Podłączenie silnika do sterownika
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Podłączenie silnika do sterownika
Witam, gdzie podłączyć mały biały przewód wychodzący z silnika. Kabel 9 pin, 3 grubsze kable wiadomo, 5 małych od hala i zostaje biały który z tego co się dowiedziałem powinien odpowiadać za czujnik prędkości, tylko nie wiem gdzie go podłączyć bo w sterowniku wtyczka z przewodami hala jest na 5 pin
- branqu
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 lis 2020, 20:06
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Biały przewód często odpowiada za czujnik temperatury, sterownik prawdopodobnie nie ma funkcji odczytu temp.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Fabrycznie nie było czujnika temperatury, ale kabelek za coś odpowiadał. Znalazłem właśnie informacje że albo czujnik prędkości albo czujnik temperatury, czujnik temperatury raczej odrzucam
-
- Forumowicz
- Posty: 5050
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Jeżeli w kostce hali sterownika brak białego przewodu, to białego przewodu z silnika nigdzie nie podłączysz.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Jeśli masz silnik przekładniowy to czujnik prędkości będzie jeśli masz silnik nie przekładniowy to będzie czujnik temperatury. Jeśli sterownik nie ma opcji odczytu prędkości lub temperatury to zostawiasz nie podłączony biały przewód od silnika bo sterownik nie poczebuje tych funkcji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Wszystko podłączane i jest problem, bo nie mam odczytu prędkości ani nie nabija przebiegu.. procenty baterii, napięcie, i aktualny pobór prądu pokazuje.. trochę mam zdziwko bo wszystko działa żadnego błędu niema lecz pomiaru brak..
Miał ktoś kiedyś podobnie ?
Miał ktoś kiedyś podobnie ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5050
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Masz zapewne złe ustawienia parametru "motor magnetic pole ratio" (liczba magnesów silnika). Jaki masz wyświetlacz/parametry do modyfikacji/zmiany?
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Właśnie myślałem o tym, wyświetlacz ukc 1.
Poles on motor mam ustawione na 1
A assist poles na 12. Tak wskoczyło fabrycznie.
Problem jest taki że nie znam liczby magnesów, przerabiam chińskiego fatbike ridstar q20, nie idzie nic znaleźć na temat silnika. Wiem tyle że 48v1000w
Poles on motor mam ustawione na 1
A assist poles na 12. Tak wskoczyło fabrycznie.
Problem jest taki że nie znam liczby magnesów, przerabiam chińskiego fatbike ridstar q20, nie idzie nic znaleźć na temat silnika. Wiem tyle że 48v1000w
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Masz przewody do samo nauki robiłeś naukę sterownika?
Możliwe że pracuję sterownik dual mode i aktualnie pracuje z funkcją bez czujników halla dla tego brak prędkości. Masz sprawne Halle silniku i na pewno pracuję sterownik na czujnikach halla?
Możliwe że pracuję sterownik dual mode i aktualnie pracuje z funkcją bez czujników halla dla tego brak prędkości. Masz sprawne Halle silniku i na pewno pracuję sterownik na czujnikach halla?
-
- Forumowicz
- Posty: 5050
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Masz "Poles on motor mam ustawione na 1", a więc pomiar prędkości z zewnętrznego czujnika silnika/koła (biały przewód z silnika lub zewnętrzny czujnik) którego (jak rozumiem) nie masz gdzie podłączyć w sterowniku. W zależności od tego jaki silnik posiadasz (przekładniowy/DD) wpisz na początek przykładowo "86 - 98" dla przekładniowego lub "40 - 50" dla DD, i sprawdź które wartości dają najlepsze wskazania prędkości/zasięgu (oczywiście wpisany/wybrany obwód koła musi być optymalny). Wskazania prędkości/zasiegu będą działać jedynie przy obrotach/pracy silnika.rumun_94 pisze: ↑27 sie 2023, 0:03Właśnie myślałem o tym, wyświetlacz ukc 1.
Poles on motor mam ustawione na 1
A assist poles na 12. Tak wskoczyło fabrycznie.
Problem jest taki że nie znam liczby magnesów, przerabiam chińskiego fatbike ridstar q20, nie idzie nic znaleźć na temat silnika. Wiem tyle że 48v1000w
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Dzięki za odpowiedź. Ustawienie koła 20". Dałem 46 i pokazuje już prędkość ale zawyża teraz ponad dwukrotnie. Sprawdziłem ustawienie jeszcze na 40 i 50 ale jest nieznaczna różnica, próbowałem też zmienić koło na 22" i 18" ale też nie ma dużej różnicy. Przy 45 km/h pokazuje 100-115 km/h. Jakieś pomysły ?
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 maja 2022, 11:19
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Spróbuj tak, ustaw rozmiar koła na właściwy, a w ustawieniach magnesów ustaw tyle ile jest w silniku jak nie wiesz ile jest to odepnij przewody fazowe silnika i zewrzyj dwa kable fazowe ze sobą i obracając powoli zrób pełen obrót jednocześnie licząc ile było tz. zacięć i wpisz tą wartość jako ilość magnesów. Miałem podobnie jak ustawiałem na większą wartość ilość magnesów niż było w silniku to powodowało że wyświetlacz podawał zawyżone wskazania km/h. Jak ustawiłem poprawnie to podawało jak trzeba błąd był 1k/h porównany gps'em, Parametr ograniczający prędkość w niektórych sterownikach podaje się w procentach nie w KM/h więc też trzeba tu dobrze dobrać. Jak masz ustawione na 1 ilość magnesów to spróbuj jeszcze ustawić parametr który zmienia wyświetlanie szybkości chyba parametr P18, tam też podaje się w procentach.
-
- Forumowicz
- Posty: 5050
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Parę dni już walczę z tym i chyba nic z tego. Przy ustawieniu na 99 dalej zawyża, koło mam ustawione 20 cali a powinno być 22 doliczając gruba gumę, ustawiając na 22 już wgl zawyża. Zbliżony wynik do gps pokazuje przy ustawieniu na koło 16". Z czym może byc problem? Źle podpięte Halle ? Silnik działa normalnie i już nie wiem w którą stronę iść.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Teraz zauważyłem komentarz o self learningu, gdzieś ki musiał umknąć. Spróbuję sprawdzić może to cos da
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 maja 2022, 11:19
Re: Podłączenie silnika do sterownika
'Samo nauka' tu nie pomoże w prawidłowym pomiarze. Po prostu masz źle ustawione parametry magnesów i tyle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
No i tu jest problem, od 3 dni się tym bawię, ustawienie od 70 do 99 nie daje żadnych zmian. Pokazuje 22-23 km/h gdzie na gps pokazuje około 15. Poniżej 70 z każda zmiana na niżej wzrasta sporo odczyt prędkości. Z tego co przeczytałem jeśli ustawi się za mało to licznik zawyża ale co jeśli ustawione jest 99 i dalej jest zawyżone ?
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 maja 2022, 11:19
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Jak masz 22-23km a na gps 15, to ustaw jeszcze parametr P18 jak masz taki (P18: Displayed speed adjustment) - jak jest na 100, to daj 110 lub ileś tam by było podobnie z gps'em. Mój sterownik też źle podawał prędkość w km, ja mam ilość magnesów ustawione na 30 i jest dobrze, jak dam więcej w tym ustawieniu to prędkość jest zawyżona i pokazuje kosmiczne szybkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 5050
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Ustawiasz w "PO7" "70", a w "P18" 70 - 80%, oczywiście jeżeli wyświetlacz ma pozycję "P18", bo nie wszystkie wyświetlacze tego typu ją mają. Jeżeli wyświetlacz nie ma pozycji "P18", nie skorygujesz prędkości.
Lepszym rozwiązaniem jest podpiąć zewnętrzny czujnik prędkości (np. z licznika rowerowego) i parametr "PO7" przestawić na "1", wówczas wskazania prędkości masz jak w zwykłym wyświetlaczu rowerowym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2023, 18:53
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Wyświetlacz ukc1 nie posiada niestety takiego parametru. W controlerze nie ma wejścia na czujnik prędkości, z silnika wychodzi kabel od czujnika prędkości tylko nie mam gdzie go podłączyć.
-
- Forumowicz
- Posty: 5050
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Podłączenie silnika do sterownika
Jeżeli brak "P18", ustaw te 16" jeżeli wskazania zarówno prędkości jak i zasięgu są prawidłowe. Jeżeli są rozbieżne, a tak miałem z oryginalnym/fabrycznym wyświetlaczem Yoch'a, musisz wybrać na których wskazaniach Ci bardziej zależy, i dobrać rozmiar opony do optymalnych wskazań prędkości/zasięgu. Złe wskazania prędkości nie wpływają (nie powinny) na pracę silnika.rumun_94 pisze: ↑02 wrz 2023, 8:17Parę dni już walczę z tym i chyba nic z tego. Przy ustawieniu na 99 dalej zawyża, koło mam ustawione 20 cali a powinno być 22 doliczając gruba gumę, ustawiając na 22 już wgl zawyża. Zbliżony wynik do gps pokazuje przy ustawieniu na koło 16". Z czym może byc problem? Źle podpięte Halle ? Silnik działa normalnie i już nie wiem w którą stronę iść.