Witam , mam problem z tarciem w tylnym kole, nie wiem skad ten dzwięk, czy z silnika czy z wolnobiegu czy moze z czegos jescze innego.
Może ktoś będzie od czego tak się robi. Rower to nowy, fabryczny, tani chińczyk przejechałem około 300 km i tak zaczęło robić.
Wysyłam link z filmikiem. Robi się tak jak przestanę pedałowac, gdy pedałuję to jest wszystko ok.
https://youtube.com/shorts/WBPVVy7sMFc?feature=share
Tarcie w tylnym kole
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:15
Re: Tarcie w tylnym kole
Nie wiem, nie rozkręcałem tego, ani nie znalazłem informacji nigdzie jakie łożysko. Wiem tylko że silnik 750 W przekładniowy i nie ma kasety tylko jest wolnobieg.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Tarcie w tylnym kole
Jak nowy rower to uderzaj z tym problemem do sprzedawcy, a samemu nie kombinuj.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Tarcie w tylnym kole
Ew. możesz odkręcić wolnobieg i zakręcić kołem w tym samym kierunku ręką i zobaczysz czy to tarcie i hałas dalej występuje.krzysiek1207 pisze: ↑17 sie 2023, 16:37Nie wiem, nie rozkręcałem tego, ani nie znalazłem informacji nigdzie jakie łożysko. Wiem tylko że silnik 750 W przekładniowy i nie ma kasety tylko jest wolnobieg.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 12:19
- Kontakt:
Re: Tarcie w tylnym kole
Łańcuch i kaseta: Upewnij się, że łańcuch i kaseta są czyste, dobrze naoliwione i w dobrym stanie. Jeśli łańcuch jest zbyt zużyty lub brudny, może powodować tarcie i hałas.
Opona i dętka: Sprawdź, czy opona i dętka nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, takich jak zadrapania, nacięcia lub opona wciśnięta w koło. Upewnij się również, że opona jest odpowiednio napompowana do zalecanych wartości ciśnienia.
Szprychy i koło: Sprawdź, czy nie ma luzów w szprychach ani nieprawidłowego napięcia. Koło powinno być dobrze wycentrowane i nie mieć żadnych uszkodzeń, takich jak wgniecenia czy wypukłości.
Łożyska piasty: Możliwe jest, że źródłem problemu jest uszkodzone łożysko w piaście tylnego koła. Możesz to sprawdzić, chwytając koło i próbując poruszać nim na boki. Jeśli jest luz, łożyska mogą wymagać konserwacji lub wymiany.
Rama i elementy mocujące: Sprawdź, czy nie ma luzów w ramie roweru ani w elementach mocujących. Upewnij się, że wszystkie śruby i nakrętki są dokładnie dokręcone.
Opona i dętka: Sprawdź, czy opona i dętka nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, takich jak zadrapania, nacięcia lub opona wciśnięta w koło. Upewnij się również, że opona jest odpowiednio napompowana do zalecanych wartości ciśnienia.
Szprychy i koło: Sprawdź, czy nie ma luzów w szprychach ani nieprawidłowego napięcia. Koło powinno być dobrze wycentrowane i nie mieć żadnych uszkodzeń, takich jak wgniecenia czy wypukłości.
Łożyska piasty: Możliwe jest, że źródłem problemu jest uszkodzone łożysko w piaście tylnego koła. Możesz to sprawdzić, chwytając koło i próbując poruszać nim na boki. Jeśli jest luz, łożyska mogą wymagać konserwacji lub wymiany.
Rama i elementy mocujące: Sprawdź, czy nie ma luzów w ramie roweru ani w elementach mocujących. Upewnij się, że wszystkie śruby i nakrętki są dokładnie dokręcone.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk