Opis złączy sterownika

ODPOWIEDZ
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

Cześć, kupiłem jakiś czas temu w sklepie maxev, którego już nie ma, 2 tanie sterowniki. Kabelki nie są opisane i nie mogę się w tym odnaleźć. Będę wdzięczny za pomoc.

Napewno mam kable fazowe, zasilajace i czujników halla - tych nie widać na zdjęciu.
Tutaj mam wątpliwości:
- 4 żyłowy podłączyłem pod prosty wyświetlacz LED - chyba dobrze bo się włącza/wyłącza i reaguje na przycisk "6km/h" i 3 tryby prędkości, choć chyba nie poprawnie.
- 3 żyłowy żeński po zwarciu przewodów czerwonego i zielonego, silnik zaczyna się kręcić z prędkością uzależnioną od trybu włączonego na wyświetlaczu i daje pełną moc po wciśnięciu przycisku "6km/h". Manetka ani PAS nie działa.
- 3 żyłowy męski - po podłączeniu manetki lub PAS wszystko co opisałem wczesniej przestaje działać.
- 2 pinowe - czujniki hamulców?
- 1 pinowe - są połączone i rozłączenie ich nic nie zmienia
Załączniki
20230505_150346.jpg
20230505_150637.jpg
20230505_150706.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika  [ROZWIĄZANO]

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 15:19
Tutaj mam wątpliwości:
- 4 żyłowy podłączyłem pod prosty wyświetlacz LED - chyba dobrze bo się włącza/wyłącza i reaguje na przycisk "6km/h" i 3 tryby prędkości, choć chyba nie poprawnie.
- 3 żyłowy żeński po zwarciu przewodów czerwonego i zielonego, silnik zaczyna się kręcić z prędkością uzależnioną od trybu włączonego na wyświetlaczu i daje pełną moc po wciśnięciu przycisku "6km/h". Manetka ani PAS nie działa.
- 3 żyłowy męski - po podłączeniu manetki lub PAS wszystko co opisałem wczesniej przestaje działać.
- 2 pinowe - czujniki hamulców?
- 1 pinowe - są połączone i rozłączenie ich nic nie zmienia
1. czterożyłowy jest do wyświetlacza LED. Skoro wyświetlacz się włącza i jest tryb "Walk" (pieszego) to jest zapewne wszystko OK. Tryby prędkości też powinny być OK
2. 3 żyłowy "żeński" to jest właśnie manetka skoro po podaniu napięcia zasilania na zielony (sygnałowy) silnik się kręci. Łatwo to sprawdzić nawet potencjometrem 1 - 5 k wpinając skrajne PIN'y pod "+" (czerwony) i "-" (czarny) a sygnał (zielony) do środkowego.
3. 3 żyłowy "męski" to zapewne PAS
4. 2 PIN'owe (biało czarne) to hamulce.
5. 1 PIN'owe białe to zapewne ograniczenie prędkości do 25 km/godz (jak są zwarte).
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

Zaraz posprawdzam. Dziwi mi na ten moment że tryb "walk" daje takie obroty jak najszybsze wspomaganie. Może mam zamienione jakieś kabelki w wyświetlaczu?
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

Ok manetka działa. Miałem uszkodzony kabelek co mnie wprowadziło w błąd. Za to przycisk "walk" nadal działa dziwnie, tak jakby miał funkcję zdjęcia blokady prędkości ustawionej za pomocą trybu wspomagania. Chyba że ten sterownik tak ma :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 17:22
Zaraz posprawdzam. Dziwi mi na ten moment że tryb "walk" daje takie obroty jak najszybsze wspomaganie. Może mam zamienione jakieś kabelki w wyświetlaczu?
Ale jak włączyłeś tryb "Walk", bo z Twojego opisu wynika że włączyłeś maksymalne obroty przez zwarcie czerwonego i zielonego.
adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 15:19
- 3 żyłowy żeński po zwarciu przewodów czerwonego i zielonego, silnik zaczyna się kręcić z prędkością uzależnioną od trybu włączonego na wyświetlaczu i daje pełną moc po wciśnięciu przycisku "6km/h". Manetka ani PAS nie działa.
Tryb "Walk" włączasz bez zwierania przewodów, tylko naciskając i przytrzymując przycisk na czas działania "Walk" na wyświetlaczu LED.
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

tkoko pisze:
05 maja 2023, 17:49
Ale jak włączyłeś tryb "Walk", bo z Twojego opisu wynika że włączyłeś maksymalne obroty przez zwarcie czerwonego i zielonego.
Podłączyłem już manetkę tak jak trzeba. Te kabelki które zwierałem były od manetki. Działa jak trzeba.

"Walk" włączam z panelu LED. Nic się wtedy nie dzieje. Jednak trzymając "walk" i jednocześnie wciskajac manetke, mam dostępna całą moc sterownika, niezależnie od trybu wspomagania.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 19:39
"Walk" włączam z panelu LED. Nic się wtedy nie dzieje. Jednak trzymając "walk" i jednocześnie wciskajac manetke, mam dostępna całą moc sterownika, niezależnie od trybu wspomagania.
Jak pisałem wcześniej "Walk/6km/godz" wciskasz i czekasz aż włączy się silnik. Spotkałem się z dwoma reakcjami sterownika na włączony "Walk/6km/godz".
1. naciskasz przycisk i cały czas po uruchomieniu trybu "Walk" przytrzymujesz przycisk, po puszczeniu przycisku tryb się wyłącza.
2. naciskasz przycisk i po uruchomieniu silnika można puścić przycisk a silnik nadal będzie w trybie "Walk". Dopiero naciśnięcie hamulca z czujnikiem, obrót manetki, lub ponowne naciśnięcie przycisku, wyłączał tryb "Walk"
Ostatnio zmieniony 05 maja 2023, 19:50 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

Tak robię i działa tak jak opisałem :roll:
Ok to już mało istotne. Jedynie jako ciekawostką. Nie jest mi to potrzebne. Zależy mi aby odpalić ten sterownik bez wyświetlacza. Obstawiam że trzeba zewrzeć czerwony 42v i niebieski? Chyba by trzeba wstawić opornik, ale nie wiem jaki.
Chyba założyłem temat w złym dziale, bo nie wiem czy mogę tu kontynuować inny problem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 19:49
Tak robię i działa tak jak opisałem :roll:
Ok to już mało istotne. Jedynie jako ciekawostką. Nie jest mi to potrzebne. Zależy mi aby odpalić ten sterownik bez wyświetlacza. Obstawiam że trzeba zewrzeć czerwony 42v i niebieski? Chyba by trzeba wstawić opornik, ale nie wiem jaki.
Chyba założyłem temat w złym dziale, bo nie wiem czy mogę tu kontynuować inny problem.
Zwarcie czerwonego i niebieskiego przewodu uruchomi zapewne sterownik, jednak nie wszystkie sterowniki tak uruchomione działają na manetce.
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

tkoko pisze:
05 maja 2023, 19:53
Zwarcie czerwonego i niebieskiego przewodu uruchomi zapewne sterownik, jednak nie wszystkie sterowniki tak uruchomione działają na manetce.
Mogę zewrzeć "na krótko" bez rezystora?

A czyda się czujnik PASS zastąpić przyciskiem on/off? Z wykorzystaniem jakiegoś układu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 20:03
Mogę zewrzeć "na krótko" bez rezystora?

A czyda się czujnik PASS zastąpić przyciskiem on/off? Z wykorzystaniem jakiegoś układu.
1. te przewody są zwarte przez cały czas jazdy na silniku. Możesz "profilaktycznie" użyć za pierwszym razem opornika ~1k jak masz jakieś wątpliwości.
2. nie kumam co chcesz osiągnąć zastępując PAS wyłącznikiem.
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

tkoko pisze:
05 maja 2023, 20:15
1. te przewody są zwarte przez cały czas jazdy na silniku. Możesz "profilaktycznie" użyć za pierwszym razem opornika ~1k jak masz jakieś wątpliwości.
Ok, działa
tkoko pisze:
05 maja 2023, 20:15
2. nie kumam co chcesz osiągnąć zastępując PAS wyłącznikiem.
Manetka po takim uruchomieniu również działa :D

Chcę przerobić auto dzieciaków które teraz jedzie 3km/h na coś szybszego. Tam jest tylko pedał gazu typu on/off i stacyjka.

Mam 2 kółka od hoverboarda i 2 sterowniki. Teraz pytanie jak to połączyć.

Baterię wspólną równolegle. Stacyjke i manetke wezmę zasilanie i masę z jednego sterownika, a sygnał dam równolegle. Dobrze myślę?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 20:24
Chcę przerobić auto dzieciaków które teraz jedzie 3km/h na coś szybszego. Tam jest tylko pedał gazu typu on/off i stacyjka.

Mam 2 kółka od hoverboarda i 2 sterowniki. Teraz pytanie jak to połączyć.

Baterię wspólną równolegle. Stacyjke i manetke wezmę zasilanie i masę z jednego sterownika, a sygnał dam równolegle. Dobrze myślę?
To tym bardziej nie wiem po co Ci PAS i kombinowanie z przyciskiem.
W miejsce dotychczasowego pedału gazu montujesz manetkę. Tak jak piszesz zasilanie manetki bierzesz z jednego sterownika. Sygnał z manetki dajesz na oba sterowniki. Montujesz wyświetlacz LED, tam masz wł/wył obu sterowników. Dodatkowo jest tam zapewne możliwość zmiany maksymalnej prędkości pojazd, wystarczy na zielony przewód podać odpowiednie napięcie (1 -5 V, dobrać doświadczalnie).
adam_m4
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: adam_m4 »

tkoko pisze:
05 maja 2023, 20:40
To tym bardziej nie wiem po co Ci PAS i kombinowanie z przyciskiem.
Napisałem tak gdyby nie działała manetka, bo nie chcę montować wyświetlacza.
tkoko pisze:
05 maja 2023, 20:40
W miejsce dotychczasowego pedału gazu montujesz manetkę. Tak jak piszesz zasilanie manetki bierzesz z jednego sterownika. Sygnał z manetki dajesz na oba sterowniki. Montujesz wyświetlacz LED, tam masz wł/wył obu sterowników. Dodatkowo jest tam zapewne możliwość zmiany maksymalnej prędkości pojazd, wystarczy na zielony przewód podać odpowiednie napięcie (1 -5 V, dobrać doświadczalnie).
Z tym zielonym dobry pomysł, muszę przetestować.

A da się zrobić wsteczny, zmieniając przełącznikiem kolejność faz? Czy przy hallach to nie zadziała?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Opis złączy sterownika

Post autor: tkoko »

adam_m4 pisze:
05 maja 2023, 21:19
Napisałem tak gdyby nie działała manetka, bo nie chcę montować wyświetlacza.
........
A da się zrobić wsteczny, zmieniając przełącznikiem kolejność faz? Czy przy hallach to nie zadziała?
1. znowu nie kumam dlaczego nie montujesz wyświetlacz LED. Masz tam fabryczny włącznik sterownika, masz tam trzy poziomy wspomagania (Low, Medium, High) które powinny działać i na manetkę (nie zawsze tak jest).
2. Jak zmienisz równocześnie odpowiednie hale to da się to zrobić.
ODPOWIEDZ