hulajnoga elektryczna - prośba o poradę przed zakupem

Dyskusje co kupić, konsultacje parametrów, ceny i dostępności
ODPOWIEDZ
Damianos13
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 03 sie 2021, 20:00

hulajnoga elektryczna - prośba o poradę przed zakupem

Post autor: Damianos13 »

witam.Planuje kupić hulajnoge,jak myślicie z media expert dobra opcja kupna?poleci ktoś ,najlepiej z funkcją aplikacji,oświetlenia itp?? kwota 1500-2000zł
Ostatnio zmieniony 05 sie 2021, 17:47 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: huljnago elektryczna

Post autor: gość »

Jakie Masz wymagania - max prędkość, zasięg, zdolności terenowe, waga użytkownika?

Jakie są Twoje zdolności manualne - Potrafisz coś rozebrać i naprawić w razie czego czy Wolisz polegać na gwarancji?
Ostatnio zmieniony 04 sie 2021, 0:59 przez gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Damianos13
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 03 sie 2021, 20:00

Re: huljnago elektryczna

Post autor: Damianos13 »

no moja pierwsza hulajnoga wiec lepiej jakbym bazował na gwarancji,a wymagania na pewno predkość i te sprawy
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: huljnago elektryczna

Post autor: gość »

Polecam koła 10" pompowane dla komfortu.
Jeśli silnik ma mieć więcej niż 800W to lepiej żeby był z tyłu.

Dobrze żeby były hamulce tarczowe.

Co do amortyzatorów to nie czuje się kompetentny ale wątpię żeby działały w konstrukcjach za około 3k PLN.

Jeśli chodzi o prędkość to powyżej 40km/h robi się nieprzyjemnie i potrzeba kasku full.
Damianos13
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 03 sie 2021, 20:00

Re: huljnago elektryczna

Post autor: Damianos13 »

Nie musze jakieś wypasionej,wystarczy aby dojechać do pracy i po pracy jakiś relaks.
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: hulajnoga elektryczna - prośba o poradę przed zakupem

Post autor: BeneQ »

Damianos

Jak masz 13 lat to te ehulajki za 1800zł będą w sam raz
Damianos13
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 03 sie 2021, 20:00

Re: hulajnoga elektryczna - prośba o poradę przed zakupem

Post autor: Damianos13 »

Mam znacznie więcej
Damianos13
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 03 sie 2021, 20:00

Re: hulajnoga elektryczna - prośba o poradę przed zakupem

Post autor: Damianos13 »

TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: hulajnoga elektryczna - prośba o poradę przed zakupem

Post autor: TerryFox »

Hmm.. stosujac logike kolegi to pode mna skoro mam lat DUZO wiecej niz 13 hulajnoga nie powinna wogole ruszyc ? No ewentualnie od razu sie zlamac albo przynajmniej zdechnac po 15 metrach.
W mojej xiaomi nic takiego sie nie dzieje, widocznie mam jakis felerny model. A waze 86 kilo i mam 175 cm wzrostu.

Dobra, konkrety.
Damianos13 pisze:
08 sie 2021, 20:01
https://www.mediaexpert.pl/sport-i-rekr ... i-1s-black

co powiecie o tej hulajnodze??
Z tego co widze to model identyczny do oryginalnej M365 sprzed 2-3 lat. Mam taka, uzywam intensywnie, licznik przebiegu pokazuje 1500 km, dostalem ja uzywana gdy miala.. nie pamietam.. cos kolo 200 km przebiegu. Owszem mysle o zamianie na cos wiekszego (sprzet powinien dotrzec jutro), ale tylko dlatego ze potrzebny mi wiekszy zasieg i z jakoscia tras tu gdzie mieszkam jest slabo.
Do czego xiaomi jest idealna ? do miasta, tak po prostu, albo malo uczeszczanych lokalnych dojazdowek. A o ile masz teren plaski, z rownymi sciezkami rowerowymi to jest wrecz wybitna. Pracujac swego czasu w Warszawie widzialem jak koledzy tym smigaja. Z domu do podmiejskiej stacji samochodem czy tam kolejka dojazdowa. A hulajka w bagazniku czy przy nodzie w masowej komunikacji. Wazy 14 kilo.. nawet chlop trenujacy tylko podnoszenie kufla nie powinien miec problemow wniesc jej do pociagu czy po schodach na dworcu. Ze stacji kolejowej czy parkingu dojezdzali do mordoru w scislym centrum w 30 minut. Samochodem to przynajmniej godzina w szczycie.
To idealny sprzet do rozwiazania problemu tzw "ostatniej mili" - czyli dojazdu do celu bez innej sensownej alternatywy. Chociaz w moim przypadku sprawdza sie tez na dluzszych dystansach - gdy mam wyjazd sluzbowy z roboty to jade hulajka do pracy - odleglosc to dokladnie 20 km po aglomeracji slaskiej, dojezdzam na miejsce, hulajke pakuje do bagaznika sluzbowki i wracam do domu. Tak samo zwracam woz po podrozy - fura na parking firmowy i hulajka do domu. Ale tu zaznaczam ze z moja waga dystans 20km to kompletny max, teraz przy letnich temperaturach dojezdzam na "styk" z bateria. Gdy bedzie chlodniej moze pradu zabraknac.
Wogole moim zdaniem xiaomo zrobilo rzecz niemalze niemozliwa - tworzac kompletna, gotowa do jazdy hulajke dostepna cenowo wlasciwie dla kazdego, ze wsparciem aplikacji, oficjalnego serwisu itd w cenie 2000 tys zlotych. Nie jest oczywiscie idealna, ale jest po prostu dobra - w miejskim srodowisku. Stosujac porownanie do samochodow to nie jest Mercedes, Ferrari czy nawet Passat. To jest prosty Volkswagen Golf, taki sprzed lat. Maly, sprytny samochod tluczony w milionach dla szarego obywatela. Ma bezawaryjnie, i tanio przewiezc z A do B, i robi to rewelacyjnie.

Z wad, albo co sie w miedzyczasie wywalilo:
- po okolo 200 km pierwsza przebita detka, z tylu. Moj model (pierwszy wypust) ma wade fabryczna felg - detka ociera wewnatrz o felge i opone powodujac z czasem przetarcie. Aktualne modele maja (podobno) przeprojektowane felgi i problem juz nie wystepuje. Mimo to w razie flaka wymiana detki to droga przez meke, xiaomi nie ma dzielonych felg jak Kaboo, Zero/Techlife/varla czy jakkolwiek lokalny importer sobie to nazywa. W Xiaomi trzeba tradycyjnie zdejmowac opone lyzkami, a ze opona mala, promien niewielki, wiec jest trudno. No ale.. nie robi sie tego codziennie, z tym ze dobrze o tym pamietac i przed robota wziac jakis nerwosol :)
- moc. Nominalnie 250W, w peaku 500. Pro ma 300 i 600. Na plaskim rownym terenie osiaga przy mojej wadze i trzyma przepisowe 25 km, co jest predkoscia maksymalna. Ale kazda gorka to juz problem. Pod srednia miejska gorke wdrapuje sie wolniej, ale bez zadyszki. Stroma gorka to problem na tyle duzy ze szybciej jest zejsc i isc.
- lozyska kól. Tylne wywalilo sie po jakichs 300 km. Nie zeby sie rozpadlo, ale to lozyska obustronnie uszczelnione, a zauwazylem ze zaczynaja tracic smar (charakterystyczne zbieranie sie kurzu). W takim wypadku ich dni sa juz policzone. Nie czekalem az sie calkowicie wywala, wymienilem na lozyska dobrego producenta. Przednie uszkodzilem po 400 km sam - uderzajac mocno w kraweznik. Nie rozpadlo sie ale bylo "slyszalne" i pod obciazeniem potrafilo chrupnac. Wymiana rowniez na porzadne i od tego czasu spokoj.
- brak amortyzacji i male kola. Kazda dziure czujesz BARDZO mocno, a przed kraweznikami lepiej zwolnic albo wogole zejsc, bo 8 calowe kolko na wiekszy kraweznik nie wjedzie. O offroadzie zapomnij. To sprzet na miejskie rowne sciezki - asfalt, rowna kostka, rowne plyty chodnikowe - tu xiaomi czuje sie swietnie.

Zalety:
- mobilnosc. To sprzet ultraprzenosny, skladasz, kierownica blokuje sie na haku i niesiesz jak za uchwyt.
- waga. Odwiedzajac rodzicow targam xiaomi po schodach na 4 pietro. I nie dostaje w miedzyczasie zawalu.
- prostota. Sprzet jest niemalze prymitywnie prosty, i banalny w obsludze. Nie ma zawieszen, rozbudowanych trybow, zaawansowanej elektroniki itd. Serwis sprowadza sie do dokrecania srubek i czyszczenia z kurzu. No chyba ze zlapiesz gume. wtedy pamietaj - najpierw nerwosol.
- rozmiar. Jak wspomnialem hulajka bez problemu miesci sie w bagazniku normalnego miejskiego samochodu. Bez skladania foteli, kombinowania, i modlitw aby weszla. Po prostu sie miesci i juz. Chcesz zwiedzic Krakow a masz problemy z chodzeniem - no to masz sprzet idealny. Dojezdzasz, parkujesz, zwiedzasz. Masz pradu na 20 km wycieczke po miescie.
- oswietlenie. Fabryczne oswietlenie jest calkiem ok. Pamietaj ze max to 25 km/h, i do takiej predkosci przednie swiatlo jest wystarczajaco dobre. Jezdzac czesto po zwroku ani razu nie widzialem potrzeby montowania czegos dodatkowo.
- FUN ! Nie sluchaj malkontentow ze jak sprzet nie jedzie przynajmniej 30 to jest dla dzieciakow. Mala, zwinna hulajka daje od groma radochy z jazdy. To kombinacja jej wszystkich zalet - niskiej wagi, zwinnosci, malego rozmiaru i latwosci z jaka smiga po zatloczonych miastach.

Wiec jezeli:
- nie bedziesz jezdzil dalej niz max 20 km (mniej w zimie)
- wazysz mniej niz 100 kg
- masz w okolicy rowne sciezki, albo ogolnie troche rownego terenu
- nie mieszkach w gorach albo pagorkowatym miescie
- ewentualnie musisz wnosic sprzet po schodach, albo ogolnie transportowac w rekach
- ewentualnie musi sie miescic w bagazniku, albo nie przeszkadzac w tramwajach/autobusach

To IMHO nic lepszego nie znajdziesz. Bierz, i bedziesz zadowolony. A najlepiej znajdz kogos kto ma i przejedz sie dla testu. Bo moze jestes kawal chlopa o wzroscie 2.10 a wtedy rzeczywiscie bedziesz wygladal jak na psie :)

To dlaczego ja zmieniam ? Bo potrzebuje czegos z wiekszym zasiegiem i z zawieszeniem. I tu juz pojawiaja sie problemy z waga, rozmiarem, i tzw przenosnoscia (wspomniane 4 pietro u rodzicow). Tu xiaomi nic nie pobije.
ODPOWIEDZ