Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jaki rodzaj uchwytu / montażu silnika ma to ustrojstwo:
No i czy w razie awarii/zużycia zębatek będę miał możliwość wymiany silnika.
Pozdrawiam
Chciałbym się dowiedzieć jaki rodzaj uchwytu / montażu silnika ma to ustrojstwo:
No i czy w razie awarii/zużycia zębatek będę miał możliwość wymiany silnika.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 520
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
Ja tam zwykłego bafanga do fata widzę z tyłu
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 959
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
To układ na dwa silniki, mid i bafang 750w z tyłu. Na płaskim się jeździ na hubie i oszczędzą łańcuch, na mocnych podjazdach odciąża się huba midem. No i nie ma się 10kg kowadła w tylnym kole
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
Tak ale jak pytam o ten silnik centralny.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 959
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
Odpowiadałem na post @slow.
Ok trochę poszperałem i chyba się pomyliłem: ten rower to model BURCHDA RX50, w specyfikacji podawany jest jeden silnik. Pierwsza mysl że skrzynka przy korbie to przerzutka planetarna pozwalająca zmieniać przełożenie na korbie z jednym blatem ale w specyfikacji jest 8 biegów wienc odpada. Zatem najbardziej prawdopodobne imho jest to że upchali tam kontroler.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
@Yin:
Gdzie udało Ci się znaleźć specyfikację?
Możesz wrzucić link ?
Gdzie udało Ci się znaleźć specyfikację?
Możesz wrzucić link ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 959
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
patrzył2em na paru serwisach, wszędzie jest podobnie generalnie patrz na dystrybutorów np tu: https://www.geekbuying.com/item/BURCHDA ... MdEALw_wcB
Co do samego roweru to bateria strasznie mała, imho za te pieniądze lepiej poszukać używanego fata na allegro / olx i zrobić elektryfikację. Chyba że zabudujesz trójkąt ramy jakaś większa baterią. Ten bafang fajnie jeździ z sterownikami sinus, ale jak dasz małego sinusa np 25a to latem będzie się grzał jak przyciśniesz mocniej. Najlepiej było by dać kt30a, ale pewnie nie wejdzie w dedykowane miejsce.
Co do samego roweru to bateria strasznie mała, imho za te pieniądze lepiej poszukać używanego fata na allegro / olx i zrobić elektryfikację. Chyba że zabudujesz trójkąt ramy jakaś większa baterią. Ten bafang fajnie jeździ z sterownikami sinus, ale jak dasz małego sinusa np 25a to latem będzie się grzał jak przyciśniesz mocniej. Najlepiej było by dać kt30a, ale pewnie nie wejdzie w dedykowane miejsce.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
@Yin:
Teraz rozważam jeszcze 2 oferty, jak masz jakieś uwagi/możesz coś powiedzieć:
PHNHOLUN P26 - Fat Tire:
https://allegro.pl/oferta/1500w-rower-e ... 3359127177
oraz
DUOTTS F26:
https://www.google.com/search?q=DUOTTS+ ... e&ie=UTF-8
Jesteś w stanie coś powiedzieć na temat w/w wymienionych (w kwestii silników, sterowników, aku, mechaniki, w każdej kwestii w ogóle ) ?
Zastanawia mnie że w tym PHNHOLUN P26 jest jeden silnik 1500W (czy ta moc jest realna ?) w DUOTTS F26 są dwa po 750W
Edit:
-> samodzielna konfiguracja to też dla mnie bardzo dobra opcja, jestem elektronikiem, pracowałem trochę z falownikami ( troszkę innych mocy ale miałbym trochę więcej możliwości zmiany z przeróbkami (włączając ingerencję w wnętrze modułów) samych sterowników i aparatury.
Skąd wiesz że ten silnik w Burchdzie to Bafang ?
Mnie udało się tylko znaleźć (na każdej stronie): "Motor: 1000W high speed brushless motor"
--> AND LAST BUT NOT L E A S T <--:
Moim celem jest uzyskanie możliwości założenia bagażnika o nośności bagatela ~25 kg pewnie wykonanego na zlecenie wg indywidualnego projektu.
A w tym PHNHOLUN P26 bagażnik już jest który da radę ogarnąć spory ciężar. Dlatego w ogóle temat zacząłem od tej BURCHDY.
Poza samą nośnością bagażnika także chciałbym żeby rama miała nośność co najmniej 150kg lub większa, kosztem ciężaru jej samej.
Teraz rozważam jeszcze 2 oferty, jak masz jakieś uwagi/możesz coś powiedzieć:
PHNHOLUN P26 - Fat Tire:
https://allegro.pl/oferta/1500w-rower-e ... 3359127177
oraz
DUOTTS F26:
https://www.google.com/search?q=DUOTTS+ ... e&ie=UTF-8
Jesteś w stanie coś powiedzieć na temat w/w wymienionych (w kwestii silników, sterowników, aku, mechaniki, w każdej kwestii w ogóle ) ?
Zastanawia mnie że w tym PHNHOLUN P26 jest jeden silnik 1500W (czy ta moc jest realna ?) w DUOTTS F26 są dwa po 750W
Edit:
-> samodzielna konfiguracja to też dla mnie bardzo dobra opcja, jestem elektronikiem, pracowałem trochę z falownikami ( troszkę innych mocy ale miałbym trochę więcej możliwości zmiany z przeróbkami (włączając ingerencję w wnętrze modułów) samych sterowników i aparatury.
Skąd wiesz że ten silnik w Burchdzie to Bafang ?
Mnie udało się tylko znaleźć (na każdej stronie): "Motor: 1000W high speed brushless motor"
--> AND LAST BUT NOT L E A S T <--:
Moim celem jest uzyskanie możliwości założenia bagażnika o nośności bagatela ~25 kg pewnie wykonanego na zlecenie wg indywidualnego projektu.
A w tym PHNHOLUN P26 bagażnik już jest który da radę ogarnąć spory ciężar. Dlatego w ogóle temat zacząłem od tej BURCHDY.
Poza samą nośnością bagażnika także chciałbym żeby rama miała nośność co najmniej 150kg lub większa, kosztem ciężaru jej samej.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
Jesli myślisz o takim ciężarze to raczej fabryczny fat z typowymi malymi aku, się do tego nie nadaje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
@WojtekErnest:
Dlaczego (tzn. konkretne przyczyny) ?
Dlaczego (tzn. konkretne przyczyny) ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 959
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
Za: pojemna rama i względnie tani.T_polowy pisze: ↑29 mar 2023, 23:10PHNHOLUN P26 - Fat Tire:
https://allegro.pl/oferta/1500w-rower-e ... 3359127177
Przeciw: mały aku i amor który się rozpadnie po max dwóch latach. Zasadniczo jak będziesz jeździł na małym ciśnieniu to fat nie potrzebuje amorka z przodu.
Za: dwa silniki, dosyć zgrabnie wygląda. Dobra relacja cenowa jak na rower z napędem na oba koła.T_polowy pisze: ↑29 mar 2023, 23:10DUOTTS F26:
https://www.google.com/search?q=DUOTTS+ ... e&ie=UTF-8
Przeciw: słaby amor jak w poprzedniku, i bateria. Widzę że jest jedna puszka na kontroler co może oznaczać ze drugi słabszy i mniejszy dali w ramie. I te tarcze są stanowczo za małe żeby skutecznie hamować.
Sam mam fata na przekładniowym bafangu 750w i bardzo sobie chwale ten układ. Zrobiłem go w stylu roweru cargo i jako miejsko - leśna ciężarówka się fajnie sprawdza. Moment obrotowy porównywalny lub odrobinę większy od 30h 9x7, przy mniejszej wadze silnika.
W obecnych sterownikach nie ma co grzebać ( w sensie poprawiania fabryki), można najwyżej dodać zabezpieczenie termiczne lub wentylatory, opis na stronie Tasa.T_polowy pisze: ↑29 mar 2023, 23:10-> samodzielna konfiguracja to też dla mnie bardzo dobra opcja, jestem elektronikiem, pracowałem trochę z falownikami ( troszkę innych mocy ale miałbym trochę więcej możliwości zmiany z przeróbkami (włączając ingerencję w wnętrze modułów) samych sterowników i aparatury.
Wizualnie po fotkach. Kwestia czy oryginał i czy ma faktycznie 750w bo widziałem wersje 500w ale nie rozbierałem więc nie wiem czy faktycznie fizycznie się różnią czy tylko kwesta numerków podawanych przez chińczyka. 1000w to raczej nie ma, jest nowa wersja bafanga która chyba miała taką obciążalność jeśli dobrze pamiętam ale ma inny korpus od strony hamulca. Tego 750W też spokojnie chwilowo przeciążysz powyżej 1000w.
750 bafanga uciągnie spokojnie ale jak dasz dwa silniki to przekładnie dłużej pożyją. Z praktyki polecam też bagażnik na przód, w fat bike robi robotę
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Rodzaj uchwytu / standard montażu silnika centralnego.
@Yin:
Jednym z głównych celów jakim ma służyć to wypady pod namiot nad jezioro ~20km w jedną stronę.
Generalnie napęd ma służyć głównie do pomocy przy podjazdach z obciążonym bagażnikiem.
Większość trasy zamierzam pokonywać w ekonomiczny sposób z słabym wspomaganiem, lub praktycznie nieużywanym, utrzymując prędkość jazdy ok ~20km/h po asfalcie oraz ~15km/h po leśnych słąbo ubitych drogach.
W kwesti samodzielnej konfiguracji (przymierzałem się do składania od podstaw, to jakoś nie za bardzo spina mi się to finansowo w porównaniu do gotowych np. wyżej wymienionych) nie znalazłem nawet odpowiednio mocnej ramy z mocnymi wsornikami(?)/goleniami(?) do montażu bagażnika, także ten... Byłbym wdzięczny za pomoc w pokierowaniu gdzie szukać np. choćby ramy. Co do kosztów to jak wstępnie próbowałem się zorientować to sam koszt silników + akumulatora kupionych oddzielnie dorównuje kosztom gotowego roweru.
I to jest to do czego zmierzam: wytrzymała rama, duża obciążalność bagażnika, DUŻY moment obrotowy (ten z dwoma silnikami ma 130Nm).Zrobiłem go w stylu roweru cargo i jako miejsko - leśna ciężarówka się fajnie sprawdza. Moment obrotowy porównywalny lub odrobinę większy od 30h 9x7, przy mniejszej wadze silnika.
Jednym z głównych celów jakim ma służyć to wypady pod namiot nad jezioro ~20km w jedną stronę.
Generalnie napęd ma służyć głównie do pomocy przy podjazdach z obciążonym bagażnikiem.
Większość trasy zamierzam pokonywać w ekonomiczny sposób z słabym wspomaganiem, lub praktycznie nieużywanym, utrzymując prędkość jazdy ok ~20km/h po asfalcie oraz ~15km/h po leśnych słąbo ubitych drogach.
W kwesti samodzielnej konfiguracji (przymierzałem się do składania od podstaw, to jakoś nie za bardzo spina mi się to finansowo w porównaniu do gotowych np. wyżej wymienionych) nie znalazłem nawet odpowiednio mocnej ramy z mocnymi wsornikami(?)/goleniami(?) do montażu bagażnika, także ten... Byłbym wdzięczny za pomoc w pokierowaniu gdzie szukać np. choćby ramy. Co do kosztów to jak wstępnie próbowałem się zorientować to sam koszt silników + akumulatora kupionych oddzielnie dorównuje kosztom gotowego roweru.