Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
janekorka
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 10 kwie 2022, 12:05

Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: janekorka »

Witam.
Mam pytanie. Na filmiku opisującym rower engwe 2 plus jest w 6 minucie pokazane , że można wybrać sobie ilość poziomów wspomagania (od 3 do ,9) oraz do każdego przyporządkować procentowo moc. Bardzo mnie to rozwiązanie interesuje. Mam teraz wyświetlacz ktlcd3 , ale nie ma tak przejrzystego przyporządkowania mocy, albo ja o tym nie wiem. Czy znacie jakieś wyświetlacze, które mają tak jak ten w engwe? Pozdrawiam

tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

janekorka pisze:
14 sty 2023, 20:34
....... Mam teraz wyświetlacz ktlcd3 , ale nie ma tak przejrzystego przyporządkowania mocy, albo ja o tym nie wiem. ...........
KT LCD3 ma dokładnie takie same przyporządkowanie mocy na PAS 5 (zarówno w trybie "obrotowym" (P3 = 0) jak i "tensometru" (P3 = 1), jak pokazany przez Ciebie wyświetlacz.
Jeszcze raz spytam, co chcesz osiągnąć zmieniając "numer" PAS na wyświetlaczu, silnik po zmianie nadal będzie tak samo działał tylko na innym "PAS" wyświetlanym na wyświetlaczu.
Dla porównania poziomy wspomagania sterowników "GT".
Dodatkowo, chcąc zmienić wyświetlacz zapewne będziesz musiał zmienić sterownik KT.
Jak bardzo chcesz "samodzielnie programować" KT to masz temat tutaj;
viewtopic.php?t=3925
Załączniki
YL80C Display Insturction.pdf
(303.7 KiB) Pobrany 130 razy
Poziomy mocy.jpg
janekorka
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 10 kwie 2022, 12:05

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: janekorka »

Tkoko, mam zamiar niebawem kupić drugi elektryki albo to będzie revoe fatbike składany ( używka około 2500zł) albo engwe 2 plus . Za revoe przemawia fakt, że jest prawie taki sam jak mój nilox i bateria taką sama. Gdybym go kupił to chciałbym do niego założyć wyświetlacz i sterownik z engwe ( na alli express za około 1 tysiąc można kupić). Gdybym kupił engwe to sprawa by się rozwiązała, a dodatkowo mógłbym porównać mocniejszy silnik na 4⁸V.
Obecnie mój Ktlcd3 C5 ma chyba na 7 a c14 na 1. Dzięki temu na pierwszym poziomie wspomagania silnik dostaje 30W, na drugim, 70, na trzecim, 130, na czwartym koło 180-200, na piątym to zależy od prędkości, czy mniejszą prędkość tym więcej watów , nawet około 400W. W engwe wydaje się to bardziej intuicyjne.
Chciałbym mieć 4 poziomy wspomagania na jazdę po górach i trzy na szybszą jazdę i ten wyświetlacz i sterownik być może by mi to spełnił. Pozdrawiam.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

janekorka pisze:
15 sty 2023, 21:47
........ Obecnie mój Ktlcd3 C5 ma chyba na 7 a c14 na 1. Dzięki temu na pierwszym poziomie wspomagania silnik dostaje 30W, na drugim, 70, na trzecim, 130, na czwartym koło 180-200, na piątym to zależy od prędkości, czy mniejszą prędkość tym więcej watów , nawet około 400W. ..........
1. Twój sterownik KT na pierwszym stopniu wspomagania "PAS 1" poda 250 wat (i więcej, załącznik). Sam możesz to sprawdzić, wystarczy dłuższy podjazd powyżej 10%.

Jak w realu wygląda maksymalna/średnia moc/prąd na różnych procentach/poziomach "PAS";

Miarki wąwóz do 15%, MID, sterownik GT-100 / 15A, przełożenie "1" (48/28T = 1.7), prąd 2/14A, na manetce
2A - PAS 2 (z pięciu) -- 50 sek / max 11.5A / 440 wat, śr 350 - 400 wat, = 12 km/godz
2A - PAS 3 (z pięciu) -- 44 sek / max 11.5A / 440 wat, śr 350 - 400 wat, = 14 km/godz
14A - PAS 5 (z pięciu) -- 39 sek / max 14.5A / 520 wat, śr 500 wat, = 16 km/godz

Miarki wąwóz do 15%, MID, sterownik GT-100 15A, przełożenie "6" (48/14T = 3.4), prąd 2/14A,na manetce
2A - PAS 2 (z pięciu) -- 50 sek / max 11.5A / 440 wat, śr 400 wat, + 2 x PAS. = 12.5 km/godz
2A - PAS 3 (z pięciu) -- 50 sek / max 11.5A / 440 wat, śr 400 wat, dwa wspomagania. = 12.5 km/godz
14A - PAS 3 (z pięciu) -- 49 sek / max 16A / 580 wat, śr 500 - 550 wat, = 12.5 km/godz
14A - PAS 4 (z pięciu) -- 49 sek / max 16A / 580 wat, śr 500 - 550 wat, = 12.5 km/godz

Miarki wąwóz do 15%, HUB, sterownik GT-100 15A, prąd 2/15A, na manetce
2A - PAS 2 (z pięciu) -- 63 sek, max 11A / 430 wat, śr 200 - 300 wat. 9/7/9 km/godz = 9.5 km/godz
15A - PAS 2 (z pięciu) -- 63 sek, max 15A / 570 wat, śr 200 - 300 wat. 9/7/9 km/godz = 9.5 km/godz
15A - PAS 5 (z pięciu) -- 32 sek, ~15A / 570 wat, śr 550 wat, 21/18/24 km/godz = 19 km/godz
Miarki wąwóz, przełożenie 7 (48/13T), ze wspomaganiem

Jak widzisz nawet na "PAS 2" (33% dla GT) nie jest problemem moc powyżej 400 wat dla silnika 250 wat. Niestety, aby uzyskać taką moc na silniku, silnik musi być maksymalnie obciążony, mieć małą prędkość, a manetka/PAS dawać maksymalny sygnał/napięcie, a tego nie da Ci kombinowanie z poziomami PAS.
janekorka pisze:
15 sty 2023, 21:47
........ Chciałbym mieć 4 poziomy wspomagania na jazdę po górach i trzy na szybszą jazdę i ten wyświetlacz i sterownik być może by mi to spełnił.
W przypadku HUB'a 250 wat musisz się zdecydować czy chcesz szybko jeździć, wówczas potrzebujesz HUB o dużym RPM (dla 20" z 400) co umożliwi wspomaganie i 40 km/godz. Gdy chcesz się wspinać, wówczas potrzebujesz małe RPM (np 260). Jak rower będzie miał maksymalną prędkość 25 km/godz, to żaden wyświetlacz nie zmieni maksymalnej prędkości silnika. Poniżej masz firmowe poziomy wspomagania Shimano. W innych fabrycznych konstrukcjach masz podobnie, max 4 - 5 poziomów na każde warunki.
Rower "engwe 2 plus" zapewne spełni "szybką jazdę" i "górskie właściwości", ale nie dlatego że ma ten wyświetlacz, tylko dlatego że ma 750 wat i 45 km/godz, pytanie tylko jak będzie działać PAS.
Załączniki
Shimano.jpg
KT moc.jpg
janekorka
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 10 kwie 2022, 12:05

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: janekorka »

Tkoko, ja mam silnik mxus fx15 fat z naklejką 26 cali. Nie wiem jakie jest jego RPM, ale czy ono może ograniczać prędkość? Dziwi mnie jedno: że przy niskich prędkościach może nawet na silnik pójść na 4-5 poziomie wspomagania 300 i więcej Wat, to czemu przy prędkościach powyżej 20km/h ilość watów spada poniżej 200. Sytuację ratuje jeszcze manetka: gdy ją wcisnę to jadę na 5 poziomie wspomagania około 300W idzie na silnik. Albo RPM silnika go blokuje, albo manetką coś tu chrzanu. Bo nie chce mi się wierzyć, żeby przy 36V z solidnym wspomaganiem nożnym nie można było jechać 25 luc ciut więcej km/h. Jeśli chodzi o jazdę po górach to ten silnik i te ustawienia spisują się świetnie: jeżdżę na przełożeniu 28:34 i na silnik idzie 120-180W w zależności od poziomu wspomagania. Mi nie chodzi o to aby mnie ten silnik wwiózł na górę, ale żeby mnie delikatnie wspomógł, dlatego tutaj duża moc mi nie jest potrzebna.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

1. jaką silnik ma maksymalną prędkość (w tym maksymalną prędkość wspomagania) łatwo sprawdzisz podnosząc koło i dając maksymalny gaz z manetki. Do tej prędkości silnik mocniej/słabiej wspomaga.
2. jeżeli silnik osiąga prędkości zbliżone do maksymalnych, pobiera minimalną moc 30 - 50 wat niezależnie od tego ile wat może dać sterownik.
3. jeżeli rower "na luzie" ma przykładowo 25 km/godz, to przy wspomaganiu nogami nie pojedziesz szybciej, bo do szybszej jazdy z oponami FAT potrzebujesz ~300 wat (i więcej mocy), a silnik da Ci max 50 wat przy maksymalnej prędkości. Jak dasz z siebie 300 (i więcej) wat pojedziesz szybciej.
Mój przykład z soboty.
viewtopic.php?p=115772#p115772
janekorka
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 10 kwie 2022, 12:05

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: janekorka »

Dzięki za info. Chyba za małe rpm ma mój silnik coś mi się tak wydaje. Manetkę mam tak ustawiona , że jak pedałuję to się włącza, próbowałem zmienić, żeby od zera działała , ale chyba coś z C4 pomieszałem lub ustawiłem tak że manetka na 0 nie działa . Spróbuję później. A mam pytanie: jak będzie silnik z wysokim rpm to jak będzie do niego podpięty sterownik i wyświetlacz umożliwiający regulację mocy, to czy jak na niższych poziomach wspomagania dam mu malą moc aby mnie delikatnie wspomagał to czy nic mu nie będzie , czy będzie to miało na niego negatywny wpływ?
Póki co muszę się przyzwyczaić , że 20-21km/h to raczej jego max, natomiast cieszyć się, że po górkach daje sobie świetnie radę - bo mam dobre przełozenia (korba i wolnobieg)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

janekorka pisze:
20 lut 2023, 21:27
..... Manetkę mam tak ustawiona , że jak pedałuję to się włącza, próbowałem zmienić, żeby od zera działała , ale chyba coś z C4 pomieszałem lub ustawiłem tak że manetka na 0 nie działa . Spróbuję później. .....
W "P4" i "C4" ma być zero
janekorka pisze:
20 lut 2023, 21:27
..... A mam pytanie: jak będzie silnik z wysokim rpm to jak będzie do niego podpięty sterownik i wyświetlacz umożliwiający regulację mocy, to czy jak na niższych poziomach wspomagania dam mu malą moc aby mnie delikatnie wspomagał to czy nic mu nie będzie , czy będzie to miało na niego negatywny wpływ? .......
A czy dając na manetce połowę mocy szkodzisz silnikowi. Przy zmianie poziomu wspomagania, silnik będzie działał tak jakbyś manetkę wychylił o 20, 50 czy 70%.
janekorka
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 10 kwie 2022, 12:05

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: janekorka »

Sprawdzałem na manetce i przy pierwszym poziomie wspomagania na manetce przy kole w górze prędkość około 13km/h, przy drugim poziomie 16km/h na trzecim 18km/h na czwartym 21km/ i na piątym 24km/h. Szybciej się nie chciał obracać, chyba że ja coś pomieszałem w ustawieniach. Wydaje mi się jednak , że mój silnik ma wolny nawój i RPM rzędu 300rpm ( choć nie wiem co to jest😁)
zielony71
Forumowicz
Posty: 1325
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: zielony71 »

Masz silnik przeznaczony do koła 26 cali zamontowany w rowerze z kołem 20 cali. Nic dziwnego, że prędkość maksymalna jest niska. Jeżeli chcesz jeździć szybciej to masz 3 możliwości:
1. Wymienić silnik na "szybszy" i to jest rozwiązanie najtańsze (przy odrobinie szczęścia ze 200-300 zł).
2. Zmienić kontroler i baterię na wyższe napięcie. Teraz zapewne masz 36V, więc jak zmienisz na 48V to rower przyśpieszy o 30%.
3. Zmienić obręcz na większą średnicę - to chyba akurat w Twoim rowerze nie wchodzi w grę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

janekorka pisze:
21 lut 2023, 23:06
Sprawdzałem na manetce i przy pierwszym poziomie wspomagania na manetce przy kole w górze prędkość około 13km/h, przy drugim poziomie 16km/h na trzecim 18km/h na czwartym 21km/ i na piątym 24km/h. Szybciej się nie chciał obracać, chyba że ja coś pomieszałem w ustawieniach. Wydaje mi się jednak , że mój silnik ma wolny nawój i RPM rzędu 300rpm ( choć nie wiem co to jest😁)
Masz silnik ~260 RPM, co z kołem 20" daje prędkość maksymalną ~25 km/godz (260 * 1.6 * 0.06 = 24.96 km/godz)
Wymieniając np. na 400 RPM da Ci 400 * 1.6 * 0.06 = 38.4 km/godz, i do takiej prędkości silnik będzie Cię wspomagał. Jeżeli będzie to silnik 250 wat to "użytkowa" prędkość ze wspomaganiem będzie w okolicy 32 - 33 km/godz, Jeżeli będzie to mocniejszy silnik (500 - 750 wat) "użytkowa" prędkość ze wspomaganiem wzrośnie do 35 - 36 km/godz.
janekorka
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 10 kwie 2022, 12:05

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: janekorka »

Dziękuję za odpowiedź, pytanie tylko, czy jest taki silnik do fatbike i najlepiej żeby był na kasetę? Może tkoko wiesz , gdzie szukać takiego silnika( olx, Allegro lub jeszcze gdzieś indziej?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

zielony71
Forumowicz
Posty: 1325
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: zielony71 »

Ewentualnie coś w tym rodzaju, choć nie mam pewności czy będzie pasował.
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-elek ... Tf3M6.html
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Andrzej andrzej
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2023, 21:51

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: Andrzej andrzej »

Mam takie pytanie.Silnik moc 500w,wyświetlacz sw900, bateria 36v 13ah,koła 29 cali.Rozpędza się do 50km.Ale zauważyłem że zmnieszając liczbę magnesów w kole,można uzyskać większą prędkość nawet do 80km.Czy to spowoduje większą awarie?Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi ile na takich wartościach optymalnie można uzyskać prędkości
zielony71
Forumowicz
Posty: 1325
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: zielony71 »

Wątpię żeby od wpisania innej liczby magnesów rzeczywiście zmieniła się prędkość. Po prostu wyświetlacz pokazuje przekłamaną prędkość. Sprawdź GPS-em.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz/ kontroler umożliwiający regulację mocy poziomów wspomagania

Post autor: tkoko »

Andrzej andrzej pisze:
24 lut 2023, 22:11
Mam takie pytanie.Silnik moc 500w,wyświetlacz sw900, bateria 36v 13ah,koła 29 cali.Rozpędza się do 50km.Ale zauważyłem że zmnieszając liczbę magnesów w kole,można uzyskać większą prędkość nawet do 80km.........
Zwiększasz/zmniejszasz jedynie cyferki na wyświetlaczu, realna prędkość się nie zmienia. Aby wyświetlacz pokazywał "dokładne" wskazania, trzeba podać prawidłową liczbę magnesów. Jeżeli jest nieznana najprościej ustawić rozmiar koła i porównać wskazania wyświetlacza np z licznikiem rowerowym, zmieniając liczbę magnesów aż wskazania będą porównywalne.
ODPOWIEDZ