Rower dla dostawcy

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

Zdecydowałem się na zakup roweru na pasku Gates i z piastą planetarną (jeżdżę już na nim od 2tyg i była to świetna decyzja) jako podstawę do konwersji (głównie ze względów ekonomicznych, z takim napędem nic praktycznie nie trzeba robić i żadne warunki mu nie straszne szczególnie sól zimą). Także teoretycznie najlepsza opcja montażu silnika czyli w tylnim kole odpada, ale tak jak pisze dużo bardziej zależało mi na to aby mieć tego typu napęd niż umiejscowienie silnika na tyle. Pozostaje opcja z silnikiem na przodzie lub centralnym, przy czym z centralnym raczej byłoby za dużo zabawy, więc chyba zdecyduję się na silnik w przednim kole. Byłem dziś w serwisie obok, który zajmuje się przeróbkami rowerów i właśnie tam też polecili mi, że do moich zastosowań w takim rowerze lepszy będzie silnik w przednim kole, aby nie naruszać samego napędu roweru i będzie też taniej. I teraz dochodzimy do najważniejszej kwestii czyli jaki typ silnika. Wiem, że większość osób tu polecała bardziej bezprzekładniowy, głównie ze względu na bezawaryjność. Sam jednak szczerze mówiąc skłaniam się ku przekładniówce, bo jej charakterystyka dużo bardziej mi odpowiada, czyli przede wszystkim waga, bezoporowość, lepsze ruszanie. W serwisie powiedzieli mi to samo i mówili, że wiele takich silników montują i nie ma problemów, trzeba tylko robić przegląd(koszt 140zł) co 6000km, aby nasmarować silnik (w moim przypadku byłoby tu mniej więcej co pół roku). Wiadomo, że to co mówią w serwisie a jak jest to mogą być dwie różne rzeczy, ale biorąc wszystko pod uwagę jednak zdecyduję się na przekładniówkę, akceptując jej największą wadę czyli możliwość częstszych awarii. Inna sprawa, że w przód chyba lepiej nie ładować zbyt mocnych silników, więc tym bardziej u mnie sprawdzi się przekładniówka myślę.
Teraz chciałbym jeszcze raz zapytać was o poradę. W serwisie konwersję wycenili na 3700zł z robocizną. Silnik mxus XF15C 350W z kontrolerem zewnętrznym + bateria bidonowa 36V 15Ah na ogniwach LG. Silniki sprowadzają z Niemiec jeśli ma to znaczenie. Gwarancja rok na baterię i dwa lata na zestaw. Na google mają same pozytywne opinie (TSL e-Bike, 74 opinie i same 5). Jeśli przyszedłbym z własnym zestawem tylko do montażu to robocizna 350zł. Teraz pytanie do Was czy opłaca się przerabiać u nich czy wybrać coś samemu (co konkretnie?) a im zlecić tylko przeróbkę? Jeśli ma to znaczenie to załączam też zdjęcie samego roweru.
Załączniki
rower.jpeg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: pxl666 »

w tej cenie mała bateria moim zdaniem . ja bym szukał bidonu 9p z możliwością sterownika w podstawie i do tego jakiś silnik 500w i przekładnia . ważne żeby ten silnik był lekki
https://bolt-ebike.pl/zestaw-do-konwersji-bolt-e-250w

jak już będziesz robić to przednie koło to rozważ

Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

Faktycznie ten silnik do którego link wysłałeś jest aż 2kg lżejszy od mxusa, co jest bardzo na plus. Pytanie tylko czy ten bolt to dobra firma i chyba sami nie produkują silników, więc ciekawe jaki to dokładnie silnik. I zastanawiam się czy nie lepiej 350w, żeby silnik miał jeszcze jakąś rezerwę mocy, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo przegrzania. A w ich ofercie nie widzę takiego. Jednak największa wątpliwość to jakiej jakości są te ich silniki, bo mxusy wiem że są sprawdzone.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: pxl666 »

zadzwoń do gościa i weź na gwarancji . jako konsument masz 24 mce . może poda namiary na klientów to popytasz . ten silnik na bank jest do kupienia na aliex lub na alibabie
Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

Cały czas szukam informacji o tym silniku z Bolta 250W, ale nic nie mogę znaleźć, a sklep cały czas mi odpowiada, że to ich firmowy silnik. Czy ktoś może się podzielić wiedzą o tym silniku czy nie ma sensu ryzykować i iść w sprawdzonego Mxusa, który jednak waży 2kg więcej?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

Zastanów się dlaczego silnik jest cięższy, przecież nie na złość to producenci robią.
Więcej miedzi, większe koła zębate, większe łożyska, większe osie, większe sprzęgła magnesy zwyczajnie większa wytrzymałość = dłużej jeździsz, więcej możesz wymagać i więcej oczekiwać. Jako dostawca Ty sam będziesz robić w 2-3 miesiące ROCZNY przebieg typowego użytkownika ebajka.
Już to widzę, jak się cieszysz i nam na forum opisujesz, kiedy Ci się jakiś malutki silnik rozkraczy po 4k km, masz przestój w pracy, straty czasu, musisz szukać części zamiennych, których nie ma nigdzie, siedzieć w garażu, naprawiać ALE cieszysz się, że silnik ważył 2kg mniej :P Ty + rower + ewentualny ładunek = np 130kg czy więcej ALE 2kg zaoszczędzone :P Super :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

No i Tas mnie przekonał, nie ma co faktycznie ryzykować, aby zaoszczędzić te parę kg. Zdecyduje się chyba w takim razie na mxusa XF15F z Nexuna i baterie od Mg Volt, bo z tego co czytałem to dwie najbardziej sprawdzone firmy. Dzięki wszystkim za porady i pomoc, teraz moja wiedza już jest dużo większa i już wiem na co się zdecydować. Jeszcze tylko pytanie, lepiej sterownik zewnętrzny czy zabudowany w szynie baterii? Oraz do takiego silnika bateria lepiej 36v czy 48v?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

Najlepiej jest miec sterownik zewnetrzny
36v prawdopodobnie da Ci z rok dluzej dzialania aku ( ma wiecej p) kosztem nizszej predkosci max wiec ma to pewien sens finansowy, zasieg na 36 i 48 jest prawie taki sam
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

W takim razie wezmę 36V, bo bardziej zależy mi na dłuższej żywotności niż prędkości, rozumiem że do 30km/h w takiej konfiguracji mnie wspomoże czy raczej trochę mniej? Jeśli tyle, to jest to dla mnie zadowalające. Widzę, że w sklepie mgvolt jest tylko jeden akumulator w ofercie na 36V, a konkretnie to ten: https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bi ... 0ah-21700/
Zastanawiam się jeszcze na ile zasięgu mi starczy ten akumulator, wiadomo, że to zależy od wielu rzeczy, ale czy mniej więcej na około 80km, przy średnim wspomaganiu i jeździe bez manetki powinno starczyć? Moja waga to 72kg, jeśli ma to znaczenie, a teren raczej płaski z niewielką ilością przewyższeń(jak to w mieście). I Waszym zdaniem lepiej na ogniwach Samsung ten aku czy LG?
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: SzczepanW2 »

80km, w jeździe po mieście - mooże na styk starczy.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

mało, powinieneś kupić 36V 25Ah lub 48V 20Ah jako odpowiednik
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tkoko »

SzczepanW2 pisze:
07 paź 2022, 11:42
80km, w jeździe po mieście - mooże na styk starczy.
tas pisze:
07 paź 2022, 12:40
mało, powinieneś kupić 36V 25Ah lub 48V 20Ah jako odpowiednik
Bez przesady :D Skoro 68 latek po dwóch zawałach na baterii 36 V, 7.8 Ah / 260 Wh jest w stanie na PAS mieć zasięg powyżej 60 km, to tym bardziej na 20 Ah / 720 Wh po Krakowie da się to osiągnąć.
Dla przykładu, dokładnie opisany 90 km przejazd na Yoch 500 wat i baterii 700 Wh z trzema "górami" po drodze.
viewtopic.php?p=71811#p71811
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

Temat jest "rower dla dostawcy" a nie "rower dla emeryta po 2 zawałach" :P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: SzczepanW2 »

tkoko pisze:
07 paź 2022, 13:34
SzczepanW2 pisze:
07 paź 2022, 11:42
80km, w jeździe po mieście - mooże na styk starczy.
tas pisze:
07 paź 2022, 12:40
mało, powinieneś kupić 36V 25Ah lub 48V 20Ah jako odpowiednik
Bez przesady :D Skoro 68 latek po dwóch zawałach na baterii 36 V, 7.8 Ah / 260 Wh jest w stanie na PAS mieć zasięg powyżej 60 km, to tym bardziej na 20 Ah / 720 Wh po Krakowie da się to osiągnąć.
Dla przykładu, dokładnie opisany 90 km przejazd na Yoch 500 wat i baterii 700 Wh z trzema "górami" po drodze.
viewtopic.php?p=71811#p71811
Yoch to centralny, inna bajka jeśli chodzi o zużycie kWh/1km, do huba. Dla porównania na BBSHD na tej baterii 1090wh robiłem nawet 120km, prędkości 28-35km/h. Ten sam rower i bateria silnik XF15, przy jeździe 30-35km/h robiłem już góra 85-90km w takim samym terenie. Na 720wh przy jeździe nie emeryckiej 70km w mieście jak uda się wyciągnąć to będzie dobrze. Mi się więcej na podobnym pakiecie przy XF15 w użytkowaniu typowo miejskim, czyli ruszam,staje co kilkaset metrów nie udaje wyciągnąć. Średnie moce pobierane 300-450W.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: pxl666 »

czytam z zainteresowaniem
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tkoko »

SzczepanW2 pisze:
07 paź 2022, 14:11
.......... Yoch to centralny, inna bajka jeśli chodzi o zużycie kWh/1km, do huba. .............
teren "płaski" dwie małe zmiany wysokości.
* Yoch (MID), Wenecka 190 m; przełożenie 44/25T; 2.8 Wh / 33 s, 21.0 km/godz, ~290 Wh/godz / 14 Wh/km
* DXF + GT (HUB), Wenecka 190 m; (HUB) 3.0 Wh / 33 s, 21.0 km/godz, ~330 Wh/godz / 16 Wh/km
* Moon + GT (MID, Wenecka 190 m; przeł. 48/14T; 3.0 Wh / 32 s, 21.0 km/godz, ~330 Wh/godz / 16 Wh/km
* Trendl + GT (MID), Wenecka 190 m; przeł 58/18T; 4.2 Wh / 32 s, 21.0 km/godz, ~470 Wh/godz / 23 Wh/km
* Trotter (HUB), Wenecka 190 m; 2.8 Wh / 33 s, 21 km/godz, - ~290 Wh/godz / 14 Wh/km

górka, wg Google 240 m, przewyższenie 11 m (4,5%), wg mapy.cz 230m, przewyższenie 24 m (to raczej żart)
* Yoch (MID), Piasta 240 m; "PAS 9", przełożenie 51/13T; 6.5 Wh / 47 s, 18.0 km/godz, ~500 Wh/godz / 28 Wh/km
* DXF (HUB), Piasta 240 m; "PAS 9", (HUB) 5.8 Wh / 44 s, 20.0 km/godz, ~470 Wh/godz / 24 Wh/km
* Moon (MID), Piasta 240 m; "PAS 9", przełożenie 48/24T; 6.0 Wh / 48s, 18 km/g, ~390 Wh/godz / 22 Wh/km
* Trendline (MID), GT 20A; przełożenie 58/18T; 7.7 Wh / 53 s, 16 km/g, ~520 Wh/godz / 33 Wh/km

Jak widać na powyższych testach, to czy "wygra" HUB czy MID zależy od zestawu rower/silnik a nie od HUB czy MID.
Yoch to góral z kołami 26" z MID 500 wat, DXF to składak z kołami 16" z HUB 250 wat, Moon to składak z kołami 20" z MID 250 wat, Trendline to składak z kołami 12" z MID 250 wat, Trotter to góral z kołami 24" z HUB 500 wat.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2022, 7:32 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: WojtekErnest »

Obserwuję rowery firmowe różnych dostawców. Midy są tam rzadkością. Ale za to konstrukcja ram, bagaznika jest solidna . Do tego wymienne pakiety aku. Zatem to są rowery ktore jednak ciężko pracują bo jeżdżą wiele godzin, b.czesto są stawiane i zabezpieczane w czasie doręczenia itp.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

Panowie a wie ktoś może coś na temat firmy Raptor E-bajk? Też mają w ofercie baterie bidonowe i właśnie mają 24,5ah taką: http://www.raptore-bajk.pl/index.php/pr ... 36v-245ah/

A i waga fajna, bo taka sama jak w MG Volt 20ah.
Tylko czy ktoś może ich polecić?
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: SzczepanW2 »

Można brać w ciemno, porządna firma. Brałem już kilka ładnych sztuk baterii i bez zarzutu. Oferta Raptora jest również tutaj na forum z pewnym rabatem.
Mixons
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2022, 20:25

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Mixons »

Ostatecznie zamówiłem Mxusa xf15 z Nexuna i baterię 36v 25ah z MG Volt. Zestaw wczoraj zamontowany i póki co jestem mega zadowolony. Rower wcale nie jest ciężki, czego się obawiałem (około 22kg) i nawet z wyłączonym wspomaganiem jedzie się dobrze(choć pewnie na dłuższą metę mogłoby się to odczuć). Na razie jeżdżę głównie na 1-2 poziomie wspomagania i z okazjonalnym użyciem manetki jest to dla mnie wystarczające. 4 i 5 nawet jeszcze nie testowałem 😂
Także chciałbym wszystkim podziękować za pomoc w wyborze, warto było zdobyć wasze opinie o wiedzę na ten temat.
manov
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2022, 2:38

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: manov »

Podpinam sie pod temat bo tez jestem na etapie zakupu roweru elektrycznego do pracy jako dostawca.
Chcialbym miec baterie w skrzynce i tutaj mam 2 pytania.
1. Baze pod konwersje chce kupic nowa - jako ze calosciowo chcialbym sie zmiescic w okolicach 10k i mam 193cm wzrostu to zapewne bedzie to jakis hardtail 29er.
Czy sa jakies preferowane modele ze wzgledu na geometrie/budowe ramy? Obstawiam, ze tworcy skrzynek maja juz jakies swoje gotowe matryce pod popularniejsze modele, czy tez preferencje itp. co moze mi zaoszczedzic troche kosztow jak i czasu jesli sie do nich dostosuje.
2. Czy w okolicy Poznania znajduja sie jacys specjalisci od ebikow, ktorzy zgodnie ze sztuka przeprowadzaja konwersje wlacznie z wykonaniem skrzyni?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

Skrzynkę się robi zawsze indywidualnie więc obojętnie jaki rower wybierzesz, ważne aby miał mocowanie tylnego koła na hak i szybko zamykacz a nie osie przewlekaną, takiego roweru nie da się przerobić silnikiem w kole.
Skrzynki się zamawia na odległość, nie musisz nigdzie zawozić roweru.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: ap0f1s »

Tas, popraw posta gdyż napisałeś tak, że mocowanie na hak jest złe.
Dla pytającego oś musi być na hak nie może być na oś przewlekaną.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

Poprawione, dzięki :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: pxl666 »

czy przypadkiem leszcz nie przerobił takiej ramy na huba ?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: Yasiu77 »

ja też :)
manov
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2022, 2:38

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: manov »

To znowu ja :)
Wypatrzyłem Cube Attention z moim zdaniem okej ceną - https://www.bikester.pl/cube-attention- ... d=G1484057
W opisie wyczytałem, że piasty są QR, więc o ile dobrze rozumiem ośka jest otwarta?
Nada się to to pod konwersje ze skrzynką? Cel to jazda 90% miasto, 10% jakieś płaskie leśne szlaki.
Pytałem jeszcze w innych miejscach i zdecydowana większość doradzała mi używanego fulla, ale ciężko znaleźć coś na mój wzrost co nie wymagało by wypadu na drugi koniec kraju, a moja wiedza nie jest na tyle duża żebym był w stanie samemu ocenić stan takiej używki.
Co myślicie? Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: tas »

z osia przewlekana to pozostanie Ci tylko jakis mid, a to moim zdaniem powinien byc naped na samym szarym koncu listy wyboru dla roweru dla wymagajacego bezawaryjnosci uzytkownika
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
manov
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2022, 2:38

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: manov »

tas pisze:
09 lis 2022, 19:45
z osia przewlekana to pozostanie Ci tylko jakis mid, a to moim zdaniem powinien byc naped na samym szarym koncu listy wyboru dla roweru dla wymagajacego bezawaryjnosci uzytkownika
Hm? Skoro piasty są Quickrelease to oznacza, że haki są otwarte czyż nie?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rower dla dostawcy

Post autor: pxl666 »

Tak . To wygląda na piaste qr9
ODPOWIEDZ