnic w siłę nóg
Ja tu sobie tylko teoretyzuje o sprawności silnika i jego maksymalnym optymalnym wykorzystaniu. Zostawmy kwestie v max oporów powietrza tarcia i nóg na boku bo wiadomo jak jest.
Uświadomiłes mnie w każdym razie że śmiganie na mocy mocno poniżej nominalnej silnika jest ok.
Zatem elektryfikujac rower żony dam jej możliwość śmigania po zakupy na samej manetce a jednocześnie tym samym rowerem wykręci niemal proporcjonalne zasięgi na słabym wspomaganiu. Nie ma tu błędu który sprawi że zestaw 1000 W będzie nieefektywnym wyborem.
Zgadza się?
Ponadto w pewnym momencie wycieczkj będziemy mogli zamienic baterie w celu zrekompensowania różnic w siłę nóg
-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Z manetką jest ten problem że przy małej mocy silnika działa zero-jedynkowo, czyli poda większą moc/prąd niż jest to potrzebne. Tym samym to co zyskasz na obniżeniu mocy w jakimś stopniu stracisz im częściej będziesz ruszał z miejsca czy zwiększał prędkość.
viewtopic.php?p=59027#p59027
viewtopic.php?p=59027#p59027
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
No tak. Manetka w moim w przypadku działa tak jak mówisz. Dlatego korzystam tylko i wyłącznie w jazdach na złamanie karku w koło komina.
Rekreacyjnie długie dystanse tylko pas z dozowaniem mocy.
Rekreacyjnie długie dystanse tylko pas z dozowaniem mocy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 cze 2021, 12:16
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Nie bardzo wiem co chcesz ograniczać ? Przecież jak nie dasz manetki na full na 4,5 biegu przez dluzszy czas na podjeździe ,ja mam chwilowo ok1900w ,to nie przegrzejesz ,tym bardziej możesz dopedalowac. Ja tam czuje zawsze zapas mocy ,chyba że próbujesz jechać 30-40 na 5 pod górę 10 % ma dłuższym odcinku to pewnie przegrzejesz , mi się nie zdarzyło.
Ja sterownik 40a 48 v przy tym silniku ustawiłem
P1 -116 jak kazał chinczyk
P5-12
C4 -4 30%
C5- 04
I to są ustawienia ok ,mam wspomaganie ,jak ktoś kiedyś ujął:areobikowe i tak zawsze pedałuje a jak chcem ruszyc na manetce to ma kopa że na 3 unosi koło bez podrywania
Naprawdę puki co ,piękny silnik nie jestem w stanie wykorzystać pełnej mocy , chyba że na prostej.
Ja sterownik 40a 48 v przy tym silniku ustawiłem
P1 -116 jak kazał chinczyk
P5-12
C4 -4 30%
C5- 04
I to są ustawienia ok ,mam wspomaganie ,jak ktoś kiedyś ujął:areobikowe i tak zawsze pedałuje a jak chcem ruszyc na manetce to ma kopa że na 3 unosi koło bez podrywania
Naprawdę puki co ,piękny silnik nie jestem w stanie wykorzystać pełnej mocy , chyba że na prostej.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Cześćpansamochodzik pisze: ↑10 sie 2022, 19:22Nie bardzo wiem co chcesz ograniczać ? Przecież jak nie dasz manetki na full na 4,5 biegu przez dluzszy czas na podjeździe ,ja mam chwilowo ok1900w ,to nie przegrzejesz ,tym bardziej możesz dopedalowac. Ja tam czuje zawsze zapas mocy ,chyba że próbujesz jechać 30-40 na 5 pod górę 10 % ma dłuższym odcinku to pewnie przegrzejesz , mi się nie zdarzyło.
Ja sterownik 40a 48 v przy tym silniku ustawiłem
P1 -116 jak kazał chinczyk
P5-12
C4 -4 30%
C5- 04
I to są ustawienia ok ,mam wspomaganie ,jak ktoś kiedyś ujął:areobikowe i tak zawsze pedałuje a jak chcem ruszyc na manetce to ma kopa że na 3 unosi koło bez podrywania
Naprawdę puki co ,piękny silnik nie jestem w stanie wykorzystać pełnej mocy , chyba że na prostej.
Na P1=116 wskazania prędkości i dystansu są ok? U siebie w 19tce mam ustawione na ten moment P1=95 i dystans z prędkością pokazuje poprawnie, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jaka wartość obliczona ze wzoru liczba magnesów*przełożenie silnika będzie poprawna..
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 cze 2021, 12:16
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Prędkość sprawdzałem z hulajnoga która jechała równolegle i było ok . Dystans wydaje być ok w/g google maps . Ta wartość dostałem od chińczyka w instrukcji i oni raczej mają obcykane a ustawienia wartości mocy zanizaja aby się nic za szybko nie spieprzyło puki gwarancja.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
No własnie dlatego odpowiedzi na forum mają taki rozstrzał. Każdy inaczej użytkuje rower.pansamochodzik pisze: ↑10 sie 2022, 19:22Nie bardzo wiem co chcesz ograniczać ? Przecież jak nie dasz manetki na full na 4,5 biegu przez dluzszy czas na podjeździe ,ja mam chwilowo ok1900w ,to nie przegrzejesz ,tym bardziej możesz dopedalowac. J
Nie wyobrażam sobie dozować manetką moc na dystansie 40 km po górach. Telepawica kierownicy i poprostu nie da się robić tego płynnie. Natomiast jazda na odcinkach trawersowych po bezdrożu na hardtailu pedałując na pasie przy 30 km/h jest tez cięzka.
Stąd stosuje kilka sposobów sterowania na raz.
Manetka 1200 W na zasadie 0-1 ( cisne na stojąco lapiąc nierowności nogami a nie dupą na twardym ogonie.
poziomy pas 1200W-600W-400W itp
zero bez pasa i manetki do zjazdów.
Jeżdzać po asflacie i tak zawsze manetka full. Czasem coś tam pomoduluje ale męczace to jest. MOze mam gównianą manetkę.
po 1000 km w terenie w górach na 1200-1300 W nie udało mi się stopić silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Tooropek pisze: ↑09 lip 2022, 18:162,5mm to tam na pewno jest. Chińczyk daje często przewody na styk, ale nie są to na pewno 1,5mm bo tyle mają przewody fazowe do silnika 250W, a w sterownikach nawet 15A 36V są 2mm na zasilanie. Też druga sprawa to 2V raczej nie spada napięcie na tych przewodach od sterownika bo jeżeli nawet by tak było to wydzielały by się dość znaczne temperatury i dostrzegł byś to na pewno. Bms nie ma ograniczeń poniżej 35A więc on też nie ma nic wspólnego z błędnym wyświetlaniem poboru prądu z Aku. Sag masz prawidłowy do mocy pobieranej. Kwestia wskazań LCD jest tajemnicza, ale do rozgryzienia przy pomocy zwykłego miernika cęgowego DC.
Na zdjęciu wnętrze MXUS XF19R (1000W). Przewody fazowe wraz z izolacją mają 2 mm średnicy.
Sterownik 22A rated/40A max ma przewody zasilające i fazowe lekko grubsze - z izolacją wychodzi 2,3mm średnicy.
Dodatkowo widoczny jest też cienki biały przewód prowadzący do dodatkowego czujnika Halla sprzężonego z magnesem wklejonym w otwór na pokrywie od strony wolnobiegu - odczyt prędkości). Można go wykorzystać np. do odczytu temperatury lub założenia wyłącznika termicznego.

Ostatnio zmieniony 06 wrz 2022, 9:29 przez mik84, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Michał
Michał
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1806
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Michał, sterownik może mieć i 60A a silnik do tego nie ma nic. 2mm fazy pod 40A sterownikiem nie powinny być stosowane, ale są niestety i dlatego silikonowych się nie daje tylko w teflonie. Wymieniałem całe wiązki już niejednokrotnie i oznak przypaleń nie ma a niekiedy uzwojenia czarne. Teflon robi robotę. 
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dzięki
trochę mnie ten widok zmartwił i wolałbym tak tego nie zostawiać.
Napisałem też zapytanie o wiązkę do Marka z bikel.pl, bo wiem że bardzo konkretnie obciążał ten silnik (choćby filmik "Najlepszy rower elektryczny jaki zbudowałem").
Czy mógłbyś napisać więcej o tej wymianie wiązki, żebym nie wyważał otwartych drzwi? Robiłem to w innym silniku ale właśnie na silikonie.
1. Możesz podesłać nazwę/link do zastosowanych przewodów w teflonie?
2. Czy rozwiercałeś ośkę?
3. Jaką zewnętrzną izolację stosowałeś i od którego miejsca? Czyli czy był to np. termokurcz z klejem, który wchodził ze 2 cm w oś a na to silikon?
4. Pisałeś w innym temacie aby nie lutować przewodu do przewodu, tylko stosować porządnie zalutowane złączki bullet 4mm lub MT60. Dlaczego
lutowanie przewodu do przewodu uważasz za gorsze?
5. Planuje montaż wyłącznika termicznego NO na 120*C gdzieś przy wejściu przewodu fazowego w uzwojenie. Czy spotkałeś się z czarnymi uzwojeniami w silnikach zabezpieczonych termicznie, a jeśli tak to na jakim poziomie temperaturowym?

Napisałem też zapytanie o wiązkę do Marka z bikel.pl, bo wiem że bardzo konkretnie obciążał ten silnik (choćby filmik "Najlepszy rower elektryczny jaki zbudowałem").
Czy mógłbyś napisać więcej o tej wymianie wiązki, żebym nie wyważał otwartych drzwi? Robiłem to w innym silniku ale właśnie na silikonie.
1. Możesz podesłać nazwę/link do zastosowanych przewodów w teflonie?
2. Czy rozwiercałeś ośkę?
3. Jaką zewnętrzną izolację stosowałeś i od którego miejsca? Czyli czy był to np. termokurcz z klejem, który wchodził ze 2 cm w oś a na to silikon?
4. Pisałeś w innym temacie aby nie lutować przewodu do przewodu, tylko stosować porządnie zalutowane złączki bullet 4mm lub MT60. Dlaczego
lutowanie przewodu do przewodu uważasz za gorsze?
5. Planuje montaż wyłącznika termicznego NO na 120*C gdzieś przy wejściu przewodu fazowego w uzwojenie. Czy spotkałeś się z czarnymi uzwojeniami w silnikach zabezpieczonych termicznie, a jeśli tak to na jakim poziomie temperaturowym?
Pozdrawiam,
Michał
Michał
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1806
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Ad. 1
Wpisz na ali wiązka przewodów silnik elektryczny. Kupowałem różne rodzaje i w 3k turbo i w 250W, czy jakiś tam 30h każdy się czymś różni (to już zauważysz podczas kupna).
Ad.2
Nie. Wymiana zawsze na przewody dedykowane pod silnik.
Ad.3
Tylko silikon i w jednym przypadku kleiłem epoksydem dwuskładnikowym (bo miałem pod ręką).
Ad.4
Złączki zajmują mniej miejsca i mają tą zaletę, że można wypiąć silnik a nie ciąć przewody za każdym razem jak zajdzie taka potrzeba.
Ad.5
Spotkałem się na własnym przykładzie dwa razy (ŚWIADOMIE).
W jednym przypadku zabezpieczenie było wadliwe (nie sprawdzone przed montażem, za drugim razem w klonie 3k turbo nie zdążyło zabezpieczenie na 140°C zadziałać i poszło przebicie. Od razu nadmienie, że w drugim przypadku prąd fazowy 220A i prąd z Aku 80A ubił klona 3k -3T.
Pozdro
Wpisz na ali wiązka przewodów silnik elektryczny. Kupowałem różne rodzaje i w 3k turbo i w 250W, czy jakiś tam 30h każdy się czymś różni (to już zauważysz podczas kupna).
Ad.2
Nie. Wymiana zawsze na przewody dedykowane pod silnik.
Ad.3
Tylko silikon i w jednym przypadku kleiłem epoksydem dwuskładnikowym (bo miałem pod ręką).
Ad.4
Złączki zajmują mniej miejsca i mają tą zaletę, że można wypiąć silnik a nie ciąć przewody za każdym razem jak zajdzie taka potrzeba.
Ad.5
Spotkałem się na własnym przykładzie dwa razy (ŚWIADOMIE).
W jednym przypadku zabezpieczenie było wadliwe (nie sprawdzone przed montażem, za drugim razem w klonie 3k turbo nie zdążyło zabezpieczenie na 140°C zadziałać i poszło przebicie. Od razu nadmienie, że w drugim przypadku prąd fazowy 220A i prąd z Aku 80A ubił klona 3k -3T.
Pozdro
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dzięki za szczegółową odpowiedź. Chcę zamontować podpięty pod przewód czujnika hamowania bezpiecznik NO na 120*C (ze względu na słabsze chłodzenie w przekładniowcu).
Czy Twoim zdaniem mogę wykorzystać biały przewód sygnałowy idący od tego czwartego czujnika Halla służącego do pomiaru prędkości (nie rezygnując z tej funkcji)? Czyli w momencie zwarcia bezpiecznika temperaturowego lub (naciśnięciu klamki hamulca) na białym przewodzie pojawi się masa.
Czy Twoim zdaniem mogę wykorzystać biały przewód sygnałowy idący od tego czwartego czujnika Halla służącego do pomiaru prędkości (nie rezygnując z tej funkcji)? Czyli w momencie zwarcia bezpiecznika temperaturowego lub (naciśnięciu klamki hamulca) na białym przewodzie pojawi się masa.
Pozdrawiam,
Michał
Michał
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1806
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Nie testowałem tego rozwiązania nigdy i nie podłączałem bimetali do przekladniowców. Może ktoś inny odpowie na to pytanie.
Bidony 48V 13S5P. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
A z kim polecasz skonsultować to pod kątem elektronicznym tzn. czy zmostkowanie masy i przewodu sygnałowego dodatkowego halla nie spowoduje uszkodzeń w sterowniku?
Pozdrawiam,
Michał
Michał
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dostałem info od Marka, że wtedy nie zmieniał przewodów, choć faktycznie się grzały. Osobiście nie planuje pakować 40A, na razie przynajmniej 

Pozdrawiam,
Michał
Michał
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Słabo widzę ten silnik pod 40A, u siebie schodziłem od 35A w dół i zostało na 27A... ten silnik ma na tyle dużo momentu, że jak nie mieszka się w górach to nie ma potrzeby pchać więcej. Do 40km/h na światłach odchodzę i tak większości użytkownikom drogi
, nic się nie grzeje i silnik jeździ jak złoto. Mam pierwszą wersję, bez złączki na przewodach.

- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1183
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Bez złączki to akurat lepiej, widziałem ostatnio taką spaloną 

-
- Forumowicz
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Co prawda to jest wersja XF19C ale wygląda że jest lepiej zrobiony bębenek niż we wszystkich innych MXUSach. Ten jest oparty na łożyskach maszynowych więc nie powinno być lipy
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Ile taki pojedzie w kole 27,5 na 48V? Na stronie mxus jest tylko wersja 11T 305rpm (XF19C)
Wersja na kasetę od wersji na wolnobieg różni się czymś mechanicznie/elektrycznie czy to jest to samo?
Wersja na kasetę od wersji na wolnobieg różni się czymś mechanicznie/elektrycznie czy to jest to samo?
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1183
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1183
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
305 RPM x 2.2 obwód koła x 0.06 km/min = ~40 km/godz (na luzie).
-
- Forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dzięki. Trochę mało, 50 by wystarczyło (żeby nie zasnąć na dojazdach do lasu). To jaką wersję na wolnobieg szukać?
-
- Forumowicz
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności


przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
500W znamionowej i 1000W maksymalnej . Różnica mocy z woolbiegiem może wynikać z szerokości i magnesów i uzwojeń ale póki nikt nie rozbierze i porowna to nie będzie wiadomo...
małe OT Przy okazji MXUS 3K to tak naprawdę 1,5kW znamionowej. (Jakimś dziwnym trafem im większe moce tym bardziej sie cytuje moc maksymalna zapominając że fabryczne mogą mieć po 800W max

przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1183
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Tak czy tak kaseta 500w jest słabszy. Prędkość 50 teoretycznie na szybszym nawoju by poszło zrobić pewnie, na stole tyle widziałem
-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Sky pierwsza sprawa. Do osiągnięcia 50 km/godz potrzeba 1.5 kW mocy. Tak więc minimalny silnik to 1 kW nominał (1.5 - 2 kW max).
Teraz druga sprawa. Wystarczy trochę "poczarować" by na 19R 305 RPM / 1 kW uzyskać 'magiczne" 50 km/godz.
Nominalnie silnik ma 0.84 km/volt przy 48 V (39 - 54 V), co dla koła 27.5 " z szosowymi, szosowo-terenowymi oponami daje maksymalną prędkość przy 53 V ~45 km/godz, i minimalną przy 40 V, ~33 km/godz.
Po zmianie aku z "13S" na "14S" będzie to już max przy 57 V, ~49 km/godz a min przy 43 V, ~36 km/godz.
Przy zastosowaniu dużych "balonów" 2.35 - 2.5" i dodaniu własnej mocy, max prędkość wzrośnie do ~51 km/godz, a minimalna do 38 km/godz (i więcej).
Jak będzie to 19R z wyższym RPM (390 RPM jak w tabelce) to z osiągnięciem 50 km/godz przy silniku 1 kW (max powyżej 1.5 kW) nie powinno być problemem.
Teraz druga sprawa. Wystarczy trochę "poczarować" by na 19R 305 RPM / 1 kW uzyskać 'magiczne" 50 km/godz.
Nominalnie silnik ma 0.84 km/volt przy 48 V (39 - 54 V), co dla koła 27.5 " z szosowymi, szosowo-terenowymi oponami daje maksymalną prędkość przy 53 V ~45 km/godz, i minimalną przy 40 V, ~33 km/godz.
Po zmianie aku z "13S" na "14S" będzie to już max przy 57 V, ~49 km/godz a min przy 43 V, ~36 km/godz.
Przy zastosowaniu dużych "balonów" 2.35 - 2.5" i dodaniu własnej mocy, max prędkość wzrośnie do ~51 km/godz, a minimalna do 38 km/godz (i więcej).
Jak będzie to 19R z wyższym RPM (390 RPM jak w tabelce) to z osiągnięciem 50 km/godz przy silniku 1 kW (max powyżej 1.5 kW) nie powinno być problemem.
-
- Forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dzięki za wyjaśnienie. Muszę się zastanowić czy to dobry silnik do enduraka. Obecny hardtail z qs 35h to kloc, potrzebuję trochę komfortu i lekkości w terenie.
Ale z jednym się nie zgodzę, ja na qs 205 35h 16s i 15A z aku bez problemu jadę po prostym 50 km/h trochę pomagając
Ale z jednym się nie zgodzę, ja na qs 205 35h 16s i 15A z aku bez problemu jadę po prostym 50 km/h trochę pomagając

- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1183
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
kluczowe jest to trochę pomagając
1000W masz pobór o ile pomiar jest dobry. Może tak być, ja przy sporej masie i dużej powierzchni natarcia
do trzymania 54km/h w qs212 35h potrzebuję 1400W-1600W. Temat pomijalny
W 26" na oponie 2.5" xf19r jedzie ok. 42km/h na pełnym aku. Ciekawe ile by było na tym szybszym nawoju. Ale pewnie w terenie byłaby grzałka... 
Swoją drogą sprawdziłem stare filmy jak testowałem różne sterowniki KT z XF, kurde 40A miał vmax w powietrzu 50, 30A dual mode miał 52, a 45A sinus miał 55km/h
To dopiero ciekawostka.
Chcesz? 




Swoją drogą sprawdziłem stare filmy jak testowałem różne sterowniki KT z XF, kurde 40A miał vmax w powietrzu 50, 30A dual mode miał 52, a 45A sinus miał 55km/h

MXus podaje mox nominalną. Ale ale, masz jedyną niepowtarzalną szansę, możesz rozebrać swoją nową 500tke, 1000 z początków produkcji i 1000W najnowszą i porównać


-
- Forumowicz
- Posty: 4574
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Mając dwadzieścia/kilka lat "trochę pomagając" bez silnika jeździłem ~50 km/godz nawet 75 km (Cz-Dz <> Gliwice, 1.5 godz 72 -75 km)

Teraz na Yoch 500 wat / 52 V / 18 A (max 1 kW) nie jestem w stanie utrzymać dłużej prędkości powyżej 40 km/godz, mimo że silnik na największym przełożeniu wspomaga do 56 km/godz.
-
- Forumowicz
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Nie jest moja-moja. Ale oczywiście kusi żeby sobie zrobić upgrade

przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Taba ujeżdża nieco lżejszy silnik w swojej Konie. Ale myślę że jednak sporo pomaga. Na pewno też znasz doświadczenia Marka z bikelPL. On zrezygnował z takiej konstrukcji. Jeśli górki są niewielkie lub ty jesteś w stanie dużo dopedalowac to będzie zadowalająco. Jeżeli żaden z tych warunków nie ma miejsca to jednak mid drive będzie lepszy...sky pisze: ↑28 wrz 2022, 18:24Dzięki za wyjaśnienie. Muszę się zastanowić czy to dobry silnik do enduraka. Obecny hardtail z qs 35h to kloc, potrzebuję trochę komfortu i lekkości w terenie.
Ale z jednym się nie zgodzę, ja na qs 205 35h 16s i 15A z aku bez problemu jadę po prostym 50 km/h trochę pomagając![]()
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2