GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Coś się zepsuło, coś trzeba wymienić, coś trzeba wyregulować w fabrycznym rowerze?
ODPOWIEDZ
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Witam.
Wszedłem w posiadanie tego roweru, jednak są problemy z min.
Po dobraniu się do sterownika (SL-SW900KT) widać bardzo dużo niepodłączonych przewodów.
LCD - SW900
Jeśli dobrze rozumiem to chyba "hale" też nie są podłączone.

Rower ogólnie jeździ przy pomocy manetki tylko, jednak problemem jest:
- brak wspomagania pedałów
- nie pokazuje szybkości jeśli nie jest używana przepustnica
- prędkość pokazuje w wyświetlaczu led - nawet 100km/h - tak pokazuje :lol:
- "nie trzyma prędkości" jeśli przepustnica jest w jednym położeniu - np. przy wjeździe pod niewielką górkę.
- bardzo ciężki start z przepustnicy - wielkie "warczenie" w silniku - po rozpędzeniu pedałami juz startuje
- pokazuje pobór mocy czasami nawet ponad 500W jak chce przyśpieszyć

Może ktoś ma:
- schemat instalacji tego roweru
- schemat podłączenia tego sterownika

Bardzo proszę o pomoc w poprawnym podłączeniu tego sterownika do roweru.
Jeśli coś jest niejasnego lub pominąłem, proszę o pytania , a uzupełnię.

1-sterownik.jpg
3-nie.jpg
2-cz.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
30 sie 2023, 17:11
problemem jest:
- brak wspomagania pedałów
- nie pokazuje szybkości jeśli nie jest używana przepustnica
- prędkość pokazuje w wyświetlaczu led - nawet 100km/h - tak pokazuje :lol:
- "nie trzyma prędkości" jeśli przepustnica jest w jednym położeniu - np. przy wjeździe pod niewielką górkę.
- bardzo ciężki start z przepustnicy - wielkie "warczenie" w silniku - po rozpędzeniu pedałami juz startuje
- pokazuje pobór mocy czasami nawet ponad 500W jak chce przyśpieszyć
* nie masz podłączonego czujnika PAS
* brak zewnętrznego czujnika obrotów, pomiar prędkości brany jest z obracającego się silnika.
* złe ustawienie parametru "PO7" w wyświetlaczu.
* normalne zachowanie, manetka steruje mocą nie prędkością, więc jadąc pod górkę przy nie zmienionej mocy musi zmniejszyć się prędkość.
* zapewne efekt nie podłączonych hali, przykład tutaj, od 45 sekundy, wcześniej ten sam sterownik z halami;
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=qwYjT ... zhPI-&pv=2
* 500 wat na starcie to raczej norma przy tym stertowniku. Tak ogólnie wskazania "mocy" traktuj bardziej "hobbystycznie" jak wiarygodnie. Ja mam 18 A przy sterowniku 13 A (S866), lub 1 kW (500C) przy maksymalnym zmierzonym 450 wat.
Załączniki
SW900.jpg
LCD S866C_6.jpg
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Dzięki za podpowiedzi.
Rozumiem, że ten schemat pokazuje jakie są wyprowadzenia w moim sterowniku - tak?
- P07 (Liczba magnesów silnika (test prędkości; zakres: 1-100)) - skąd wziąć te dane co ustawić?
- PAS - czy wiesz może ile magnesików przy pedałach jest w tym rowerze - czy też będę musiał zobaczyć/rozkręcić u siebie?

Teraz jeśli chodzi o hale:
- jak są połączone we wtyczce oryginalnej - ta czarna płaska - co jest na każdym styku?
- lampa - czy tu podłączyć przednią lampę? - jak tak to jaka moc max lampy może być?
- E-ABS co to i do czego ten ?

- samonauka to tak jak w opisie?:
Połączyć te 2 zielone - silnik powinien zadziałać - jak dobry kierunek - zielone przewody rozłączyć.
Jeśli kierunek obrotów silnika jest przeciwny, odłączyć i podłączyć zielone przewody ponownie.
Silnik automatycznie zacznie obracać się w prawidłowym kierunku.
Nic nie pisze teraz co z tymi zielonymi zrobić, rozłaczyć czy zostawić połączone, nie chcę spalić potem sterownika.

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc dalej potrzebna.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

Na początek małe wyjaśnienie. Rower ma zapewne zmienione oryginalne sterowanie na "chińskie", stąd niekompatybilne złącza i luźne wtyczki.
giant_twist pisze:
30 sie 2023, 22:12
Rozumiem, że ten schemat pokazuje jakie są wyprowadzenia w moim sterowniku - tak?
- P07 (Liczba magnesów silnika (test prędkości; zakres: 1-100)) - skąd wziąć te dane co ustawić?
- PAS - czy wiesz może ile magnesików przy pedałach jest w tym rowerze - czy też będę musiał zobaczyć/rozkręcić u siebie?
* Tak, schemat pokazuje złącza Twojego sterownika. Co prawda jest od sterownika 866C-6, ale z wyglądu i opisu złączek jest w większości OK.
* "PO7" to ilość magnesów i przełożenie silnika. Mógłbyś to odczytać na halach obracając kołem, ale prościej wpisywać wartości "80 do 100" (masz silnik przekładniowy, przy DD wpisujesz "20 - 40") i porównywać pokazywaną prędkość z GPS'em lub licznikiem rowerowym. Jeżeli dokładna zmiana/korekcja prędkości nie jest możliwa poprzez "PO7", dalszą korekcję (+/- 50%) masz w pozycji "P18" (jeżeli jest dostępna). Oczywiście rozmiar koła powinien być zgodny/dokładny.
* Nie jestem jasnowidzem i nie wiem czy rower posiadał "chiński" czujnik PAS. Musisz sam sprawdzić czy takowy PAS posiada. Jeżeli przy korbie jest/był PAS, musi być i złączka od niego. Wystarczy podłączyć (jeżeli pasuje) i sprawdzić czy działa
giant_twist pisze:
30 sie 2023, 22:12
Teraz jeśli chodzi o hale:
- jak są połączone we wtyczce oryginalnej - ta czarna płaska - co jest na każdym styku?
- lampa - czy tu podłączyć przednią lampę? - jak tak to jaka moc max lampy może być?
- E-ABS co to i do czego ten ?
* jak pisałem wyżej złączki hali nie pasują bo sterownik/wyświetlacz jest wymieniony. Niemniej jednak masz sterownik z samonauką, wiec wystarczy podłączyć zgodnie z kolorami oba złącza (przewody czerwony i czarny muszą być zgodne) przeprowadzić samonaukę i powinno być OK.
* do złącza które oznaczyłem "lampa" można podłączyć zewnętrzne oświetlenie lecz obciążenie tego złącza jest bardzo małe (kilka wat). Dokładnie Ci nie powiem bo nie pamiętam.
giant_twist pisze:
30 sie 2023, 22:12
- samonauka to tak jak w opisie?:
Połączyć te 2 zielone - silnik powinien zadziałać - jak dobry kierunek - zielone przewody rozłączyć.
Jeśli kierunek obrotów silnika jest przeciwny, odłączyć i podłączyć zielone przewody ponownie.
Silnik automatycznie zacznie obracać się w prawidłowym kierunku.
Nic nie pisze teraz co z tymi zielonymi zrobić, rozłaczyć czy zostawić połączone, nie chcę spalić potem sterownika.
* włączasz wyświetlacz/sterownik, łączysz przewody samonauki, koło powinno się kręcić (prawidłowo lub nie). Jeżeli kręci się prawidłowo, rozłączasz przewody samonauki, wyłączasz wyświetlacz/sterownik, możesz dodatkowo rozłączyć baterię. Włączasz ponownie rower i sprawdzasz czy silnik prawidłowo pracuje. Jeżeli koło nie kręci się (lub przy silniku DD kręci się odwrotnie), łączysz ponownie przewody. Dalej postępujesz jak wyżej.
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Czujnik DO OBROTÓW na tylnym kole chyba kontaktronowy - działa, przykładając magns pokazuje zwarcie.
czujnik ten ma 2 kable - gdzie go podłączyć do sterownika?

Czujnik PAS podłączyłem - zamieniłem miejscami : czerwony i niebieski co by w miarę zgadzało się z kolorami we wtyczce w rowerze.
Niestety nie działa wspomaganie pedałów.
pas.jpg
Ustawiałem:
p10 - 0 do 2 nie działa
p11 - 1 do 24 nie działa
p12 - 0 do 5 nie działa
p13 - 5 do 12 nie działa
Uszkodzony czujnik? - jak go sprawdzić czy dobry?

Wtyczki "hali" nie podłączałem. Szukam opisu wyprowadzeń.

Traf taki czy co? - nie ważne co włączam - silnik nie ciągnie:
- tryb prowadzenia roweru
- jazdę - manetką

Reaguje na manetkę i pokazuje to na prędkościomierzu i słuchać zmiany "szumu".

Było dziś tak jak podłączyłem PAS: tylko "zaszumiał" silnik - potem zadziałał normalnie, a teraz znowu tylko szumi - słychać że działa.
Silnik tylko szumi - zero reakcji aby pociągnął rower!.
Wczoraj jeszcze działał normalnie tylko przy przyspieszaniu jakby "warczał" a po wyrównaniu prędkości było już cichutko:)
Silnik padł czy coś innego?.
Ech ...
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
31 sie 2023, 13:16
Czujnik DO OBROTÓW na tylnym kole chyba kontaktronowy - działa, przykładając magns pokazuje zwarcie.
czujnik ten ma 2 kable - gdzie go podłączyć do sterownika?
Do masy i białego przewodu w 6-pinowej kostce hali.
W "PO7" ustaw 1 chyba że jest więcej magnesów na kole wówczas liczbę magnesów.
giant_twist pisze:
31 sie 2023, 13:16
Czujnik PAS podłączyłem - zamieniłem miejscami : czerwony i niebieski co by w miarę zgadzało się z kolorami we wtyczce w rowerze.
Niestety nie działa wspomaganie pedałów.
Ustawiałem:
p10 - 0 do 2 nie działa
p11 - 1 do 24 nie działa
p12 - 0 do 5 nie działa
p13 - 5 do 12 nie działa
Uszkodzony czujnik? - jak go sprawdzić czy dobry?
giant_twist pisze:
31 sie 2023, 13:16
Było dziś tak jak podłączyłem PAS: tylko "zaszumiał" silnik - potem zadziałał normalnie, a teraz znowu tylko szumi - słychać że działa.
Najpierw prawidłowo przeprowadź "samonaukę", jak koło będzie się kręcić prawidłowo, ustaw "P10" na "2", sprawdź czy działa PAS. Jeżeli nadal PAS nie działa, wróć do pierwotnego połączenia przewodów w złączce PAS i sprawdź ponownie działanie. Czujnik PAS sprawdzisz podłączając 4.5 - 5 V do hala. Przy przesuwaniu magnesu przed czujnikiem na przewodzie sygnałowym powinno się pojawiać/znikać napięcie.
giant_twist pisze:
31 sie 2023, 13:16
Wtyczki "hali" nie podłączałem. Szukam opisu wyprowadzeń.
Jaki dodatkowy opis jest Ci potrzebny do połączenia obu kostek hali. Łączysz czerwony z czerwonym (plus zasilania), czarny z czarnym (minus zasilania), kolor z kolorem (sygnał z trzech hali), resztę załatwia samonauka.
giant_twist pisze:
31 sie 2023, 13:16
Traf taki czy co? - nie ważne co włączam - silnik nie ciągnie:
- tryb prowadzenia roweru
- jazdę - manetką

Reaguje na manetkę i pokazuje to na prędkościomierzu i słuchać zmiany "szumu".

Było dziś tak jak podłączyłem PAS: tylko "zaszumiał" silnik - potem zadziałał normalnie, a teraz znowu tylko szumi - słychać że działa.
Silnik tylko szumi - zero reakcji aby pociągnął rower!.
Wczoraj jeszcze działał normalnie tylko przy przyspieszaniu jakby "warczał" a po wyrównaniu prędkości było już cichutko:)
Silnik padł czy coś innego?.
Ech ...
Przeprowadź prawidłowo samonaukę.
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Dzięki, ze chcesz mi pomóc.

Jeszcze, przed objawem opisanym niżej - czyli "szumienie", - samonauka - to przy pierwszym połączeni kabli silnik kręcił prawidłową stronę - więc rozłączyłem zielone i potem stało się jak niżej - czyli "szumienie".

Ok. idę robić - przedtem małe wyjaśnienie, bo chyba niejasno opisałem jeśli chodzi o "szumienie " silnika za co proszę o wybaczenie.

Miałem na myśli, że "szumi" to znaczy w środku silnik kręci - reaguje na obroty a jak rower stoi na ziemi to nie obraca się kolo
chodź silnik reaguje na manetkę - więcej mniej obrotów.

Wydaje się mi że objaw taki jakby coś nie łączyło silnika z kołem.

Przez moment było wszystko w porządku, silnik/koło ciągnął rower a po chwili już tylko jakby kręcił się bez obciążenia i rower stoi.
Mam nadzieję, że teraz jasno opisałem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

Silnik "szumi" a wyświetlacz pokazuje obroty gdyż silnik kręci "do tyłu", a ponieważ silnik ma wolnobieg, więc koło i silnik są "rozłączone" (silnik się obraca a koło nie)
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Ciekawe doświadczenie z tym silnikiem :lol: :oops: .

Kilometry już pokazuje na liczniku tylko jakby nie zgadzało się z rzeczywistością.
Jeśli prowadzę rower to pokazuje max 1 - 2 km/h
Średnica koła ustawiona na 28", magnesy na 1 (tyle jest fizycznie magnesów na kole), - może trzeba jakieś ustawienia jeszcze zmienić?
Max prędkość jaką uzyskałem to 16km/h i limicie km/h ustawionym na 100.
- prąd silnika jest ustawiony na 10A - nie za dużo? - 250w/36v= ~7A.

Co ciekawe: jeśli ustawię limit prędkości km na 25km/h to silnik nie ma wogule siły aby ciągnąć rower, dopiero jak ustawię na 100, wtedy ciągnie.
Czy może być przez to, że nie podłączone jeszcze halle?

Reszta - hale - czekam na wtyczki - nie chcę marnować oryginałów a piny/blaszki z oryginału bardzo ciężko wyjąć bez uszkadzania.

Dzięki uprzejmości sprzedawców na ....... udało mi się zdobyć "rozpiskę" dla mego sterownika SL-SW900KT.
Może ktoś przetłumaczy aby było zrozumiale. ;)
sl-sw900kt-przewody.png
- a tu od innego sprzedawcy
13284218213.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
02 wrz 2023, 9:57
Kilometry już pokazuje na liczniku tylko jakby nie zgadzało się z rzeczywistością.
Jeśli prowadzę rower to pokazuje max 1 - 2 km/h
Średnica koła ustawiona na 28", magnesy na 1 (tyle jest fizycznie magnesów na kole), - może trzeba jakieś ustawienia jeszcze zmienić?
1. Zmień parametr "P18" np. na max (150), sprawdź błąd pomiaru prędkości.
2. dołóż, jak możesz, dodatkowo jeden/dwa magnesy i sprawdź na ile pomogło.
giant_twist pisze:
02 wrz 2023, 9:57
Max prędkość jaką uzyskałem to 16km/h i limicie km/h ustawionym na 100.
- prąd silnika jest ustawiony na 10A - nie za dużo? - 250w/36v= ~7A.
Co ciekawe: jeśli ustawię limit prędkości km na 25km/h to silnik nie ma wogule siły aby ciągnąć rower, dopiero jak ustawię na 100, wtedy ciągnie.
Czy może być przez to, że nie podłączone jeszcze halle?
"PO8" ustawiasz na max (100), poniżej "70 - 80" wspomaganie jest już minimalne.
"P14" ustawiasz na "13" bo taki sterownik posiadasz. Prawdę powiedziawszy czy to będzie 10 czy 15 A nie ma to, w mojej ocenie, większego znaczenia. Sterownik i tak nie poda większego prądu niż max, a nawet na ustawionym 1 A w "P14" poda zapewne z 10 A. Podłączone czy nie hale nie mają tu większego znaczenia.
giant_twist pisze:
02 wrz 2023, 9:57
Dzięki uprzejmości sprzedawców na ....... udało mi się zdobyć "rozpiskę" dla mego sterownika SL-SW900KT.
Może ktoś przetłumaczy aby było zrozumiale. ;)
Załączniki
złączki.jpg
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Po podłączeniu hali (kolorami) zupełnie inaczej zaczął działać silnik.
- bardziej elastyczny
- przy ruszaniu "nie buczy"
- jakby lepsze osiągi.

Przedtem nie można było ruszyć (straszne "buczał") jak mocno/"do dechy" nacisnąłem gaz - teraz nie ma problemu - rusza i nie "buczy"
Km/h - pokazuje chyba normalnie - max. prędkość uzyskana ~33km/h na ustawieniu "Power" - 1 magnes i takie ustawienie w SW900
Dołożę potem jeszcze 3 czujniki - dobrze będzie?

Jest jeszcze taki objaw jakby piłowało zębatki - taki "wisk takie iiiiiiii :)" - tak powinno być?
- przedtem był okropny a teraz znośny. Jak się rozpędzi rower to już cicho.
Czy czasem nie trzeba wymieniać "trybów"?

Czujnik PAS chyba uszkodzony.
Napięcia na wtyczce cały czas takie same z różnicą 0.02mV czy kręci się pedałami czy też nie.
pas.jpg
Pytanie:
- czy jak będę zwierał (symulował impulsy) styki we wtyczce sterownika (nie LCD) czujnika pass (czarny - brązowy lub czerwony - brązowy):
- czy przenie kolo powinno się zacząć obracać?
- jaki powinien być stan aktywny impulsu: - wysoki (ok 5 V czy niski 0 V - mierzony w stosunku do - (czarny)
Pytam bo nie chcę uszkodzić sterownika
Jaki czujnik PAS kupować ewentualnie - czy są różne rodzaje? - nie mówię tu o magnesach bo raczej ma być najmniej tyle samo.
Rozumiem, że brązowy we wtyczce rower to wyjście impulsów z czujnika pas - tak też przełożyłem kabeki w gniazdku sterownika - a może to źle?
- czerowny ( + )
- brązowy - wyjście impulsów
- czarny ( - )


Samonauka - w moim przypadku:
- włączyć SW900
- połączyć dwa zielone
- jeśli silnik kręci odwrotnie, nacisnąć gaz do oporu. Silnik zmieni kierunek lub jak dobrze:
- rozłaczyć zielone przewody
- wyłączyć SW900

Ja dla pewności wyjąłem jeszcze baterie.
Po włączeniu SW900 - silnik nadal kręcił dobrze.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
09 wrz 2023, 11:42
Po podłączeniu hali (kolorami) zupełnie inaczej zaczął działać silnik.
- bardziej elastyczny
- przy ruszaniu "nie buczy"
- jakby lepsze osiągi.

Przedtem nie można było ruszyć (straszne "buczał") jak mocno/"do dechy" nacisnąłem gaz - teraz nie ma problemu - rusza i nie "buczy"
Typowe zachowanie sterownika "GT" bez hali.
giant_twist pisze:
09 wrz 2023, 11:42
Km/h - pokazuje chyba normalnie - max. prędkość uzyskana ~33km/h na ustawieniu "Power" - 1 magnes i takie ustawienie w SW900
Dołożę potem jeszcze 3 czujniki - dobrze będzie?
Co zamierzasz tym osiągnąć, Zmienisz tylko czas odświeżania prędkości w wyświetlaczu, prędkość pozostanie zbliżona.
giant_twist pisze:
09 wrz 2023, 11:42
Jest jeszcze taki objaw jakby piłowało zębatki - taki "wisk takie iiiiiiii :)" - tak powinno być?
- przedtem był okropny a teraz znośny. Jak się rozpędzi rower to już cicho.
Czy czasem nie trzeba wymieniać "trybów"?
Typowe zachowanie blokowych sterowników mniejszy/większy "dźwięk tramwaju".
giant_twist pisze:
09 wrz 2023, 11:42
Czujnik PAS chyba uszkodzony.
Napięcia na wtyczce cały czas takie same z różnicą 0.02mV czy kręci się pedałami czy też nie.

Pytanie:
- czy jak będę zwierał (symulował impulsy) styki we wtyczce sterownika (nie LCD) czujnika pass (czarny - brązowy lub czerwony - brązowy):
- czy przenie kolo powinno się zacząć obracać?
- jaki powinien być stan aktywny impulsu: - wysoki (ok 5 V czy niski 0 V - mierzony w stosunku do - (czarny)
Przy wolnych obrotach tarczy magnesów (w przód lub tył) powinno "skakać" między 0.5 - 0.7V a 3.5 - 4.5 V. Byc może konieczne jest odwrócenie tarczy z magnesami.
Aby przednie koło zaczęło się kręcić musiałbyś BARDO RÓWNOMIERNIE zwierać przez opór ~1k do masy lub plusa sygnał w gnieździe PAS, koło powinno przynajmniej "przeskoczyć".
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Dokładając magnesy na kole (nie czujniki - jak wyżej napisałem) mam nadzieję osiągnąć bardziej płynne wskazania km/h.
Teraz nie jest płynne - takie "szarpane" - cyferki ostatnie "chaotycznie" zmieniają się.

Jeśli chodzi o pas - czy jest taka możliwość że ktoś przede-mą podłączył czujnik nie zmieniając kabli w gniazdku sterownika - przedtem czerwony był w środku - mogło to uszkodzić czujnik?.

Jest jeszcze jeden być może problem.
Jak wyjeżdżam rowerem leciutko się jedzie/kręci nawet na wyższym biegu.
Po dłuższej jeździe na tempomacie - po wyłączeniu go - czuć że rower mocno zwalnia - "tęgo" kręcić pedałami - jakby stawiał duży opór.
Nawet jak aku jest naładowany to też takie coś jest.
Objaw ten nasila się także jak jest tylko 2 kreski akumulatora. Po postoju - kilka minut - jakby to mija.
Co może być przyczyna tego zachowania.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
09 wrz 2023, 19:11
Jeśli chodzi o pas - czy jest taka możliwość że ktoś przede-mą podłączył czujnik nie zmieniając kabli w gniazdku sterownika - przedtem czerwony był w środku - mogło to uszkodzić czujnik?.
Oryginalne złączki czujnika PAS w sterownikach "GT" mają czerwony przewód (plus zasilania) w środku złącza. Osobiście nie zdarzyło mi się uszkodzić czujnik PAS przy złym podłączeniu przewodów.
giant_twist pisze:
09 wrz 2023, 19:11
Jest jeszcze jeden być może problem.
Jak wyjeżdżam rowerem leciutko się jedzie/kręci nawet na wyższym biegu.
Po dłuższej jeździe na tempomacie - po wyłączeniu go - czuć że rower mocno zwalnia - "tęgo" kręcić pedałami - jakby stawiał duży opór.
Nawet jak aku jest naładowany to też takie coś jest.
Objaw ten nasila się także jak jest tylko 2 kreski akumulatora. Po postoju - kilka minut - jakby to mija.
Co może być przyczyna tego zachowania.
Zapewne spadek napięcia baterii. Prędkość/moc wspomagania różnią się o ~30% między naładowaną a rozładowaną baterią, stąd zapewne różnica w odczuciach na początku i końcu jazdy.
Załączniki
złączki1.jpg
złączki1.jpg (9.28 KiB) Przejrzano 1943 razy
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Tak było w sterowniku dlatego przyłożyłem kabelki jak pokazałem wyżej w poście - ale w gniazdku roweru przypuszczam oryginalnie jest:
- czarny -
- brązowy -->
- czerwony +

Nie mogę znaleźć wyprowadzeń w oryginalnego gniazda więc wydedukowałem, że brązowy musi być po środku.
Nie sądzę aby Giant dał czerwony i czarny inne niż + i -
Zapewne spadek napięcia baterii. Prędkość/moc wspomagania różnią się o ~30% między naładowaną a rozładowaną baterią, stąd zapewne różnica w odczuciach na początku i końcu jazdy.
nie o to chodzi - wyłączam tempomat i wtedy ciężko kręcić pedałami gdzie przed włączeniem tempomatu kręci się lekko.

Jadę na pedałach, lekko kręcić, włączam tempomat , jadę jakiś czas, wyłączam, ciężko kręcić pedałami, postój kila minut, wszystko wraca do normy.
Mniej więcej tak to wygląda.

EA - może wiesz do czego ta pozycja w menu. Jak nie miałem hali podłączonych to pokazywało Error 07 przy ustawieniu na 1.
Teraz czy jest 1 czy też 0 - nie pokazuje błędu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
10 wrz 2023, 10:21
Tak było w sterowniku dlatego przyłożyłem kabelki jak pokazałem wyżej w poście - ale w gniazdku roweru przypuszczam oryginalnie jest:
- czarny -
- brązowy -->
- czerwony +

Nie mogę znaleźć wyprowadzeń w oryginalnego gniazda więc wydedukowałem, że brązowy musi być po środku.
Nie sądzę aby Giant dał czerwony i czarny inne niż + i -
Można się nieźle pomylić, przykład Sunstar 03 poniżej.
giant_twist pisze:
10 wrz 2023, 10:21
EA - może wiesz do czego ta pozycja w menu. Jak nie miałem hali podłączonych to pokazywało Error 07 przy ustawieniu na 1.
Teraz czy jest 1 czy też 0 - nie pokazuje błędu.
Sam jestem ciekaw za co odpowiada parametr "EA". Tez zauważyłem że po zmianie brak wskazań "error code 07".
giant_twist pisze:
10 wrz 2023, 10:21
Zapewne spadek napięcia baterii. Prędkość/moc wspomagania różnią się o ~30% między naładowaną a rozładowaną baterią, stąd zapewne różnica w odczuciach na początku i końcu jazdy.
nie o to chodzi - wyłączam tempomat i wtedy ciężko kręcić pedałami gdzie przed włączeniem tempomatu kręci się lekko.

Jadę na pedałach, lekko kręcić, włączam tempomat , jadę jakiś czas, wyłączam, ciężko kręcić pedałami, postój kila minut, wszystko wraca do normy.
Mniej więcej tak to wygląda.
A jaki masz silnik, bo jak bezprzekładniowy, to być może włącza się hamulec E-ABS.
Załączniki
Sunstar 03.jpg
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

A jaki masz silnik, bo jak bezprzekładniowy, to być może włącza się hamulec E-ABS.
Ciężko mi powiedzieć - napisane na nim jest: GIANT 36V SYNCDRIVE HYBRID. Z boku jednego nic nie pisze a drugi schowany za hamulcem.

- przywróciłem wtyk do oryginalnych połączeń - pas nie działa
- w sterowniku zwierałem styki w gniazdku - każdy z każdym (przez 1k) - silnik nie drgnął

Myślałem, że może to nie ta wtyczka.
W drugiej (3) wtyczce sterownika , połączenie przez 1k czerwonego i szarego:
- na LCD pokazuje 02 na dole, gdzie pokazuje niby pobierane waty, koło do przodu wtedy kręci się lekko ale do tylu to już stawia duży opór.

Czujnika PAS przy pedałach NIE MA! ale jest coś na tylnej osi.
Co to jest?
Czujnik.jpg
od zewnątrz
2strona.jpg
I co tu robić teraz? - szlag by to trafił.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
11 wrz 2023, 15:46
W drugiej (3) wtyczce sterownika , połączenie przez 1k czerwonego i szarego:
- na LCD pokazuje 02 na dole, gdzie pokazuje niby pobierane waty, koło do przodu wtedy kręci się lekko ale do tylu to już stawia duży opór.
OK, masz silniki przekładniowe. Na tej wtyczce (z szarym) włączyłeś hamulec E-ABS, stąd do przodu miałeś luz (bo działał wolnobieg), a do tyłu miałeś hamowanie, bo koło było złączone z silnikiem i tym sposobem hamowało.
Sprawdź to na obu kołach, bo może być że tylko jeden jest bezprzekładniowy.
Podnieś rower, obróć kołami w przód i tył, jeżeli koła w przód kręcą się luźno a w tył z oporem masz silniki przekładniowe, jeżeli w obu kierunkach jest jednakowy opór masz silniki bezprzekładniowe.
giant_twist pisze:
11 wrz 2023, 15:46
Czujnika PAS przy pedałach NIE MA! ale jest coś na tylnej osi.
Co to jest?
I co tu robić teraz? - szlag by to trafił.
Przy tylnej osi masz zapewne oryginalny/fabryczny PAS/tensometr (lub coś w tym stylu). To nie ma prawa działać z tym sterownikiem. Musisz kupić "zwykły/chiński" PAS z 6/12 magnesami, założyć to na support, podłączyć i sprawdzić czy i jak działa. Pamiętaj o odpowiedniej wtyczce do "GT" (męskiej), bo pasy do KT mają odwrotnie spasowane złącze, czujnik ma żeńskie gniazdo.
Załączniki
GT vs KT (2).jpg
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Na tej wtyczce (z szarym) włączyłeś hamulec E-ABS
o to ciekawe - a da się to jakoś wykorzystać do ładowania regeneracyjnego podczas hamowania?
Rozumiem, że aby taki hamulec działał to trzeba przy klamce mieć wyłącznik co będzie podawał napięcie na ten brązowy - mógłbym wtedy wykorzystać włącznik w klamce (po dodaniu inwertera) który deaktywuje tempomat. - Czy dobrze myślę ?
Sprawdź to na obu kołach, bo może być że tylko jeden jest bezprzekładniowy.
Podnieś rower, obróć kołami w przód i tył, jeżeli koła w przód kręcą się luźno a w tył z oporem masz silniki przekładniowe, jeżeli w obu kierunkach jest jednakowy opór masz silniki bezprzekładniowe.
Przyznam, ze jestem w kropce bo mm tylko jeden silnik w przednim kole.
W tylnym jest 8 biegowa przekładnia.
W przednim, jeśli kręcę do przodu to kręci lekko a do tyłu ciut ciężej i słychać pracę przekładni.
W tylnym - do przodu - lekko, korby nie kręcą się, do tyłu, kręcą się również korby.
Czy o to chodziło ?

Dzięki za radę z jakim wtykiem szukać.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
11 wrz 2023, 17:22
Na tej wtyczce (z szarym) włączyłeś hamulec E-ABS
o to ciekawe - a da się to jakoś wykorzystać do ładowania regeneracyjnego podczas hamowania?
W Twoim przypadku nie, bo masz silnik przekładniowy.
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Jestem już po montażu. ledwo udało się znaleźć miejsce. PAS działa ale z jedną wadą.
Przy kręceniu pedałami do tyłu, rower jedzie do przodu. :evil: :lol: . W SW900 zmiana ustawień w opcjach od p19 do EA nic nie zmienia.
Myślałem, że ten PAS jest proporcjonalny - czyli pomoc jest uzależniona od szybkości kręcenia pedałami - a to tylko taki jakby automatyczny włącznik wspomagania.
Chcąc aby działało tylko o przodu to może trzeba kupić inny PAS albo sterownik (tylko jaki?) lub zrobić PAS samodzielnie
Zostało pobawić się opcjami P11 i P12, chyba, ze czegoś jeszcze nie wiem to proszę o poradę.

Wielkie dzięki za okazaną pomoc!.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
22 wrz 2023, 21:30
....... PAS działa ale z jedną wadą.
Przy kręceniu pedałami do tyłu, rower jedzie do przodu. :evil: :lol: . W SW900 zmiana ustawień w opcjach od p19 do EA nic nie zmienia.
Myślałem, że ten PAS jest proporcjonalny -.......
1. zamontuj czujnik/tarczę z drugiej strony supportu, lub odwróć tarczę albo czujnik PAS 0 180 stopni (nie zawsze działa).
2. działanie PAS'a w sterownikach typu "GT" jest mieszanką obrotów i mocy wspomagania. Założyłeś sterownik 500 wat do silnika 250 wat, więc po pierwsze; masz nadmiar mocy nad obrotami, a po drugie; być może masz nadmiar magnesów w tarczy (przykładowo 12 zamiast 5).
3. "P19" włącza/wyłącza zerowy PAS we wskazaniach wyświetlacza.
4. "P11" ustaw na "1", większe wartości opóźniają włączenie wspomagania przez korbę.
5. "P12" powinno w Twoim przypadku najlepiej działać na "1", "najsłabszy softstart"
Tak działa PAS na "GT" przy 250 watowym silniku/sterowniku.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=veYVp ... taAO8&pv=2
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

1. nie ma różnicy - sprawdzone - obroty prawe/lewe też nie maja znaczenia
2. kółko ma 12 magnesów ale w sw900 też ustawione 12 więc nie powinno być problemów.

PAS u mnie ustawiłem/działa teraz tak:
- po 3 obrotach korbą załapuje i jeśli dalej kręcę nawet nie za szybko dąży nieprzerwanie do najwyższego poziomu na danym zakresie
np. 2 zakres ok 15 km/h, 3 zakres - do ok. 20 km/h, 4, ok 25km/h itd ...

- czyli, jak załapie to dąży do max - jakby manetkę przekręcić na max - jeśli oczywiście w tym czasie kręci się pedałami, jeśli nie kręci się
pedałami po ok. 1 sek. wyłącza wspomaganie. I tak w kółko.

- BARDZO WAŻNE - trzeba podłączyć przełączniki z klamek hamulcowych do sterownika co by przy hamowaniu samoczynnie wyłączało wspomaganie.
Przy innych ustawieniach w lcd będzie duuuży problem jak wspomaganie się włączy - nie zatrzymuje się natychmiast lecz z dużym opóźnieniem.

- czy dobrze widzę na tym filmie, jest wspomaganie proporcjonalne i kręci do tyłu a jedzie do przodu?

pytanie:
- może wiesz lub ktoś, rozrysowanie wyprowadzeń ORYGINALNEJ wtyczki PAS do tego roweru. Chodzi o to co jest na każdym pinie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 19:52
1. nie ma różnicy - sprawdzone - obroty prawe/lewe też nie maja znaczenia
Są dwa warianty PAS'ów, prawe i lewe. Skoro pisałeś wcześniej że;
giant_twist pisze:
22 wrz 2023, 21:30
Przy kręceniu pedałami do tyłu, rower jedzie do przodu. :evil: :lol: .

to po przeniesieniu czujnika z tarczą z jednej strony supportu na drugą, zmienia się i kierunek obrotów korby/tarczy z magnesami i na logikę powinno to działać.
giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 19:52
2. kółko ma 12 magnesów ale w sw900 też ustawione 12 więc nie powinno być problemów.
Napisałem że sterowniki typu "GT" najlepiej współpracują z tarczami 5/6 magnesów, więc z tarczami 12 magnesów mogą mieć kłopot "recuire custom matching". To że wyświetlacz ma ustawienia dla 12 magnesów nie znaczy że sterownik będzie optymalnie sterowany. W Twoim przypadku na pewno nie.
giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 19:52
- czy dobrze widzę na tym filmie, jest wspomaganie proporcjonalne i kręci do tyłu a jedzie do przodu?
Dobrze widzisz, korbą/tarczą z magnesami kręcę do tyłu, a rower jak zapewne zauważyłęś, przyspiesza/zwalnia w miarę wzrostu/zmniejszania obrotów korby. Jedzie na samym PAS'ie bez łańcucha. Prawdopodobnie jeżeli zmniejszysz liczbę magnesów w tarczy do 6, dasz "P12 =1" zbliżysz się do takiej jazdy, niemniej jednak z racji zastosowania sterownika 500 wat, do silnika 250 wat efekt "soft startu" (powolnego narastania mocy wspomagania) będzie mizerny.
Załączniki
PAS.jpg
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

PAS jest tego typu - klik

Gwoli wyjaśnienia aby nie było niedomówień:
- kręcę pedałami do tyłu - rower jedzie do przodu
- kręcę pedałami do przodu - rower jedzie do przodu

Obrócenie tarczki z magnesami na drugą stronę (o 180*) - te same objawy.

Sterownik mam przecież 250W/350W a nie 500W

Jeśli dobrze zrozumiałem to byłoby dobrze z tego plastikowego kółka wyjąć 6 magnesów i 6 zostawić.
Poprawiłoby to współpracę ze sterownikiem?.
Jeśli to by było lepiej to raczej nie ma problemu pozbyć się 6 magnesów.

Czy też zamiast usuwania magnesów w LCD ustawić liczbę magnesów 6?

Co należałoby zrobić?

Pytanie jeszcze:
U mnie na sterowniku jest napisane - obok typu sterownika:
DegreeBrake
Angle: 120/60*
- co to jest i do czego ta informacja?

ps - jaki masz zainstalowany sterownik, wyświetlacz jak na filmie?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 23:38
PAS jest tego typu - klik
Gwoli wyjaśnienia aby nie było niedomówień:
- kręcę pedałami do tyłu - rower jedzie do przodu
- kręcę pedałami do przodu - rower jedzie do przodu
Obrócenie tarczki z magnesami na drugą stronę (o 180*) - te same objawy.
Jeżeli PAS działa w obu kierunkach, to tym bardziej usuń połowę magnesów
giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 23:38
Czy też zamiast usuwania magnesów w LCD ustawić liczbę magnesów 6?....
Usuń magnesy, a potem eksperymentalnie sprawdź różne kombinacje "P13" od 5 do 12 tak by nie było przerw w działaniu PAS'a.
giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 23:38
Sterownik mam przecież 250W/350W a nie 500W
U mnie na sterowniku jest napisane - obok typu sterownika:
DegreeBrake
Angle: 120/60*
- co to jest i do czego ta informacja?
To jest tak jak odpowiada się na podobny problem kilku osobom jednocześnie. Musiałbym każdy temat czytać od początku by ustalić jaki ostatecznie sterownik jest w rowerze :D
Co do "DegreeBrake" zapewne dalej "Low"; jest to rodzaj hamulca (hamulec niskiego poziomu). czyli w uproszczeniu dwa przewody zwierane z sobą.
Co do "Angle: 120/60*, to informacja że sterownik obsługuje hale 60 i 120 stopni.
giant_twist pisze:
23 wrz 2023, 23:38
ps - jaki masz zainstalowany sterownik, wyświetlacz jak na filmie?
Na filmie jest sterownik 866C-6 z wyświetlaczem S866, ale podobnie zachowują się z tym wyświetlaczem sterowniki GT-100, S6-61
Załączniki
866.jpg
giant_twist
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30 sie 2023, 16:08

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: giant_twist »

Dzięki za pomoc.
Mimo wszystko nie jest do przyjęcia takie działanie PAS, brak płynności/proporcjonalności wspomagania.
Najważniejsza wada; - kręcenie pedałami do tyłu, uruchamia silnik i o wypadek nie trudno.

UWAGA: nie polecam tego typu czujników PAS jaki ja nabyłem.

Do czasu rozwiązania tego problemu korzystam tylko z przepustnicy na kierownicy do wspomagania.
Kombinuję zrobić przetwornik napięcie na częstotliwość ale do tego potrzeba mi wyprowadzenia końcówek z oryginalnego czujnika przy tylnym kole.
Jakby ktoś mógłby pomóc w tym temacie, jakiś opis końcówek czy coś podobnego, byłoby super.
Rozumiem, ze oryginalny czujnik, daje napięcie proporcjonalne do siły nacisku na pedały.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GIANT TWIST DOUBLE POWER - problemy z podłaczeniem sterownika

Post autor: tkoko »

giant_twist pisze:
09 lis 2023, 11:55
Mimo wszystko nie jest do przyjęcia takie działanie PAS, brak płynności/proporcjonalności wspomagania.
Najważniejsza wada; - kręcenie pedałami do tyłu, uruchamia silnik i o wypadek nie trudno.
To jest raczej problem sterownika nie czujnika PAS. PAS daje tylko "zero-jedynkowy" sygnał który sterownik musi zinterpretować prawidłowo.
giant_twist pisze:
09 lis 2023, 11:55
UWAGA: nie polecam tego typu czujników PAS jaki ja nabyłem.
Tak jak wyżej,
giant_twist pisze:
09 lis 2023, 11:55
Kombinuję zrobić przetwornik napięcie na częstotliwość ale do tego potrzeba mi wyprowadzenia końcówek z oryginalnego czujnika przy tylnym kole.
To jest, w mojej ocenie, " bez sensu", łatwiej do manetki podpiąć konwerter PAS <> manetka.
viewtopic.php?p=100922#p100922
a po ostatnich doświadczeniach z różnymi sterownikami i PAS'ami, spróbowałbym poniższego rozwiązania zaproponowanego "MARKKAR'owi".
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=-WjCG ... MbZcx&pv=2
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=lOkxP ... Sv9KC&pv=2
W zależności od zwiększającej się odległości magnesów, sterownik KT zwiększa moc/czułość, podczas gdy sterownik GT zmniejsza moc/czułość. Być może w Twoim przypadku taki PAS zadziała i na moc/czułość wspomagania. Na pewno ten układ nie reaguje na wsteczne obroty korby
Załączniki
PAS KT vs GT1.JPG
ODPOWIEDZ