Jaki rower i zestaw do konwersji?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
SzkockaKrowa
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2022, 7:41

Jaki rower i zestaw do konwersji?

Post autor: SzkockaKrowa »

Cześć wszystkim. Lubię sobie pojeździć rowerem, po ostatnim wypadzie nad jezioro czorsztyńskie coraz bardziej skłaniam się do zakupu elektryka. Na wyjeździe wypożyczyłem trekkingowy Riverside New Generation z centralnym silnikiem Bosha, właściciel twierdził, ze rower nie jest do dostania w Polsce i ściąga je specjalnie z Niemiec, ale mniejsza z tym. Rowerek dawał radę, najdłuższy wypad miał 65 km po Polsce i Słowacji z dwoma dość mocnymi podjazdami (z tego co pamiętam 14 stopni) po około 5 km każdy. Swoją drogą bardzo polecam te rejony na wypad rowerowy – gdyby ktoś był zainteresowany mogę opowiedzieć coś więcej. Zrobiłem mały research i z gotowych modeli podoba mi się strasznie eco bike MX500, a w wersji budżetowej zastanawiałem się nad Kross’em Trans Hybrid. Trafiłem na forum i czytając parę tematów, można dojść do wniosku, że konwersja będzie tańsza niż sklepowy rower lub w podobnej cenie z lepszymi parametrami. I tu pojawia się moje pytanie, chciałbym się zorientować w konwersji roweru – interesuje mnie zakup nowego/używanego roweru i zamontowanie gotowego zestawu do konwersji (nie jestem czempionem z elektryki). Myślałem o Krossie Trans, ale szczerze mówiąc nie jestem też specem z dziedziny rowerów. Obecnie jeżdżę na Grayhound kupionym na bazarze, rowerek fajny ale posiada przerzutki w piaście i hamulec nożny, dlatego wydaje mi się, że średnio nadaje się do przeróbki. Dodatkowo nie wiem jak jeszcze długo pociągnie, więc wolę zostawić go w spokoju. Dlatego chciałbym zapytać osób lepiej zorientowanych ode mnie o polecenie jakiegoś roweru plus zestawu. Z przydatnych danych dodam, że ważę +/-115kg, wzrost 176cm, średni przebieg roczny około 1500-2000 km, rower trekking – głównie asfalt/szuter/leśne ścieżki, prędkość około 30-35 km/h max ( średnio załóżmy 20-25 km/h, lecz chciałbym mieć mały zapas), zasięg czym więcej tym lepiej, dobre byłoby ok 100 km. Fajnie by było gdyby całość nie ważyła 40 kg, dodatkowo najlepiej gdyby bateria była bidonowa z opcją szybkiego demontażu, żeby nie zostawiać na przypiętym rowerze tylko wrzucić w plecak. Mam nadzieję, że mój post wpisuje się w zakres forum. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
LukaszWwa
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:53

Re: Jaki rower i zestaw do konwersji?

Post autor: LukaszWwa »

Jakim budżetem dysponujesz. Uważam że zestawy do konwersji to zły pomysł. Lepiej dobrać każdy element osobno. Najważniejsza jest bateria. Lepiej zlecić zrobienie konkretnej sztuki na konkretnych ogniwach (Sanyo ga, LG mj1 itd) niż kupować w sklepie bo często są robione na kiepskich ogniwach. Na forum masz ludzi którzy zgrzewają pakiety ogniw więc warto zapytać. W górzysty teren myślę że dóbrym rozwiązaniem byłby mid drive o mocy 500W+. No i musisz mieć bazę do przeróbki. Rower elektryczny musi mieć dobre hamulce. Piszesz też o wadze. Waga to bateria silnik ale też rama. Ważne żebyś też wybrał jakąś lekką. Mój elektryk waży 24 kg gotowy do jazdy. Zasięg po płaskim terenie bez pedałowania (manetka gazu) to jakieś 120 km na pakiecie 24 Ah 36V Sanyo ga 7p przy prędkości 20-25 km/h.
SzkockaKrowa
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2022, 7:41

Re: Jaki rower i zestaw do konwersji?

Post autor: SzkockaKrowa »

Jeśli chodzi o budżet to sprawa jest dość elastyczna, wspomniane gotowce są w przedziale 5-10k i tu można pokusić się o jakieś raty ewentualnie. Przy składaniu gdzie trzeba wszystko opłacać na bieżąco stawiał bym na maksymalną granicę 6k, jeśli coś będzie dawać duży skok jakościowy jestem w stanie nadwyrężyć budżet. Jeśli chodzi o teren to raczej 95% procent jazdy będzie po płaskim, o czym w sumie nie wspomniałem, a wstęp może trochę mylić. Co do bazy to mam świadomość, że najlepiej hamulce tarczowe dodatkowo hydrauliczne, ale na co jeszcze zwracać uwagę przy poszukiwaniu?
LukaszWwa
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:53

Re: Jaki rower i zestaw do konwersji?

Post autor: LukaszWwa »

SzkockaKrowa pisze:
16 sie 2022, 15:35
Jeśli chodzi o budżet to sprawa jest dość elastyczna, wspomniane gotowce są w przedziale 5-10k i tu można pokusić się o jakieś raty ewentualnie. Przy składaniu gdzie trzeba wszystko opłacać na bieżąco stawiał bym na maksymalną granicę 6k, jeśli coś będzie dawać duży skok jakościowy jestem w stanie nadwyrężyć budżet. Jeśli chodzi o teren to raczej 95% procent jazdy będzie po płaskim, o czym w sumie nie wspomniałem, a wstęp może trochę mylić. Co do bazy to mam świadomość, że najlepiej hamulce tarczowe dodatkowo hydrauliczne, ale na co jeszcze zwracać uwagę przy poszukiwaniu?
Szuter wymaga też odpowiedniego zestawu tak żeby nie zajechać baterii silnika itd. Jest wiele bardzo fajnych ram, które nadają się do przeróbki na elektryka. Często takie ramy można kupić za dobre pieniądze. Proponowałbym znaleźć Ci jakąś ramę jednak z pionowym dumperem, to zawsze jakąś amortyzacja i komfort przy większych prędkościach. Uważam że będzie dla Ciebie bardziej uniwersalna niż trekkingowa sztywna baza, wjedziesz tym wszędzie, ważne żeby miała spory prześwit na baterię, poszukaj gianta meridę konę, można na olx coś fajnego dorwać. Jakościowo to propo silników pytaj się chłopaków jeśli chodzi o midy. Ja mam przekładniowa AKM 350W zrobione na nim 12 tys km i śmiga. Pamiętaj, waga zestawu, dobra lekka rama to podstawa.
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Jaki rower i zestaw do konwersji?

Post autor: gość »

Jeśli Zamierzasz jeździć po w miarę płaskim terenie to wystarczy Ci mocniejszy przekładniowy ~700W lub bezprzekładniowy ~1000W hub.
I jako baza rower treningowy.

Jeśli Chcesz jeździć po górach i wertepach to celuj w silnik centralny/mid i rower typu full.

Do tego akumulator bidonowy 20ah i przy prędkości 25~30 da się zrobić te 100km.
ODPOWIEDZ