Opis złączy sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Opis złączy sterownika
Cześć, kupiłem jakiś czas temu w sklepie maxev, którego już nie ma, 2 tanie sterowniki. Kabelki nie są opisane i nie mogę się w tym odnaleźć. Będę wdzięczny za pomoc.
Napewno mam kable fazowe, zasilajace i czujników halla - tych nie widać na zdjęciu.
Tutaj mam wątpliwości:
- 4 żyłowy podłączyłem pod prosty wyświetlacz LED - chyba dobrze bo się włącza/wyłącza i reaguje na przycisk "6km/h" i 3 tryby prędkości, choć chyba nie poprawnie.
- 3 żyłowy żeński po zwarciu przewodów czerwonego i zielonego, silnik zaczyna się kręcić z prędkością uzależnioną od trybu włączonego na wyświetlaczu i daje pełną moc po wciśnięciu przycisku "6km/h". Manetka ani PAS nie działa.
- 3 żyłowy męski - po podłączeniu manetki lub PAS wszystko co opisałem wczesniej przestaje działać.
- 2 pinowe - czujniki hamulców?
- 1 pinowe - są połączone i rozłączenie ich nic nie zmienia
Napewno mam kable fazowe, zasilajace i czujników halla - tych nie widać na zdjęciu.
Tutaj mam wątpliwości:
- 4 żyłowy podłączyłem pod prosty wyświetlacz LED - chyba dobrze bo się włącza/wyłącza i reaguje na przycisk "6km/h" i 3 tryby prędkości, choć chyba nie poprawnie.
- 3 żyłowy żeński po zwarciu przewodów czerwonego i zielonego, silnik zaczyna się kręcić z prędkością uzależnioną od trybu włączonego na wyświetlaczu i daje pełną moc po wciśnięciu przycisku "6km/h". Manetka ani PAS nie działa.
- 3 żyłowy męski - po podłączeniu manetki lub PAS wszystko co opisałem wczesniej przestaje działać.
- 2 pinowe - czujniki hamulców?
- 1 pinowe - są połączone i rozłączenie ich nic nie zmienia
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika [ROZWIĄZANO]
1. czterożyłowy jest do wyświetlacza LED. Skoro wyświetlacz się włącza i jest tryb "Walk" (pieszego) to jest zapewne wszystko OK. Tryby prędkości też powinny być OKadam_m4 pisze: ↑05 maja 2023, 15:19Tutaj mam wątpliwości:
- 4 żyłowy podłączyłem pod prosty wyświetlacz LED - chyba dobrze bo się włącza/wyłącza i reaguje na przycisk "6km/h" i 3 tryby prędkości, choć chyba nie poprawnie.
- 3 żyłowy żeński po zwarciu przewodów czerwonego i zielonego, silnik zaczyna się kręcić z prędkością uzależnioną od trybu włączonego na wyświetlaczu i daje pełną moc po wciśnięciu przycisku "6km/h". Manetka ani PAS nie działa.
- 3 żyłowy męski - po podłączeniu manetki lub PAS wszystko co opisałem wczesniej przestaje działać.
- 2 pinowe - czujniki hamulców?
- 1 pinowe - są połączone i rozłączenie ich nic nie zmienia
2. 3 żyłowy "żeński" to jest właśnie manetka skoro po podaniu napięcia zasilania na zielony (sygnałowy) silnik się kręci. Łatwo to sprawdzić nawet potencjometrem 1 - 5 k wpinając skrajne PIN'y pod "+" (czerwony) i "-" (czarny) a sygnał (zielony) do środkowego.
3. 3 żyłowy "męski" to zapewne PAS
4. 2 PIN'owe (biało czarne) to hamulce.
5. 1 PIN'owe białe to zapewne ograniczenie prędkości do 25 km/godz (jak są zwarte).
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Zaraz posprawdzam. Dziwi mi na ten moment że tryb "walk" daje takie obroty jak najszybsze wspomaganie. Może mam zamienione jakieś kabelki w wyświetlaczu?
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Ok manetka działa. Miałem uszkodzony kabelek co mnie wprowadziło w błąd. Za to przycisk "walk" nadal działa dziwnie, tak jakby miał funkcję zdjęcia blokady prędkości ustawionej za pomocą trybu wspomagania. Chyba że ten sterownik tak ma
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika
Ale jak włączyłeś tryb "Walk", bo z Twojego opisu wynika że włączyłeś maksymalne obroty przez zwarcie czerwonego i zielonego.
Tryb "Walk" włączasz bez zwierania przewodów, tylko naciskając i przytrzymując przycisk na czas działania "Walk" na wyświetlaczu LED.
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Podłączyłem już manetkę tak jak trzeba. Te kabelki które zwierałem były od manetki. Działa jak trzeba.
"Walk" włączam z panelu LED. Nic się wtedy nie dzieje. Jednak trzymając "walk" i jednocześnie wciskajac manetke, mam dostępna całą moc sterownika, niezależnie od trybu wspomagania.
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika
Jak pisałem wcześniej "Walk/6km/godz" wciskasz i czekasz aż włączy się silnik. Spotkałem się z dwoma reakcjami sterownika na włączony "Walk/6km/godz".
1. naciskasz przycisk i cały czas po uruchomieniu trybu "Walk" przytrzymujesz przycisk, po puszczeniu przycisku tryb się wyłącza.
2. naciskasz przycisk i po uruchomieniu silnika można puścić przycisk a silnik nadal będzie w trybie "Walk". Dopiero naciśnięcie hamulca z czujnikiem, obrót manetki, lub ponowne naciśnięcie przycisku, wyłączał tryb "Walk"
Ostatnio zmieniony 05 maja 2023, 19:50 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Tak robię i działa tak jak opisałem
Ok to już mało istotne. Jedynie jako ciekawostką. Nie jest mi to potrzebne. Zależy mi aby odpalić ten sterownik bez wyświetlacza. Obstawiam że trzeba zewrzeć czerwony 42v i niebieski? Chyba by trzeba wstawić opornik, ale nie wiem jaki.
Chyba założyłem temat w złym dziale, bo nie wiem czy mogę tu kontynuować inny problem.
Ok to już mało istotne. Jedynie jako ciekawostką. Nie jest mi to potrzebne. Zależy mi aby odpalić ten sterownik bez wyświetlacza. Obstawiam że trzeba zewrzeć czerwony 42v i niebieski? Chyba by trzeba wstawić opornik, ale nie wiem jaki.
Chyba założyłem temat w złym dziale, bo nie wiem czy mogę tu kontynuować inny problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika
Zwarcie czerwonego i niebieskiego przewodu uruchomi zapewne sterownik, jednak nie wszystkie sterowniki tak uruchomione działają na manetce.adam_m4 pisze: ↑05 maja 2023, 19:49Tak robię i działa tak jak opisałem
Ok to już mało istotne. Jedynie jako ciekawostką. Nie jest mi to potrzebne. Zależy mi aby odpalić ten sterownik bez wyświetlacza. Obstawiam że trzeba zewrzeć czerwony 42v i niebieski? Chyba by trzeba wstawić opornik, ale nie wiem jaki.
Chyba założyłem temat w złym dziale, bo nie wiem czy mogę tu kontynuować inny problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Mogę zewrzeć "na krótko" bez rezystora?
A czyda się czujnik PASS zastąpić przyciskiem on/off? Z wykorzystaniem jakiegoś układu.
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika
1. te przewody są zwarte przez cały czas jazdy na silniku. Możesz "profilaktycznie" użyć za pierwszym razem opornika ~1k jak masz jakieś wątpliwości.
2. nie kumam co chcesz osiągnąć zastępując PAS wyłącznikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Ok, działa
Manetka po takim uruchomieniu również działa
Chcę przerobić auto dzieciaków które teraz jedzie 3km/h na coś szybszego. Tam jest tylko pedał gazu typu on/off i stacyjka.
Mam 2 kółka od hoverboarda i 2 sterowniki. Teraz pytanie jak to połączyć.
Baterię wspólną równolegle. Stacyjke i manetke wezmę zasilanie i masę z jednego sterownika, a sygnał dam równolegle. Dobrze myślę?
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika
To tym bardziej nie wiem po co Ci PAS i kombinowanie z przyciskiem.adam_m4 pisze: ↑05 maja 2023, 20:24Chcę przerobić auto dzieciaków które teraz jedzie 3km/h na coś szybszego. Tam jest tylko pedał gazu typu on/off i stacyjka.
Mam 2 kółka od hoverboarda i 2 sterowniki. Teraz pytanie jak to połączyć.
Baterię wspólną równolegle. Stacyjke i manetke wezmę zasilanie i masę z jednego sterownika, a sygnał dam równolegle. Dobrze myślę?
W miejsce dotychczasowego pedału gazu montujesz manetkę. Tak jak piszesz zasilanie manetki bierzesz z jednego sterownika. Sygnał z manetki dajesz na oba sterowniki. Montujesz wyświetlacz LED, tam masz wł/wył obu sterowników. Dodatkowo jest tam zapewne możliwość zmiany maksymalnej prędkości pojazd, wystarczy na zielony przewód podać odpowiednie napięcie (1 -5 V, dobrać doświadczalnie).
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opis złączy sterownika
Napisałem tak gdyby nie działała manetka, bo nie chcę montować wyświetlacza.
Z tym zielonym dobry pomysł, muszę przetestować.tkoko pisze: ↑05 maja 2023, 20:40W miejsce dotychczasowego pedału gazu montujesz manetkę. Tak jak piszesz zasilanie manetki bierzesz z jednego sterownika. Sygnał z manetki dajesz na oba sterowniki. Montujesz wyświetlacz LED, tam masz wł/wył obu sterowników. Dodatkowo jest tam zapewne możliwość zmiany maksymalnej prędkości pojazd, wystarczy na zielony przewód podać odpowiednie napięcie (1 -5 V, dobrać doświadczalnie).
A da się zrobić wsteczny, zmieniając przełącznikiem kolejność faz? Czy przy hallach to nie zadziała?
-
- Forumowicz
- Posty: 5043
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opis złączy sterownika
1. znowu nie kumam dlaczego nie montujesz wyświetlacz LED. Masz tam fabryczny włącznik sterownika, masz tam trzy poziomy wspomagania (Low, Medium, High) które powinny działać i na manetkę (nie zawsze tak jest).
2. Jak zmienisz równocześnie odpowiednie hale to da się to zrobić.