Zestaw do konwersji na 60V

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
marcili
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2022, 15:06

Zestaw do konwersji na 60V

Post autor: marcili »

Witam,

Od jakiegoś czasu zbieram się do zbudowania drugiego elektryka.
Pierwszy elektryk powstał na bazie roweru Rockrider 540 (hardtail).
Zestaw do konwersji standardowy zakupiony na energy bike - silnik o mocy 1KW (nie wiadomo jaki nawój) , sterownik KT 30A , Bateria 48V 16Ah.
Co do stylu jazdy rowerem codziennie dojeżdżam do pracy z jedną średnią górką po drodze. Maksymalną prędkość używam sporadycznie kiedy czasami miejsce na to pozwoli.

Drugi elektryk buduję aby zwiększyć lekko prędkość maksymalną z 45km/h na około 55-60km/h. No i aby był troszeczkę silniejszy bo pod górkę puchnie.
Baza dla drugiego elektryka to Romet Rambler R7.3.
Cały czas waham się pomiędzy dwoma zestawiani do konwersji na bazie:
Pierwszy zestaw to standardowy 60V ze sklepu Nexun czyli
Mxus 3K turbo o mocy nominalnej 3000 W (4T - 16/4) + sterownik blokowy KT 45A + bateria 16s9p lub 10p (zależności ile się uda upchać).
Drugi zestaw to co powyżej tylko zamiast Mxusa 3K Turbo -> Mxus 30H (6T - 10x6).

Co do drugiego zestawu to silnik ten jest o nominalnej mocy 1200W-1500W ale czy to nie jest tak że przy sterowniku blokowym KT 60V 45A moc którą silnik chwilowo otrzyma od sterownika to będzie 2700W ?? (Sterownik 60V*45A = 2700W) .?
Wiadomo że przy tych warunkach silnik będzie się nadmiernie nagrzewał ale jak pisałem zwiększoną moc będę potrzebował okazjonalnie w momencie podjazdu pod górkę do pracy (czas trwania podjazdu < 1min) oraz przy max prędkościach ale też okazjonalnie będę jechał max prędkościami.

Mxus 3K wydaje się być lepszym wyborem bo daje margines mocy i się nie będzie tak grzał ale za to problemy z regulacją napędu + potrzeba zakupu wolnobiegu + cięższa jednostka + bardziej trzeba rozginać ramę - czego się obawiam czy da się.

Cały czas się zastanawiam 3K turbo czy 40H.:(
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1316
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zestaw do konwersji na 60V

Post autor: Yasiu77 »

dobrze kombinujesz ale nie wiemy jakie te górki są. Na 30h bez zabezpieczenia termicznego w górkach może byś ciężko, w momencie złapie temperaturę. Używałem takiego setu i faktycznie w górach marnie, szkoda silnika bo wysoka temperatura niszczy magnesy. Gdzie konkretnie będziesz jeździł?
marcili
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2022, 15:06

Re: Zestaw do konwersji na 60V

Post autor: marcili »

Północ kraju więc płasko choć moje miasto Kwidzyn jest na górce więc jadąc do pracy muszę się na nią zawsze wdrapac. Górka ta dość stroma choć krótka bo wyjeżdżam na nią w czasie mniejszym niż minuta.
marcili
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2022, 15:06

Re: Zestaw do konwersji na 60V

Post autor: marcili »

Witam,

Będę musiał sam podjąć decyzję z braku podpowiedzi ale składniam się ku zestawowi Mxus 3K Turbo.
Mam pytanie do osób które użyły ten silnik w sowich rowerach ale tych ze zwykłymi ramami (Kross, Rambler,Rockrider,....) a nie z tymi specjalnie pod elektryki jak np rama falcon.
Czy mieliście duży problem z rozginaniem ramy (jako że dropout to około 1cm więcej niż standardowy silnik ) i z pogłębianiem haka ?

Pozdrawiam
MI
ODPOWIEDZ