Silnik 250W vs 350W
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
Silnik 250W vs 350W
Proszę o wyjaśnienie zorientowanych kolegów. Czy będzie znacząca różnica w przyspieszeniu i jazdy pod górki, a także zużyciu energii? Aktualnie posiadam 250W i baterię 7Ah. Chodzi mi po głowie myśl, aby zmienić na 350W i baterię 10Ah. Silnik w przednim kole, jako że w tylnym posiadam przekładnię planetarną 7-biegową, w której jestem zakochany . Jazda po mieście i po terenie tzw. "senioralna". Przy okazji dodam, że na drogach gdzie występuje piach, przedni napęd sprawdza się lepiej, ponieważ jest napęd na dwa koła. Przednie napędzane silnikiem, a tylne siłą nóg. Miałem okazję zaobserwować, że z tylnym napędem rower robił piruety i użytkownik był zmuszony prowadzić, a ja jakoś przejeżdżałem.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik 250W vs 350W
jak obecna moc ci pasuje to lepiej silnik jaki jest a baterie 10 albo i wiecej ah . bo ona wtedy dłużej pozwala silnikowi pracować na optymalnym napięciu
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Silnik 250W vs 350W
Wymiana samego silnika niewiele zmieni, ponieważ moc zależy od ustawień sterownika.
Jeżeli sterownik na to pozwoli (i wydajność prądowa akumulatora), możesz nawet obecnie np. podwoić moc do 500W, ale trzeba wówczas kontrolować temperaturę silnika. Jeżeli sterownik nie ma możliwości podwyższenia prądu, trzeba wymienić sterownik.
Jeżeli sterownik na to pozwoli (i wydajność prądowa akumulatora), możesz nawet obecnie np. podwoić moc do 500W, ale trzeba wówczas kontrolować temperaturę silnika. Jeżeli sterownik nie ma możliwości podwyższenia prądu, trzeba wymienić sterownik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
Re: Silnik 250W vs 350W
Sterownik "daje" max. prąd 13A. Moment obrotowy silnika 350W - 40Nm, natomiast 250W - 38 Nm, a więc przyrost momentu niewielki.janukar pisze: ↑12 lut 2024, 21:07Wymiana samego silnika niewiele zmieni, ponieważ moc zależy od ustawień sterownika.
Jeżeli sterownik na to pozwoli (i wydajność prądowa akumulatora), możesz nawet obecnie np. podwoić moc do 500W, ale trzeba wówczas kontrolować temperaturę silnika. Jeżeli sterownik nie ma możliwości podwyższenia prądu, trzeba wymienić sterownik.
Teoretycznie chyba jest sens wymiany, ale praktycznie...sam nie wiem. Akumulator byłby wymieniony na 10Ah.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik 250W vs 350W
Na jakie napięcie masz teraz baterię? 36V?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Silnik 250W vs 350W
Sterownik 250W - ~13A
Sterownik 350W - ~17A
To jest wzrost momentu obrotowego o 30%, to jest odczuwalna różnica.
Nie porównuj silników, bo na moment generowany z silnika wpływa też jego nawój, czyli stosunek siły do prędkości i np silnik o większej mocy znamionowej ale generujący mniejszy lub tak sam moment obrotowy jedzie o wiele szybciej
Sterownik 350W - ~17A
To jest wzrost momentu obrotowego o 30%, to jest odczuwalna różnica.
Nie porównuj silników, bo na moment generowany z silnika wpływa też jego nawój, czyli stosunek siły do prędkości i np silnik o większej mocy znamionowej ale generujący mniejszy lub tak sam moment obrotowy jedzie o wiele szybciej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik 250W vs 350W
Czy sterownik obsługuje napięcie 48V?
Najbardziej odczuwalna byłaby zmiana baterii na 48V. Przy emeryckiej jeździe silnika nie przegrzejesz.
Najbardziej odczuwalna byłaby zmiana baterii na 48V. Przy emeryckiej jeździe silnika nie przegrzejesz.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
Re: Silnik 250W vs 350W
Obsługuje także napięcie 48V, ale napisane jest, że prąd max 13A. Wolałbym pozostać przy napięciu 36V.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik 250W vs 350W
A co to za silnik? Producent? Model?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
Re: Silnik 250W vs 350W
To jest silnik z Zibibike. Na razie badam sytuację. Jestem skłonny nawet nabyć nowy rower, koniecznie z przekładnią planetarną i baterią wbudowaną w ramę. Nie może to być nic z Boscha, Shimano lub innych firm, które rżną klientów na wymianie baterii, nie pozwalając samemu wymienić w przyszłości ogniw. Jak znam życie, skończy się na wymianie baterii w posiadanym rowerze na nową o pojemności 10Ah. Wczoraj rekreacyjnie "pyknąłem" 35 km, ale do domu wracałem już "na oparach" na starej baterii 7Ah
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik 250W vs 350W
Widzę, że to chyba lekki silnik około 2 kg. To więcej niż 48V 13A bym mu nie podawał.
Sądzę, że bardziej się będzie grzał od 36V@17A niż od 48V@13A.
A przy tym większe napięcie da bardziej odczuwalny efekt. Pożycz od kogoś na chwilę baterię i sam zobacz.
Sądzę, że bardziej się będzie grzał od 36V@17A niż od 48V@13A.
A przy tym większe napięcie da bardziej odczuwalny efekt. Pożycz od kogoś na chwilę baterię i sam zobacz.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 250W vs 350W
Jeśli celem jest zwiększenie zasięgu a nie prędkości max, to oczywiście zmień pakiet 36V 7Ah na taki który by miał np 12Ah. Wszystko zależy od ilości miejsca aby upakować większą ilość ogniw.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 paź 2021, 11:35
Re: Silnik 250W vs 350W
Nie da rady, ponieważ bateria jest tzw. butelkowa i nic więcej się nie wciśnie. Jeśli nie kupię nowego roweru, a napaliłem się na KROSS SENTIO HYBRID 7.0 500 WH, to zmienię na 36V/10Ah nowej konstrukcji z tej samej firmy Niestety będę zmuszony nabyć, także nowy uchwyt ze zintegrowanym sterownikiem. Muszę przyznać, że jest to super rozwiązanie dla dokonujących konwersji. Nawet kobieta by sobie z tym poradziła. Jeśli mi przejdzie napalenie na nowy zakup, wtedy tak uczynię
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik 250W vs 350W
jest opcja że ogniwa można wymienić bo ory mają niższą pojemność2marekm pisze: ↑16 lut 2024, 7:29Nie da rady, ponieważ bateria jest tzw. butelkowa i nic więcej się nie wciśnie. Jeśli nie kupię nowego roweru, a napaliłem się na KROSS SENTIO HYBRID 7.0 500 WH, to zmienię na 36V/10Ah nowej konstrukcji z tej samej firmy Niestety będę zmuszony nabyć, także nowy uchwyt ze zintegrowanym sterownikiem. Muszę przyznać, że jest to super rozwiązanie dla dokonujących konwersji. Nawet kobieta by sobie z tym poradziła. Jeśli mi przejdzie napalenie na nowy zakup, wtedy tak uczynię
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Silnik 250W vs 350W
Moim zdaniem odczujesz różnicę przy zmianie napięcia na 48V. Albo trzeba zmienić silnik na większy. Czy zmieniałbym 250W na 350W? Nie. Raczej na 500W (np. Mxus XF15). No i sterownik 25A (500W) w 9 tranzystorami MOSFET. Całość na 48V, pojemność baterii lekko powyżej 12Ah. Obecne 7Ah wystarcza raczej na miejski spacer.