shimano zablokowana bateria / BMS? /

ODPOWIEDZ
zielony2
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2021, 9:14

shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: zielony2 »

bateria shimano steps BT-e6010
nie wiedziałem że można zamieniać między rowerami - zawiesiła sie - wywala błąd - nie chce sie ładować

czy może ktoś miał styczność i powie mi czy i gdzie w niej jest BMS ?
czy da sie zresetować - wymienić ?
czy to może coś innego ?
Załączniki
shim.jpg
shiman.jpg
shimano.jpg
zielony2
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2021, 9:14

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: zielony2 »

czyli mam rozumieć że kicha ......
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: 2kola »

Bateria od shimano to nie to samo co ludzie kupują do swoich przeróbek.
Jak ci wywala jakiś błąd albo nie działa to daj do serwisu. Próba jakiegoś zresetowania BMS mogą się zakończyć tak, że się całkowicie zablokuje.
Nie wiem dokładnie jak jest w shimano ale u mnie w Bosch jest tak, że jak BMS chociaż na chwilę straci połączenie z pakietem to BMS się blokuje i można go wyrzucić do śmieci :D A żeby silnik bosch działał musi być oryginalny BMS. W shimano jest dodatkowo chyba licznik pojemności i licznik cykli.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

demobil pisze:
18 gru 2021, 5:05
........ Jedyne rozsądne wyjście z takiej sytuacji, to przeróbka silnika na zewnętrzny kontroler i wywalenie tej ich elektroniki, bo póki co, to silniki muszą być budowane w normalny sposób, czyli cewki i ewentualnie hallotrony.
Tyle że po takiej przeróbce okazuje się że silnik ma mniejszą moc, większe zużycie prądu, gorsze parametry eksploatacyjne itd. Czym innym jest dedykowany sterownik do silnika a czym innym "uniwersalny" chiński sterownik który owszem "działa" ale jego działanie pozostawia wiele do życzenia. Jeżeli ktoś chce mieć wiarygodne dane na wyświetlaczu (zasięg, pojemność itd) to nie da się ot tak zamieniać baterii.
Awatar użytkownika
khuuhkrr
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: khuuhkrr »

Da się jakoś do tych naszych ulepów zaadaptować podgląd procesu ładowania? Zliczanie cykli i takie tam? Pewnie przy pomocy BMSa właśnie. Dobra nie było pytania, idę szukać :D
Ostatnio zmieniony 18 gru 2021, 9:10 przez khuuhkrr, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

demobil pisze:
18 gru 2021, 9:34
...........
Pisałem już wielokrotnie, że do ogarnięcia podstawowych parametrów wystarcza licznik rowerowy i woltomierz. Reszta dla mnie, to wodotryski. ......
Dla kogoś kto wydał na rower do jazdy w górach 10, 20 czy 40 tys zł mało istotne są "podstawowe parametry". W przypadku gór gdy w "mgnieniu oka" ze 100 km zasięgu robi się 5 - 10 km, istotne są w miarę "wiarygodne" informacje np. o zasięgu a tego w prosty sposób nie przeliczysz z napięcia baterii i wskazań licznika. Ponadto ktoś kto kupuje taki (drogi) rower nie zagląda na to forum i nie czyta/korzysta z oferowanych tutaj porad tylko potrzebuje te informacje na bieżąco w górach. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: pxl666 »

ktoś kto kupuje fabrykę za 20k powinien zdawać sobie sprawę ze bateria potem kosztuje 3 albo 4k i tyle , koniec rozmowy.
codo zastępowania dedykowanego sterownika shimano chińskim randomem to jakby do koeniggsegga wstawić silnik z passata...owszem jeździć będzie...
to proste , kupujesz fabrykę ze wszystkimi jej zaletami ale i wadami . dziwne ze ludzie tego nie rozumieją . dla mnie koszty aku i ewentualnego serwisu silnika są największą blokadą przed zakupem fabryki . noi zasięg fabrycznych baterii tez jest słaby .
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

demobil pisze:
18 gru 2021, 19:03
Po kilku jazdach każdym rowerem można zorientować się o zasięgach. Nie potrzeba do tego żadnych komputerów pokładowych. Jeszcze nie słyszałem by jakiś rower o zasięgu 100 km przejechał nagle tylko 10. Wygląda to na uszkodzony akumulator, ale to będzie widać natychmiast na woltomierzu.
Pierwsza z brzegu kalkulacja podjazdu w górach gdzie z 26 km mamy zaledwie 3 km, w realu będzie zapewne jeszcze mniej; :D

https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... r=MG01_STD
Załączniki
1a.JPG
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

demobil pisze:
18 gru 2021, 22:06
I co to za rower za 20-40 koła o zasięgu 26 km? Trzeba być skończonym durniem, by taki rower kupować.
A 460 km przy tym samym silniku i baterii może być za 20 - 40 tys. :D

https://bikemia.com/e-bike/6272-special ... -comp.html
Załączniki
1C.JPG
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: Dede »

Piersza i jak druga kalkulacja jest nieprawidłowa bo chyba chodzi o motor Mid-Drive a nie Hub

Mid-Drive przy mniejszych prędkościach szczególnie przy podjazdach 5km/h ma mniejsze uzycie koło dwu krotnie od silnika Hub moze i lepiej więc przewaga jest w górach chodzi o wagę roweru i uzycie energii.
Dla tego Mid-Drive nie muszą mieć dużych akumulatorów.

W górach silnik w Kole Hub nie nadaję się przy prędkościach 5km/h to jego sprawność jest żenująca chyba że pojedziemy prędkością od 20km/h to inna sprawa.

Szanujmy obydwie strony obojętnie na czym jedzą, nie każdy chce rower gdzie waga jest 40kg lub więcej.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
19 gru 2021, 11:31
Piersza i jak druga kalkulacja jest nieprawidłowa bo chyba chodzi o motor Mid-Drive a nie Hub
.....
Nie ma większego znaczenia czy silnikiem jest MID czy HUB przy tym samym przełożeniu i maksymalnej prędkości na kole.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2021, 12:01 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: Dede »

MID ma przekładnie i jeszcze biegi na zębatkach gdzie przy 5km/h odpowiednim przełożeniu możemy mieć bardzo wydajną pracę silnika i oszczędności energii.
Hub nie ma przekładni a parametry dla 5km/h dla Huba jest żenująca jego sprawność jest bardzo mała i ma duże wskaźnik W/km

Mówimy terenie podjazdach w górach zrób kalkulacja: MID vmax 60km/h jadąc 5km/h
MID gdzie przełożenie jest max max 10km/h jadąc 5km/h
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

Widzisz w tym kalkulatorze parametr "przełożenie". To jest kalkulator mocy/prędkości "NA KOLE". To że w MiID'zie moc na kole (kosztem prędkości) się zmienia to jest oczywistość.
Dodatkowo Bafang G01 to HUB

https://ebikes.ca/mg01-fst.html
Ostatnio zmieniony 19 gru 2021, 13:59 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: Dede »

Po to są kalkulacje wstępne żeby na ich się czegoś dowiedzieć porównać parametry nie każdy może zbudować kilka rowerów i wybrać który nam pasuje.

Tylko nie wiem dla czego robić kalkulacje na silnik Hub I coś udowadniać wysyłać fotki jak dotyczy roweru gdzie jest silnik Mid-Drive z przekładnią gdzie przy 5km/h ma o wiele lepsze parametry oszczędności akumulatora i najmniejszy wskaźnik użycia W/km dla tego wcześniejsze kalkulacje były błędne zrobione.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

demobil pisze:
19 gru 2021, 13:39
A ja nadal twierdzę, że najlepszym sprawdzianem jest rzeczywista jazda, a nie jakieś kalkulacje.
Chcesz porównania rzeczywistego zużycia prądu i zasięgu między górami a niziną proszę bardzo.
Pierwsza trasa Cz-Dz <> Katowice ~80km po płaskim, średnia prędkość przejazdu w trybie "Medium" (75% mocy) 25 - 30 km/godz.
Druga trasa "czerwony szlak narciarski" również tryb "Medium" (75% mocy) z parkingu na Szyndzielnię przez Dębowiec. 10 -12% podjazd ~5 km długości, średnia prędkość podjazdu ~15km/godz. Przed dojazdem do górnej stacji kolejki odcięło mi zasilanie.
Na trasie z Cz-Dz do Buczkowic, następnie przez Kozią Górkę, Dębowiec, lotnisko do Cz-Dz około 70km na dwóch bateriach przy temperaturze 5 - 10*C, gdzie już przy wyjeździe z domu pod górkę miałem napięcie na granicy wyłączenia aku. :D

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Załączniki
1 sz.JPG
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
19 gru 2021, 13:59
Bafang G01 to HUB

https://ebikes.ca/mg01-fst.html
No właśnie a rozmowa dotyczy roweru za kwotę 20.000zł z małą baterią i napędem shimano z napędem Mid-Drive a porównanie tej bateri do innego zestawu np Bafanga HUB to wiadomo że dla tego zestawu będzie inny zasięg i inne uzycie W/km
Ostatnio zmieniony 19 gru 2021, 15:15 przez Dede, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: pxl666 »

Dede pisze:
19 gru 2021, 15:13
tkoko pisze:
19 gru 2021, 13:59
Bafang G01 to HUB

https://ebikes.ca/mg01-fst.html
No właśnie a rozmowa dotyczy roweru za kwotę 20.000zł z małą baterią i napędem shimano z napędem Mid-Drive a porównanie tej bateri do innego zestawu np Bafanga HUB to wiadomo że dla tego zestawu będzie inny zasięg i inne uzycie W/km
A na 200% to będzie większy komfort pracy tego napędu shimano
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: tkoko »

demobil pisze:
19 gru 2021, 18:12
........
Jak ktoś ma problem z prostą matematyką, to sam nie przeliczy. Ja nie mam i jak wiem, że mam początkowe 41V a odcięcie przy 31V, to mam 10V na użytek. Jeśli 2V spodnie mi po 5 km, to wiem, że 1/5 baterii zużyta i mogę przejechać około 5x5=25 km. Ale to za duży problem dla niektórych i potrzebują do tego komputera w rowerze zamiast użyć mózgownicy i prostych działań matematycznych ze szkoły podstawowej.
To proste pytanie. Jaki jest zasięg w pełni naładowanej baterii 36V, 7.8Ah która po 500 metrach od wyjazdu ma poniżej 34V. :D
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: shimano zablokowana bateria / BMS? /

Post autor: gość »

Jeśli ktoś ma z tym problem i dodatkowo ma luźne ~ 20k to "kto bogatemu zabrobi" TAKIEGO komfortu.
Dla jednego jest to warte.
Dla innego nie.
Dla jednego ma wyglądać.
Dla innego nie.
Dla jednego ma działać i mieć gwarancję i serwis.
Dla innego nie bo naprawi sam taniej niż serwis.
Jeden lubi dłubać w sprzęcie inny nie jeszcze inny będzie się bał dotknąć.

Gdyby któreś rozwiązanie było lepsze wyparło by resztę z rynku.
A jednak jest na nim miejsce dla konstrukcji za 20k i 2k PLN
ODPOWIEDZ