Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
janusz69420
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 23 kwie 2023, 2:18

Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: janusz69420 »

Cześć, potrzebuję porady w sprawie przerobienia starego rometa na elektryczny. Mam dwie ramy, jedna od kadeta, druga od komara. Chciałbym na bazie którejś z nich zrobić motocykl elektryczny. Nie znam się na temacie, chciałbym się podszkolić i przywrócić któryś z motorowerów do życia. Proszę o rekomendacje silnika i całej elektroniki do tego projektu. Jeśli chodzi o moc, to chcę żeby była podobna do oryginału, prędkość 40 km/h wystarczy. Dzięki za pomoc, pozdrawiam
zielony71
Forumowicz
Posty: 1331
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: zielony71 »

A jaka moc była w oryginale? 3KM?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: tkoko »

Jeżeli satysfakcjonuje Ciebie dotychczasowa moc Komarka, czyli max 2 KM (1.3 kW), i maksymalna prędkość do 40 km/godz, to powinien wystarczyć silnik 30H 10x6 / 1.5 kW, i bateria 48 V. Jeżeli coś mocniejszego to silnik typu 3K i odpowiednie napięcie baterii.
Obejrzyj sobie blog i sklep Nexun.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1331
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: zielony71 »

Nie wiem na ile będziesz chciał zachować oryginalny wygląd motoroweru (podejrzewam, że to może być motyw użycia tak starej ramy), ale nieźle mógłyby wyglądać tego typu silnik w obu piastach:
sanyo dynamotor.jpg
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5852
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: pxl666 »

no ale jak tam będą moto pinkle to nie lepiej jednak coś jak 3kturbo ?
zielony71
Forumowicz
Posty: 1331
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: zielony71 »

Wszystko zależy od tego czy ma super jeździć czy super wyglądać. 3k w tylnym kole nie będzie wyglądał jak oryginał.
prędkość 40 km/h wystarczy
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5852
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: pxl666 »

tyle ze przy takiej masie to małemu silnikowi nie wróżę długiego życia
zielony71
Forumowicz
Posty: 1331
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: zielony71 »

Zwykły rower 20 kg + użytkownik 70 kg = 90 kg i z tym jeden silnik radzi sobie bez problemu.
Tutaj motorower 60 kg (?) + użytkownik 70 kg = 130 kg na dwa silniki to znacznie lepiej niż w zwykłym rowerze. Nawet przy 2 osobach na pokładzie jest tylko nieznacznie gorzej.

Ale bez sensu ta dyskusja bo inwestor się nie odzywa i nie wiadomo o co mu chodzi.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 774
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: lukk »

Ja bym nie pchał na siłę huba do takiej konstrukcji tylko szedł w silnik centralny.
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570
Awatar użytkownika
Dawdzio
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: Dawdzio »

zielony71 pisze:
23 kwie 2023, 8:53
nieźle mógłyby wyglądać tego typu silnik w obu piastach:
Silniki w piastach i hamowanie stopami :D

Te Romety nie miały hamulców tarczowych i nie ma fizycznej możliwości ich montażu.
Podstawowe pytanie: któraś rama ma dokumenty czy to ma być sztuka dla sztuki?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: tkoko »

Dawdzio pisze:
26 kwie 2023, 14:38
Silniki w piastach i hamowanie stopami :D
A jest jakiś problem z montażem hamulców tarczowych.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5852
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: pxl666 »

to może tym bardziej 3kt i regen ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5852
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: pxl666 »

lukk pisze:
26 kwie 2023, 9:21
Ja bym nie pchał na siłę huba do takiej konstrukcji tylko szedł w silnik centralny.
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570
imho słaby ... jak kolo chce zrobić replikę na prund to proszzszszsz

Awatar użytkownika
Dawdzio
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: Dawdzio »

tkoko pisze:
26 kwie 2023, 16:14
A jest jakiś problem z montażem hamulców tarczowych.
W tych przypadkach spore. Komar z kołem przednim na wahaczach pchanych nie ma najmniejszych szans na tarczę z przodu. Nawet jeśli jest to późniejsza wersja to i tak fabryczne zawieszenie średnio się do tego nadaje i wymaga to poważnej i precyzyjnej przeróbki. Zdecydowanie prościej zmienić wideł. Tylko w ten sposób zmieni się przód, tył, coś tam jeszcze i w końcu z Rometa zostanie goła rama.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1331
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: zielony71 »

Ten patent z silnikiem zamiast cylindra jest fajny choć w romecie tak prosto nie będzie, bo to dwusuw i łańcucha rozrządu w nim nie ma.
Co do hamulców to zamiast tarczowych można dać rolkowe lub bębnowe, jest tego trochę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
Dawdzio
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: Dawdzio »

Taki patent można by zastosować w czymś z silnikiem 223 (np. Ogar 200), tam od razu na wale jest zębatka. Można by się wtedy pokusić o wkomponowanie silnika w kartery. W Dezamecie będzie ciężej z racji sprzęgła bezpośrednio na wale, a i obawiałbym się o wytrzymałość skrzyni. Chociaż angażując tokarza z wykorzystaniem starego wału można stworzyć oś z zębatką i wypuścić łańcuch górą. Tylko nadal pozostaje pytanie co na to skrzynia biegów.

Najprościej i najlepiej chyba będzie założyć silnik z zębatką zdawczą i co najwyżej wpakować go w atrapę silnika z blachy lub wypatroszone kartery (tu ważna uwaga, należy wykorzystać kartery nie do pary, tych pasujących do siebie nie przybędzie, ktoś mający takie z pewnością chętnie się zamieni).
Gregor M.
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip 2023, 0:06

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

Post autor: Gregor M. »

Witam wszystkich majsterkowiczów. Czy autor tematu zrealizował swój projekt? Właśnie jestem w trakcie tworzenia komponentów do do realizacji takiego projektu na bazie ogara 205 i widzę że nie jestem z tym jedyny chociaż swój projekt zacząłem rok wcześniej niż powstał ten temat
ODPOWIEDZ