ECOBIKE MX300 2022 Ananda

Dyskusje co kupić, konsultacje parametrów, ceny i dostępności sklepowych rowerów elektrycznych
ODPOWIEDZ
kam-bor
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2024, 20:08

ECOBIKE MX300 2022 Ananda

Post autor: kam-bor »

Hej,

Posiadam rower EcoBike MX300 rok modelowy 2022.
Ogólna specyfikacja ślinika to:
marka: Ananda
Moc: 760W
Momen: 110Nm
Bateria: 10,4 Ah
Wyświetlacz: C900

O specyfikacji samego roweru nie będę się rozwijać, bo pytania nie będą tego dotyczyć.

Szukałem wszelkich informacji na temat jaki dokładnie tam silnik siedzi (podejrzewam Ananda M100 - ale nie jestem pewien), o sterowniku nic nie znalazłem, wyświetlacz podobno coś pod Bafanga.
Ogólnie żadnych szczegółów.

Może ktoś z forumowiczów coś wie, albo pokieruje do kogoś kto coś wie.

Ogólnie chciałbym trochę pogrzebać w sterowniku bo nie jestem zadowolony z jego pracy.
Od 100% - 80% jest dostępne 760W i to jest ok rozumiem że potem napięcie spada itd.
80% -60 powiedzmy jest te 400 W
ale poniżej 50% to jest już tylko 250W i w zasadzie do rozładowania (nie zależy jaki tryb wyborę eco, normal, power, czy siłę wspomagania w danym trybie 1-6)
I teraz pytanie, z czym to jest związane
1. zakrótka batera, może wymiana na jakąś zewnętrzną 20Ah, a może da się podpiąć dodatkowo drugą,
2. czy sterownik z automatu ograniczą prąd poniżej jakiegoś napięcia
3. Wyświetlacz mnie trochę irytuje - wygląd, może da się coś przeprogramować, z tym nie miałbym problemu, tylko jak się do niego podłączyć.
4. Brak zegarka na wyświetlaczu jest najbardziej wnerwiający.
5. może ktoś wie jak się połączyć ze sterownikiem do tego roweru, albo jakiego oprogramowania użyć, albo może ktoś już ma gotowca na podmiankę.
6. No i tak teraz trochę z innej beczki, mx300 i ln500 mają chyba te same silniki tylko w ln 500 jest 960W 136Nm, Może ktoś próbował to skrakować silnik w mx300?

Dużo pytań mało odpowiedzi. W serwisach nabierają wody w usta i nic nie chcą gadać.

Dzięki za wskazówki i podpowiedzi

Pozdro.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6017
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: ECOBIKE MX300 2022 Ananda

Post autor: pxl666 »

podejrzewam że nic się nieda i pół biedy jakby łyknął normalny bidon bo wtedy mozesz wyprowadzić dodatkowe zasilanie i dodać druga baterię. 10ah sugeruje ze tam jakąś bieda siedzi i ma spory sag stąd mocne spadki mocy . ananda raczej nie jest złamana i nie widziałem nic na temat customizacji. szukaj na endlessie albo grupach zbukowych
tkoko
Forumowicz
Posty: 5205
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: ECOBIKE MX300 2022 Ananda

Post autor: tkoko »

kam-bor pisze:
11 lut 2024, 20:32
Posiadam rower EcoBike MX300 rok modelowy 2022.
Ogólna specyfikacja ślinika to:
marka: Ananda
Moc: 760W
Momen: 110Nm
Bateria: 10,4 Ah
Wyświetlacz: C900
Jaki masz model silnika możesz porównać ze specyfikacją producenta.
https://ananda.com.cn/index.php/product/index.html
kam-bor pisze:
11 lut 2024, 20:32
Ogólnie chciałbym trochę pogrzebać w sterowniku bo nie jestem zadowolony z jego pracy.
Od 100% - 80% jest dostępne 760W i to jest ok rozumiem że potem napięcie spada itd.
80% -60 powiedzmy jest te 400 W
ale poniżej 50% to jest już tylko 250W i w zasadzie do rozładowania (nie zależy jaki tryb wyborę eco, normal, power, czy siłę wspomagania w danym trybie 1-6)
Najprościej zadać to pytanie polskiemu producentowi.
https://www.ecobike.pl/?gad_source=1&gc ... gLBqPD_BwE
kam-bor pisze:
11 lut 2024, 20:32
I teraz pytanie, z czym to jest związane
1. zakrótka batera, może wymiana na jakąś zewnętrzną 20Ah, a może da się podpiąć dodatkowo drugą,
2. czy sterownik z automatu ograniczą prąd poniżej jakiegoś napięcia
3. Wyświetlacz mnie trochę irytuje - wygląd, może da się coś przeprogramować, z tym nie miałbym problemu, tylko jak się do niego podłączyć.
4. Brak zegarka na wyświetlaczu jest najbardziej wnerwiający.
5. może ktoś wie jak się połączyć ze sterownikiem do tego roweru, albo jakiego oprogramowania użyć, albo może ktoś już ma gotowca na podmiankę.
6. No i tak teraz trochę z innej beczki, mx300 i ln500 mają chyba te same silniki tylko w ln 500 jest 960W 136Nm, Może
1. wraz ze spadkiem napięcia baterii spada i moc wspomagania. bywają sterowniki które przy zbyt niskim napięciu aku (bliskim rozładowania baterii) automatycznie zmniejszają moc wspomagania zamiast wyłączyć baterię. Sprawdź od jakiego napięcia baterii masz 250 wat.
2. ogólnie sterowniki nie ograniczają mocy/prądu, lecz jak wspomniałem wyżej są takie które przy "Lov Voltage" potrafią to robić np. GT-100.
3. zaglądnąć do instrukcji wyświetlacza lub spytać producenta.
4. jak go nie ma to pewnie pozostaje własny zegarek/telefon/smartfon
5. zapewne jesteś pierwszy na forum który ma gotowca z Eco Bike, więc wszystko przed tobą.
6. być może mają podobne silniki/sterowniki lecz zapewne różnią się mocą silnika/sterownika, np lepsze/droższe magnesy, mosfety itp.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1382
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: ECOBIKE MX300 2022 Ananda

Post autor: zielony71 »

Spadek mocy wraz ze spadkiem poziomu naładowania baterii jest naturalny. Wzór na moc urządzenia P=u*u/R, gdzie u to napięcie baterii. Czyli moc spada wykładniczo wraz z rozładowaniem baterii.
Zatem bardzo możliwe, że ograniczenia mocy, które Cię drażnią wynikają po prostu ze słabej baterii. Żeby mieć pewność trzeba by podpiąć zewnętrzny woltomierz (bo rozumiem, że wyświetlacz nie pokazuje napięcia baterii) i zaobserwować przy jakim napięciu moc staje się niewystarczająca. Jeżeli to będzie poniżej 45V to z pewnością pomoże wymiana baterii na mocniejszą.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
W.P.
Forumowicz
Posty: 350
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: ECOBIKE MX300 2022 Ananda

Post autor: W.P. »

tkoko pisze:
12 lut 2024, 8:08
zapewne jesteś pierwszy na forum który ma gotowca z Eco Bike, więc wszystko przed tobą.
Nie, nie, nie pierwszy.
Od 7 lat jeżdżę EcoTraveller Lux z silnikiem 250W 36V i mogę potwierdzić obserwacje autora w zakresie zasilania.
Od producenta bidon (chyba 8Ah). Od pełnego naładowania jazda z wyraźnym wspomaganiem, nawet z 5km. To nawet dobrze, gdyż wystarcza na rozgrzanie mięśni a to przydaje się podczas dalszej jazdy.
Jak napięcie spadnie z 42 do 36V też da się jechać, gdyż po kilkunastu kilometrach można przywyknąć. Przy 33V słychać mruczenie silnika, co jest niewątpliwą oznaką wspomagania.

Po roku postanowiłem przekonstruować zasilanie na rzecz modułu zasilającego 10S10P z przetwornicą kompensującą spadające napięcie na akumulatorze, o napięciu wyjściowym 44V=const. Dzień do nocy.
ODPOWIEDZ