Witam.
Mam taki rower jak na foto i do tej grubej "rury" w jego ramie chciałbym włożyć drugą baterię, którą mam zamiar zrobić. Oczywiście rozumiem że ta bateria będzie miała własny BMS. Pytanie tylko jak wpiąć tą baterię w instalację roweru. Czy wystarczy zastosować kabel typu "Y"?
Druga bateria
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2483
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Druga bateria
Jeżeli będą to identycznej pojemności i innych parametrów baterie to wystarczy połączenie Y. Natomiast jeżeli będą to różne baterie to lepiej zrób sobie przełącznik kołyskowy, lub zaryzykuj i użyj gotowego modułu dual z aliexpress.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
slow
- Forumowicz
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Druga bateria
Pojemności nie musza być identyczne. Bez problemu można łączyć różne pojemności.
Zobacz tylko gdzie masz sterownik silnika. Jeśli sterownik jest w podstawie tej baterii co masz na ramie to dołożenie drugiej będzie trochę utrudnione (ale da się zrobić), jeśli sterownik jest zewnętrzny to bez problemu przez kabel Y.
Zobacz tylko gdzie masz sterownik silnika. Jeśli sterownik jest w podstawie tej baterii co masz na ramie to dołożenie drugiej będzie trochę utrudnione (ale da się zrobić), jeśli sterownik jest zewnętrzny to bez problemu przez kabel Y.
-
vIrek62
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 mar 2025, 12:33
Re: Druga bateria
Mam takie rowiązanie w 2 rowerach. Działa bez problemu od ponad roku. Połączone przez dwa przełączniki 30A. Pojemności baterii nie muszą być jednakowe, napięcia już tak.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2025, 18:33 przez vIrek62, łącznie zmieniany 1 raz.
- RadQ
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
- Lokalizacja: Miasto Grzejników
Re: Druga bateria
Lepszym rozwiązaniem od przełączników jest zastosowanie dwóch lub więcej połączonych równolegle w zależności od zapotrzebowania na prąd wysokoprądowych diod schottky separujących plusy obu baterii. Spadek napięcia pomijalny ale za to SAG baterii mniejszy 
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 926
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Druga bateria
Sa takie moduły 2-bateryjne na ali, na przyklad:
https://a.aliexpress.com/_EGe4Ugu
Używam takiego w wersji 60A od kilku miesięcy i póki co działa tak jak sie spodziewałem - zaczyna rozladowywac baterie o wyższym napięciu, gdy napięcia sie zrownuja to łączy baterie równolegle. Czyli mozna spinac baterie i nie trzeba sprawdzać dokladnie jakie sa napięcia.
Ja mam zrobione, ze upchnalem ten moduł w ramię i wyprowadziłem xt60 do podłączenia drugiej baterii.
A w innym rowerze mam rozwiązanie "na sztywno", 2 xt60 obok siebie, w ktore wpinam odpowiednie zawory, zeby podłączyć 1 lub 2 baterie. Też dziala, przejechało sporo kilometrów, ale tu trzeba sprawdzać napięcie baterii przed podłączeniem i potencjalnie wyrównać (wpinając rezystory przed zapięciem zwory).
Rozwiązanie z diodami spoko, ale ten spadek napięcia i moc tracona jednak jest spora. Jeśli to będzie 0.5V przy 30A to już 15W. Z punktu widzenia sprawności niedużo, ale z perspektywy rozproszenia mocy na komponencie to dużo. No i opcja z diodami tylko przy braku regena. W tych rowerach powyżej są przekładniówki, więc spoko, w tym moim ze zworami na XT60 jest DD i używam regena.
https://a.aliexpress.com/_EGe4Ugu
Używam takiego w wersji 60A od kilku miesięcy i póki co działa tak jak sie spodziewałem - zaczyna rozladowywac baterie o wyższym napięciu, gdy napięcia sie zrownuja to łączy baterie równolegle. Czyli mozna spinac baterie i nie trzeba sprawdzać dokladnie jakie sa napięcia.
Ja mam zrobione, ze upchnalem ten moduł w ramię i wyprowadziłem xt60 do podłączenia drugiej baterii.
A w innym rowerze mam rozwiązanie "na sztywno", 2 xt60 obok siebie, w ktore wpinam odpowiednie zawory, zeby podłączyć 1 lub 2 baterie. Też dziala, przejechało sporo kilometrów, ale tu trzeba sprawdzać napięcie baterii przed podłączeniem i potencjalnie wyrównać (wpinając rezystory przed zapięciem zwory).
Rozwiązanie z diodami spoko, ale ten spadek napięcia i moc tracona jednak jest spora. Jeśli to będzie 0.5V przy 30A to już 15W. Z punktu widzenia sprawności niedużo, ale z perspektywy rozproszenia mocy na komponencie to dużo. No i opcja z diodami tylko przy braku regena. W tych rowerach powyżej są przekładniówki, więc spoko, w tym moim ze zworami na XT60 jest DD i używam regena.
- RadQ
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
- Lokalizacja: Miasto Grzejników
Re: Druga bateria
Diody Schottky mają minimalny spadek napięcie a w połączeniu równoległym dla zwiększenia wytrzymałości prądowej wręcz pomijalny i spokojnie wysokoprądowe wytracą taką moc strat na obudowie. Co do regena słuszna uwaga, dzięki za sprostowanie