Electric lock

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Electric lock

Post autor: Cormi »

Cześć,
W sterowniku KT, który montuję w nowym projekcie mam coś opisane jako "electric lock" . Co to w zasadzie jest ? jakieś uruchomienie systemu, blokada do 25 km/h czy co ?
IMG_0083.jpg
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Electric lock

Post autor: lukk »

Zwykłe wejście stacyjki, zwierasz przewody, żeby uruchomić sterownik. A czy zamontujesz tam przełącznik czy stacyjkę na kluczyk to już Twoja sprawa.
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock

Post autor: Cormi »

Dzięki
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock

Post autor: Cormi »

Wracam z kolejnym pytaniem dotyczącym wyjść z takiego sterownika. Czy zwarcie tych przewodów w stacyjce powinno wystarczyć do uruchomienia tego sterownika z takimi wyjściami ? Sytuacja : silnik Mxus XF19r , wyświetlacz kt-lcd4, bateryjka 48V, czujnik pas, manetka typowe. Mam dwa sterowniki z takimi wyjściami jeden 35A i jeden 30A. Sytuacja jest taka sama przy podłączeniu każdego z nich czyli wyświetlacz pokazuje pustą baterię , ale prawidłowe napięcie 54,2 v. Można wejść w ustawienia. Poza tym żadnej reakcji ani na manetkę ani na ruch pedałami. Tak samo przy zwartych przewodach w kostce wyjścia na wyświetlacz. Podłączam taki "zapasowy" sterownik kt 22A (dual mode) i wszystko działa. Stan baterii pokazany od razu , silnik prawidłowo się obraca zarówno z podłączonymi hallami jaki i bez halli (dual mode). To co stwierdziłem innego to to, że na niebieskim przewodzie w kostce wyjścia na wyświetlacz nie ma napięcia przy tych obu sterownikach 30 i 35A natomiast na tym 22A jest napięcie. Podłączyłem też jeszcze inny sterownik taki mały kt 17A tylko do baterii i wyświetlacza (złącza do silnika są inne) i wyświetlacz stan baterii też pokazuje od razu. Oba te sterowniki 30A i 35A są uszkodzone czy też nie komunikują się z wyświetlaczem bo coś blokuje komunikację. Przewody w tej stacyjce cały czas zwarte.
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock i problem ze sterownikami

Post autor: Cormi »

Dodaję zdjęcia tych sterowników
IMG_2054.jpg
IMG_2052.jpg
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Electric lock

Post autor: Yasiu77 »

Prawdopodobnie zjarał się rezystor mocy, stabilizator czy jak to tam zwą
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Electric lock

Post autor: WojtekErnest »

Gdyby się zjaral rezystir albo/i stabilizator 5V to wyświetlacz by chyba nic nie wyświetlił a nie tylko brak napięcia aku ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Electric lock

Post autor: tkoko »

A jakie ustawienia masz na "P1" do "P5" w "dual mode" i w tych dwóch co się nie uruchamiają?
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock

Post autor: Cormi »

Wyświetlacz pokazuje napięcie dobrze tylko ten graficzny symbol "pojemności" baterii pokazuje pustkę.
P1 : 116
P2 : 1
P3 : 1
P4 : 0
P5 : 12 , zmieniłem na 15 , nic to nie zmieniło
Przy tym dual mode nic nie zmieniałem , sprawdzę co on ma nastawione.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Electric lock

Post autor: tkoko »

To teraz sprawdź czy na "Power Lock", (niebieski przewód w KT LCD4) jest napięcie baterii po włączeniu wyświetlacza. Jeżeli jest sprawdź czy jest napięcie ~4.5 V w sterowniku (czerwony przewód PAS, manetka, hale).
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock

Post autor: Cormi »

Sterownik 22A dual drive ma takie same nastawienia P1-P5 jak tamte. Sprawdzę napięcia powolutku i dokładnie
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock

Post autor: Cormi »

Chyba mam, w obu tych moich "problematycznych" sterownikach przewody w złączkach do manetki nie są zgodnie ze złączką od manetki. Bez podłączenia manetki wyświetlacz pokazuje zarówno napięcie jak i pojemność baterii. Uporządkuję to połączenie.
Cormi
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: Electric lock

Post autor: Cormi »

Ja sobie spokojnie pomierzyłem napięcia to faktycznie wyszło, iż trzeba zmienić położenie przewodów pomiędzy manetką i sterownikiem. zamieniłem kolejność przewodów we wtyczce manetki i po podłączeniu wszystko zaczęło działać. Silnik ładnie pracuje zarówno na manetce jak i na pas. Nie przypuszczałem, iż takie coś spowoduje, że wyświetlacz "uzna" że bateria jest pusta i nic nie uruchomi. Spodziewał bym się jakiegoś sygnału o błędzie manetki czy kodu błędu. Ucieszyłem się, bo też czytałem , iż ten Mxus xf19 nie z każdym sterownikiem kt chce współpracować. Dzięki tkoko za nakierowanie mnie na ponowne spokojne mierzenie napięć.
ODPOWIEDZ