Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 gru 2022, 10:57
Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Witam.
Mam w rowerze uszkodzony czujnik pass, nie moge identycznego dokupic. To rowewr z silnikiem centralnym.
Chcialem dac zamiennik ale oryginalny pass ma tylko 2 przewody, czarny i czerowny.
nie bardzo wiem o co chodzi bo raczej powinny byc 3 - plus, minus i sterujacy.
Macie pomysł jak to ogarnąć ?
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Mam w rowerze uszkodzony czujnik pass, nie moge identycznego dokupic. To rowewr z silnikiem centralnym.
Chcialem dac zamiennik ale oryginalny pass ma tylko 2 przewody, czarny i czerowny.
nie bardzo wiem o co chodzi bo raczej powinny byc 3 - plus, minus i sterujacy.
Macie pomysł jak to ogarnąć ?
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 gru 2022, 10:57
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
znalazłem na forum czyjs wpis:
Witam,
w holenderskim rowerze Cortina Ecomo mam czujnik PAS wewnętrzny tzn zintegrowany z suportem na 2 przewody - schemat podłączenia zał. nr 1.
Witam,
w holenderskim rowerze Cortina Ecomo mam czujnik PAS wewnętrzny tzn zintegrowany z suportem na 2 przewody - schemat podłączenia zał. nr 1.
-
- Forumowicz
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Czujnik pas w silniku centralnym?
Nie pomyliło ci się cos?
Nie pomyliło ci się cos?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 gru 2022, 10:57
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Nie pomyliło mi sie .
Dlaczego ?
Jest wewnatrz silnika na osi pedałow. Ale nie o to chodzi. ~chodzi o to ze ma tylko 2 kabelki i nie wiem czy da sie go zastąpić czy musze wymieniec cały sterownik.
Dlaczego ?
Jest wewnatrz silnika na osi pedałow. Ale nie o to chodzi. ~chodzi o to ze ma tylko 2 kabelki i nie wiem czy da sie go zastąpić czy musze wymieniec cały sterownik.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Z czego wnioskujesz, że jest uszkodzony? Czy robiłeś jakieś podstawowe pomiary, np. omomierzem?
Może to po prostu impulsator w postaci kontaktronu i stąd 2 przewody.
Może to po prostu impulsator w postaci kontaktronu i stąd 2 przewody.
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 maja 2022, 11:19
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Może jak ten PAS jest wbudowany w silniku, to pewnie jest pobierane zasilanie z czujnika HALLi, jeśli takowe są i dlatego nie potrzeba dodatkowego kabelka. Podłącz pas <--> sterownik , masa z masą i sygnał z sygnałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Autor pisze, że ma silnik centralny.
To jak miałoby to działać? Silnik rusza kiedy sterownik dostanie informację z czujnika PAS, że zakręcono korbą pedałów. To jednak nie jest równoznaczne z poruszeniem osi silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 gru 2022, 10:57
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Silnik dziala na predkosci marszowej jesli przytrzymam minus na panelu sterowania. Dlatego wiem ze pass jest uszkodzony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 gru 2022, 10:57
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 gru 2022, 10:57
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
To nie czujnik PAS tylko czujnik nacisku pedałów a dokładnie czujnik tensometryczny do silnika centralnego tsdz2
Czujnik PAS jest obudowie sterowniku i tam jest standardowo czujnik halla z zasilaniem
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Dokładnie, to czujnik tensometryczny. Czujnik PAS musi mieć te trzy przewody (zasilanie, masa i wyjście sygnału).
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Śledzę wątek od początku i pomimo wskazań Kolegów co do przeznaczenia krążka przypominającego fajerkę nijak mi to nie pasuje jako czujnik nacisku pedałów.
W moim rozumieniu nacisk stóp na pedały przekłada się na zwiększenie naciągu łańcucha, a to w konsekwencji na przyspieszenie.
Chcąc więc zmierzyć moment siły wynikający z nacisku na pedały musiałbym umieścić czujnik tensometryczny pomiędzy kołem w przekładni sprzężonym z korbami pedałów a innym kołem przenoszącym napęd na łańcuch.
Tym sposobem miałbym "elektryczny" wgląd w wielkość momentu.
Wynika z tego, że oba w/w koła uczestniczyłyby w przekazywaniu napędu od moich stóp do koła roweru. Oba musiałyby się obracać.
Dla zobrazowania swoich wątpliwości posłużę się wymyślonym doświadczeniem.
Gdyby wyobrazić sobie taki bliźniak identycznych kół na wspólnej osi z wycięciami wewnątrz, w które wmontowano 3 jednakowe sprężyny co 120° tak, że ich początki zaczepione są o elementy pierwszego koła a końce drugiego, to w spoczynku sprężyny byłyby rozparte na jakąś początkową odległość. To start, kiedy opisany zestaw nie przenosi napędu.
Jeśli teraz wprawimy I-sze koło w ruch a z drugiego odbieramy napęd to stosownie do przenoszonego momentu sprężyny zaczną być ściskane.
Gdyby więc użyć stroboskopu do ich obserwacji podczas ruchu to stopień ich ściskania byłby miarą przenoszonego momentu.
Tak sobie wyobrażam ideę czujnika momentu.
Tutaj na zdjęciu widzę krążek nie biorący udziału w ruchu obrotowym. Jakim sposobem miałby mierzyć moment wynikający z nacisku na pedały?
Ps. Skoro już o korbach i pedałach... To już drugi rower użytkowany przeze mnie od nowości, gdzie lewa korba ma lewy gwint do mocowania pedału a prawa prawy. Co ciekawe, pan w sklepie-serwisie rowerowym powiedział mi, że to norma. A może producenta.
W moim rozumieniu nacisk stóp na pedały przekłada się na zwiększenie naciągu łańcucha, a to w konsekwencji na przyspieszenie.
Chcąc więc zmierzyć moment siły wynikający z nacisku na pedały musiałbym umieścić czujnik tensometryczny pomiędzy kołem w przekładni sprzężonym z korbami pedałów a innym kołem przenoszącym napęd na łańcuch.
Tym sposobem miałbym "elektryczny" wgląd w wielkość momentu.
Wynika z tego, że oba w/w koła uczestniczyłyby w przekazywaniu napędu od moich stóp do koła roweru. Oba musiałyby się obracać.
Dla zobrazowania swoich wątpliwości posłużę się wymyślonym doświadczeniem.
Gdyby wyobrazić sobie taki bliźniak identycznych kół na wspólnej osi z wycięciami wewnątrz, w które wmontowano 3 jednakowe sprężyny co 120° tak, że ich początki zaczepione są o elementy pierwszego koła a końce drugiego, to w spoczynku sprężyny byłyby rozparte na jakąś początkową odległość. To start, kiedy opisany zestaw nie przenosi napędu.
Jeśli teraz wprawimy I-sze koło w ruch a z drugiego odbieramy napęd to stosownie do przenoszonego momentu sprężyny zaczną być ściskane.
Gdyby więc użyć stroboskopu do ich obserwacji podczas ruchu to stopień ich ściskania byłby miarą przenoszonego momentu.
Tak sobie wyobrażam ideę czujnika momentu.
Tutaj na zdjęciu widzę krążek nie biorący udziału w ruchu obrotowym. Jakim sposobem miałby mierzyć moment wynikający z nacisku na pedały?
Ps. Skoro już o korbach i pedałach... To już drugi rower użytkowany przeze mnie od nowości, gdzie lewa korba ma lewy gwint do mocowania pedału a prawa prawy. Co ciekawe, pan w sklepie-serwisie rowerowym powiedział mi, że to norma. A może producenta.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Tak to jest krążek który nie bierze udziału w ruchu.
Ten krążek to jest dokładnie cewka uzwojenia i ma zadanie zasilacz i odbierać sygnał z osi korby jak byś rozebrał oś korby to tam jest czujnik nacisku korby i elektronika która kontroluje.
Ten krążek to tylko jedna część układu nacisku i ogólnie bez niego nie będzie działać układ elektronika główna nacisku który jest na osi korby.
Filmik może coś więcej rozjaśni zasadę działania
Znalazłem zasadę działania i elektronikę innego czujnika nacisku przewodowy nie taki jak Twój zasada podłączenia jest przewodowy a nie jak u ciebie bezprzewodowo na cewkach.
Na pierwszym i jak na drugim modelu jest czujnik nacisku a dokładnie czujnik skrętu osi tylko inną zasada podłączenia i komunikacji z czujnikiem pomiędzy sterownikiem a czujnikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czujnik pas z 2 przewodami jak zastąpić.
Dziękuję za filmiki. Poza rozwiązaniami konstrukcyjnymi obrazują część, która była dla mnie brakującym ogniwem w zrozumieniu zasady przenoszenia sygnału z elementów ruchomych na nieruchome.
To identyczny sposób jaki wykorzystano w głowicach wirujących w magnetowidach - przenośnik magnetyczny. Tam także był problem przeniesienia sygnału z wirującego bębna z nabiegunnikami głowic do złącza wyprowadzającego sygnał do płyty z elektroniką.
Sposób banalnie prosty i tutaj powtórzony. Jeśli spojrzeć na transformator, gdzie na kolumnie środkowej są 2 uzwojenia obok siebie i oczami wyobraźni wprawić jedno z nich w ruch obrotowy wokół własnej osi, to dalej pozostanie ono skojarzone ze strumieniem magnetycznym i ta zmiana nie wpłynie na przekładnię.
Tę zasadę tutaj w obu przypadkach wykorzystano zapewniając tym zarówno zasilanie wirującej części elektroniki jak i jej odpowiedź na moment siły. Sprytne
To identyczny sposób jaki wykorzystano w głowicach wirujących w magnetowidach - przenośnik magnetyczny. Tam także był problem przeniesienia sygnału z wirującego bębna z nabiegunnikami głowic do złącza wyprowadzającego sygnał do płyty z elektroniką.
Sposób banalnie prosty i tutaj powtórzony. Jeśli spojrzeć na transformator, gdzie na kolumnie środkowej są 2 uzwojenia obok siebie i oczami wyobraźni wprawić jedno z nich w ruch obrotowy wokół własnej osi, to dalej pozostanie ono skojarzone ze strumieniem magnetycznym i ta zmiana nie wpłynie na przekładnię.
Tę zasadę tutaj w obu przypadkach wykorzystano zapewniając tym zarówno zasilanie wirującej części elektroniki jak i jej odpowiedź na moment siły. Sprytne