Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
Hej,
od razu uprzedzam przed zakończeniem czytania. Miernik sprawny, a pomiary poprawione innym, bo sam nie wierzyłem.
od dłuższego czasu walczę z baterią która robi psikusy.
dane sprzętu:
bateria 16s10p panasonic-B ma już parę lat
BSM z Nexun - najprostszy 16s 50A
podpięty pod GT1500 i 3K turbo
W posiadaniu dwie ładowarki 3,5A i 5A(awaryjna w pracy)
Problem?
od jakiegoś czasu ładowarka kończyła pracę poniżej 100%. Zdarzyło się, że zakończyła pracę przy 65V.
Aku pojechał na serwis i wyrównanie cel. Chłopaki z Nexun wyrównali cele i wskazali 80% sprawności akumulatora.
Przez Chwilę było ok i działał jak nowy.
Od dwóch miesięcy pojawiły się nowe problemy.
1. BMS puszcza ładowarkę do około 68V
2. Kilka razy przy 50% naładowania brak reakcji na ładowarkę. Dopiero odłączenie BMSa (reset) pozwoliło naładować akumulator.
dzisiaj problem pojawił się ponownie wiec sprawdziłem napięcie na celach i wyszło jak niżej:
3. problem z pkt.2 pojawił się i pierwsze 9 cel o napięciu 4,10V - 4.12V , a pozostałe 3,80V - 3,82V
4. Akumulator naładowałem do pełna, odczekałem 3 godziny do zakończenia balansowania i zmierzyłem. Wszystkie cele wyszły 4,30V -4,31V . Sprawdziłem napięcie na wtyczce ładowania i wyszło 69.09V.
Utylizować akumulator, czy wymieniać BMS?
Za dużo niewiadomych dlatego dla bezpieczeństwa rower wyjechał na zewnętrzny parking! :/
od razu uprzedzam przed zakończeniem czytania. Miernik sprawny, a pomiary poprawione innym, bo sam nie wierzyłem.
od dłuższego czasu walczę z baterią która robi psikusy.
dane sprzętu:
bateria 16s10p panasonic-B ma już parę lat
BSM z Nexun - najprostszy 16s 50A
podpięty pod GT1500 i 3K turbo
W posiadaniu dwie ładowarki 3,5A i 5A(awaryjna w pracy)
Problem?
od jakiegoś czasu ładowarka kończyła pracę poniżej 100%. Zdarzyło się, że zakończyła pracę przy 65V.
Aku pojechał na serwis i wyrównanie cel. Chłopaki z Nexun wyrównali cele i wskazali 80% sprawności akumulatora.
Przez Chwilę było ok i działał jak nowy.
Od dwóch miesięcy pojawiły się nowe problemy.
1. BMS puszcza ładowarkę do około 68V
2. Kilka razy przy 50% naładowania brak reakcji na ładowarkę. Dopiero odłączenie BMSa (reset) pozwoliło naładować akumulator.
dzisiaj problem pojawił się ponownie wiec sprawdziłem napięcie na celach i wyszło jak niżej:
3. problem z pkt.2 pojawił się i pierwsze 9 cel o napięciu 4,10V - 4.12V , a pozostałe 3,80V - 3,82V
4. Akumulator naładowałem do pełna, odczekałem 3 godziny do zakończenia balansowania i zmierzyłem. Wszystkie cele wyszły 4,30V -4,31V . Sprawdziłem napięcie na wtyczce ładowania i wyszło 69.09V.
Utylizować akumulator, czy wymieniać BMS?
Za dużo niewiadomych dlatego dla bezpieczeństwa rower wyjechał na zewnętrzny parking! :/
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
z ładowarka problem jest, wymień ją
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
Właśnie po to kupiłem nową ładowarkę 5A.
Problem pojawia się przy używaniu obu.
Problem pojawia się przy używaniu obu.
-
- Forumowicz
- Posty: 2099
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
O panie przy 4,30v na ogniwach to może ten akumulator zapalić.
Druga sprawa 4.12v i 3,80v to rozjazdy aż 0,32V to jest za dużo i należy wyrównać cele ale jak już robiłeś i dalej nasz problem to znaczy że akumulator należy naprawić wymienić ogniwa które są nie sprawne.
Ładowarka daje za duże napięcia albo zrobić regulację napięcia ładowania albo wrzucić i kupić nową która ładuje do 67,2V
Bms jeśli pozwala ładować ogniwa do 4,30V to bym też wrzucić i kupić sprawny
Druga sprawa 4.12v i 3,80v to rozjazdy aż 0,32V to jest za dużo i należy wyrównać cele ale jak już robiłeś i dalej nasz problem to znaczy że akumulator należy naprawić wymienić ogniwa które są nie sprawne.
Ładowarka daje za duże napięcia albo zrobić regulację napięcia ładowania albo wrzucić i kupić nową która ładuje do 67,2V
Bms jeśli pozwala ładować ogniwa do 4,30V to bym też wrzucić i kupić sprawny
-
- Forumowicz
- Posty: 530
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
I zamiast zmierzyć w tym momencie napięcia na każdej sekcji żeby wiedzieć w czym jest problem to ty jakieś magiczne resety robiłeś.2. Kilka razy przy 50% naładowania brak reakcji na ładowarkę. Dopiero odłączenie BMSa (reset) pozwoliło naładować akumulator.
Jak naładowałeś skoro ładowarka ładowała tylko do 50%?3. problem z pkt.2 pojawił się i pierwsze 9 cel o napięciu 4,10V - 4.12V , a pozostałe 3,80V - 3,82V
4. Akumulator naładowałem do pełna, odczekałem 3 godziny do zakończenia balansowania i zmierzyłem. Wszystkie cele wyszły 4,30V -4,31V
Jakim cudem na celach które miały 3,8V wyrównało się napięcie po 3 godzinach z tymi celami co było 4,1?
Przeciętny BMS z pasywnym balancerem balansuje prądami w okolicach 60mA. Twój pakiet jest tak duży że wyrównanie cel o ile w ogóle byłoby możliwe przy takich rozjazdach 3,8V-4,1V zeszło by ok 120godzin wg moich wstępnych obliczeń.
To co piszesz jest wg mnie niezbyt spójne.
Mam jeszcze jedno pytanie. Ile wynosi napięcie na ładowarce mierzone tym twoim miernikiem?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
Grzesiu, Twoj aku ma juz problem od wielu mies.
Wyrownywanie ogniw które są już FIZYCZNIE NIERÓWNE, a nie można wykluczyć ze w części nawet uszkodzone, daje pozorną poprawę.
Teraz jest gorąco i wszelkie usterki tego typu zwiększają niebezpieczeństwo.
Niestety....
Jest szczyt sezonu wiec Aaternatywą bylby aku zastępczy, mniejszy, byle wszedl w obecną obudowę. Albo nawet bidon 48V lub jego wklad, byle sterownik to przyjął. A wtedy na boku, przez kilkadziesiąt godzin testowanie tego Twojego "wynalazku" i wyrzucenie najslabszych modułów 10P. To demolka całości i niecwiadomo czy po takim podratowaniu, nie będą np po 3 mies padaly kolejne.
Wyrownywanie ogniw które są już FIZYCZNIE NIERÓWNE, a nie można wykluczyć ze w części nawet uszkodzone, daje pozorną poprawę.
Teraz jest gorąco i wszelkie usterki tego typu zwiększają niebezpieczeństwo.
Niestety....
Jest szczyt sezonu wiec Aaternatywą bylby aku zastępczy, mniejszy, byle wszedl w obecną obudowę. Albo nawet bidon 48V lub jego wklad, byle sterownik to przyjął. A wtedy na boku, przez kilkadziesiąt godzin testowanie tego Twojego "wynalazku" i wyrzucenie najslabszych modułów 10P. To demolka całości i niecwiadomo czy po takim podratowaniu, nie będą np po 3 mies padaly kolejne.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
Problem rozwiązany.
Okazało się, że prawdopodobnie nałożyły się dwie przyczyny. Po wymianie Bmsa rower odżył, i brak jest rozjazdów na celach. Po wyrównaniu bardzo ładnie balansuje i odcina ładowanie przy 67V
Dugi powód, który wyszedł zaraz po zmianie bmsa, to uszkodzony przewód pomiędzy gniazdem ładowania, a akumulatorem. Teoretycznie działał, ale przy wyższej temp. odłączał ładowanie i raz doładowywał, a raz kończył ładowanie.
W każdym bądź razie problem elektryki wyjaśnił się, przy czym z tej radości uszkodziłem obręcz tylnego koła,
Czy ktoś ma namiary na serwis, który wymieni obręcz?
Gdyby nexun miał taką usługę, to może i silnik poszedłby na serwis?
Okazało się, że prawdopodobnie nałożyły się dwie przyczyny. Po wymianie Bmsa rower odżył, i brak jest rozjazdów na celach. Po wyrównaniu bardzo ładnie balansuje i odcina ładowanie przy 67V
Dugi powód, który wyszedł zaraz po zmianie bmsa, to uszkodzony przewód pomiędzy gniazdem ładowania, a akumulatorem. Teoretycznie działał, ale przy wyższej temp. odłączał ładowanie i raz doładowywał, a raz kończył ładowanie.
W każdym bądź razie problem elektryki wyjaśnił się, przy czym z tej radości uszkodziłem obręcz tylnego koła,
Czy ktoś ma namiary na serwis, który wymieni obręcz?
Gdyby nexun miał taką usługę, to może i silnik poszedłby na serwis?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Będzie pożar? - uszkodzony akumulator, uszkodzony BMS ? warto naprawiać, czy utylizować ?
Jakby co to możesz też zagadać i podesłać do Andrzeja https://www.cylex-polska.pl/firmy/bikem ... 68320.html