akumulator

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
rogoznik77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 maja 2022, 19:44

akumulator

Post autor: rogoznik77 »

Witam
Niedawno kupiłem dwa akumulatory do mojego e-bika. Akumulatory to 48V20Ah i tyle o nich wiem. Od razy napiszę, że sprzedawca po transakcji zamilkł tzn. nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile. Sprawa dotyczy tego, że po około 7 godz. ładowania kontrolka na ładowarce jest cały czas czerwona. Wskaźnik naładowania baterii jest pełny (umieszczony na akumulatorze jako 5 diod) jednak po włożeniu w rower obie baterie pokazują inne V (49,7 oraz 52,7). Nie jestem elektrykiem, ale myślę, że przy takich samych bateriach i takim samym czasie ładowania V na wyświetlaczu powinny być chyba takie same. Wyświetlacz to KTLCD3. Ładowarka 54V, 2A. Mam taki plan, by znaleźć fachowca (budowniczego baterii) i wtedy zlecić sprawdzenie i przetestowanie akumulatorów. Równocześnie wszystko z bateriami może być w porządku, ale tak jak pisałem sprzedawca zapomniał o kliencie, a ja nie mam żadnego pojęcia o takich sprawach. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: akumulator

Post autor: Tooropek »

A multimetr posiadasz? Sam możesz sprawdzić każdą sekcję, z czego składa się akumulator i jak jest zrobiony. Wystarczy obejrzeć jeden film na YT o budowie akumulatora li-ion i będziesz wiedział na czym stoisz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulator

Post autor: tkoko »

Doładuj jeszcze oba aku bo są niedoładowane. Przy pojemności 20Ah i ładowarce 2A czas pełnego ładowania bez CV to 10 godz, z CV ~13 godz.
rogoznik77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 maja 2022, 19:44

Re: akumulator

Post autor: rogoznik77 »