Witam serdecznie.
Cena zakupu zestawu do konwersji plus dobra baza wynosi często ok 70 proc ceny używanego mida fabrycznego.
Kilka lat temu kiedy rozpocząłem przygodę z budową ebike rynek fabrycznych mid drive praktycznie nie istniał. Ludzie na forum komwertowali fulle. Dziś takie rowery ze współczesna geometria zawieszenia są dostępne. Ceny wydeje mi się nie rosną zatrważająco. Napędy bafang mnie interesują ze względu na dostępność części zamiennych.
Pytanie moje czy rama kony z lat 2008-2011 będzie trwalsza wytrzymalsze niż współczesne ebike z bafang?
Jak awaryjność bafang zainstalowanych w favs tsdz2?
Przykładowy ebike używany :
https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower- ... V1LMg.html
Proszę o opinię w temacie.
Łukasz
Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1265
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6731
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
oco konkretnie pytasz ? plusem bafanga w stosunku do fabryk jest możliwość zapięcia dowolnej baterii oraz teoretycznie dostępność części bo zasadniczo wszystko można kupić na alibabie ale osobiście jeszcze nie testowałem. niestety bafang nie pozwala na zmianę wielkości koła np i wogóle zamiast zrobić interfejs USB to wprowadził drogie narzędzie besst do łączenia się z silnikiem . owszem w najnowszych silnikach możesz się łączyć przez bt i apke bafang go+ ale jedynie w najnowszych i np koła tam nie zmienisz limitu prędkości też nie zdejmiesz . także bafang to imho lepsza opcja ale nadal nieidalna . niemniej jednak taka może się nigdy nie trafić bo producenci dbają jednak bardziej o swój interes niż klienta. natomiast nadal kluczowe jest imho że możesz mieć baterię tanio i bez łaski. znam przypadek padu baterii w focusie gdzie serwis od razu zapowiedział że obecnie są niedostępne i będą dopiero w połowie września czyli sezon masz w dupie nawet jak masz hajs...
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1265
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
Myślałem, że silniki bafang stosowane w fabrycznych ebike jest łatwo serwisowany mechanicznie i software.
Druga część zapytania, jo. ak oceniacie trwałość ramy we współczesnych ebike fabrycznych vs custom skladak komwertowany na bazie ramy dh lub FR?
Łukasz
Druga część zapytania, jo. ak oceniacie trwałość ramy we współczesnych ebike fabrycznych vs custom skladak komwertowany na bazie ramy dh lub FR?
Łukasz
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6731
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
ale w jakim kontekście? będziesz skakał z dachu ? na nowszych ramach ludzie robią rzeczy niemożliwe 10 lat temu glownie z racji lepszej geometrii i zawieszenia. ramy pękały i będą pękać bo czasem źle wylądujesz albo materiał będzie miał wadę i na to nie ma reguły. nowego bafanga serii M sam bez bessta nie nie zaktualizujesz .chyba że przez bafang go+ bo tam chyba jest taka opcja . ale to najnowsze silniki i w sumie niewiadomo czy bafang kiedyś tej opcji nie wyłączy albo nie ograniczy .
stare ramy mogą być tanie ale są stare . opon na 26 będzie coraz mniej (dobrych) widelców na prostej rurze juz jest mało (dobrych) . kto ci opisze trwałość na zbiorze tak wielkim jak ramy?? skąd weźmie dane? opinie?? opinia jest jak dupa . każdy ma swoją... nie podpartą żadnymi faktami bo skąd? kto gromadzi statystyki ?
stare ramy mogą być tanie ale są stare . opon na 26 będzie coraz mniej (dobrych) widelców na prostej rurze juz jest mało (dobrych) . kto ci opisze trwałość na zbiorze tak wielkim jak ramy?? skąd weźmie dane? opinie?? opinia jest jak dupa . każdy ma swoją... nie podpartą żadnymi faktami bo skąd? kto gromadzi statystyki ?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1265
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
Oczywiscie technologa idzie mocno do przodu, nowe ramy mają inna geometrię, czas pokaże czy są trwałe jak wiele nowych rozwiązań.
Dzięki za głos w dyskusji. Pozdrawiam
Łukasz
Dzięki za głos w dyskusji. Pozdrawiam
Łukasz
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6731
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower mid z fabryki bafang czy konwersja Tsdz?
ramy pękały kiedyś i pękają nadal , akryl się rysuje od patrzenia a proszek już nie ...