Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Dział z poradami jak odblokować fabryczny rower elektryczny
ODPOWIEDZ
Oliwier51627
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 05 paź 2023, 22:10

Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: Oliwier51627 »

Cześć mam pytanie czy jest możliwość odblokowania roweru kross HEXAGON BOOST 3.0 bo na internecie nic nie znalazłem
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: tkoko »

Oliwier51627 pisze:
05 paź 2023, 22:14
Cześć mam pytanie czy jest możliwość odblokowania roweru kross HEXAGON BOOST 3.0 bo na internecie nic nie znalazłem
Najprościej będzie skontaktować się z producentem silnika;
http://pl.truckrunmotor.net/middle-moto ... motor.html
lub roweru;
https://kross.eu/pl/o-nas
szybki10
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2023, 18:45

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: szybki10 »

Nie ma to jak fachowa odpowiedź (to sarkazm który wskazuje że jak się nie ma nic konkretnego do powiedzenia to lepiej się nie odzywać, już widzę jak producent albo sprzedawca biją się aby mu pomóc :D ).

Posiadam taki rower i też chciałem go odblokować. Na dzień dzisiejszy działa patent z przełożeniem czujnika obrotów tylnego koła na drugą stronę i dołożenie dwóch magnesów neodymowych na korbę. Magnesy są tej wielkości że wchodzą idealnie w gwint w który wkręcony jest pedał (po wkręceniu pedału zostaje tam wgłębienie na około 3 mm i to wystarczy).Trzymają się do gwintu pedału ponieważ ten jest stalowy.

Zasada działania jest taka że czujnik mierzy ilość obrotów korby a nie koła. A ilość ta zawsze będzie mniejsza od ilości obrotów koła. Tym samym sterownik zawsze będzie uważał że nie osiągnęliśmy jeszcze 25 km/h. Minusem tego rozwiązania jest fakt że wyświetlacz sterownika będzie pokazywał nieprawidłową prędkość i źle liczył kilometry.

W przypadku tego producenta roweru licznik (wyświetlacz) jest oznaczany jako C01 truckrun. W specyfikacji jest napisane że współpracuję on zarówno z magistralą can jak i uart.

Postanowiłem to sprawdzić zakupując kabel do programowania silników Bafang. Po podłączeniu do sterownika odczyt parametrów zakończył się sukcesem tak więc widać że komunikacja jest i ten silnik truckrun to jakiś klon bafanga. Minusem jest to że w zakładce w której powinny być parametry i oznaczenia silnika są krzaki. Nie próbowałem jeszcze odblokowywania ponieważ nie rozumiem do końca jak działa zakładka "Basic" i "pedal asistant". może ktoś mi to wytłumaczy.


W zakładce "basic" w funkcji "assist levels" jest 9 pozycji określających wspomaganie. Pozycja 9 oznacza 100% current limit i 100% speed limit

Wyświetlacz jest oczywiście zablokowany i poza zmianą kilku opcji (mile na kilometry , natężenie podświetlenia wyświetlacza) nie da się na nim nic zrobić.

I teraz najważniejsze czy jesli przechodząc do zakładki "pedal assist" zmienię drugą opcję w tej zakładcę czyli "dessignated assist level z by display command na 9 i trzecią opcję na 40km/h to uzyskam 100 wspomagania na każdym z trybów które mam na wyświetlaczu (5 trybów wspomagania) czy też ten wyświetlacz w ogóle nie będzie brany pod uwagę i będę miał niezależnie od tego co robię na wyświetlaczu zawsze takie samo wspomaganie. Proszę o wyjaśnienie tego aspektu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: tkoko »

szybki10 pisze:
12 mar 2024, 14:40
I teraz najważniejsze czy jesli przechodząc do zakładki "pedal assist" zmienię drugą opcję w tej zakładcę czyli "dessignated assist level z by display command na 9 i trzecią opcję na 40km/h to uzyskam 100 wspomagania na każdym z trybów które mam na wyświetlaczu (5 trybów wspomagania) czy też ten wyświetlacz w ogóle nie będzie brany pod uwagę i będę miał niezależnie od tego co robię na wyświetlaczu zawsze takie samo wspomaganie. Proszę o wyjaśnienie tego aspektu.
Skoro wybierzesz zdefiniowane przez sterownik wspomaganie ("9" = 100% mocy) to wyświetlacz już nie ma wpływu na jego zmianę. Masz tylko jeden poziom wspomagania (maksymalny, lub inny wybrany)
Załączniki
BBSXX.docx
(337.81 KiB) Pobrany 42 razy
szybki10
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2023, 18:45

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: szybki10 »

Bardzo dziękuje za odpowiedź. Czyli reasumując jest jak bym cały czas jechał na piątce (bo w tej chwili mam 5 poziomów wspomagania gdzie piątka jest najsilniejszym trybem i nie mam najmniejszego wpływu na zmianę tych trybów. Wychodzi na to że wtedy wyświetlacz pełni wyłącznie role licznika natomiast interfejs do zmiany poziomów wspomagania (+ - włącznik) jest zbędny ? I cytując teks z poradnika

" Zachowaj ostrożność podczas ustawiania tych poziomów. Jeśli ustawisz prąd zbyt nisko, silnik nie będzie w stanie poruszać rowerem i może ulec uszkodzeniu. Jeśli ustawisz zbyt wysoki prąd pierwszego poziomu wspomagania, przyspieszenie na starcie będzie znaczące. Może to spowodować uszkodzenie wewnętrznych kół zębatych lub upadek z roweru. Ograniczenie prędkości określa, przy jakiej prędkości (% maksymalnej prędkości ustawionej na wyświetlaczu LCD) silnik zmniejszy swoją moc i po prostu utrzyma tę prędkość, zamiast przyspieszać bardziej"

Wychodzi na to że nie chcąc się pozbawiać płynnej obsługi poziomów wspomagania (przecież nie będę za każdym razem podłączał komputera) najlepszym rozwiązaniem jest to co zrobiłem do tej pory. Dziękuje za pomoc w zrozumieniu tematu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: tkoko »

szybki10 pisze:
12 mar 2024, 16:50
Wychodzi na to że nie chcąc się pozbawiać płynnej obsługi poziomów wspomagania (przecież nie będę za każdym razem podłączał komputera) najlepszym rozwiązaniem jest to co zrobiłem do tej pory. Dziękuje za pomoc w zrozumieniu tematu.
Nie do końca tak to działa. Chcąc zachować dotychczasowe poziomy wspomagania bez ograniczenia prędkości, wystarczy jak w każdym innym sterowniku, zmienić ustawienie "speed limit" na maksymalną dostępną prędkość. Problem w tym że skoro wyświetlane dane są "krzaczkami", dużym ryzykiem jest próba zmiany tego parametru.
szybki10
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2023, 18:45

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: szybki10 »

No nie, z całym szacunkiem ale chyba się mylisz w kwestii ustawienia samego "speed limit" . chodzi o że gdy w zakładce "Pedal Assist" ustawię tylko wartość : "speed limit" np na 40 km/h a w okienku powyżej czyli "Desssignated assist level" zostawię bez zmian czyli "by displays command" to oznacza to że ustawienia wyświetlacza będą ważniejsze niż ustawienia zapisane w sterowniku a tym samym 40 km/h ustawione w sterowniku będzie podrzędne w stosunku do 25 km/h zapisanej w wyświetlaczu. Czyli jak to było w starych dyskach twardych gdzie był dysk primary master i secondary master (to oczywiście tylko analogia)
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: tkoko »

szybki10 pisze:
12 mar 2024, 17:58
No nie, z całym szacunkiem ale chyba się mylisz w kwestii ustawienia samego "speed limit" . chodzi o że gdy w zakładce "Pedal Assist" ustawię tylko wartość : "speed limit" np na 40 km/h a w okienku powyżej czyli "Desssignated assist level" zostawię bez zmian czyli "by displays command" to oznacza to że ustawienia wyświetlacza będą ważniejsze niż ustawienia zapisane w sterowniku a tym samym 40 km/h ustawione w sterowniku będzie podrzędne w stosunku do 25 km/h zapisanej w wyświetlaczu. Czyli jak to było w starych dyskach twardych gdzie był dysk primary master i secondary master (to oczywiście tylko analogia)
Nie ma żadnych "nadrzędnych" ustawień (master, slave).
"Desssignated assist level" decyduje czy za zmianę poziomów wspomagania odpowiada wyświetlacz czy sterownik. Wyświetlacz może mieć 3, 5, 9 poziomów wspomagania z wartościami nastawionymi w zakładce "Basic". skoro decydujesz się na jeden poziom wspomagania sterownika (z pominięciem wyświetlacza), będziesz miał dostępny tylko 1 z 5 - 9 poziomów wspomagania/mocy/prędkości.
"speed limit" decyduje jakie maksymalne prędkości osiągniesz bez limitu ograniczenia prędkości. Jak wybierzesz maksymalną prędkość (sterownik, wyświetlacz), silnik nawet na pierwszym poziomie wspomagania "PAS 1" będzie wspomagał do maksymalnej prędkości silnika.
viewtopic.php?p=55132#p55132
Skoro w sterowniku wybierzesz opcję żeby ustawienia wyświetlacza nie wpływały na ustawienia prędkości sterownika, to logicznym jest że tak będzie. Właśnie dlatego nie możesz zmienić tego parametru na wyświetlaczu (jak na przykład rozmiar koła) bo jest zablokowane W STEROWNIKU. To głównie sterownik decyduje które parametry wyświetlacz może zmienić.
Załączniki
BBSxx.jpg
szybki10
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2023, 18:45

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: szybki10 »

No teraz to już jestem całkiem skołowany.

"Desssignated assist level" decyduje czy za zmianę poziomów wspomagania odpowiada wyświetlacz czy sterownik. Wyświetlacz może mieć 3, 5, 9 poziomów wspomagania z wartościami nastawionymi w zakładce "Basic". skoro decydujesz się na jeden poziom wspomagania sterownika (z pominięciem wyświetlacza), będziesz miał dostępny tylko 1 z 5 - 9 poziomów
wspomagania/mocy/prędkości."

No właśnie o to mi chodzi, chciałbym mieć nadal pięć poziomów wspomagania i powiedzmy na jednym z nich osiągać maksymalną prędkość czyli żeby sterownik nie odcinał silnika przy 25 km/h. Jak nie pominę wyświetlacza to będę miał to co jest na wyświetlaczu czyli nie przekroczę 25 z kolei jak go pominę będę miał cały czas max. Zmiana wyświetlacza może załatwić sprawę ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: tkoko »

szybki10 pisze:
12 mar 2024, 19:42
No właśnie o to mi chodzi, chciałbym mieć nadal pięć poziomów wspomagania i powiedzmy na jednym z nich osiągać maksymalną prędkość czyli żeby sterownik nie odcinał silnika przy 25 km/h.
Widzę że nadal nie kumasz jak to działa. Masz, zapewne w sterowniku, uruchomione ograniczenie prędkości do 25 km/godz. To ograniczenie działa z wszystkimi poziomami wspomagania PAS, bo reaguje na "cyfrową" prędkość 25 km/godz wyświetlacza. Stąd "patent" z korbą (równie skuteczny może być z obwodem koła), bo fizycznie zmniejszasz "cyfrową" prędkość z wyświetlacza, i zamiast 25 km/godz, masz powiedzmy 8 km/godz, przy przełożeniu 3 : 1. Kłopot w tym że w górskim terenie (przełożenia poniżej 1 : 1) to przestaje "działać". Im większe obroty korby tym mniejsza moc wspomagania, bo wyświetlacz pokaże 25 km/godz, mimo ze jest 5 - 10 km/godz.
szybki10 pisze:
12 mar 2024, 19:42
Jak nie pominę wyświetlacza to będę miał to co jest na wyświetlaczu czyli nie przekroczę 25 z kolei jak go pominę będę miał cały czas max. Zmiana wyświetlacza może załatwić sprawę ?
Jak masz ustawioną prędkość przez sterownik, to nieistotne jest czy wyświetlacz zmienisz czy nie zmienisz. Tak bez wyłączenia "speed limit" w sterowniku z wyświetlacza nic nie zmienisz, abstrahując od faktu czy znajdziesz wyświetlacz zgodny z tym sterownikiem/silnikiem. Jeżeli "speed limit" jest blokowane przez wyświetlacz, to zmiana na niezablokowany wyświetlacz może to zmienić.
szybki10
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2023, 18:45

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: szybki10 »

Nie wiem jak tu się cytuje więc pozwolę się odnieść do tego co napisałeś

ad1. Jak masz ustawioną prędkość przez sterownik, to nieistotne jest czy wyświetlacz zmienisz czy nie zmienisz.
Zgadzam się w 100 procentach-czyli zmiana parametru w sterowniku w zakładce pedal assist wartość speed limit

Ad2.Tak bez wyłączenia "speed limit" w sterowniku z wyświetlacza nic nie zmienisz.
Znów pełna zgoda

Ad3.Abstrahując od faktu czy znajdziesz wyświetlacz zgodny z tym sterownikiem/silnikiem. Jeżeli "speed limit" jest blokowane przez wyświetlacz, to zmiana na niezablokowany wyświetlacz może to zmienić.
Myślę że wyświetlacz znajdę bez problemu. Co do faktu czy będzie pasować myślę żeby po prostu o to zapytać producenta podając mu model silnika. Mówiąc producenta mam na myśli producenta silnika nie roweru.

Cytując producenta:

Czy mogę zaktualizować wyświetlacz mojego ebike'a?


Jeśli Twój stary ebike korzysta z systemu TruckRun, zwykle możesz ulepszyć wyświetlacz swojego starego ebike'a, aby cieszyć się większą liczbą funkcji i ustawień. Musisz upewnić się, że wyświetlacz, który chcesz zmodernizować, pasuje do Twojego systemu silnikowego i możesz zapewnić bezproblemowe dokowanie i użytkowanie. Możesz kupić lub wymienić żądany wyświetlacz za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej TruckRun support@truckrun-e.com, oficjalnego sklepu TruckRun Alibaba, autoryzowanego dealera lub centrum serwisowego. Należy jednak pamiętać, że wymiana wyświetlacza może spowodować, że cały rower utraci korzyści gwarancyjne, nie zalecamy również samodzielnej instalacji, należy poszukać profesjonalnych techników do instalacji, aby uniknąć uszkodzenia pojazdu lub zagrożenia osobistego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Odblokowanie roweru kross HEXAGON BOOST 3.0

Post autor: tkoko »

szybki10 pisze:
16 mar 2024, 15:41
Czy mogę zaktualizować wyświetlacz mojego ebike'a?

Jeśli Twój stary ebike korzysta z systemu TruckRun, zwykle możesz ulepszyć wyświetlacz swojego starego ebike'a, . Możesz kupić lub wymienić żądany wyświetlacz za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej TruckRun support@truckrun-e.com, oficjalnego sklepu TruckRun Alibaba, autoryzowanego dealera lub centrum serwisowego.
Czyli moja rada miała jednak sens. :D
tkoko pisze:
06 paź 2023, 8:11
Najprościej będzie skontaktować się z producentem silnika;
http://pl.truckrunmotor.net/middle-moto ... motor.html
szybki10 pisze:
16 mar 2024, 15:41
Nie wiem jak tu się cytuje więc pozwolę się odnieść do tego co napisałeś
klikasz w " nad postem.
Załączniki
cytat.jpg
ODPOWIEDZ