styl jazdy, przeciążenia na kolumnie kierownicy

Dyskusje co kupić, konsultacje parametrów, ceny i dostępności
ODPOWIEDZ
jozwabuwar
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 23 sie 2023, 10:17

styl jazdy, przeciążenia na kolumnie kierownicy

Post autor: jozwabuwar »

Drodzy, po raz drugi w hulajce złamała mi się w tym samym miejscy kolumna zaraz powyżej mechanizmu składania. Oba złamania w czasie jazdy przypłaciłem siniakami i obiciami, no i hulajka nie do jazdy, co oczywiste. obie sytuacje miały miejsce po przejechaniu + / - 750km. Hulajnoga w opisie sklepu ma terenowa. W sumie na tej i drugiej hulajce (ten sam model) zrobiłem od stycznia blisko 2000km. Przy drugim złamaniu kierownicy, sprzedawca powiedział mi że nieumiejętnie jeżdzę bo jak się dobrze balansuje ciałem to na kolumnie nie ma żadnych naprężeń i to moja wina. Proszę o Wasze opinie. Sorry, ale według mnie nie sposób zahamować z prędkości już od 40km/h w trybie "awaryjnym" przed dziurą, przeszkodą itp. by nie było naprężeń. Nie wspomnę o szybszej jeździe po lesie po korzeniach, czy nawet samym przyśpieszeniu wykorzystując moce szczytowe silników. Gość na swojej stronie pokazuje jak na hulajce hamuje i staje na przednim bądź tylnym kole, zeskakuje z krawężników. Może jestem głupi, ale chyba mnie buja. Jeżdzę trasy MTB, pływam na desce, jako nastolatek zasuwałem na rolkach w sposób ekstremalny. Mam wrażenie, że wiem co to jest balans ciałem i przenoszenie ciężaru w czasie jazdy. Jak ktoś ma coś do napisania w temacie, poparte jakimiś wzorami, analizami, filmikami to proszę.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: styl jazdy, przeciążenia na kolumnie kierownicy

Post autor: Dede »

Też mam hulajnogę i mam wrażenie że nawet balansujac ciałem nie zawsze się udaje szczególnie awaryjnych sytuacjach lub nie przygotowanych sytuacjach dziury itp.
Kierownicę skręcałem kilka razy ostatecznie skręcałem na klej do gwintów mocny i pomogło ale siła przy hamowaniu i trakcie ruszania została.
Widziałem na forum hulajnogi co pękły dorabiają ta część u tokarza ale wersji wzmocnionej a nie cienką rurkę z aluminium.
Jak już drugi raz pękła Tobie to będzie pękać nie ma siły i lepiej wymienić tą część na wzmocnioną.
Tauron
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 wrz 2021, 16:05
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Re: styl jazdy, przeciążenia na kolumnie kierownicy

Post autor: Tauron »

Szczerze mówiąc, to nawet sam posiadam hulajnoge handmade ,i niestety tez ten problem mnie nie ominął , sądziłem że spokojnie się z tym uporam robiąc to samemu , widać że się jednak myliłem, podczas startu czy hamowania jednak to jest najsłabszy punkt ,dzwignia jest dosyć duza wiec naprężenia w tych miejscach sa naprawdę duuuze .
ODPOWIEDZ